Moeder overleden, woning moet leeg
vrijdag 3 augustus 2018 om 00:00
Goedenavond allemaal,
Mijn moeder is 3 weken geleden ineens onverwacht overleden. Ze woonde in een huurhuis en mijn vader was al overleden, dus dat huis moet nu leeg. Ik heb al twee weken contact met een kringloopwinkel in haar woonplaats; de eigenaar leek super enthousiast omdat veel van haar meubels nog relatief nieuw zijn (kastjes van nog geen twee jaar oud, nieuwe salon- en eettafel etc.).
Omdat er geen tijd was om langs te komen door de kringloop vroeg de eigenaar om foto’s te sturen van de spullen, dus dat heb ik keurig vorige week gedaan. Gisteren kreeg ik het antwoord dat er bij nader inzien toch geen interesse is in de spullen. Dit kwam als een verassing aangezien ik de toevallig een eigenaar van een kringloop in een andere plaats (meer dan een uur rijden) sprak vorige week en die aangaf dat zij alles aannemen qua spullen.
Aangezien de woning snel leeg moet en ik eigenlijk komend weekend alles zou afronden met de eigenaar van de eerste kringloop, weet ik nu even niet hoe ik nu het beste verder ga.
Mijn moeder is altijd super zuinig geweest op haar spullen, dus alles is schoon en heel en hartstikke bruikbaar; moeten we dan nu alles naar de vuilstort gaan brengen? Dat voelt niet zo goed eigenlijk.
Hebben jullie toevallig nog ideeen over hoe we van de spullen af komen? (Het liefst alles in 1 keer.) Verkopen via Marktplaats zie ik niet zitten ivm de tijd die het kost, ook al staan er veel vergelijkbare meubels op.
Mijn moeder is 3 weken geleden ineens onverwacht overleden. Ze woonde in een huurhuis en mijn vader was al overleden, dus dat huis moet nu leeg. Ik heb al twee weken contact met een kringloopwinkel in haar woonplaats; de eigenaar leek super enthousiast omdat veel van haar meubels nog relatief nieuw zijn (kastjes van nog geen twee jaar oud, nieuwe salon- en eettafel etc.).
Omdat er geen tijd was om langs te komen door de kringloop vroeg de eigenaar om foto’s te sturen van de spullen, dus dat heb ik keurig vorige week gedaan. Gisteren kreeg ik het antwoord dat er bij nader inzien toch geen interesse is in de spullen. Dit kwam als een verassing aangezien ik de toevallig een eigenaar van een kringloop in een andere plaats (meer dan een uur rijden) sprak vorige week en die aangaf dat zij alles aannemen qua spullen.
Aangezien de woning snel leeg moet en ik eigenlijk komend weekend alles zou afronden met de eigenaar van de eerste kringloop, weet ik nu even niet hoe ik nu het beste verder ga.
Mijn moeder is altijd super zuinig geweest op haar spullen, dus alles is schoon en heel en hartstikke bruikbaar; moeten we dan nu alles naar de vuilstort gaan brengen? Dat voelt niet zo goed eigenlijk.
Hebben jullie toevallig nog ideeen over hoe we van de spullen af komen? (Het liefst alles in 1 keer.) Verkopen via Marktplaats zie ik niet zitten ivm de tijd die het kost, ook al staan er veel vergelijkbare meubels op.
vrijdag 3 augustus 2018 om 01:18
Ik ga sowieso zelf de woning leeg halen dit weekend. Het gaat puur om ‘wat te doen met de spullen’. (Er is helaas geen familie om te helpen. Gelukkig komt een vriendin me helpen).
Ik heb al een aanhanger gehuurd maar ik zie het niet zitten om met een aanhanger meer dan een uur heen en dan weer terug (en dat meerdere keren waarschijnlijk) te rijden om spullen naar die Kringloop te brengen die ze wel wil hebben. Ik heb van mijn werk alleen dit weekend gekregen om dingen te regelen, dus ik moet alles eigenlijk echt dit weekend regelen.
Opkopers had ik ook gegoogled maar na dit teleurstellende contact met de kringloop, vraag ik me af of die interesse hebben? (Ik ga morgen wel meteen bellen). Ik baal zo verschrikkelijk omdat ik dacht dat alles geregeld was mbt nieuwe bestemming voor de meubels etc.
Ik heb zelf geen FB dus kende de weggeefhoeken niet. Ik ga zometeen meteen FB aanmaken en ga op zoek.
Ik ga nu alle links even bekijken; dank jullie wel voor alle input.
Iemand gaf aan dat zij zichzelf een maand extra huur hebben gegund; dat zou ik ook graag willen, maar dat kan ik me helaas niet veroorloven naast mijn eigen vaste lasten.
vrijdag 3 augustus 2018 om 01:21
Gecondoleerd Brighteyed.
Ik weet dat het Leger des Heils ook graag inboedels overneemt. Ze komen het bij je halen. Ik hoop dat het lukt om een goede bestemming voor je moeders spullen te vinden. Ik snap heel goed dat het je aan het hart gaat als haar goeie goed op de vuilstort beland.
Als het niet bijtijds lukt, kun je nog overwegen om een tijdelijke opslag te huren. De prijzen daarvan vallen over het algemeen mee en meestal kan dat per maand. Daarmee koop je even tijd om rustig een nieuwe bestemming voor de spullen te vinden.
Sterkte ermee!
Ik weet dat het Leger des Heils ook graag inboedels overneemt. Ze komen het bij je halen. Ik hoop dat het lukt om een goede bestemming voor je moeders spullen te vinden. Ik snap heel goed dat het je aan het hart gaat als haar goeie goed op de vuilstort beland.
Als het niet bijtijds lukt, kun je nog overwegen om een tijdelijke opslag te huren. De prijzen daarvan vallen over het algemeen mee en meestal kan dat per maand. Daarmee koop je even tijd om rustig een nieuwe bestemming voor de spullen te vinden.
Sterkte ermee!
vrijdag 3 augustus 2018 om 05:42
Ik heb geen tips voor je, gelukkig zijn er al een aantal goede gegeven. Wel herkenning. Mijn moeder overleed vorig jaar en die had slechts een 1-kamer appartement dus dat viel nog wel mee, maar toch was het nog een enorme klus om alle spullen een goed onderkomen te geven.
Ze had bijvoorbeeld nog heel veel nieuwe, amper gedragen kleding. Een enorme berg klassieke cd's. De meubels waren ook nog niet erg oud. En wij waren toch nog met 4 man.
Ik heb met je te doen. Naast natuurlijk de schok van het onverwachte overlijden van je moeder.
Fijn dat je wel een vriendin hebt die komt helpen.
Ze had bijvoorbeeld nog heel veel nieuwe, amper gedragen kleding. Een enorme berg klassieke cd's. De meubels waren ook nog niet erg oud. En wij waren toch nog met 4 man.
Ik heb met je te doen. Naast natuurlijk de schok van het onverwachte overlijden van je moeder.
Fijn dat je wel een vriendin hebt die komt helpen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 06:55
Gecondoleerd
Je kan ook contact opnemen met de locale voedselbank. Soms delen zij ook andere dingen uit, en dan weet je dat het bij mensen terecht komt die het goed kunnen gebruiken. Als zij het niet zelf verspreiden, dan kunnen ze je wel helpen aan een adres waar je terecht kan.
Anders leger des heils of daklozenopvang.
Je kan ook contact opnemen met de locale voedselbank. Soms delen zij ook andere dingen uit, en dan weet je dat het bij mensen terecht komt die het goed kunnen gebruiken. Als zij het niet zelf verspreiden, dan kunnen ze je wel helpen aan een adres waar je terecht kan.
Anders leger des heils of daklozenopvang.
vrijdag 3 augustus 2018 om 07:31
Toen we gingen verhuizen en perse snel van bepaalde spullen af wilden (o.a. verschillende kasten, wastafelmeubel) hebben we het gratis af te halen op marktplaats gezet, waarna alles binnen een dag opgehaald was. Vaak waren er binnen een uur al meerdere reacties.
Dan moet je alleen wel naar het huis toe en foto’s maken.
Verder zou ik alles wat nog geen bestemming heeft in een gehuurde opslag zetten, dat is de eerste maand vaak niet zo duur, als je het na een maand nog niet kwijt bent dan misschien toch maar weggooien/stort.
Dan moet je alleen wel naar het huis toe en foto’s maken.
Verder zou ik alles wat nog geen bestemming heeft in een gehuurde opslag zetten, dat is de eerste maand vaak niet zo duur, als je het na een maand nog niet kwijt bent dan misschien toch maar weggooien/stort.
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:10
Wat naar. Heb je al genoeg aan je hoofd ivm het verlies dN komt dit er bovenop.
Waarom wilde Kringloop de spullen niet?? Van de zotte zeg!
Wij hadden een opkoper geregeld, echter nu wellicht wat kortdag?
Alhoewel........als die echt wil is ie snel van de partij lijkt me.
Weggeven, studentenhuizen benaderen, zelf afhalen.
Succes en sterkte.
Waarom wilde Kringloop de spullen niet?? Van de zotte zeg!
Wij hadden een opkoper geregeld, echter nu wellicht wat kortdag?
Alhoewel........als die echt wil is ie snel van de partij lijkt me.
Weggeven, studentenhuizen benaderen, zelf afhalen.
Succes en sterkte.
maandag 17 juni 2019 om 15:05
Hallo allemaal,
Al een oud topic maar voor ons heel actueel.
Mijn moeder is helaas op 86 jarige leeftijd overleden.
Nu moet haar huis zo snel mogelijk leeggehaald en schoongemaakt worden.
Mijn broer en zus wonen in de randstad en mijn man kan ik er ook niet mee belasten.
Was dan ook zeer benieuwd hoe je dit opgelost had uiteindelijk. Heb ook al verschillende kringloopwinkels benaderd, maar hebben geen interesse in de donker eiken meubilair en de rest van de inboedel.
Of dat iemand iets weet in Friesland of omgeving die geïnteresseerd is om hiermee te helpen.
Alvast bedankt.
Al een oud topic maar voor ons heel actueel.
Mijn moeder is helaas op 86 jarige leeftijd overleden.
Nu moet haar huis zo snel mogelijk leeggehaald en schoongemaakt worden.
Mijn broer en zus wonen in de randstad en mijn man kan ik er ook niet mee belasten.
Was dan ook zeer benieuwd hoe je dit opgelost had uiteindelijk. Heb ook al verschillende kringloopwinkels benaderd, maar hebben geen interesse in de donker eiken meubilair en de rest van de inboedel.
Of dat iemand iets weet in Friesland of omgeving die geïnteresseerd is om hiermee te helpen.
Alvast bedankt.
maandag 17 juni 2019 om 15:26
Gecondoleerd , als allereerst.
Sommige kerken verzamelen ook inboedels om aan de minder bedeelden te verkopen. Alzijnde soort van kringloop. Maar ik weet niet of je moeder dan lid had moeten zijn van een kerk .
Oproepje op Facebook of Mp , voor een “open huis”, waarbij mensen spullen gratis / kleine donatie mee kunnen nemen ?
Jammer dat de kringloop niets mee neemt .
Sommige kerken verzamelen ook inboedels om aan de minder bedeelden te verkopen. Alzijnde soort van kringloop. Maar ik weet niet of je moeder dan lid had moeten zijn van een kerk .
Oproepje op Facebook of Mp , voor een “open huis”, waarbij mensen spullen gratis / kleine donatie mee kunnen nemen ?
Jammer dat de kringloop niets mee neemt .
maandag 17 juni 2019 om 15:27
Waarom zouden je broer en zus niet kunnen helpen? Ze kunnen toch een dag/weekend langskomen? En je man kan hier, bijzondere omstandigheden uitgezonderd, toch ook bij helpen?
Er staan al wat tips in dit topic, maar afgaand op je omschrijving van 'donker eiken meubilair' denk ik dat het ook gratis niet opgehaald wordt, er is simpelweg geen interesse in. Dan is het dus een kwestie van een aanhanger/busje regelen en op en neer rijden naar de stort.
Er staan al wat tips in dit topic, maar afgaand op je omschrijving van 'donker eiken meubilair' denk ik dat het ook gratis niet opgehaald wordt, er is simpelweg geen interesse in. Dan is het dus een kwestie van een aanhanger/busje regelen en op en neer rijden naar de stort.
maandag 17 juni 2019 om 16:35
Wij hebben recent het huis van mijn oma leeggehaald. Voor veel was geen interesse. Een deel hebben we kunnen wegbrengen naar een goed doel, maar dat was maar beperkt. Wij hebben verder alles naar de stort gereden. Dat was best even pezen voor de 70+ers (incl kunstheupen en al wat niet), maar er zat niks anders op. Bij de stort zelf willen ze overigens vaak best even helpen uitladen. Ook neven en nichten hebben bij ons geholpen. Allemaal een dagje en dan schiet je best op.
maandag 17 juni 2019 om 17:07
Allereerst gecondoleerd.
Op uw vraag, wellicht kan een van onderstaande adressen u helpen.
http://www.jkmeubels.nl/
https://www.meubelexportdewilde.nl/nl/de-wilde/
Op uw vraag, wellicht kan een van onderstaande adressen u helpen.
http://www.jkmeubels.nl/
https://www.meubelexportdewilde.nl/nl/de-wilde/
maandag 17 juni 2019 om 22:27
Bedankt allemaal.
Mijn man is herstellende van een longembolie. Die kan wel wat helpen, maar niet een heel huis leeghalen. Mn moeder woonde nog zelfstandig en het betreft een redelijk grote woning. Alle tapijt moet verwijderd worden en gaatjes gestopt in de muren. Lampen en gordijnen etc . Plus het hele huis staat nog vol inclusief zolder.
Mijn broer en zus zeggen geen tijd te heben en ik vind het zelf ook vrij emotioneel. Als ik hier zelf aan moet beginnen, lijkt het me een klus van maanden...
Bedankt voor de tip van de meubel opkopers. Dat zou al weer een paar ritjes schelen.
Mijn man is herstellende van een longembolie. Die kan wel wat helpen, maar niet een heel huis leeghalen. Mn moeder woonde nog zelfstandig en het betreft een redelijk grote woning. Alle tapijt moet verwijderd worden en gaatjes gestopt in de muren. Lampen en gordijnen etc . Plus het hele huis staat nog vol inclusief zolder.
Mijn broer en zus zeggen geen tijd te heben en ik vind het zelf ook vrij emotioneel. Als ik hier zelf aan moet beginnen, lijkt het me een klus van maanden...
Bedankt voor de tip van de meubel opkopers. Dat zou al weer een paar ritjes schelen.
maandag 17 juni 2019 om 23:05
Roseatnight schreef: ↑17-06-2019 22:27Bedankt allemaal.
Lekker makkelijk van je broer en zus om jou er dan maar mee te laten zitten! Zijn er neven en nichten of andere familie? Ik zou toch aandringen op verdelen van de taken. Graatjes dichten komt pas op het allerlaatst, dat lukt je wel in een dagje. Alles uitzoeken gaat meer tijd in zitten. Maar een planning (bijvoorbeeld weekend X en Y woonkamer leeghalen, weekend Z de slaapkamer, etc), zorg voor eten (broodjes kroket van de snackbar deden het hier goed) en maak afspreken wie welk weekend komt helpen. Hier heeft iedereen meegeholpen (naar mogelijkheid), ook de hoogzwangere kleindochter (die zittend dingen zoals juwelen en lades uit kastjes ging uitzoeken) en ook ooma en tantes van 70+.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:34
Goedemorgen,
Wat had ik dat graag gehad Pergamon, dat we met de hele familie deze klus geklaard hadden. Helaas komen hun alleen om de hoek kijken voor het financiële gedeelte en gaan ze er al van uit dat ik alles regel. Maar om de lieve vrede maar te bewaren heb ik inmiddels een ontruimings bedrijf ingeschakeld. Doe komen vanmiddag kijken. Heb een bedrijf gevonden die de bruikbare spullen naar goede doelen brengt. Bedankt voor jullie input.
Wat had ik dat graag gehad Pergamon, dat we met de hele familie deze klus geklaard hadden. Helaas komen hun alleen om de hoek kijken voor het financiële gedeelte en gaan ze er al van uit dat ik alles regel. Maar om de lieve vrede maar te bewaren heb ik inmiddels een ontruimings bedrijf ingeschakeld. Doe komen vanmiddag kijken. Heb een bedrijf gevonden die de bruikbare spullen naar goede doelen brengt. Bedankt voor jullie input.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:43
Als ik echt ergens vanaf moet dan plaats ik een foto op marktplaats met de tekst dat het gratis is voor de eerste die meteen kan komen. Raak het altijd snel kwijt. Helaas te vaak op mensen zitten wachten die niet op kwamen dagen waardoor een tafel of iets dergelijks nog lang in de weg stond.
Met een hele inboedel zal het misschien niet zo makkelijk gaan. Maar wie weet heeft iemand een bank of kast nodig.
Met een hele inboedel zal het misschien niet zo makkelijk gaan. Maar wie weet heeft iemand een bank of kast nodig.
woensdag 19 juni 2019 om 22:44
Goedenavond,
Wil toch nog even met jullie delen. Wat een hectische dag, maar ook tegelijkertijd een ontlading. Gisteravond met mn man alle waardevolle bezittingen en foto's uitgezocht en opgehaald. Van morgen om 8 uur waren de jongens van de ontruimingsdienst bij het huis van mn moeder. Eerst hebben ze de nog courante spullen waar ze gisteren foto's van hebben gemaakt bij Dorcas gebracht. Een winkel die dat verkoopt voor het goede doel.
De rest van de dag hebben ze de overige spullen afgevoerd en het hele huis afleveringklaar gemaakt. Ben achteraf blij dat ik de knoop heb doorgehakt en me veel stress heb bespaard.
Ook ongelooflijk in wat voor tijdsbestek de mannen van Friesland ontruimingen deze klus hebben geklaard.
Zeker een aanrader! Persoonlijke bezittingen werden allemaal apart verzameld, waarvan ik van vele het bestaan niet eens afwist.
Weer een hoofdstuk om af te sluiten...
Wil toch nog even met jullie delen. Wat een hectische dag, maar ook tegelijkertijd een ontlading. Gisteravond met mn man alle waardevolle bezittingen en foto's uitgezocht en opgehaald. Van morgen om 8 uur waren de jongens van de ontruimingsdienst bij het huis van mn moeder. Eerst hebben ze de nog courante spullen waar ze gisteren foto's van hebben gemaakt bij Dorcas gebracht. Een winkel die dat verkoopt voor het goede doel.
De rest van de dag hebben ze de overige spullen afgevoerd en het hele huis afleveringklaar gemaakt. Ben achteraf blij dat ik de knoop heb doorgehakt en me veel stress heb bespaard.
Ook ongelooflijk in wat voor tijdsbestek de mannen van Friesland ontruimingen deze klus hebben geklaard.
Zeker een aanrader! Persoonlijke bezittingen werden allemaal apart verzameld, waarvan ik van vele het bestaan niet eens afwist.
Weer een hoofdstuk om af te sluiten...
woensdag 19 juni 2019 om 22:49
https://frieslandontruimingen.nl
anoniem_387223 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 23:15
Reden: Link is verdwenen
Reden: Link is verdwenen
73.11% gewijzigd