Moeder overleden, woning moet leeg

03-08-2018 00:00 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Mijn moeder is 3 weken geleden ineens onverwacht overleden. Ze woonde in een huurhuis en mijn vader was al overleden, dus dat huis moet nu leeg. Ik heb al twee weken contact met een kringloopwinkel in haar woonplaats; de eigenaar leek super enthousiast omdat veel van haar meubels nog relatief nieuw zijn (kastjes van nog geen twee jaar oud, nieuwe salon- en eettafel etc.).
Omdat er geen tijd was om langs te komen door de kringloop vroeg de eigenaar om foto’s te sturen van de spullen, dus dat heb ik keurig vorige week gedaan. Gisteren kreeg ik het antwoord dat er bij nader inzien toch geen interesse is in de spullen. Dit kwam als een verassing aangezien ik de toevallig een eigenaar van een kringloop in een andere plaats (meer dan een uur rijden) sprak vorige week en die aangaf dat zij alles aannemen qua spullen.
Aangezien de woning snel leeg moet en ik eigenlijk komend weekend alles zou afronden met de eigenaar van de eerste kringloop, weet ik nu even niet hoe ik nu het beste verder ga.
Mijn moeder is altijd super zuinig geweest op haar spullen, dus alles is schoon en heel en hartstikke bruikbaar; moeten we dan nu alles naar de vuilstort gaan brengen? Dat voelt niet zo goed eigenlijk.

Hebben jullie toevallig nog ideeen over hoe we van de spullen af komen? (Het liefst alles in 1 keer.) Verkopen via Marktplaats zie ik niet zitten ivm de tijd die het kost, ook al staan er veel vergelijkbare meubels op.
Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.

Ik heb meegemaakt dat mijn moeder werd opgenomen in een verpleeghuis en nooit meer thuis zou komen. Het ging om een koophuis dat leeg moest voor de verkoop. Ik heb zo'n onruimingsbedrijf ingeschakeld. Wat nog bruikbaar was, hebben ze op waarde geschat en van de prijs afgetrokken. Maar het ging om meubels van 50 jaar oud en de broer van een collega die het werk deed; zo'n afspraak is bij nieuwe meubels en een standaard opkoper natuurlijk wat minder vertrouwd. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel anders dan je hoofd momenteel dan de hoofdprijs ervoor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Valt mij ook heel erg tegen van mn broer en zus. Maar dat is zorg voor later.
Moet inderdaad veel geregeld worden. Grootste zorg is nu gelukkig achter de rug. Maar ben er nog niet. Moeten nog formaliteiten bij de gemeente en verzekeringen en abbonementen opgezegd worden.
Straks bij de notaris zitten mn broer en zus waarschijnlijk wel vooraan...
Alle reacties Link kopieren
Roseatnight schreef:
20-06-2019 10:10
Valt mij ook heel erg tegen van mn broer en zus. Maar dat is zorg voor later.
Moet inderdaad veel geregeld worden. Grootste zorg is nu gelukkig achter de rug. Maar ben er nog niet. Moeten nog formaliteiten bij de gemeente en verzekeringen en abbonementen opgezegd worden.
Straks bij de notaris zitten mn broer en zus waarschijnlijk wel vooraan...
Zorg dan dat je zeker de facturen hebt van alle kosten die je gemaakt hebt, zodat die eerst door de erfenis betaald worden, zodat je broer en zus niet de kans hebben naast je tijd ook je geld in te pikken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Nlies. Heb inderdaad van alle facturen een map aangelegd en deze ingediend. Inmiddels zijn we ook bij de notaris geweest. Ze deden daar alsof alles koek en ei was. Wat het werk betreft, viel het allemaal wel wat mee zeiden ze. " je hebt toch alles uitbesteed aan een bedrijf dat woningen ontruimd" ongelooflijk. Maar ja, heb ook geen zin in ruzie in de familie. Zo moet je altijd maar weer water bij de wijn doen...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Nlies. Heb inderdaad van alle facturen een map aangelegd en deze ingediend. Inmiddels zijn we ook bij de notaris geweest. Ze deden daar alsof alles koek en ei was. Wat het werk betreft, viel het allemaal wel wat mee zeiden ze. " je hebt toch alles uitbesteed aan een bedrijf dat woningen ontruimd" ongelooflijk. Maar ja, heb ook geen zin in ruzie in de familie. Zo moet je altijd maar weer water bij de wijn doen...
Alle reacties Link kopieren
Roseatnight schreef:
25-06-2019 23:08
moet je altijd maar weer water bij de wijn doen...
Dat moet je toch niet? Jij neemt het besluit er blijkbaar niet moeilijk over te doen maar dat mag best hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Ambra, ben helemaal met je eens. Wat dat betreft ben ik veel te goed en moet eens beter voor me zelf opkomen. Veel mensen hebben ook in het verleden daar al misbruik van gemaakt. Aan de andere kant, hoor ik veel verhalen om me heen van families die ruzie krijgen en elkaar nooit meer zien na het overlijden van de ouders. Op de een of andere manier probeer ik toch altijd wat de lieve vrede te behouden. Ik kan slecht tegen kritiek of ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die gewoon alles ophaalt en weer doorverkoopt. Maar die woont in het oosten van het land. Ik weet niet waar jij ergens woont.
Poke-girl schreef:
18-06-2019 11:43
Als ik echt ergens vanaf moet dan plaats ik een foto op marktplaats met de tekst dat het gratis is voor de eerste die meteen kan komen. Raak het altijd snel kwijt. Helaas te vaak op mensen zitten wachten die niet op kwamen dagen waardoor een tafel of iets dergelijks nog lang in de weg stond.

Met een hele inboedel zal het misschien niet zo makkelijk gaan. Maar wie weet heeft iemand een bank of kast nodig.
Hier ook op Marktplaats gezet. Gratis ophalen. Alles waar gratis bij staat krijgt tientallen hits.
In de advertentie een uiterste ophaaldatum vermelden. Ophalen uiterlijk 1 juli.

Helaas ook gehad dat iemand het zou komen halen. Het ophaaladres had ik al gegeven. En vervolgens deelt de reageerder mee dat zijn zwager pas 3 juli gaat komen. En dat ik best even kan wachten. (Dit hoort thuis in het topic 'Marktplaats-ergernissen'.)
Je hebt van die boedelopkopers. Ik denk dat het wel loont om er een paar te bellen.
En natuurlijk heel veel sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven