Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
impala schreef:
04-08-2018 07:54
Daar verschillen de meningen enorm over, over de vraag wie er precies topics en het forum verzieken.

Kan zijn. Ik geef míj́n mening, voor anderen kan ik niet spreken.
the_Wicked_Witch schreef:
04-08-2018 08:10
Kan zijn. Ik geef míj́n mening, voor anderen kan ik niet spreken.
Misschien kun je het dan ook beter als mening formuleren. En niet als feit. Vooral omdat het nogal beschuldigend is.
impala wijzigde dit bericht op 04-08-2018 08:16
8.32% gewijzigd
.
Mensen zonder controle-issues voelen geen behoefte om anderen van een forum te bannen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
impala schreef:
04-08-2018 08:12
Misschien kun je het dan ook beter als mening formuleren. En niet als feit. Vooral omdat het nogal beschuldigend is.
Vooral omdat jij het nogal beschuldigend vindt.

Practice what you preach enzo.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
impala schreef:
04-08-2018 08:12

Ik vind dat een aantal forummers topics verzieken. Dat is wat ik zei.
Het is ook niet echt groepsdruk, maar meer een oproep om je een beetje binnen de kaders te gedragen. Gewoon, algemeen fatsoen.

Vergelijk het met een verjaardagsfeest waar de hele tijd 4 gasten schreeuwen waar ze zin in hebben "Wil je nog koffie, tante Ellen?" "Ja, maar die moslims drinken dus ook de hele tijd koffie en ze werken nooit. En dat mag allemaal maar in Nederland!" "Stukje kaas, Berta?" "Weet je wie ook altijd kaas wilde? Mijn ex. Dat kwam omdat hij een narcist is en die willen de hele tijd kaas eten. Daar heb ik eens iets over gelezen!" "Appel of slagroom, Sandra?" "Nou dwing je mij tot het maken van een keuze en ik wil helemaal niet kiezen. Jij legt je normen aan me op en onder druk van jou moet ik ineens dingen doen die ik helemaal niet wil!"

Etcetera.
Op een verjaardagsfeestje is niet 99,999% van de aanwezigen een vreemde die zomaar is komen binnenlopen, nog even los van het feit dat een forum niemands verjaardagsfeestje betreft.
Vanzai schreef:
04-08-2018 08:29
Op een verjaardagsfeestje is niet 99,999% van de aanwezigen een vreemde die zomaar is komen binnenlopen, nog even los van het feit dat een forum niemands verjaardagsfeestje betreft.
Blijf ik zeker weer met alle hapjes zitten.
Vanzai schreef:
04-08-2018 08:29
Aha, dus dan hoef je op een forum ook maar niet meer zelfs te proberen om een beetje aan te sluiten bij het gesprek?
Ik haat verjaardagen..
Solomio schreef:
04-08-2018 08:31
Aha, dus dan hoef je op een forum ook maar niet meer zelfs te proberen om een beetje aan te sluiten bij het gesprek?
Nog even los van dat er geen universele definitie bestaat van wat aansluiten is hoeft er helemaal niets.
shifty schreef:
03-08-2018 23:26
Best bijzonder dat je dan toch een topic hierover opent om het gesprek toch aan te gaan. Knap.
:) valt mee. Mijn uitdaging zit er vooral in het niet te persoonlijk te maken, dat is kwetsbaar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrouwjagersma schreef:
Niet als je mij uitnodigt.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
04-08-2018 08:50
:) valt mee. Mijn uitdaging zit er vooral in het niet te persoonlijk te maken, dat is kwetsbaar.
@Impala: ...en daardoor reageer ik snel te voorzichtig en defensief, ook naar jou. Excuus daarvoor, ik deed je daarmee onrecht
(Dead Kennedys)
vrouwjagersma schreef:
Kom maar op! I :heart: hapjes
Vanzai schreef:
04-08-2018 08:37
Nog even los van dat er geen universele definitie bestaat van wat aansluiten is hoeft er helemaal niets.
Maar miep dan ook niet als er commentaar komt op je manier van posten.
JollyRider schreef:
04-08-2018 08:54
@Impala: ...en daardoor reageer ik snel te voorzichtig en defensief, ook naar jou. Excuus daarvoor, ik deed je daarmee onrecht
Thanks, dit waardeer ik.
.
Wat leuk :-D die persoonlijke reclame aan de hand van je klik,zoek,googlegedrag of forumnaam: https://simbamatras.nl/?gclid=EAIaIQobC ... gKEBfD_BwE
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Solomio schreef:
04-08-2018 08:18
Vooral omdat jij het nogal beschuldigend vindt.

Practice what you preach enzo.
Ik voel mij niet persoonlijk aangesproken, ook al werd ik in het rijtje genoemd.
Maar zeggen dat iemand topics verziekt, ís gewoon beschuldigend. Dat kan je mening zijn, maar formuleer het dan ook zo.

.

vrouwjagersma schreef:
04-08-2018 08:27
Het is ook niet echt groepsdruk, maar meer een oproep om je een beetje binnen de kaders te gedragen.
Eh, dat is de definitie van groepsdruk?
impala wijzigde dit bericht op 04-08-2018 09:00
0.34% gewijzigd
.
Solomio schreef:
04-08-2018 08:56
Iets miepen noemen is een waarde-oordeel.
Solomio schreef:
Je kunt aansluiten bij de TO/TP en/of bij 1 vd reageerders.
Net zoals een “ nieuwe” reageerder weer kan aansluiten bij degene uit mn eerste zin.
Ik denk dat een gepost bericht altijd wel ergens een beetje aansluit.
Behalve hier op NP, daar maakt het niet uit, vind ik.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Nu ja, in dat geval zou ik gewoon posten wat ik wilde, ook al word je herhaaldelijk aangesproken op de toon en/of inhoud van je berichten. Dan strijd je immers voor de goede zaak, het Ultieme Recht om je wars van sociale conventies puur en alleen persoonlijk te uiten zonder enige vorm van inleving in andere mensen. Voorwaarts dan maar!
Solomio schreef:
04-08-2018 08:56
Das nou aansluiten: daar weer commentaar op leveren, waar jij dan weer over mag miepen.
:-)

impala schreef:
04-08-2018 08:59
Ik voel mij niet persoonlijk aangesproken, ook al werd ik in het rijtje genoemd.
Maar zeggen dat iemand topics verziekt, ís gewoon beschuldigend. Dat kan je mening zijn, maar formuleer het dan ook zo.
I rest my case.

Ik vond die post namelijk helemaal niet beschuldigend, maar gewoon een aanvulling op de gequote post.
Vanzai schreef:
04-08-2018 08:59
Iets miepen noemen is een waarde-oordeel.
Ja, en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven