Gezondheid alle pijlers

Uit bed vallen

05-08-2018 16:31 20 berichten
Een vriendin van me is vannacht uit bed gevallen en heeft daar nu last van. In het gesprek bleek dat ze wel vaker uit bed valt. Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen: ik val werkelijk nooit uit mijn bed. Ik beweeg 's nachts veel, dat wel - maar eruit vallen? Echt nooit.

Dus... is het eigenlijk normaal om zo nu en dan uit je bed te vallen? Vandaar een poll.

Ben je sinds je 18e wel eens uit bed gevallen?

Totaal aantal stemmen: 69

Ja (13%)
Nee (78%)
Ik heb wel eens iemand anders uit bed gegooid, telt dat? (9%)
Ik heb het al verschillende keren mee gemaakt. Dan wil ik me in mijn slaap omdraaien en dan val ik uit bed.
hoe dan?
Lijkt me niet normaal.

Blijkbaar hebben de meeste mensen onbewust wel door waar de rand van het bed is, maar jouw vriendin niet. Echt iemand die de grenzen opzoekt?
Head* schreef:
05-08-2018 16:36
Lijkt me niet normaal.

Blijkbaar hebben de meeste mensen onbewust wel door waar de rand van het bed is, maar jouw vriendin niet. Echt iemand die de grenzen opzoekt?
In het dagelijkse leven is zij eerder aan de voorzichtige kant.
Duidelijk geen kandidaat voor een stapelbed.
Ik heb als kind wel soms moeite moeten doen als ik gezellig bij mijn zus sliep... en je dan een klein randje voor jezelf had en zij de rest van de ruimte innam. Toch niet gevallen.
Ik denk dat de meeste mensen toch ergens een onderliggend besef hebben van hoe groot hun bed is.
Maar een medisch syndroom met bedvallen ken ik ook niet. Bedhekje dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Het gebeurd blijkbaar niet vaak

https://www.quest.nl/artikel/waarom-rol ... it-uit-bed
Kijk, als ze nog met 2 personen in bed lag, dan zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen (en de ander daarvan de schuld geven, uiteraard). Maar ze slaapt alleen in een tweepersoonsbed.
Ik ben wel eens uit het bed van mijn ex gerold en op hem terecht gekomen (hij sliep op een matras op de grond). Heb er niks van gemerkt, sliep nog lekker door. Hij had de grootste moeite om me weer in bed te leggen :rolling:
Ik slaap heel wild, maar ik val ook nooit uit bed. Maar ik slaapwandel wel, dat is gelukkig altijd goed gegaan, maar ik loop dan ook trap enzo.

Bij je vriendin is het vast iets in haar onderbewuste dat ze juist naar de rand van het bed toerolt.
-jolijn- schreef:
05-08-2018 16:38
In het dagelijkse leven is zij eerder aan de voorzichtige kant.

Aha! :idee: Onbewuste laat ze haar verlangen naar grenzeloosheid en avontuur zien! :proud:
Ik denk haast dat dat zo moet zijn :)
Niemand opperde het, maar alcohol is trouwens ook geen enkele factor. Zij drinkt hooguit 2 glaasjes wijn per maand en dat is als ze uit eten gaat.
Ja, uit een stapelbed, maar dat kwam omdat iemand anders me duwde.
Drank!
Het is mij in 48 jaar tijd twee keer gebeurd dat ik uit bed viel. Voor de laatste keer heb ik nog een verklaring: het betrof een dubbele boxspring met van die plastic pootjes op een gladde ondergrond, en toen ik gezellig tegen mijn man aan wilde kruipen verschoof ik de boel blijkbaar een beetje zodat er een flinke gleuf ontstond waar ik dus in donderde. Hoe ik het die andere keer voor elkaar gekregen heb weet ik nog steeds niet: ik lag gewoon ineens op de grond. Beide keren geen letsel trouwens, of het moest een beetje buikpijn zijn van het lachen.
Alleen als ik in een stapelbed slaap boven op, verder nooit uit bed gevallen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Nope, is me nooit overkomen.

Ik ben weleens wakker geworden met mijn voeten op het kussen en mijn hoofd bij het voeteneinde. Geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen :proud:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nou als ik in een eenpersoonsbed lig wil het me gebeuren dat ik wakker wordt omdat ik te dicht bij de rand kom in m’n slaap. Word dan echter dus wel wakker als ik dreig te vallen. Op zolder hebben we een tijdje een klapbed gehad dat stortte gemakkelijk in. Als je dat meetelt ben ik wel een paar keer uit bed gevallen. Maar dat lag dus aan het bed.
Lady*Voldemort schreef:
05-08-2018 17:33
Het is mij in 48 jaar tijd twee keer gebeurd dat ik uit bed viel. Voor de laatste keer heb ik nog een verklaring: het betrof een dubbele boxspring met van die plastic pootjes op een gladde ondergrond, en toen ik gezellig tegen mijn man aan wilde kruipen verschoof ik de boel blijkbaar een beetje zodat er een flinke gleuf ontstond waar ik dus in donderde. Hoe ik het die andere keer voor elkaar gekregen heb weet ik nog steeds niet: ik lag gewoon ineens op de grond. Beide keren geen letsel trouwens, of het moest een beetje buikpijn zijn van het lachen.
Zo irritant is dat. Had op vakantie een keer een groot kingsize bed helemaal voor mezelf. Dus ik dacht ik ga lekker breed in het midden liggen. Bleken het 2 losse bedden op wieltjes te zijn die dus langzaam schuin uit elkaar rolden :furious: Gelukkig had ik het op tijd door en ben ik maar naar 1 kant gerold :nooo:

En ik ben als kind een keer uit bed gevallen en een keer gleed de lattenbodem van het riggeltje toen ik sliep maar dat is een ander verhaal.
Toch best weinig mensen, zeker als ik de uitkomst corrigeer voor zaken zoals uit bed gesmeten of van die rare hotelbedden die uit elkaar glijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven