Contact met vader

05-08-2018 19:19 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om met de deur in dit topic te vallen: ik geef niet om mijn vader en eigenlijk wil ik geen contact meer. Maar er is geen ruzie, hij is momenteel behoorlijk aan het kwakkelen (grotendeels door een ontzettend slechte levensstijl), maar ik ga met zo’n ontzettende tegenzin bij hem langs dat het mij een rotgevoel geeft en bijna mijn leven beheerst.

Ik heb nooit een goede band met hem gehad, er is totaal geen interesse in mij en mijn vriend en kinderen en alles draait om hem. Ik heb door hem een nare jeugd gehad en het lijkt wel of ik hem dat steeds meer kwalijk neem hoe ouder ik word.

Hij is een alcoholist, nemen we hem mee uit eten dan drinkt hij bier alsof het water is en ik mag er niks van zeggen. Ik zeg er wel wat van, maar hij heeft er maling aan. Hij drinkt al heel lang alcohol, dat hij nog leeft is een wonder.

Ik heb hier gesprekken over gehad met een psycholoog en vriendinnen en die geven eigenlijk allemaal hetzelfde aan; probeer ermee te dealen, hij verandert toch niet.

Maar ik wil er niet meer mee dealen, het gaat niet alleen om het drinken, maar om de band die ik niet met hem heb. De dingen die hij geflikt heeft en waar ik niet over met hem kan praten. Ik ben hem gewoon zat.

Is het erg dat ik dit voel? Maar vooral, hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Verhaal is in een notendop, ik kan er niet heel veel over uitweiden, omdat het dan echt te privé wordt. Ik ben misschien vooral benieuwd naar tips en verhalen, misschien met beide benen op de grond te worden gezet.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 09:35
0.07% gewijzigd
karin6789 schreef:
05-08-2018 19:35
Dat is ook zielig.
Je kunt de bezoekjes toch kort houden?
Asielhondjes zijn ook zielig, ga je daar ook kort op bezoek?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
rainbo schreef:
05-08-2018 19:54
Later ga je spijt krijgen, zelfs als je hem nu hartgrondig haat. Als hij eenmaal dood is, zal de kwaadheid verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar dan is het te laat.
Onzin. Je doet alsof de kwaadheid blijft. Maar wat blijft nadat je het gif uit je leven verwijdert is rust, en desinteresse voor het gif.
(Dead Kennedys)
Ksenija schreef:
05-08-2018 20:01
Het blijft wel je vader, ondanks alles.
Alle romantische gedachten ten spijt: vaderschap betekent uitsluitend dat hij je moeder ooit een beurt heeft gegeven. De rest is persoonlijke invulling, géén biologische wetmatigheid
(Dead Kennedys)
Solomio schreef:
Of niet.
Dit is in de loop van de jaren zó vaak tegen me gezegd. Toen ik hoorde dat mijn vader dood was, was het eerste wat ik dacht: o jee, nu ga ik erachter komen of al die mensen gelijk hadden.
Maar tot op de dag van vandaag, ruim 17 jaar later, nog nooit spijt gehad.
Het is niet voor niks dat het je zó vaak is gezegd. Maar wel goed dat je naar jouw gevoel hebt geluisterd, je zult wel om een goede reden zo zeker van je zaak zijn geweest.
A diamond is a piece of charcoal that handled stress exeptionally well.
Solomio schreef:
Of niet.
Dit is in de loop van de jaren zó vaak tegen me gezegd. Toen ik hoorde dat mijn vader dood was, was het eerste wat ik dacht: o jee, nu ga ik erachter komen of al die mensen gelijk hadden.
Maar tot op de dag van vandaag, ruim 17 jaar later, nog nooit spijt gehad.
:high5:
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
05-08-2018 20:06
Onzin. Je doet alsof de kwaadheid blijft. Maar wat blijft nadat je het gif uit je leven verwijdert is rust, en desinteresse voor het gif.
Lees het nog eens, maar nu rustig.
Ik heb geen idee of ik spijt ga krijgen. Mijn vader heeft echt nare dingen gedaan in ons gezin en drukte zo’n negatieve stempel op alles. Ik ben van ellende op jonge leeftijd het huis uitgegaan.
rainbo schreef:
05-08-2018 20:10
Lees het nog eens, maar nu rustig.
Tuurlijk schat :rofl:
(Dead Kennedys)
Ik vind het achterlijk dat sommigen hier andermans inzicht als onzin wegzetten en hun eigen inzicht als de waarheid.
rainbo schreef:
Later ga je spijt krijgen, zelfs als je hem nu hartgrondig haat. Als hij eenmaal dood is, zal de kwaadheid verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar dan is het te laat.
Nou nee hoor. Ik mis hem totaal niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Claudia2010 schreef:
Ik heb geen idee of ik spijt ga krijgen. Mijn vader heeft echt nare dingen gedaan in ons gezin en drukte zo’n negatieve stempel op alles. Ik ben van ellende op jonge leeftijd het huis uitgegaan.
En al krijg je spijt? Waarvan krijg je méér spijt? Dat weet je best.
(Dead Kennedys)
rainbo schreef:
05-08-2018 20:12
Ik vind het achterlijk dat sommigen hier andermans inzicht als onzin wegzetten en hun eigen inzicht als de waarheid.
Je spelt het met een E. Ervaring.
(Dead Kennedys)
Madeliefjees schreef:
05-08-2018 20:12
Nou nee hoor. Ik mis hem totaal niet.
Hallo? Ik ga echt niet in mijn blootje op een vol terras zonnen! Koekoek/
anoniem_327341 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 20:14
2.43% gewijzigd
Mijn vriend staat er totaal niet achter dat ik het contact verbreek, dat maakt het voor mij ook lastig.

Ik heb het lang geaccepteerd, maar nu is emmer vol.

Je vriend heeft niet de jeugd gehad met jouw vader. De pijn niet gevoeld. De desinteresse. De dingen die hij je geflikt heeft... Waarom is jouw vriend zo tegen het verbreken van het contact?
De keuze is aan jou lijkt mij.

[quote=Claudia2010 post_id=28849047 time=1533491459 user_id=111146]
Ik krijg nu al commentaar dat ik te weinig langskom en weinig voor hem doe. Hij is er vroeger (en nu!) nooit voor mij geweest, heeft niemand dat dan gezien!? (Denk ik dan)
[/quote .

Ze weten niet hoe het echt voor je was. Het is oordelen vanaf de zijlijn.
Claudia2010 schreef:
05-08-2018 19:42
Dat is exact hoe ik het voel, hoe triest ook.
Luister dan ook eens naar jouw gevoel voordat jouw gevoel het contact met jou verbreekt.
JollyRider schreef:
05-08-2018 20:13
Je spelt het met een E. Ervaring.
:facepalm:
rainbo schreef:
05-08-2018 20:15
Luister dan ook eens naar jouw gevoel voordat jouw gevoel het contact met jou verbreekt.
Wauw, wat diepzinnig!

Maar misschien kan je wat vertellen over jouw ervaring waarop je je stellige inzichten baseert.
(Dead Kennedys)
Claudia2010 schreef:
Ik zou daar nu echt niet wakker van liggen, of je later wel of geen spijt krijgt. Zo te horen gaat het jou veel rust opleveren om die band door te snijden.

Mijn vader is al 30+ jaar dood. En daar ben ik nog steeds blij om. Klinkt superhard, maar echt de waarheid. Geen greintje spijt, het heeft mijn leven een stuk gemakkelijker gemaakt doordat ik niet hoefde te beslissen om de band door te snijden. Ik snap helemaal dat je het moeilijk vindt, maar zoals ik het lees, zul je je vooral opgelucht voelen.
seashore schreef:
05-08-2018 20:14
Mijn vriend staat er totaal niet achter dat ik het contact verbreek, dat maakt het voor mij ook lastig.

Je vriend heeft niet de jeugd gehad met jouw vader. De pijn niet gevoeld. De desinteresse. De dingen die hij je geflikt heeft... Waarom is jouw vriend zo tegen het verbreken van het contact?
Wat vervelend voor je dat jouw vriend jou niet begrijpt.
verwijderd, één keer volstaat
anoniem_327341 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 20:26
Reden: .
91.93% gewijzigd
verwijderd, één keer is genoeg
anoniem_327341 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 20:25
Reden: .
0.00% gewijzigd
rainbo schreef:
Mijn vader is 11 jaar geleden overleden. Ik had de laatste 8 jaar van zijn leven geen contact meer met hem. Vanaf het moment dat ik het contact verbrak voelde ik opluchting en vervolgens onverschilligheid. Dat gevoel is gebleven, ook na zijn overlijden.
Nooit spijt van gekregen. Alleen maar van het feit dat ik het contact niet eerder heb verbroken.
Altijd van je afsnijden
rainbo schreef:
05-08-2018 20:24
Wat vervelend voor je dat jouw vriend jou niet begrijpt.
Claudia2010 schreef:
05-08-2018 19:47
Maar heb je dan nog contact met die mensen? Ik ben ook boos en kan daar niet mee omgaan. Ik ben helaas erg slecht in confrontaties, als ik deze aanga ben ik te fel. Ik kan gewoon niet op een rustige manier mijn punt maken.

Verkeerd gequote,
De tekst is van Claudia2010.
seashore schreef:
05-08-2018 20:14

Die heeft het inderdaad niet meegemaakt en is een zoon die zijn vader en moeder eert (en zijn ook hele lieve mensen)

Mijn vader is nu wat ouder en kwakkelend, mijn vriend vind het dus vooral sneu. Mijn vader is zo’n “leukerd” dat hij weinig tot niemand heeft om zich heen.
Heb je al eens met hem uitgesproken waarmee hij je in je jeugd pijn gedaan heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven