Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 6 augustus 2018 om 16:14
Boheme schreef: ↑06-08-2018 16:02Nouja geloven is maar een gedeelte... Ik sta er gewoon niet voor open. Maar voor alles wat 'alternatief' is, het staat gewoon zo ver van mij af.
Geloof best dat het bij andere kan helpen hoor. Maar of het voor ons ook iets zou doen... Dat zullen we nooit weten. Wij beperken ons tot de reguliere middelen en zorg.
Snap ik. Ik ben antroposofisch opgevoed dus dan is het niet zo ver van mij af. Maar ik geloof er niet in en als mijn moeder weer eens aankomt met een tube Arnica zalf of ‘korreltjes’ (homeopatische pillen) dan kan ze alleen rollende ogen van mij verwachten

maandag 6 augustus 2018 om 16:29

maandag 6 augustus 2018 om 17:20
Ik heb wel gebruik gemaakt van de Arnica tabletten na de bevalling om het herstel van de kneuzingen daaronder te bevorderen, arnikind vallen en stoten gel, weleda calendulan zalf voor de billen van dreumes en calendulan zalf voor mezelf. Verder gewone reguliere middelen.
Ik heb je topic niet gezien glitter, maar zelf durf ik al amper meer wat te openen want het komt er dan toch vaak op neer dat ik ipv tips krijgen alleen mezelf maar zit te verdedigen.
Morgen nog maar een dagje openlucht zwembad en dan worden de temperaturen volgens mij wat minder extreem.
En ik ben aan het aftellen! Niet aankomend weekend, maar weekend daarop fijn weekendje festival met manlief!
Ik heb je topic niet gezien glitter, maar zelf durf ik al amper meer wat te openen want het komt er dan toch vaak op neer dat ik ipv tips krijgen alleen mezelf maar zit te verdedigen.
Morgen nog maar een dagje openlucht zwembad en dan worden de temperaturen volgens mij wat minder extreem.
En ik ben aan het aftellen! Niet aankomend weekend, maar weekend daarop fijn weekendje festival met manlief!

maandag 6 augustus 2018 om 17:52

maandag 6 augustus 2018 om 18:54
Lavendel_12 schreef: ↑06-08-2018 17:52Hoe doen jullie dat als niks helpt: afleiden niet, vast pakken/troosten niet, streng toe spreken niet, enz. En dreumes blijft maar krijsen. Hier dan ook nog oorverdovend hoog, dat het fysiek pijn doet aan mijn oren. Ik vind het zo lastig want wat begrijpt ze al wel en wat niet.
Oordoppen?
En je opmerking over het openen van een topic herken ik. Ik vind het de laatste tijd wel erg hard op Viva.

maandag 6 augustus 2018 om 19:00
GlitterCupcake schreef: ↑06-08-2018 18:53Dat moet een nieuw record zijn![]()
Nee maar even serieus, ik wens je een fatsoenlijke wip toe.

Ik ga dreumes zo voor het eerst naar bed brengen zonder een flesje. Helpen jullie even hopen dat ie morgen op een fatsoenlijke tijd wakker wordt? Alles na 06.00 vind ik acceptabel momenteel! Om 05.00 eruit doet echt niemands humeur goed.

maandag 6 augustus 2018 om 19:07
Oordoppen op (van die zwart rode voor bij een verbouwing) en vasthouden/knuffelenLavendel_12 schreef: ↑06-08-2018 17:52Hoe doen jullie dat als niks helpt: afleiden niet, vast pakken/troosten niet, streng toe spreken niet, enz. En dreumes blijft maar krijsen. Hier dan ook nog oorverdovend hoog, dat het fysiek pijn doet aan mijn oren. Ik vind het zo lastig want wat begrijpt ze al wel en wat niet.
maandag 6 augustus 2018 om 19:22
Ik help je hopen dat hij op een fatsoenlijk tijdstip gaat slapen zonder fles, laten we daar eens mee beginnen. Stap voor staplola-lily schreef: ↑06-08-2018 19:00Whahaha wat een héérlijke opmerking!
Ik ga dreumes zo voor het eerst naar bed brengen zonder een flesje. Helpen jullie even hopen dat ie morgen op een fatsoenlijke tijd wakker wordt? Alles na 06.00 vind ik acceptabel momenteel! Om 05.00 eruit doet echt niemands humeur goed.

maandag 6 augustus 2018 om 19:43
Succes Lola! Ik hoop dat iedereen hier vannacht een goede nacht heeft.
@lavendel, hier werkt knuffelen en afleiden (even naar buiten, tv aan, boekje lezen) gelukkig altijd wel. Het is soms even zoeken wat werkt maar uiteindelijk lukt het.
Als ze alleen maar loopt te krijsen in bed is de enige oplossing hier eruit halen en een kwartier/half uur later nog een keer proberen. Elsa snapt nog niet als ik haar vraag om haar knuffel voor te lezen of iets dergelijks.
@boheme, ik zou die fles lekker aanhouden of heb je er last van?
@lavendel, hier werkt knuffelen en afleiden (even naar buiten, tv aan, boekje lezen) gelukkig altijd wel. Het is soms even zoeken wat werkt maar uiteindelijk lukt het.
Als ze alleen maar loopt te krijsen in bed is de enige oplossing hier eruit halen en een kwartier/half uur later nog een keer proberen. Elsa snapt nog niet als ik haar vraag om haar knuffel voor te lezen of iets dergelijks.
@boheme, ik zou die fles lekker aanhouden of heb je er last van?

maandag 6 augustus 2018 om 19:45
Omdat het niet meer goed voelt. Hij is bijna 19 maanden en drinkt nog 2 keer daags thee met melk uit een fles. Ik wil die fles gewoon niet meer. 's ochtends thee met melk uit een beker is prima.
Maar hij eet als een bootwerker 's avonds en nog geen uur later krijgt hij nog een 200ml fles. Ik zou daar graag van af willen zodat hij 'gewoon zo' naar bed kan.

maandag 6 augustus 2018 om 19:50
Eigenlijk vind ik het allemaal gedoe. Hij gaat steeds langzamer drinken en gaat hij steeds meer ouwehoeren.
Uiteindelijk duurt de fles nu al 30-45 minuten. En dan moeten we nog verhaaltjes voorlezen en het kusjesritueel met zijn knuffel.
En soms stroomt hij over, dan doet hij een boer en komt er een golf melk mee.
Uiteindelijk duurt de fles nu al 30-45 minuten. En dan moeten we nog verhaaltjes voorlezen en het kusjesritueel met zijn knuffel.
En soms stroomt hij over, dan doet hij een boer en komt er een golf melk mee.

maandag 6 augustus 2018 om 19:52
Ja daarom ook nog niet gedaan. Maar ik kamp ook met een chronisch slaap tekort. Lig nachten wakker en ben dan ook bang dat het slapen weer een drama wordt.
Dus ga nu voor makkelijk.

maandag 6 augustus 2018 om 19:53
Gelukkig gebeurt krijsen in bed zelden, maar een bui overdag komt nog wel regelmatig voor. Vastpakken wurmt ze zich alleen maar eruit. Vandaag uit wanhoop maar even op de gang gezet, maar dat is dus hetgeen waarvan ik denk dat ze daar niks van snapt en vind ik dan ook weer zielig. A
Zal de oordoppen klaar leggen!
Succes Lola en bohème! Hopen op een rustige nacht!
Zal de oordoppen klaar leggen!
Succes Lola en bohème! Hopen op een rustige nacht!
maandag 6 augustus 2018 om 19:57
Daarom zet ik hem dan dus in bed. Daar voelt hij zich veilig met zijn knuffel(s), dus wordt hij vaak ook rustiger. Ik laat de gordijnen enzo ook gewoon open, hij zit er tenslotte niet voor straf of om te gaan slapen. En in plaats van een boekje geef ik ook weleens een speeltje mee (eem zacht speeltje, want das fijner voor je meubels bij gooien en beter voor je oren bij trommelen)Lavendel_12 schreef: ↑06-08-2018 19:53Gelukkig gebeurt krijsen in bed zelden, maar een bui overdag komt nog wel regelmatig voor. Vastpakken wurmt ze zich alleen maar eruit. Vandaag uit wanhoop maar even op de gang gezet, maar dat is dus hetgeen waarvan ik denk dat ze daar niks van snapt en vind ik dan ook weer zielig.
maandag 6 augustus 2018 om 20:06
Daar gaan wij ook meestal voor, kan me voorstellen dat je klaar bent met de fles als dat zo lang duurt, hier is het nog geen 10min in totaal.
As we speak zit ik weer met haar op de bank voor de tv omdat ze totaal hysterisch in dr bed was...

maandag 6 augustus 2018 om 20:12
Succes ermee.
Ik laat zoon dan altijd in ons bed samen met mij in slaap vallen. Maar ik heb ook geen zin in een gevecht zo laat op de dag. Dan gewoon lekker gaan voor wat werkt.
maandag 6 augustus 2018 om 20:38
De enige plek waar Elsa slaapt is in haar eigen bed in een donkere kamer. Ons bed ziet ze als een speelparadijs en wij zijn speeltoestellen om op te klimmen en springen 
Ik ben ook altijd jaloers als ik lees dat sommige ouders morgens nog een dutje met kind samen doen, dat zal hier echt nooit gebeuren.
Heb dr net op bed gelegd voor poging 2, ze ligt nog wel te jammeren maar niet meer te krijsen. Zelf heb ik de griep flink te pakken en man is niet thuis dus ik hoop dat ze me nu met rust laat.

Ik ben ook altijd jaloers als ik lees dat sommige ouders morgens nog een dutje met kind samen doen, dat zal hier echt nooit gebeuren.
Heb dr net op bed gelegd voor poging 2, ze ligt nog wel te jammeren maar niet meer te krijsen. Zelf heb ik de griep flink te pakken en man is niet thuis dus ik hoop dat ze me nu met rust laat.