Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Holy shit Rosings!!

Glitter, afgelopen 2 weken alles al geprobeerd; Tandgel, zetpillen, overdag langer/korter slapen, Peppa Pig geïntroduceerd en al m’n principes overboord gegooid en speelgoed op batterijen gekocht. Uitstapjes vind ik lastig met dit warme weer, maar we proberen er ‘s ochtends vroeg wel op uit te gaan. We gaan nu heel radicaal stoppen met de fles bij het naar bed gaan. Laatste wanhoopspoging.
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
06-08-2018 12:54
Holy shit Rosings!!

Glitter, afgelopen 2 weken alles al geprobeerd; Tandgel, zetpillen, overdag langer/korter slapen, Peppa Pig geïntroduceerd en al m’n principes overboord gegooid en speelgoed op batterijen gekocht. Uitstapjes vind ik lastig met dit warme weer, maar we proberen er ‘s ochtends vroeg wel op uit te gaan. We gaan nu heel radicaal stoppen met de fles bij het naar bed gaan. Laatste wanhoopspoging.
En als je er nou 's nachts ('s ochtends) een extra fles ingooit? Slaapt hij dan wel weer door?
Lola-lily toevallig ook barnsteen/amber ketting/armband geprobeerd. Na glitters reminder weer om gedaan bij zoon en was eerste van 4 nachten die niet begon met 1,5 uur gekrijs.
1-Aapje schreef:
06-08-2018 13:06
Lola-lily toevallig ook barnsteen/amber ketting/armband geprobeerd. Na glitters reminder weer om gedaan bij zoon en was eerste van 4 nachten die niet begon met 1,5 uur gekrijs.
Nav jullie opmerkingen daarover: ben je dan niet bang dat die hem kapot trekt of bijt en dat al die kraaltjes overal liggen (lees: geprobeerd worden als voedsel)?
Lola-lilly, hier ook de laatste weken het gevoel dat ik moeder zijn even niet leuk vind (en ik voel me zo'n slechte moeder als ik dat voel) ze jengelt/huilt/krijst bij vrijwel alles, niks is goed, wordt voor dag en dauw wakker en is duidelijk nog niet uitgeslapen, als ze niet jammert is ze hysterisch druk en doet ze haar zus of mij pijn.. Oudste is nu natuurlijk ook thuis omdat t schoolvakantie is dus mss reageert ze daar op ofzo..kortom,ik weet t gewoon niet en voel me rot dat ik het even niet leuk vind allemaal.
Obelix, je bent m’n medemoeder in barre tijden!! Ik voel me ook rot als ik toegeef het even niet zo tof vind om moeder te zijn. En voel me ook schuldig dat ik ‘m soms achter de tv zet.
Maartje2016 schreef:
06-08-2018 13:12
Nav jullie opmerkingen daarover: ben je dan niet bang dat die hem kapot trekt of bijt en dat al die kraaltjes overal liggen (lees: geprobeerd worden als voedsel)?
Ze zijn na ieder steentje geknoopt. Als ze dus kapot gaan komt er maximaal een steentje los.
Ow ik vind moeder zijn ook momenteel niet altijd leuk. Het is te warm en zoon en ik reageer daar beiden slecht op. En hoor steeds dat ze bij 2,5 helemaal dwars worden maar zoon zit voor mijn gevoel al op de top.
rosings schreef:
06-08-2018 12:10
Seks zonder dreumes in huis dan :) fijn dat het sowieso wel op het menu staat hahaha...

Ik heb wel zin in een verliefdheid/verkering /Friends met benefits. Maar geen zin in het gedoe van iemand vinden (zomaar aanbellen is nog niet gebeurt)

Dus ehm.... september of oktober 2016 was het geloof ik. Damn.

Nou zo kom je wel aan je panda punten o_o
lola-lily schreef:
06-08-2018 13:36
Obelix, je bent m’n medemoeder in barre tijden!! Ik voel me ook rot als ik toegeef het even niet zo tof vind om moeder te zijn. En voel me ook schuldig dat ik ‘m soms achter de tv zet.
Of als ik weer eens op ze mopper.. :facepalm:
lola-lily schreef:
Holy shit Rosings!!

:there: Het weer maakt het er niet beter op. Wij hadden een gruwel van een dreumes voor een maand of 2 maar dat was in de winter. Dus ik schupte die gewoon naar buiten in een speelpak en maakte heb zo moe mogelijk.

Kan het iets medisch zijn? Dus pijn oid?
obelix84 schreef:
06-08-2018 13:18
Lola-lilly, hier ook de laatste weken het gevoel dat ik moeder zijn even niet leuk vind (en ik voel me zo'n slechte moeder als ik dat voel) ze jengelt/huilt/krijst bij vrijwel alles, niks is goed, wordt voor dag en dauw wakker en is duidelijk nog niet uitgeslapen, als ze niet jammert is ze hysterisch druk en doet ze haar zus of mij pijn.. Oudste is nu natuurlijk ook thuis omdat t schoolvakantie is dus mss reageert ze daar op ofzo..kortom,ik weet t gewoon niet en voel me rot dat ik het even niet leuk vind allemaal.

:there: klinkt verschrikkelijk

Voor jou dus.
1-Aapje schreef:
06-08-2018 13:06
:high5:

En die van onze dreumes is ook na elk steentje geknoopt. De steentjes zijn ook ovaal en wellicht ben ik naïef maar ik denk dat die er ook weer uit komen na het opeten :-$

Het kdv doet het bandje wel af als ze het spotten met verschonen. Dan zit het in de middag in zijn bakje.
Knuffel voor de mama's!! Het is een fase!!!

@cup cake, wat zijn panda punten?
rosings schreef:
06-08-2018 14:24

Google maar eens hoe vaak een panda seks heeft ;-)
rosings schreef:
06-08-2018 14:24

https://www.pandapunt.nl. :lol:
lola-lily schreef:
Holy shit Rosings!!

Ik voel je. Ik zit hier ook met mijn handen haar vanwege tandjesleed. Net 2 hoektanden erdoor, toen leek het weer goed te gaan en nu komende volgende 2. Hij zit al heel de dag in de draagzak want dan huilt hij niet. Heel de dag continu steeds 'mem mem mem mem' (Fries voor mama) en loopt met gestrekte armpjes achter mij aan.

Gewoon om simpel van te worden. Dus we proberen het de kop in te drukken met zetpilletjes, dentidox en andere dingen.

Voor barnsteenkettingen ben ik te nuchter. :$ Daar geloof ik niet zo in.
Boheme schreef:
06-08-2018 14:49

Voor barnsteenkettingen ben ik te nuchter. :$ Daar geloof ik niet zo in.
Ach je hoeft er niet in te geloven, als je kind dat maar doet ;-).
rosings schreef:
06-08-2018 11:39
Seks! Ik zou ook seks doen! (Als ik een partner had haha)
Dat was hier ook het plan inderdaad. Een hotel met witte lakens, twee dagen lang en ook aan het proberen voor een tweede. Ik zag het al helemaal zitten, maar toen werd mijn man verkouden. En je weet het, als mannen verkouden zijn, gaan ze bijna dood :facepalm:
Geen seks dus, maar wel heerlijk twee nachten zonder onderbrekingen geslapen :lol:
fiona2018 schreef:
06-08-2018 15:23
Dat was hier ook het plan inderdaad. Een hotel met witte lakens, twee dagen lang en ook aan het proberen voor een tweede. Ik zag het al helemaal zitten, maar toen werd mijn man verkouden. En je weet het, als mannen verkouden zijn, gaan ze bijna dood :facepalm:
Geen seks dus, maar wel heerlijk twee nachten zonder onderbrekingen geslapen :lol:

:there: voor jou dan hè.. ;)
Maartje, een fles geven bij het wakker worden helpt helaas ook niet. We stoppen vanavond met de fles en dan maar op hoop van zegen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hij speelt al 5(!) minuten zonder mij. Ik ben bang om te bewegen 😩😂😂
Ik geloof trouwens ook niet in alternatieve middelen of denkwijzen. Ik geloof wel in dingen die werken. En dan zal het mij niets interesseren dat het een barnsteenketting is of iets van een apotheek :)
1-Aapje schreef:
06-08-2018 14:58
Ach je hoeft er niet in te geloven, als je kind dat maar doet ;-).
Ik ben wel bereid om parttime zweefteef te worden (sorry als ik nu iemand beledig). Waar hebben jullie zo'n armbandje vandaan?
GlitterCupcake schreef:
06-08-2018 15:51
Ik geloof trouwens ook niet in alternatieve middelen of denkwijzen. Ik geloof wel in dingen die werken. En dan zal het mij niets interesseren dat het een barnsteenketting is of iets van een apotheek :)
Nouja geloven is maar een gedeelte... Ik sta er gewoon niet voor open. Maar voor alles wat 'alternatief' is, het staat gewoon zo ver van mij af.

Geloof best dat het bij andere kan helpen hoor. Maar of het voor ons ook iets zou doen... Dat zullen we nooit weten. Wij beperken ons tot de reguliere middelen en zorg.
Maartje2016 schreef:
06-08-2018 15:54
Ik ben wel bereid om parttime zweefteef te worden (sorry als ik nu iemand beledig). Waar hebben jullie zo'n armbandje vandaan?
Agh ik zweef wat af :-D Als je het nog gekker wil hebben: onze dreumes stopt met jengelen als hij een wol/zijde muts op heeft. We hadden een huilerige baby die over de flos raakte van alle prikkels. Ik deed er een muts op en ‘plop’! het was een dotje. Nu hoeft het alleen nog als hij het behang van de muren zanikt en is ie niet meer gevoelig voor prikkels.

LSATC: is leuk https://www.littleshoparoundthecorner.n ... -sieraden/
Ziloen: heeft ook een hoop en levert snel en mooi https://www.ziloen.nl/product-categorie ... g/tandjes/
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 21:52
4.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven