Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 6 augustus 2018 om 20:43
Overdag heeft Elsa eigenlijk nooit huilbuien om niks, wel als het eten te lang duurt, ze iets moet afgeven waar ze mee wilde spelen wat niet mag of als ze lelijk valt. Dat duurt nooit langer dan een paar minuten en ze is makkelijk te troosten, maar de laatste tijd is het wel vaker raak als ze in bed ligt. :/

maandag 6 augustus 2018 om 20:44
Ik had dus tijdens mijn zwangerschap ergens de tip gelezen om het slaapritueel zo kort mogelijk te houden. Want het ritueel kan groeien en bij elk volgend kind wordt hetzelfde ritueel verwacht dus dan ben je 2x zo lang bezig.
Met dat in het achterhoofd eten we savonds, lezen we voor tijdens het toetje, poetsen we zijn tanden in de eetstoel (hebben we ook meer grip) en zingen we onderweg naar bed het slaaplied (van Casper & Emma) onder het genot van wat kusjes. Dan leggen we dreumes in bed, speeldoos aan en daaaaag!
Dreumes draait zich om en valt in slaap.
Op die manier is de slaapkamer ook niet een plek van lezen, vermaak en kletsen maar een plek van alleen slapen.
Ik ben benieuwd of dit korte ritueel werkt omdat we het vanaf het begin zo doen of omdat het werkt bij deze dreumes
Met dat in het achterhoofd eten we savonds, lezen we voor tijdens het toetje, poetsen we zijn tanden in de eetstoel (hebben we ook meer grip) en zingen we onderweg naar bed het slaaplied (van Casper & Emma) onder het genot van wat kusjes. Dan leggen we dreumes in bed, speeldoos aan en daaaaag!

Op die manier is de slaapkamer ook niet een plek van lezen, vermaak en kletsen maar een plek van alleen slapen.
Ik ben benieuwd of dit korte ritueel werkt omdat we het vanaf het begin zo doen of omdat het werkt bij deze dreumes

maandag 6 augustus 2018 om 20:54
Haha wij ook kort en bondig. Kom we gaan naar bed. Zij klimt de trap op, schone luier, tandenpoetsen, slaapzak aan, kusjes, in bed met knuffel, tot morgen daaaaaaggg!! Heerlijk! Denk wel dat we straks het voorlezen ergens moeten gaan oppakken, maar niet in het slaapritueel zolang ze dat pikt.
Heb wel eens gehad met visite; ben je nu al terug? Jep!
Heb wel eens gehad met visite; ben je nu al terug? Jep!

maandag 6 augustus 2018 om 21:55
Maartje2016 schreef: ↑06-08-2018 21:42@glitter: bedankt voor de links! Ik geloof dat de 2e per ongeluk hetzelfde als de 1e was, maar dat maakt voor mij niks uit, had gelijk bij een van de eersten die in mijn scherm tevoorschijn kwam een goed gevoel, dus die is besteld![]()
https://www.ziloen.nl/product-categorie ... g/tandjes/ Oeps! Deze moest het zijn

Met de eerste keren omdoen deed ik het snel en daarna gelijk afleiden. En als als ie dan toch begon te rukken leidden ik hem af en zei ik hoe mooi/lief/leuk het bandje is.
maandag 6 augustus 2018 om 22:17
Hij is hier voor dochter, dus ik denk dat afleiden nog niet helptGlitterCupcake schreef: ↑06-08-2018 21:55https://www.ziloen.nl/product-categorie ... g/tandjes/ Oeps! Deze moest het zijn
Met de eerste keren omdoen deed ik het snel en daarna gelijk afleiden. En als als ie dan toch begon te rukken leidden ik hem af en zei ik hoe mooi/lief/leuk het bandje is.

Heb nog even gespiekt op deze link en ben nog steeds blij met degene die ik besteld heb, dus dat is mooi

maandag 6 augustus 2018 om 22:26
Beetje veel gemist zie ik, dus korte poging tot bijlezen hier.
Bedankt voor al het medeleven! Komt echt goed, nog 1 dagje belachelijk warm als het goed is. Dochter eet weer alles wat los en vast zit en meer dan ik op krijg en afgelopen nacht heb ik haar zowaar niet gehoord
Lola-lilly, Obelix, ben 'blij' dat jullie zeggen het even niet zo leuk te vinden. Ik heb het ook veel gehad afgelopen weken en dan keek ik echt op tegen mijn mama-dagen. Voelde me zo schuldig tegenover dochter, zij kan er ook niets aan doen. De herkenning is dus fijn, maar ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie! Oplossing hier is vooral met vriendinnen (met kinderen) of familie wat plannen. Dochter vermaakt zich want andere setting dan thuis en ik doe ook weer eens wat anders dan alleen maar de hele dag met dochter bezig zijn.
Hier staat de laatste tijd dus ook veel meer de tv aan dan ik eigenlijk zou willen, maar vooral 's ochtends en rond etenstijd is dat de enige manier om een beetje gezellig door te komen. Vast een faaaaaase
Fiona, fijn dat het weekend goed ging! Jammer van de verkoudheid van je man.
Envelop, hoop dat Elsa ondertussen lekker slaapt. Een slaap-weigerende dreumes met dit weer en griep lijkt me heel zwaar. Ik hoop dat ze lekker slaapt en jij je snel beter voelt.
Bedankt voor al het medeleven! Komt echt goed, nog 1 dagje belachelijk warm als het goed is. Dochter eet weer alles wat los en vast zit en meer dan ik op krijg en afgelopen nacht heb ik haar zowaar niet gehoord

Lola-lilly, Obelix, ben 'blij' dat jullie zeggen het even niet zo leuk te vinden. Ik heb het ook veel gehad afgelopen weken en dan keek ik echt op tegen mijn mama-dagen. Voelde me zo schuldig tegenover dochter, zij kan er ook niets aan doen. De herkenning is dus fijn, maar ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie! Oplossing hier is vooral met vriendinnen (met kinderen) of familie wat plannen. Dochter vermaakt zich want andere setting dan thuis en ik doe ook weer eens wat anders dan alleen maar de hele dag met dochter bezig zijn.
Hier staat de laatste tijd dus ook veel meer de tv aan dan ik eigenlijk zou willen, maar vooral 's ochtends en rond etenstijd is dat de enige manier om een beetje gezellig door te komen. Vast een faaaaaase

Fiona, fijn dat het weekend goed ging! Jammer van de verkoudheid van je man.
Envelop, hoop dat Elsa ondertussen lekker slaapt. Een slaap-weigerende dreumes met dit weer en griep lijkt me heel zwaar. Ik hoop dat ze lekker slaapt en jij je snel beter voelt.

dinsdag 7 augustus 2018 om 07:38
GlitterCupcake schreef: ↑06-08-2018 16:07Agh ik zweef wat afAls je het nog gekker wil hebben: onze dreumes stopt met jengelen als hij een wol/zijde muts op heeft. We hadden een huilerige baby die over de flos raakte van alle prikkels. Ik deed er een muts op en ‘plop’! het was een dotje. Nu hoeft het alleen nog als hij het behang van de muren zanikt en is ie niet meer gevoelig voor prikkels.
LSATC: is leuk https://www.littleshoparoundthecorner.n ... -sieraden/
Ziloen: heeft ook een hoop en levert snel en mooi https://www.ziloen.nl/product-categorie ... g/tandjes/

De kinderarmband past hier mooi als enkelbandje. Gisteren was hij bij opvang blijven liggen en het was weer een ramp gisteravond.

dinsdag 7 augustus 2018 om 07:47
Hier was de nacht nat. Hoe is het bij jullie gegaan?
Dreumes sliep gewoon maar wij dreven van ons bed af. Ik heb nu dikke ogen en voeten van het vocht. Ik vrees ook voor vandaag. Kan iemand iets bedenken waar het koud is om met dreumes heen te gaan?
Wat wel weer de ochtend opfleurt was dat dreumes net de rijgkralendoos pakte en de kralen om en om er uit pakte terwijl hij de kleuren zei
Ik dacht dat we ineens met een heuse Mozart te maken hadden. Komt manlief binnen en zegt ie “Ah mooi! Hebben we hard op geoefend!” Bleken ze daar al een maand mee bezig te zijn terwijl ik smorgens stond te douchen. Ik dacht even dat ik een wonderkind gebaard had
Dreumes sliep gewoon maar wij dreven van ons bed af. Ik heb nu dikke ogen en voeten van het vocht. Ik vrees ook voor vandaag. Kan iemand iets bedenken waar het koud is om met dreumes heen te gaan?
Wat wel weer de ochtend opfleurt was dat dreumes net de rijgkralendoos pakte en de kralen om en om er uit pakte terwijl hij de kleuren zei

dinsdag 7 augustus 2018 om 07:48
De strikmutsjes hebben wij wel meermaals geprobeerd aan het begin bij Elsa maar leken bij haar helaas geen succes te hebben.
Aangezien ze nu ook al heerlijk kan spelen met dingen die ze als armband of enkelband gebruikt denk ik dat zo'n barnsteenbandje hier geen succes gaat zijn maar alleen iets waar ze mee kan spelen terwijl ze eigenlijk moet slapen...
Poging 2 ging gister gelukkig wel goed en Elsa is heerlijk gaan slapen. Ik ben helaas nog niet goed te pas, flinke griep met bij- en voorhoofdholteontsteking. Voordeel is wel dat ik nu niet zo veel last heb van het warme weer, had het gister zelfs koud onder een dekentje
Mijn man vind dat ik de huisarts er voor moet bellen omdat ik nu ook 22 weken zwanger ben maar dat lijkt mij onzin, wat vinden jullie daarvan?
Aangezien ze nu ook al heerlijk kan spelen met dingen die ze als armband of enkelband gebruikt denk ik dat zo'n barnsteenbandje hier geen succes gaat zijn maar alleen iets waar ze mee kan spelen terwijl ze eigenlijk moet slapen...
Poging 2 ging gister gelukkig wel goed en Elsa is heerlijk gaan slapen. Ik ben helaas nog niet goed te pas, flinke griep met bij- en voorhoofdholteontsteking. Voordeel is wel dat ik nu niet zo veel last heb van het warme weer, had het gister zelfs koud onder een dekentje

Mijn man vind dat ik de huisarts er voor moet bellen omdat ik nu ook 22 weken zwanger ben maar dat lijkt mij onzin, wat vinden jullie daarvan?
dinsdag 7 augustus 2018 om 07:50
Ik heb laatst overal gezocht naar indoor speeltuinen met airco in de buurt, die zijn er bij jullie in de buurt ook vast te vinden? De bieb doet het hier ook goed. Succes vandaag, Elsa is gelukkig naar het kdv waar het binnen rond de 22C is.GlitterCupcake schreef: ↑07-08-2018 07:47Hier was de nacht nat. Hoe is het bij jullie gegaan?
Wat wel weer de ochtend opfleurt was dat dreumes net de rijgkralendoos pakte en de kralen om en om er uit pakte terwijl hij de kleuren zeiIk dacht dat we ineens met een heuse Mozart te maken hadden. Komt manlief binnen en zegt ie “Ah mooi! Hebben we hard op geoefend!” Bleken ze daar al een maand mee bezig te zijn terwijl ik smorgens stond te douchen. Ik dacht even dat ik een wonderkind gebaard had
![]()

dinsdag 7 augustus 2018 om 07:56
Volgens mij hebben ze bij sommige vestigingen van ballorig en monkeytown ook airco..
Zwanger en ziek: zelf zou ik daar de dokter niet voor bellen. Waarom vind je man dat n goed idee?
Hier een ruknacht.. Oudste heeft een dubbele oorontsteking en veel wakker en ook jongste vond t nodig om 2x wakker te worden. Uiteraard niet tegelijk met oudste
om 5.45 begon hier de dag
Nu nog een loeihete dag zien door te komen met een zieke kleuter en een jengelende dreumes.. Oh joy
Zwanger en ziek: zelf zou ik daar de dokter niet voor bellen. Waarom vind je man dat n goed idee?
Hier een ruknacht.. Oudste heeft een dubbele oorontsteking en veel wakker en ook jongste vond t nodig om 2x wakker te worden. Uiteraard niet tegelijk met oudste

Nu nog een loeihete dag zien door te komen met een zieke kleuter en een jengelende dreumes.. Oh joy

dinsdag 7 augustus 2018 om 07:59
dinsdag 7 augustus 2018 om 08:01
Mijn man is normaal helemaal niet zo van het bellen maar met de zwangerschap vind hij dat soort dingen allemaal maar spannend. Hij kan het zelf ook niet goed uitleggen, better safe than sorry geeft hij dan aan....obelix84 schreef: ↑07-08-2018 07:56
Hier een ruknacht.. Oudste heeft een dubbele oorontsteking en veel wakker en ook jongste vond t nodig om 2x wakker te worden. Uiteraard niet tegelijk met oudsteom 5.45 begon hier de dag
Nu nog een loeihete dag zien door te komen met een zieke kleuter en een jengelende dreumes.. Oh joy![]()
Wat ontzettend naar een dubbele oorontsteking, dat kan echt enorm pijn doen. Hopelijk heb je toch een oke dag ondanks zieke kleuter en jengelende dreumes

dinsdag 7 augustus 2018 om 08:14
dinsdag 7 augustus 2018 om 08:22
Dan zou ik mss eerder de verloskundige bellen..zodat je weet dat alles goed is met de babyEnvelop schreef: ↑07-08-2018 08:01Mijn man is normaal helemaal niet zo van het bellen maar met de zwangerschap vind hij dat soort dingen allemaal maar spannend. Hij kan het zelf ook niet goed uitleggen, better safe than sorry geeft hij dan aan....
Wat ontzettend naar een dubbele oorontsteking, dat kan echt enorm pijn doen. Hopelijk heb je toch een oke dag ondanks zieke kleuter en jengelende dreumes![]()
dinsdag 7 augustus 2018 om 08:25
dinsdag 7 augustus 2018 om 08:29
Die fles deelt ze met niemand
Maar hapjes zijn heel herkenbaar, soms wil ze pas met haar pap beginnen als ik eerst een hapje neem....
Vk bellen vind ik helemaal onzin, geloof niet dat de baby ergens last van heeft doordat ik een griepje heb. Ik denk dat het komt doordat we een paar keer op onze kop hebben gekregen dat we eerder hadden moeten bellen bij dreumes (ivm benauwdheid e.d.) dat we nu soms wat aan het zoeken zijn wanneer je belt of niet. Maar ik sluit me bij jou aan, gaat vanzelf wel weer over daar kan de ha toch niks aan doen.

Vk bellen vind ik helemaal onzin, geloof niet dat de baby ergens last van heeft doordat ik een griepje heb. Ik denk dat het komt doordat we een paar keer op onze kop hebben gekregen dat we eerder hadden moeten bellen bij dreumes (ivm benauwdheid e.d.) dat we nu soms wat aan het zoeken zijn wanneer je belt of niet. Maar ik sluit me bij jou aan, gaat vanzelf wel weer over daar kan de ha toch niks aan doen.