2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:05
Deze updates, voor wie doe je ze eigenlijk?Ikigai schreef: ↑07-08-2018 13:07
Vandaag kwamen vrienden van ons met drie kinderen op kraambezoek. Wat is dat een invasie! Het zijn lieve kinderen hoor en we hebben het erg gezellig gehad, oudste heeft lekker gespeeld met de andere kinderen, maar wat een rust toen ze weer weg waren! Daar geniet ik dan weer extra van.
Op dat soort momenten ben ik zó blij met mijn eigen gezinnetje. Het is net even wat rustiger en overzichtelijker.
Volgens mij is er geen enkel topic waar zó weinig ouders van twee kinderen te vinden zijn, dat is dan ook wel weer knap
Tjezus, wat vals
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:05
nicole123 schreef: ↑07-08-2018 13:46En waarom er nog geen topic over was is hier al vaak gezegd. Nog 1x dan: omdat het doodnormaal is om 2 kinderen te hebben, dus er valt weinig specifieks over te zeggen. Het is alsof je een topic opent voor mensen met 2 oren (en dan gaat roepen hoe blij je bent met die 2 oren), dat gaat ook nooit een boeiend topic worden.
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:06
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat ik een keer in een topic zei, zo blij te zijn met mijn ene kind omdat ik de strijd tussen kinderen echt walgelijk vind om elke dag te moeten aanhoren. Er waren toen mensen die zeiden dat het 'normaal broertjesgedrag'was (logee en zoon waren twee weken lang in een felle concurrentiestrijd verwikkeld, logee voorop want die is ouder en heeft issues, maar zoon deed met zijn bijna vijf jaartjes lekker mee, niet bepaald in de achterhoedeMMXVIII schreef: ↑07-08-2018 13:43![]()
We snappen nu wel dat jij een gezinnetje met twee kinderen perfect vindt. En fijn dat je er zo blij mee bent.
Maar wat heb jij een bord voor je kop. Want is het dan echt nodig om weer te beginnen over ‘de invasie’ van een gezin met drie kinderen.
Niemand heeft zin om met jou over ideale gezinnetjes met twee kinderen te kletsen. Het leven is niet zo maakbaar als jij denkt. Maar goed dat snapte je tijdens je vorige nick ook al niet. Alleen had ik toen nog de hoop dat de bloedtoevoer naar je hersens werd afgekneld door je dikke buik.
Het is trouwens regelmatig full house bij ons, drukte doet me niet zoveel, maar dat zuigen (wat dus volgens anderen normaal is) dat trek ik ECHT niet.
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:17
Ja, sommige mensen lezen nu eenmaal alleen wat ze denken te lezen.Ceester schreef: ↑07-08-2018 14:06Volgens mij heeft dat ermee te maken dat ik een keer in een topic zei, zo blij te zijn met mijn ene kind omdat ik de strijd tussen kinderen echt walgelijk vind om elke dag te moeten aanhoren. Er waren toen mensen die zeiden dat het 'normaal broertjesgedrag'was (logee en zoon waren twee weken lang in een felle concurrentiestrijd verwikkeld, logee voorop want die is ouder en heeft issues, maar zoon deed met zijn bijna vijf jaartjes lekker mee, niet bepaald in de achterhoede) Toen ik daarop zei dat ik mensen met meer dan 1 daarom niet yte benijden vind, was dat 'het afzeiken van andermans keuzes'.... Maar ik HOEF meer dan 1 toch niet leuk te vinden? Wees dan blij voor me dat ik geen tweeling heb
Het is trouwens regelmatig full house bij ons, drukte doet me niet zoveel, maar dat zuigen (wat dus volgens anderen normaal is) dat trek ik ECHT niet.
En de tweede is hier onderweg en wat jij omschrijft is precies wat ik er op voorhand het minst leuke aan vind.
Maar blijkbaar is dat volledig afhankelijk van mijn opvoedstijl.
En verder heb ik straks natuurlijk ook het ideale gezinnetje, dus ik mag niet zeuren. Ik hoop wel dat het een meisje wordt, want dan heb ik een koningskoppel en dat is nog perfecter dan perfect
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:26
Ik HOEF een enig kind toch ook niet leuk te vinden? Of 3+ kinderen? Waarom toch altijd alles zo persoonlijk opnemen?Ceester schreef: ↑07-08-2018 14:06Volgens mij heeft dat ermee te maken dat ik een keer in een topic zei, zo blij te zijn met mijn ene kind omdat ik de strijd tussen kinderen echt walgelijk vind om elke dag te moeten aanhoren. Er waren toen mensen die zeiden dat het 'normaal broertjesgedrag'was (logee en zoon waren twee weken lang in een felle concurrentiestrijd verwikkeld, logee voorop want die is ouder en heeft issues, maar zoon deed met zijn bijna vijf jaartjes lekker mee, niet bepaald in de achterhoede) Toen ik daarop zei dat ik mensen met meer dan 1 daarom niet yte benijden vind, was dat 'het afzeiken van andermans keuzes'.... Maar ik HOEF meer dan 1 toch niet leuk te vinden? Wees dan blij voor me dat ik geen tweeling heb
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:38
Omdat jij het persoonlijk maakt.
Jij hoeft het niet leuk te vinden, maar laat anderen in hun waarde.
Alle reacties hier worden opgeroepen door jouw houding.
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:40
Dat hoeft ook niet nee, maar je hoeft er ook niet continu over te schrijven. Jouw plaat blijft er nogal op hangen, in elke post vermeld je weer hoe geweldig 2 is en hoe vreselijk 1 of 3. En dat niet enkel hier, maar ook in topics waar het juist over 1 of 3 kinderen gaat. Alsof je in een topic over ooramputaties continu berichtjes plaatst waarin je jubelt over jouw 2 oren. Begrijp je nu nog steeds niet waarom mensen dat irritant vinden en soms zelfs kwetsend? En zelfs als je het niet begrijpt, hoe moeilijk is het om als blijkbaar zoveel mensen zich ergeren aan bepaalde berichten van je, om dan simpelweg te stoppen met dat soort berichten ipv bewust door te gaan met rellen?
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:50
Dat van die oren vind ik dan weer wel interessant. Ik heb er 2. Dat was niet meteen een bewuste keuze, maar het is nu zo. Ik had ook gehoopt dat ik er wat aan zou hebben m.b.t. het lokaliseren van geluiden, maar dat kan ik niet, jammerdebammer. Een derde zie ik om persoonlijke redenen niet zo zitten, dus blijft het bij 2. Een ervan werkt niet zo goed en het andere is een klein beetje misvormd, maar ik maak mensen dan graag wijs dat dat komt omdat ik als kind gebeten werd door een ander kind 'kijk je ziet de tandafdrukjes nog!'nicole123 schreef: ↑07-08-2018 14:40Dat hoeft ook niet nee, maar je hoeft er ook niet continu over te schrijven. Jouw plaat blijft er nogal op hangen, in elke post vermeld je weer hoe geweldig 2 is en hoe vreselijk 1 of 3. En dat niet enkel hier, maar ook in topics waar het juist over 1 of 3 kinderen gaat. Alsof je in een topic over ooramputaties continu berichtjes plaatst waarin je jubelt over jouw 2 oren. Begrijp je nu nog steeds niet waarom mensen dat irritant vinden en soms zelfs kwetsend? En zelfs als je het niet begrijpt, hoe moeilijk is het om als blijkbaar zoveel mensen zich ergeren aan bepaalde berichten van je, om dan simpelweg te stoppen met dat soort berichten ipv bewust door te gaan met rellen?
Vandaag weer een leuk dagje met mijn 2 oren gehad, wat kan ik daar toch van genieten!
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:57
Dat 'drammen' begin ik in dit topic ook wat hinderlijk te vinden. Als je twee kinderen niet bijzonder vindt, dan mag je prima wegblijven uit dit topic.
Ik wist trouwens ook niet dat dit een criteria was voor het openen van een topic, dat het onderwerp bijzonder moest zijn. Ik vind wel meer niet zo bijzonder. Vrouwen die zwanger willen worden en schrijven over hun eisprong bijvoorbeeld, of mensen die 10 kilo willen afvallen. Toch zijn daar honderden topics over.
Terug ontopic maar weer: wat boffen we met het weer deze zomer! Jongste heeft een hangdagje, dus die plakt tegen me aan in de draagdoek. Ondertussen een taart aan het bakken met de oudste. We leven echt in de tuin deze zomer, zo fijn dat we geld hebben voor een huis met tuin, dat zou met meer kinderen alweer lastiger op te brengen zijn. Moet er zo niet aan denken!
Ik wist trouwens ook niet dat dit een criteria was voor het openen van een topic, dat het onderwerp bijzonder moest zijn. Ik vind wel meer niet zo bijzonder. Vrouwen die zwanger willen worden en schrijven over hun eisprong bijvoorbeeld, of mensen die 10 kilo willen afvallen. Toch zijn daar honderden topics over.
Terug ontopic maar weer: wat boffen we met het weer deze zomer! Jongste heeft een hangdagje, dus die plakt tegen me aan in de draagdoek. Ondertussen een taart aan het bakken met de oudste. We leven echt in de tuin deze zomer, zo fijn dat we geld hebben voor een huis met tuin, dat zou met meer kinderen alweer lastiger op te brengen zijn. Moet er zo niet aan denken!
dinsdag 7 augustus 2018 om 14:59
Een vriendin van mij heeft een hele bult kinderen. En een eigen huis. En leeft in de tuin. En nu?Ikigai schreef: ↑07-08-2018 14:57Dat 'drammen' begin ik in dit topic ook wat hinderlijk te vinden. Als je twee kinderen niet bijzonder vindt, dan mag je prima wegblijven uit dit topic.
Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen? Dat je je niet meer dan 2 kinderen kan veroorloven omdat je dan geen groter huis met een tuin kunt hebben?
En ja, ik mag meeschrijven, want ik heb 2 kinderen constateer ik als feit.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 07-08-2018 15:02
15.32% gewijzigd
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:03
Meer slaapkamers genereren met meer kinderen is lastiger, dat snap ik,maar een tuin?..Ikigai schreef: ↑07-08-2018 14:57Dat 'drammen' begin ik in dit topic ook wat hinderlijk te vinden. Als je twee kinderen niet bijzonder vindt, dan mag je prima wegblijven uit dit topic.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:04
Doreia schreef: ↑07-08-2018 14:59Een vriendin van mij heeft een hele bult kinderen. En een eigen huis. En leeft in de tuin. En nu?
Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen? Dat je je niet meer dan 2 kinderen kan veroorloven omdat je dan geen groter huis met een tuin kunt hebben?
En ja, ik mag meeschrijven, want ik heb 2 kinderen constateer ik als feit.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:12
Dit.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:14
Vooral die tralala-ik-ga-gewoon-weer-even-on-topic-hoor-ladies-berichten
Tjezus, wat vals
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:20
PreciesMevrouwJack schreef: ↑07-08-2018 15:14Vooral die tralala-ik-ga-gewoon-weer-even-on-topic-hoor-ladies-berichten![]()
Het ligt er voor mij te dik bovenop.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:22
Holy holy crap.Ikigai schreef: ↑07-08-2018 14:57Dat 'drammen' begin ik in dit topic ook wat hinderlijk te vinden. Als je twee kinderen niet bijzonder vindt, dan mag je prima wegblijven uit dit topic.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:26
Deze opmerking heb ik echt zó vaak gehoord, verschrikkelijk.
Ten eerste: als 2 zussen elkaar constant in de haren vliegen wordt daar wel bij ingegrepen, dus waarom bij jongens niet?
Ten tweede: bepaald gedrag kan mss op een bepaalde leeftijd normaal zijn, ze moeten het toch afleren. Dat vergoelijkende 'ja, echte knullen hè'..... vreselijk.
Maar goed, das een beetje offtopic hier.
The early bird suffers longer.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:28
En als je het in het Engels doet, kom je richting een miljardMevrouwJack schreef: ↑07-08-2018 15:15Herhaling: begin een blog ergens. Er zijn naast het forum nog miljoenen andere mensen om te irriteren.
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:43
Ikigai schreef: ↑07-08-2018 14:57Dat 'drammen' begin ik in dit topic ook wat hinderlijk te vinden. Als je twee kinderen niet bijzonder vindt, dan mag je prima wegblijven uit dit topic.
Hiermee heb je jezelf toch echt driedubbelendwars ( sorry voor die drie) gekwalificeerd als officiële 'ik post een bult nonsens alleen maar om te stangen forummer'.
Weet je wanneer ik je eigenlijk het meest echt vond overkomen? In het 'cocaine gevonden in tas dochter topic'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:47
simbalabimba schreef: ↑07-08-2018 15:43![]()
![]()
![]()
Hiermee heb je jezelf toch echt driedubbelendwars ( sorry voor die drie) gekwalificeerd als officiële 'ik post een bult nonsens alleen maar om te stangen forummer'.
Weet je wanneer ik je eigenlijk het meest echt vond overkomen? In het 'cocaine gevonden in tas dochter topic'.
O god ja
dinsdag 7 augustus 2018 om 15:49
Ik wilde het net ook quoten Simba (maar je was me voor) - iemand die zo moet etaleren niet alleen met de heerlijkheid van 2 kinderen en moeten benadrukken dat het zo fijn is dat ze het geld hebben voor een huis met een tuinsimbalabimba schreef: ↑07-08-2018 15:43![]()
![]()
![]()
En TO - je hebt het over drammen. Volgens mij ben JIJ juist de persoon die maar blijft DRAMMEN en persisteren in de heerlijkheid van 2 kinderen, zelfs in topics waarin dat niet op prijs gesteld wordt. En denk nu vooral niet dat dit is omdat we allemaal zo jaloers op je zijn, integendeel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.