bewust geen kinderen

04-11-2007 16:59 554 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 32 jaar ik wil bewust geen kinderen. Ik wil en durf de verantwoordelijkheid voor kinderen niet te nemen. In mijn omgeving hebben we veel vrienden met kinderen. Allemaal super leuk en gezellig als ze bij ons zijn zal ik ze ook zo veel mogelijk verwennen. Ik vind kinderen leuk. In mijn omgeving heb ik eigenlijk geen mensen die bewust geen kinderen willen. Vandaar dat ik deze topic heb geopend om te kijken hoe andere mensen hier mee omgaan die bewust geen kinderen willen.
hmmmm....ik dacht dat ik mijn antwoorden vet had gemaakt.....
Traincha, dit is een pak van mijn hart... als ik sommige ouders zie, denk ik dat ik vreselijk streng en ouderwets ben. Maar aan jouw antwoorden te zien valt het best mee. Vanaf hoe oud kan een kind snappen dat-ie niet door de telefoon heen moet tetteren?
quote:Zoete schreef op 26 december 2008 @ 20:56:

Hier ook geen kinderwens. Merk wel dat ik het laatste jaar (ben nu 32) vaker merk dat ik droom dat ik zwanger ben of een baby aan mijn borst heb. Betrap me er ook wel eens op dat ik bevallingsfilmpjes op youtube zit te kijken. (=Bllerrrghh!) Geen idee waar die interesse opeens vandaan komt.

Het zal misschien die 'biologische klok' zijn, waarvan ik nooit geloofde dat die bestond. Weet niet goed wat ik er mee moet. Vriend en ik hebben geen kinderwens. Ook geen vrouwen met kinderen in mijn omgeving waar het door komt.

Herkennen julie wellicht die dromen?

Nee, totaal niet. Mijn biologische klok doet 't gelukkig helemaal niet.

Overigens, voor degene die schreef dat je op je 23e nog niet kunt weten dat je geen kinderen wil, vraag me af of zij dat ook zegt tegen begin 20-ers die zeggen wél kinderen te willen. 'k Heb 't idee dat wel kinderen willen niet zo in twijfel wordt getrokken als geen kinderen willen en dat terwijl er over geen kinderen willen vaak veel meer over nagedacht is en wel kinderen willen grotendeels biologisch bepaald wordt.
Elninjoo, volgens mij was er laatst ook een topic van iemand van begin 20 die wel kinderen wou, en heel veel tegenstand ondervond van omgeving en familie.
quote:korenwolf schreef op 26 december 2008 @ 23:16:

Vanaf hoe oud kan een kind snappen dat-ie niet door de telefoon heen moet tetteren?

Ik hóóp als ze tegen de twintig zijn !

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ticluna schreef op 26 december 2008 @ 20:58:

ik heb zulke dromen gelukkig niet.... en ehh bevallingsverhalen in m'n droom... dat zou ik een nachtmerrie noemen!

Mijn gedachte!!!

Maar als je zo'n droom/nachtmerrie hebt, en je bent wakker, vond je het dan een leuke droom? Dan is het misschien toch een soort van biologische klok ofzo? (niet dat ik die kan identificeren want ik heb 'm nooit gezien...)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2008 @ 00:48:

[...]

Heb zelf geen kinderen, maar ik denk dat ze uit je buurt blijven tegen de tijd dat ze zelf een mobieltje hebben! Dan willen ze ook privacy, gok ik zomaar....
quote:korenwolf schreef op 26 december 2008 @ 23:18:

Elninjoo, volgens mij was er laatst ook een topic van iemand van begin 20 die wel kinderen wou, en heel veel tegenstand ondervond van omgeving en familie.Dat was dan misschien omdat ze haar zaakjes nog niet voor elkaar had (studie afgerond, baan, huis) en al een kind wou zeker? Kan me niet voorstellen dat als iemand zegt kinderen te willen in de toekomst, daar vanaf gepraat wordt. Terwijl datzelfde wel gebeurt met mensen die zeggen helemaal geen kids te willen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2008 @ 00:48:

[...]

ja zoiets.

Nou ja, mijn zoon is 4 en die snapt wel dat ie even stil moet zijn als papa een zakelijk gesprek via de telefoon aan het voeren is.
Hij moet ook stil zijn vind ik als jij gewoon wat zit te kletsen met een vriendin...
ook dat.
quote:korenwolf schreef op 26 december 2008 @ 23:06:

Ha! Moeders op het kindvrije topic! Mooi, dan hoef ik niet naar de kinderenpijler met mijn vraag.

Ik ben weer flink aan het mopperen geweest vandaag en vraag me soms af of ik een zuur, oud mens aan het worden ben dat niks kan hebben... Graag jullie mening (die van de moeders dus):

1. Mogen jullie kinderen voortdurend jullie aandacht vragen als je aan het telefoneren bent? Zo ja, tot op welke leeftijd?

2. Mogen jullie kinderen tijdens het eten op willekeurig welk moment van tafel lopen? Zo ja, tot op welke leeftijd?

3. Zijn er dingen die jullie kinderen 'moeten' eten? Of wordt er over alles overlegd, of onderhandeld misschien?

4. Als een van jullie kinderen een ander kind expres met een stuk speelgoed op het hoofd mept, staan daar dan sancties op en zo ja, welke?

Veel dank voor jullie antwoorden.

1: Nee, dat mogen ze niet. Jammer alleen dat ze het wel altijd doen. Die van 6 en 7 hebben inmiddels geleerd dat ze echt moeten wachten tot ik klaar ben met praten (tenzij er een bloedend op de grond ligt) die van 2 is het nog aan het leren. Heel vervelend. Ik bel vriendinnen dan ook eigenlijk altijd als de kinderen niet in mijn buurt zijn. ( bed, school, buiten enz. )

2: Nee, dat mogen ze niet. Wij beginnen met eten als we alle 5 aan tafel zitten en staan op als we allemaal klaar zijn, om af te ruimen, ook die van 2 helpt met afruimen.

3: Er wordt gegeten wat de pot schaft. Alle3 mogen ze 1 ding hebben die ze niet lusten. Dan krijgen ze een potje groente en aardappelpuree uit een zakkie

4: Dan gaan ze op de gang en als ze terug komen moeten ze sorry zeggen en iets voor zichzelf gaan doen. *( dus bijv. alleen aan de tafel tekenen oid )

Ik lees altijd mee, deed ik vroeger bij "de aliens" ook al, omdat de verhalen wel herkenbaar zijn, ondanks mijn 3 terroristen. ( kinderne van mezelf zijn leuk. Die van een ander vind ik vaak minder )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
terroristen......

Bor, dat heb ik nou ook! Ik vind mijn kinderen per definitie de leukste van de hele wereld.
quote:jemamem schreef op 26 december 2008 @ 15:32:

Ben je 23, 24 Kaatje?

wie van 23 wil er nu wel kinderen en kinderverhalen horen, bijna niemand toch? Dat is volkomen normaal op die leeftijd..

Ook het gegeven dat jij denkt en stelt dat dit al voor altijd besloten is, en geen opties openhoudt, hoort echt bij je leeftijd. De nuance, het afwegen, komt als je volwassener bent. Ook dan kun je uiteindelijk natuurlijk beslissen geen kinderen te nemen, maar weloverwogen. Dat is nu nog niet mogelijk. Geeft niks!

Je moeder weet dit waarschijnlijk ook :-)Toen ik een jaar of 20 was, wist ik zeker dat ik ooit kinderen wilde. Er waren gewoon geen andere opties. Gelukkig heb ik dit later wat genaunceerd en heb ik weloverwogen besloten geen kinderen te krijgen. Dat was inderdaad nog niet mogelijk toen ik 20 was. Gelukkig wist mijn moeder dit ook
Miezman en ik hebben op mijn 22e besloten dat we er niet aan beginnen. Da's dus al een aardig tijdje geleden. De ach-meid-dat-komt-nog-wel-reacties vond en vind ik altijd een beetje raar. Als iemand zegt nooit rode schoenen te kopen/te emigreren/boerenkool te eten of ikweetniet wat dan zegt toch ook niemand: (geplakt uit post van Jemamem) "[...]hoort echt bij je leeftijd. De nuance, het afwegen, komt als je volwassener bent. Ook dan kun je uiteindelijk natuurlijk beslissen [...], maar weloverwogen. Dat is nu nog niet mogelijk. Geeft niks!

Je moeder weet dit waarschijnlijk ook :-)"

Toontje is ook een beetje net of er tegen een kleuter gepraat wordt. "Geeft niks hoor...!" *aai over bolletje*

anoniem_50117 wijzigde dit bericht op 28-12-2008 20:06
Reden: paar leestekentjes vergeten
% gewijzigd
quote:Zoete schreef op 26 december 2008 @ 20:56:

Hier ook geen kinderwens. Merk wel dat ik het laatste jaar (ben nu 32) vaker merk dat ik droom dat ik zwanger ben of een baby aan mijn borst heb. Betrap me er ook wel eens op dat ik bevallingsfilmpjes op youtube zit te kijken. (=Bllerrrghh!) Geen idee waar die interesse opeens vandaan komt.

Het zal misschien die 'biologische klok' zijn, waarvan ik nooit geloofde dat die bestond. Weet niet goed wat ik er mee moet. Vriend en ik hebben geen kinderwens. Ook geen vrouwen met kinderen in mijn omgeving waar het door komt.

Herkennen julie wellicht die dromen?Wie zet er nou serieus haar bevallingsfilmpje op youtube? Bel dan meteen SBS6.
anoniem_8170 wijzigde dit bericht op 28-12-2008 19:44
Reden: wel erg veel rollende oogjes
% gewijzigd
#Klimt op de biechtstoel#

Oke oke, een driekwart jaar terug heb ik hier geloof ik een erg fanatieke posting geplaatst...ook ik wilde absoluut geen kinderen...

Vind het dan wel zo sportief om toe te geven dat deze Applelicious geraakt is door de rammelende eierstokken, haar spiraal heeft laten verwijderen en inmiddels 2 maanden in den blijde is. Als je me dit een jaar terug had voorspeld had ik je recht in je gezicht uitgelachen!!!

Dus nu met gierende banden naar het ´kinderen´ hoekje...

Whaahahahhaahhahha!!!

x
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Dat is inderdaad sportief, Applelicious!

Ik heb je post even opgezocht. Wat is er dan gebeurd met de bezwaren die je had? Zijn die zomaar "weggerammeld"?

anoniem_50117 wijzigde dit bericht op 28-12-2008 23:53
Reden: vraag
% gewijzigd
- miezjuh is al een alien zolang ik me kan herinneren, echt heul vroeger schreef ze er al over opt forum, en zij is duidelijk niet veranderd itt sommige toen fanatieke "aliens" die ik nu op de beebpijlert gespot heb -

* sluipt wederom in de meeleesstand *
quote:Applelicious 81 schreef op 28 december 2008 @ 19:59:

#Klimt op de biechtstoel#

Oke oke, een driekwart jaar terug heb ik hier geloof ik een erg fanatieke posting geplaatst...ook ik wilde absoluut geen kinderen...

Vind het dan wel zo sportief om toe te geven dat deze Applelicious geraakt is door de rammelende eierstokken, haar spiraal heeft laten verwijderen en inmiddels 2 maanden in den blijde is. Als je me dit een jaar terug had voorspeld had ik je recht in je gezicht uitgelachen!!!

Dus nu met gierende banden naar het ´kinderen´ hoekje...

Whaahahahhaahhahha!!!

xGefeliciteerd!!!!!
Even uppen voor...
Oh wat erg Applelicious! Voor jou niet hoor, zo bedoel ik het niet. Maar het is heel lang mijn grootste nachtmerrie geweest, dat ik opeens rammelende eiderstokken zou krijgen en het bijbehorende kind en dan weer m'n oude alien-ik. Alleen dus met baby en oh oh, wat zou ik daar dan een spijt van hebben. Je kunt je maar ergens druk om maken hè.

Boro, stiekeme meelezer !
hekate wijzigde dit bericht op 10-03-2009 14:02
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Wees blij!
Erhum...Wat is een alien, ik bedoel met betrekking tot het onderwerp?
Sorry, een alien is iemand die zich soms buitenaards voelt omdat zij geen kinderen wil en de rest van de wereld dat onbegrijpelijk lijkt te vinden.

In een topic hierover lang lang geleden noemden wij dat zo.
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven