Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 9 augustus 2018 om 11:01
Helaas zijn onze muren zo dun dat we ook dagelijks op werkdagen van 6 tot 17 kunnen genieten van gejank van hond van bovenbuurman. Gehuil gaat er dus ook doorheen.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:04
Kan me voorstellen dat je daar wel mee zit maar zoals iemand anders ook al schreef, het hoort er dan ook maar bij. Het is voor buurman ook een investering voor langer termijn en je kan er gewoon weinig aan doen dat een kind soms wat moet leren en huilt....
Maar je moet natuurlijk vooral doen wat voor jou goed voelt!

donderdag 9 augustus 2018 om 11:11
Succes aapje, en stertke glitter. Knuffels!
Ik vind het vinden van een avond oppas maar lastig. Ik heb een tienermeisje gevonden voor af en toe een paar uurtjes, maar voor werk heb ik af en toe oppas nodig die haar van kdv afhaalt, eten geeft, speelt, naar bed brengt. echt van 18.00 tot 22.00, en daar vind ik tienermeisje nog net te jong voor. De dochter van een vriendin die ik daar wel in vertrouw woont verder weg, dan moet ik Rozetje halen en brengen, en dat is niet lekker als ze al slaapt. Oma redt het niet zo lang.
En stiekem vind ik het ook helemaal niet leuk om savonds niet thuis te zijn. Ik denk dat ik het met een papa in huis wel makkelijker had gevonden trouwens.
Ik vind het vinden van een avond oppas maar lastig. Ik heb een tienermeisje gevonden voor af en toe een paar uurtjes, maar voor werk heb ik af en toe oppas nodig die haar van kdv afhaalt, eten geeft, speelt, naar bed brengt. echt van 18.00 tot 22.00, en daar vind ik tienermeisje nog net te jong voor. De dochter van een vriendin die ik daar wel in vertrouw woont verder weg, dan moet ik Rozetje halen en brengen, en dat is niet lekker als ze al slaapt. Oma redt het niet zo lang.
En stiekem vind ik het ook helemaal niet leuk om savonds niet thuis te zijn. Ik denk dat ik het met een papa in huis wel makkelijker had gevonden trouwens.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:14
Ai da’s balen. Al weet ik niet hoeveel medelijden ik zou hebben met zo’n buurman

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:20
Ken je oppasstudent al? Dat deed ik altijd. Had altijd 100den gigs als geneeskundestudent, iedereen wilde wel zo’n handige bijnadokter voor de kinderenrosings schreef: ↑09-08-2018 11:11Succes aapje, en stertke glitter. Knuffels!

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 9 augustus 2018 om 12:56
Ja niet bij allemaal, maar ik ben toen langsgekomen voor een gesprekje en had collegekaart en kinder EHBO enzo overhandigd en dan krijg je een mooi vinkje dat je gescreend bent

Wij komen nu nog wel rond met onze eigen oppass(tudent)en (aka de tantes, ooms, opa en oma en een enkele vriendin van mij), maar mochten we erom verlegen zitten ga ik er denk ik ook 1 regelen via die site, heel handig.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:12
Ja die komen hier ook bij ons thuis op zoon passen, als we eens uit eten willen of weet ik wat. Maar schoonzusje en zwagers en een deel van mijn vriendinnen studeren nog, dus vandaar
Ikzelf studeer trouwens ook nog

Ikzelf studeer trouwens ook nog

donderdag 9 augustus 2018 om 15:21
Glitter mocht je het nog lezen heel veel sterkte ik hoop dat jij en de kleine de dans ontspringen!
Poeeh aapje wat is dit lastig zeg zeker als je met partner niet op 1 lijn zit!
Maar zulke nachten nu dat je zwanger bent zijn niet vol te houden. Je moet toch echt je rust pakken en daar zal man je in moeten helpen!
Wat de buren betreft zou ik toch ook lak aan hebben zeker als je van de herrie van de hond heel de dag mee mag genieten.
Ik hoop dat er snel rust bij jullie komt meiss.
Laten huilen hier noemen we dochter al Vanaf de geboorte de directrice en dat komt dus steeds meer tot uiting.
Driftbuien laat ik haar uitrazen maar blijf op dat moment wel uitleggen waarom iets niet kan of mag! Snachts kan ze ook nog wel eens verzinnen dat ze wakker is en dan laat ik haar ook doen, schrikt ze wakker of is in paniek om wat dan ook sta ik gelijk aan haar bed, hoor bij haar gelukkig duidelijk wanneer ze loopt te drammen of echt verdrietig is. Want sussen in een driftbui laat ze niet toe dus dan maar uitrazen!
Tegenwoordig hangt ze aan men been en wik getild worden Zo niet dan is het janken geblazen
is een fase toch?
Poeeh aapje wat is dit lastig zeg zeker als je met partner niet op 1 lijn zit!
Maar zulke nachten nu dat je zwanger bent zijn niet vol te houden. Je moet toch echt je rust pakken en daar zal man je in moeten helpen!
Wat de buren betreft zou ik toch ook lak aan hebben zeker als je van de herrie van de hond heel de dag mee mag genieten.
Ik hoop dat er snel rust bij jullie komt meiss.
Laten huilen hier noemen we dochter al Vanaf de geboorte de directrice en dat komt dus steeds meer tot uiting.
Driftbuien laat ik haar uitrazen maar blijf op dat moment wel uitleggen waarom iets niet kan of mag! Snachts kan ze ook nog wel eens verzinnen dat ze wakker is en dan laat ik haar ook doen, schrikt ze wakker of is in paniek om wat dan ook sta ik gelijk aan haar bed, hoor bij haar gelukkig duidelijk wanneer ze loopt te drammen of echt verdrietig is. Want sussen in een driftbui laat ze niet toe dus dan maar uitrazen!
Tegenwoordig hangt ze aan men been en wik getild worden Zo niet dan is het janken geblazen

vrijdag 10 augustus 2018 om 09:31
Eens met Obelix, jij bent er ook nog Aapje (dat heb ik zelf ook moeten leren na eerst een burn out te hebben gekregen, een overspannen moeder is ook geen goede/leuke moeder). Probeer in elk geval ook tijd te nemen om je zelf soms te ontspannen zodat je er niet aan onderdoor gaat, sommige periodes kunnen soms gewoon heel zwaar zijn.
Hier is iets heeeeeeel vreemds aan de hand, dochter slaapt nog!
Ik heb al 4x gekeken of ze nog wel ademt. In haar hele leven heeft ze nog nooit zo lang achter elkaar geslapen als nu. Normaal is ze op woensdag thuis na twee dagen kdv en dan slaapt ze middags wat langer, ze is nu 4 dagen achter elkaar naar het kdv geweest en is alle avonden laat in slaap gevallen door de warmte en moet er dan rond 06.15uur weer uit. Gisteravond was ze zo moe dat ze niet in slaap kon komen en heb ik er haar nog 2x hysterisch uitgehaald, blijkbaar is ze nu haar slaap aan het inhalen.
We weten wat ons te doen staat als we een keer willen uitslapen in het weekend
Oh en welkom westerpaviljoen, er is ook nog een babytopic mocht je dat leuker vinden aan het begin.
Hier is iets heeeeeeel vreemds aan de hand, dochter slaapt nog!

We weten wat ons te doen staat als we een keer willen uitslapen in het weekend

Oh en welkom westerpaviljoen, er is ook nog een babytopic mocht je dat leuker vinden aan het begin.
vrijdag 10 augustus 2018 om 09:46
Dat tijd nemen voor jezelf vind ik zoooo moeilijk! De dingen die ik graag doe, doe ik thuis en dan kan ik me dus totaal niet afsluiten. Dus heb sinds dochter er is niet meer gebreid/gegamed/gelezen.. Moet ik man dan met dochter wegsturen ofzo?
En bijv een zwangerschapsyoga of iets zou me op dit moment best goed doen, maar ik ben 's avonds zo gesloopt na een hele dag met dochter.. Terwijl ik het typ besef ik dat je daar dan waarschijnlijk toch meer energie uit haalt, dan uit thuis blijven..
Maar ik vind het heel lastig.. Hoort het niet ook gewoon bij deze periode? Of is het naïef om te denken dat het op een gegeven moment vanzelf beter wordt?
En bijv een zwangerschapsyoga of iets zou me op dit moment best goed doen, maar ik ben 's avonds zo gesloopt na een hele dag met dochter.. Terwijl ik het typ besef ik dat je daar dan waarschijnlijk toch meer energie uit haalt, dan uit thuis blijven..
Maar ik vind het heel lastig.. Hoort het niet ook gewoon bij deze periode? Of is het naïef om te denken dat het op een gegeven moment vanzelf beter wordt?
vrijdag 10 augustus 2018 om 09:57
@Dudette, ik denk inderdaad dat je soms over een drempel moet en iets moet gaan doen wat je uiteindelijk weer energie oplevert. Ik heb ook niet altijd zin om te sporten maar voel me daarna toch wel weer beter.
Vandaag heb ik een dag velof genomen en ga ik vanmiddag naar de sauna met een vriendin. Verder heb je helemaal gelijk hoor, het is ook gewoon lastig om tijd voor jezelf te maken en een nieuw balans in je leven te vinden eenmaal je moeder bent. Kan man met dochter misschien een keer ergens logeren? Of kan je avonds wat meer tijd voor jezelf nemen als ze op bed ligt? Of kan je ook een keer een dagje vrij nemen?
Wat lijkt me dat trouwens irritant geen deuren in huis! Waarom hebben jullie geen deuren?
Vandaag heb ik een dag velof genomen en ga ik vanmiddag naar de sauna met een vriendin. Verder heb je helemaal gelijk hoor, het is ook gewoon lastig om tijd voor jezelf te maken en een nieuw balans in je leven te vinden eenmaal je moeder bent. Kan man met dochter misschien een keer ergens logeren? Of kan je avonds wat meer tijd voor jezelf nemen als ze op bed ligt? Of kan je ook een keer een dagje vrij nemen?
Wat lijkt me dat trouwens irritant geen deuren in huis! Waarom hebben jullie geen deuren?
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05
Ik zit op dit moment in de knoop met mezelf maar merk wel dat ik beter ik me voel des te leuker vind ik het met zoon. Hoe moe ik ben des te zwaarder valt mij de zorg. Je moet uit die cirkel en zelf ook iets leuks doen.-Dudette- schreef: ↑10-08-2018 09:46Dat tijd nemen voor jezelf vind ik zoooo moeilijk! De dingen die ik graag doe, doe ik thuis en dan kan ik me dus totaal niet afsluiten. Dus heb sinds dochter er is niet meer gebreid/gegamed/gelezen.. Moet ik man dan met dochter wegsturen ofzo?
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:09
Haha we hebben de deuren al klaar liggen, maar ze moeten nog worden ingebouwd.. man is van het zelf doen (kan hij gelukkig ook goed!), maar heeft weinig tijd en er is nog veel meer te doen hier..
De luxe en de vloek die ik heb is dat ik al een jaar thuis ben met dochter.. vanaf september gaat ze naar de ‘Krippe’. Kijk ik voor haar en voor mezelf erg naar uit.
We zitten ook gewoon in een rare situatie. Nog geen drie maanden verhuisd naar dit dorp, nog waanzinnig veel te doen in huis wat moeilijk met dochter ernaast kan, zwanger.. en man werkt dan dus fulltime en wij zijn met zijn tweetjes thuis. Dan willen de dagen wel eens langzaam gaan..
De luxe en de vloek die ik heb is dat ik al een jaar thuis ben met dochter.. vanaf september gaat ze naar de ‘Krippe’. Kijk ik voor haar en voor mezelf erg naar uit.
We zitten ook gewoon in een rare situatie. Nog geen drie maanden verhuisd naar dit dorp, nog waanzinnig veel te doen in huis wat moeilijk met dochter ernaast kan, zwanger.. en man werkt dan dus fulltime en wij zijn met zijn tweetjes thuis. Dan willen de dagen wel eens langzaam gaan..
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:14
Ja dat herken ik wel. Gister zwaar chagerijnig en dochter was ook de hele dag moeilijk.Westerpaviljoen schreef: ↑10-08-2018 10:05Ik zit op dit moment in de knoop met mezelf maar merk wel dat ik beter ik me voel des te leuker vind ik het met zoon. Hoe moe ik ben des te zwaarder valt mij de zorg. Je moet uit die cirkel en zelf ook iets leuks doen.
Tis ook geen nieuw probleem voor me, dat passieve.. niet weten waar te beginnen. Steekt altijd weer de kop op. Meestal geeft dochter juist energie om nieuwe dingen en plekken te ontdekken, voor mezelf of in mijn eentje vind ik dat moeilijk.
Heb ook net een hele fijne week bij familie gehad, daarna ben ik altijd even down. Door hier te schrijven, realiseer ik me dat..
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:16
Dan heb je daar blijkbaar iets gehad wat je nu mist-Dudette- schreef: ↑10-08-2018 10:14Ja dat herken ik wel. Gister zwaar chagerijnig en dochter was ook de hele dag moeilijk.
Tis ook geen nieuw probleem voor me, dat passieve.. niet weten waar te beginnen. Steekt altijd weer de kop op. Meestal geeft dochter juist energie om nieuwe dingen en plekken te ontdekken, voor mezelf of in mijn eentje vind ik dat moeilijk.
Heb ook net een hele fijne week bij familie gehad, daarna ben ik altijd even down. Door hier te schrijven, realiseer ik me dat..