Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 8 augustus 2018 om 08:40
Ik pak zijn gezichtje vast met mijn duim en wijsvinger, gewoon zachtjes, maak oogcontact en zeg dat hij niet mag bijten en dat het pijn doet.
Zoon heeft me gisteren toevallig gebeten. Laatste keer was weken geleden. Maar hij was zo onder de indruk dat hij mij meteen kusjes en knuffels begon te geven.
Maar vooral oogcontact werkt hier. Lastig ook, het bijten doet zo'n pijn.
Zoon heeft me gisteren toevallig gebeten. Laatste keer was weken geleden. Maar hij was zo onder de indruk dat hij mij meteen kusjes en knuffels begon te geven.
Maar vooral oogcontact werkt hier. Lastig ook, het bijten doet zo'n pijn.
woensdag 8 augustus 2018 om 10:11
Balen Aapje, geen tips tegen het bijten. Dochter werd hier ook lang elk uur of anderhalf uur wakker met veel gehuil in haar slaap. Wordt hij ook echt wakker, of huilt hij in zijn slaap? Hier gaat het sinds een maand ietsje beter, maar nu is ze vaak 's nachts 2 uur lang wakker. Heeft hij zijn tandjes al? De huisarts zei hier ook dat er niets aan de hand is, ik vond dat ook erg frustrerend. Hopelijk keert de rust snel terug bij jullie!1-Aapje schreef: ↑08-08-2018 01:36Fijn Nena.
Iemand de tip tegen bijtende dreumes? Nee werkt niet, negeren en losmaken niet, zachtjes terugbijten niet.
Mijn dreumes wil trouwens absoluut niet slapen dus zit nu babytv te kijken en hij is gelukkig weer beetje rustig. Morgen ga ik huisarts bellen om oortjes te controleren en anders doorverwijzing naar KNO of kinderarts te vragen. Hij heeft duidelijk ergens last van en huisarts zegt steeds dat er niks is. Als er niks was zou hij vast niet al 1,5 jaar bijna ieder 1,5 uur half huilend wakker worden.
woensdag 8 augustus 2018 om 10:34

woensdag 8 augustus 2018 om 10:35
Zoon moet er helaas nog heel veel. Hij heeft alleen 8 voortanden en denk eerste kies door te voelen.
Hij begint eerst te draaien en wordt dan wel echt wakker. En eerst was het dan tiet erin en slapen maar daar wil ik van af Plus de borstvoeding is zo goed als opgedroogd door de zwangerschap.
Hij is bij bijten dus niet onder indruk als ik gewoon zeg dat het pijn doet en hem aankijk. Pas als tranen in je ogen schieten schrikt hij. Hij had bij kdv gisteren ook iemand gebeten.
Hij begint eerst te draaien en wordt dan wel echt wakker. En eerst was het dan tiet erin en slapen maar daar wil ik van af Plus de borstvoeding is zo goed als opgedroogd door de zwangerschap.
Hij is bij bijten dus niet onder indruk als ik gewoon zeg dat het pijn doet en hem aankijk. Pas als tranen in je ogen schieten schrikt hij. Hij had bij kdv gisteren ook iemand gebeten.
woensdag 8 augustus 2018 om 11:18
Lijkt hij er last van te hebben? De theorie van de huisarts bij mijn dochter was dat ze heel veel last heeft van doorkomende tanden. Bij de meeste kinderen is dat alleen op het moment dat ze doorkomen, maar het kan ook dat ze er al last van hebben als ze door de kaak heen groeien. En dat duurt dus maanden. Hier kwamen de tanden namelijk ook heel laat (en nog steeds heeft ze maar 8 tanden en 4 kiezen, nu met ruim 21 maanden).

woensdag 8 augustus 2018 om 13:38
Hij lijkt van iedere tand last te hebben. Hij kreeg eerste pas net voor zijn verjaardag.fiona2018 schreef: ↑08-08-2018 11:18Lijkt hij er last van te hebben? De theorie van de huisarts bij mijn dochter was dat ze heel veel last heeft van doorkomende tanden. Bij de meeste kinderen is dat alleen op het moment dat ze doorkomen, maar het kan ook dat ze er al last van hebben als ze door de kaak heen groeien. En dat duurt dus maanden. Hier kwamen de tanden namelijk ook heel laat (en nog steeds heeft ze maar 8 tanden en 4 kiezen, nu met ruim 21 maanden).
woensdag 8 augustus 2018 om 14:55
Oh echt...mijn dreumes (14,5 mnd) heeft alleen nog maar 2 ondertandjes maar wordt ook vaak huilend wakker of begint haar dag echt voor dag en dauw, heeft al tijden diarree, huilt en jengelt overdag heel veel.. Maar nog geen andere tandjes zichtbaar/voelbaar.. Mss heeft ze er al die tijd al wel last van
woensdag 8 augustus 2018 om 15:05
Dat zou best kunnen hoor Obelix. Hier komen de hoektanden door en daar heeft ze al maanden last van. Ze bijt op van alles, kwijlt en je ziet de tanden al helemaal aan de voorkant van haar tandvlees zitten. Maar ze zijn nog steeds niet door. Ik dacht ook dat ze er niet zo lang last van kunnen hebben, maar de huisarts zei dus van wel. Logisch ook, want het groeit natuurlijk gewoon door die kaak heen.

woensdag 8 augustus 2018 om 20:07
Ik heb de methode van Boheme geprobeerd toen zoon aangaf dat hij geen melk meer wilde door zijn glas ondersteboven te houden, dat ging van lachen naar minder grappig.
Ik denk dat het in de uitdrukking van je ogen moet zitten

woensdag 8 augustus 2018 om 20:18
Ah dat is balen zeg. Geen kind is hetzelfde blijkt maar weer.
Ik werd zo hopeloos van dat bijten en dat dan niks werkte. Vooral omdat hij dan helemaal in een deuk lag. En dan stond het huilen me zelf toe.
woensdag 8 augustus 2018 om 20:20
@aapje:
Maar dan ga je er dus vanuit dat het meteen moet werken. Er zijn dreumesen bij wie dat zo werkt: je zegt 1 keer ‘nee’ (of iets soortgelijks waar ze van schrikken) en ze laten het gedrag een poosje niet meer zien. Mijn jongste is zo.
Maar er zijn ook dreumesen bij wie het leren een laaaaaangdurig proces is. Die moet je ongeveer duizend keer die ‘nee’ geven (of negeren, of iets anders waarvan jijdenkt dat het de boodschap duidelijk maakt dat bijten niet leuk is) voor ze het een keer opgeven. Mijn oudste was/is zo. En het ergste is nog: als je een paar keer ‘laks’ (lees: moe of moedeloos) bent en even anders reageert, lijkt dat de cyclus helemaal opnieuw te starten.
Dus ik zou kiezen voor 1 vorm, welke jij het prettigst vindt qua uitvoering. Of dat nou ‘nee’ zeggen is, of even in de box wegzetten of juist straal negeren. Maar dat dan extreem consequent en lang op die manier blijven doen. Tot het kwartje ooit valt dat jij écht morgen niet ineens heel iets anders zal doen.
Maar dan ga je er dus vanuit dat het meteen moet werken. Er zijn dreumesen bij wie dat zo werkt: je zegt 1 keer ‘nee’ (of iets soortgelijks waar ze van schrikken) en ze laten het gedrag een poosje niet meer zien. Mijn jongste is zo.
Maar er zijn ook dreumesen bij wie het leren een laaaaaangdurig proces is. Die moet je ongeveer duizend keer die ‘nee’ geven (of negeren, of iets anders waarvan jijdenkt dat het de boodschap duidelijk maakt dat bijten niet leuk is) voor ze het een keer opgeven. Mijn oudste was/is zo. En het ergste is nog: als je een paar keer ‘laks’ (lees: moe of moedeloos) bent en even anders reageert, lijkt dat de cyclus helemaal opnieuw te starten.
Dus ik zou kiezen voor 1 vorm, welke jij het prettigst vindt qua uitvoering. Of dat nou ‘nee’ zeggen is, of even in de box wegzetten of juist straal negeren. Maar dat dan extreem consequent en lang op die manier blijven doen. Tot het kwartje ooit valt dat jij écht morgen niet ineens heel iets anders zal doen.

woensdag 8 augustus 2018 om 20:20
Ja ik moet hier ook wel echt boos kijken, want hij probeert me eerst nog onderuit te halen met boefig kijken.Maartje2016 schreef: ↑08-08-2018 20:07Ik heb de methode van Boheme geprobeerd toen zoon aangaf dat hij geen melk meer wilde door zijn glas ondersteboven te houden, dat ging van lachen naar minder grappig.
Ik denk dat het in de uitdrukking van je ogen moet zitten(hier moest ik strak serieus blijven staren)
Maar ik merk wel dat hij het vastpakken van zijn gezichtje, alleen zodat hij zijn hoofd niet kan wegdraaien, wel intimiderend vind en daar voor nu onder de indruk is.
Boos worden is ook weer mega lollig en negeren zet aan tot doorgaan, zucht...
woensdag 8 augustus 2018 om 20:38
Dit herken ik ook heel erg al zijn het wel periodes waarin het makkelijker of juist niet gaat. Als ik haar gezicht vastpak en haar in de ogen wil aankijken draait ze bewust van mij weg en kijkt ze me echt niet aan. Ik kijk dan echt boos en ze weet dan echt wel dat het niet mag.Nijntje* schreef: ↑08-08-2018 20:20@aapje:
Het bijten was hier ook een periode erg leuk, jeetje wat kunnen die kleintjes je al een pijn doen dan! Echt heel boos nee zeggen en haar vastpakken was het enige wat (na een tijdje) hielp, ze deed het vooral in haar spel en niet perse om kattekwaad uit te halen, het is nu helemaal over.

woensdag 8 augustus 2018 om 22:05
Dat bijten doet zo'n zeer! ik heb er blaren van op mn pinken staan!
Rozetje heeft nooit een speen gewild en sabbelt veel op mn pink vlak voor het slapen (eerste half jaar zo ongeveer non stop
)
Dat schrapen van die tandjes gaat per ongeluk en kan ik best hebben, maar dat bijten. Echt met de kaakjes helemaal dichtgeklemt.
Ik zeg boos AU, haal pink weg, zet/leg rozetje de andere kant op en ze krijgt hem even niet. Soms moet ze er van huilen. Maar ja, ik ook.
Rozetje heeft nooit een speen gewild en sabbelt veel op mn pink vlak voor het slapen (eerste half jaar zo ongeveer non stop

Dat schrapen van die tandjes gaat per ongeluk en kan ik best hebben, maar dat bijten. Echt met de kaakjes helemaal dichtgeklemt.
Ik zeg boos AU, haal pink weg, zet/leg rozetje de andere kant op en ze krijgt hem even niet. Soms moet ze er van huilen. Maar ja, ik ook.

donderdag 9 augustus 2018 om 06:02
Zoon gaat dus zodra hij weer los is voor de volgende hap
. En zal deels ook wel komen door tandjespijn maar toch.
Krijgen jullie kinderen trouwens nog iets te eten 's nachts en zo ja wat? Eerste 3,5 uur gingen wel goed vannacht. Daarna wilde hij bij mij drinken maar dat herhaalde hij ieder half uur. Weet niet zeker of het honger is, maar borstvoeding komt er in ieder geval niet veel meer uit.

Krijgen jullie kinderen trouwens nog iets te eten 's nachts en zo ja wat? Eerste 3,5 uur gingen wel goed vannacht. Daarna wilde hij bij mij drinken maar dat herhaalde hij ieder half uur. Weet niet zeker of het honger is, maar borstvoeding komt er in ieder geval niet veel meer uit.
donderdag 9 augustus 2018 om 06:08
Dochter krijgt na de fles bij het slapen gaan (die is slechts nog 90 of 120ml) niets meer gedurende de nacht. Met het warme weer een slok water als ze wakker wordt, dat is het enige.
Ik heb bij het stoppen met de bv in de nacht met negen maanden niets anders meer gegeven, dus ze weet misschien wel helemaal niet dat dat kan.. 's nachts eten..
Ik heb bij het stoppen met de bv in de nacht met negen maanden niets anders meer gegeven, dus ze weet misschien wel helemaal niet dat dat kan.. 's nachts eten..

donderdag 9 augustus 2018 om 06:39
Hhier hetzelfde als bij dudette, fles van 120+4 voor het slapen en dan pas weer iets in de ochtend. Maar wat betreft heb ik het makkelijk gehad, ze stopte de bv nachts vanzelf rond 9mnd enn ik heb het dus niet hoeven afleren.
Wat slopend aapje dat je iedere nacht nog zo vaak wakker wordt en dat hij zoveel huilt. Ben je inmiddels al bij de dokter geweest? Het tandjesverhaal incl het bijten klinkt wel plausibel, konden ze soms maar zeggen wat er exact is!
Wat slopend aapje dat je iedere nacht nog zo vaak wakker wordt en dat hij zoveel huilt. Ben je inmiddels al bij de dokter geweest? Het tandjesverhaal incl het bijten klinkt wel plausibel, konden ze soms maar zeggen wat er exact is!
envelop wijzigde dit bericht op 09-08-2018 09:17
0.22% gewijzigd
donderdag 9 augustus 2018 om 07:19
Hier bied ik ook niks aan. Had ook zo’n nachtelijke zuiplap en wilde niet het ene probleem voor het andere verwisselen. Hij krijgt ook geen fles voor het slapengaan. Hij krijgt eten, yoghurt en als hij erg slecht heeft gegeten bieden we hem nog wat fruit aan.
Ik ben er misschien wat hard in maar ik denk; als ‘ie honger heeft gaat ‘ie echt wel eten. ‘t Is geen slaapkop en alles wat midden in de nacht gebeurt vindt hij loeigezellig dus hij gaat niet dood van een keertje ‘s nachts honger en dan moeten wachten tot het ontbijt. Ik wilde hem aanleren dat je eten overdag doet, niet ‘s nachts.
Zolang de borst ook maar enigszins een optie was bleef hij elk uur komen. Toen ik met tshirt aan ging slapen en hij écht niet meer kreeg was het binnen 2 weken over. Daarna werd hij heel lang om 5u wakker voor zijn ochtendmelk, toen ik die eruit gooide kwam hij ineens pas rond 7.
Is natuurlijk niet gezegd dat ‘ie van jou dat heeft, aapje, maar bij mij was het echt elke keer toegeven wat hem aanmoedigde om wakker te blijven worden. Het is gewoon een lekkerbek en een enorme knuffelbeer en die borstvoeding was dus helemaal zijn ding. En ik vond het moeilijk want hij had voedingsstoffen nodig en hij groeide niet goed en hij was nog zo jong voor zonder borst EN fles, dus hoe kon ik stoppen? En toen deed ik het toch, hij kreeg nog 1 voeding en die eraf gegooid en toen groeide hij 3cm en 500g in een maand
dus zorgen gemaakt om niks.
En eerlijk waar hij taalt er niet naar. Laatst hapte hij eens aan en heel onzeker zoog hij een paar keer en toen zei hij ‘bah’. En dat was dat.
Ik denk voeden op verzoek hier achteraf te lamg is doorgegaan. Ik had hem eerder moeten gaan begrenzen want zelf deed hij het niet.
Ik ben er misschien wat hard in maar ik denk; als ‘ie honger heeft gaat ‘ie echt wel eten. ‘t Is geen slaapkop en alles wat midden in de nacht gebeurt vindt hij loeigezellig dus hij gaat niet dood van een keertje ‘s nachts honger en dan moeten wachten tot het ontbijt. Ik wilde hem aanleren dat je eten overdag doet, niet ‘s nachts.
Zolang de borst ook maar enigszins een optie was bleef hij elk uur komen. Toen ik met tshirt aan ging slapen en hij écht niet meer kreeg was het binnen 2 weken over. Daarna werd hij heel lang om 5u wakker voor zijn ochtendmelk, toen ik die eruit gooide kwam hij ineens pas rond 7.
Is natuurlijk niet gezegd dat ‘ie van jou dat heeft, aapje, maar bij mij was het echt elke keer toegeven wat hem aanmoedigde om wakker te blijven worden. Het is gewoon een lekkerbek en een enorme knuffelbeer en die borstvoeding was dus helemaal zijn ding. En ik vond het moeilijk want hij had voedingsstoffen nodig en hij groeide niet goed en hij was nog zo jong voor zonder borst EN fles, dus hoe kon ik stoppen? En toen deed ik het toch, hij kreeg nog 1 voeding en die eraf gegooid en toen groeide hij 3cm en 500g in een maand

En eerlijk waar hij taalt er niet naar. Laatst hapte hij eens aan en heel onzeker zoog hij een paar keer en toen zei hij ‘bah’. En dat was dat.
Ik denk voeden op verzoek hier achteraf te lamg is doorgegaan. Ik had hem eerder moeten gaan begrenzen want zelf deed hij het niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 9 augustus 2018 om 07:25
Huisarts houdt het op tandjes. Wel wat spanning op de oren maar geen oorontsteking.
Als ik geen borstvoeding aanbiedt, blijft hij zo 2 uur wakker momenteel. Paar weken terug ging dat wel. En ik ben uitgeput dus dan liever steeds half uurtje slapen dan steeds 2 keer 2 uur wakker. Melk is ook gewoon bijna op nu trouwens. Hoop dat ik na eerste trimester ook gewoon weer wat energie krijg. Voor de zwangerschap trok ik deze nachten stuk beter.
Als ik geen borstvoeding aanbiedt, blijft hij zo 2 uur wakker momenteel. Paar weken terug ging dat wel. En ik ben uitgeput dus dan liever steeds half uurtje slapen dan steeds 2 keer 2 uur wakker. Melk is ook gewoon bijna op nu trouwens. Hoop dat ik na eerste trimester ook gewoon weer wat energie krijg. Voor de zwangerschap trok ik deze nachten stuk beter.
donderdag 9 augustus 2018 om 07:53
donderdag 9 augustus 2018 om 08:00
Aapje, kan je je partner (of andere hulptroepen) daar niet ook bij inzetten? Mij is het alleen gelukt om snachts door te zetten met oordopjes in en man die er uit ging. Toen dochter doorhad dat ze van papa echt niets kreeg, ging ze doorslapen.
Het is echt even heel pittig, maar als je het gevoelt hebt dat je niet meer kunt, is dit denk ik wel het moment voor verandering..
Snap trouwens helemaal hoe moeilijk het is
eerste trimester sucks qua energie... bij mij werd het zienderogen beter na de 13 weken!
Het is echt even heel pittig, maar als je het gevoelt hebt dat je niet meer kunt, is dit denk ik wel het moment voor verandering..
Snap trouwens helemaal hoe moeilijk het is

donderdag 9 augustus 2018 om 08:09
Wilde net hetzelfde schrijven.
Toen we hier stopten heeft zoon nog een tijdje 's nachts 'gezeurd' om een borst. Zonder borst kon ik hem niet troosten, dus man deed de nachtdiensten. Die kreeg hem wel weer in slaap.
En jij hebt ook jouw slaap nodig aapje, kan man het niet tijdelijk overnemen? Bij hem is qua melk niks te halen en jij kan dan even bijtanken.
Toen we hier stopten heeft zoon nog een tijdje 's nachts 'gezeurd' om een borst. Zonder borst kon ik hem niet troosten, dus man deed de nachtdiensten. Die kreeg hem wel weer in slaap.
En jij hebt ook jouw slaap nodig aapje, kan man het niet tijdelijk overnemen? Bij hem is qua melk niks te halen en jij kan dan even bijtanken.