Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Afstand is voor mij niet zo belangrijk, ik ben sws niet een 24/7 type.. Daarbij komt dat wij geen relatie hebben.. Eisen heb ik ook niet, behalve dat ik een goed gevoel wil hebben bij iemand.
Al heb ik wel jaren latrelaties gehad hoor. Werkt prima voor mij! Zie mezelf ook niet snel weer samenwonen.
Eisen klinkt ook weer zo heftig. Ik bedoelde meer dat ik liever iemand in mijn omgeving heb. Ik ben ook echt absoluut een latter, zou niet snel gaan samenwonen.
Wat bedoel je met geen 24/7 type bent? Dat je gewoon niet 24/7 op iemands lip wil zitten?
Ik heb dat ook, maar bij mij is het wat tegenstrijdig. Ik heb wel bevestiging nodig dat iemand me ziet zitten. Met mijn date heb ik te veel twijfels en dat maakt me soms onrustig. We zien elkaar wat onregelmatig en het contact tussendoor is veel minder dan ik gewend ben. Maar hij is een hippie die geen smartphone heeft, dus ik probeer het niet te veel op mezelf te betrekken. Maar dat maakt dus wel dat ik blijkbaar nog een opening hou voor andere mannen.
Zo'n vrij type als hij past ergens wel bij me, maar ik heb wel meer contact en intimiteit nodig dan hij me geeft. Ik vind het heel normaal dat dat in de eerste paar maanden nog aftasten en uitvogelen is, maar na verloop van tijd zou ik wel meer willen, anders houdt het op.
winkje87 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 11:48
1.57% gewijzigd
Mijn max is toch wel 45 min rijden...

Ik twijfel, ik heb vanavond dus een date. Maar ik ben ZO moe en merk dat ik daarom echt geen zin heb. Verder is t een leuke gozer..dus zou het graag willen verzetten naar een andere x.. Met het risico dat men dan helemaal afhaakt.... dus moet ik mij erover heen zetten..(en kan ik mij echt niet van mijn beste kant laten zien en ga ik dus eigenlijk over mijn grens heen..) of verzet ik het?

Eerst maar een middagdutje.. :zzz: p
Ik zou of gaan of nu meteen eerlijk zijn. Ik weet bij mezelf als iemand op het laatste moment afzegt ik soms een beetje geirriteerd raak. Vaak is dan de reden dat iemand heel graag wil en te lang aankijkt of het toch wel kan. Wat dus eigenlijk heel lief is, maar ik vind het vervelend dat ik dan geen alternatieve plannen meer kan maken op de vrijdagavond.
@Winkje: ik bedoel met 24/7 dat ik idd niet elke avond met iemand op de bank wil zitten (of samen in bed wil slapen). Ik heb mijn eigen tijd erg nodig, hoe erg ik ook geniet van de aanwezigheid van een man. Heb vaak mannen gehad die op afstand wonen, dat voelt blijkbaar veilig voor mij.
Wat betreft de twijfels, dat hoort echt bij daten vind ik. Juist omdat je elkaar nog niet goed kent, weet je niet wat 'normaal' is voor die ander. Vind het zelf wel fijn om elke dag even contact te hebben, al is het maar kort. Maar weet ook dat mannen hier vaak totaal niet mee bezig zijn.

@Depster: ik zou vragen om te verzetten en gewoon open kaart spelen. Liever fris en fruitig op date dan moe enchagrijing. Daar heeft niemand wat aan tenslotte. Als hij het op zichzelf gaat betrekken dat je wilt verzetten dan is dat zijn probleem.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 12:01
6.38% gewijzigd
Winkje, mijn date is absoluut geen apper. Moet ik echt aan wennen. Soms 1appje op een dag, dan weer zo twee dagen niks. Maar de signalen en alles zit goed. Brengt onzekerheid mee, maar ook een mooie uitdaging om vanuit die onzekerheid weer in m'n kracht te komen. Dat lukt me iedere keer tot nu toe en dan geniet ik volop.
Het voelt als old-school daten, buiten het mobiele tijdperk. En vind het heerlijk! Met uitzondering van die onzekere buien die dan best even binnenkomen haha. Maar het geeft zoveel rust joh en de kans om elkaar echt te leren kennen, ipv op tekst.

App contact zegt echt niks over iemand zijn gevoelens, merk ik bij mijn date. Het lieve appje vol enthousiasme die ik vanochtend kreeg over onze date straks, zegt dan alweer zoveel.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 12:03
0.07% gewijzigd
Depster luister naar je gevoel, als je te moe bent is dat zo. App hem dat nu eerlijk en doe een nieuw voorstel. Zeg hem gewoon dat je hem graag ontmoet als jij op je best bent.
Bij mij gaat het meer om het geheel en het gevoel daarbij, dan triviale dingen zoals hoeveel appjes per dag/week etc. Ik wil over het algemeen het gevoel hebben dat iemand me graag ziet en meer van me wil weten. Pas dan ben ik in staat om me te openen naar iemand. En daar ben ik nog niet helemaal uit bij mijn date. Dat is gewoon aftasten. Ondertussen merk ik dat ik een aantal dingen heel fijn aan hem vind. Hij is sowieso anders dan de mannen die ik gewend ben. En dat is positief!

Ondertussen woensdag een date gepland met die andere man! Ben benieuwd hoe dat is. Een ander type man, voor zover ik nu in kan schatten. We gaan het zien.
Ja het gevoel, dat snap ik wel. Dat zit bij mij en date gewoon goed. Dat is anders als er twijfels zijn.
Ben benieuwd naar je date woensdag! Ook op eem festival ontmoet toch? Hoe was het toen met hem?
Ywtje, ja, herkenbaar. Bij mij wisselt het heel erg. Nu ben ik er weer heel rustig onder, maar af en toe slaat de onrust weer toe. Het is een oefening voor me in geduldigheid.

Op het festival was het heel fijn. hij is voor mijn gevoel wat meer een 'Amsterdamse' jongen. Dus wat hipper en makkelijker in meiden versieren dan mijn hippie-man. Van deze festival-man krijg ik dus veel meer aandacht, maar dat is oppervlakkige aandacht en zegt niks over een klik. Al geniet ik er wel van ;)
winkje87 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 12:14
47.05% gewijzigd
Oifa schreef:
09-08-2018 18:01
Was je date niet intelligent genoeg?

En niet altijd zegt de schrijfwijze iets over iemands intelligentie, ik ben dyslectisch en dat staat toch echt los van mijn intelligentie.
Daar kwam het in wezen op neer, inderdaad. Met dyslexie kan je wel nog deftige gesprekken houden vermoed ik, waar het mij om draait.
winkje87 schreef:
10-08-2018 12:11
Ywtje, ja, herkenbaar. Bij mij wisselt het heel erg. Nu ben ik er weer heel rustig onder, maar af en toe slaat de onrust weer toe. Het is een oefening voor me in geduldigheid.
Ja he.. Best pittig af en toe. Maar vind het een leuke uitdaging, want voor mijzelf gesproken. Als ik hier rust in krijg en zelf met die onzekerheid kan dealen dan heb ik al zoveel gewonnen. Je hippie man klinkt best ok! Zolang er maar vordering in zit en dates worden gepland. Heb je met hem ook weer een date staan?

Jouw Amsterdamse man ondertussen lekker van genieten. Mijn date kan ook zoveel vrouwen krijgen, maar hij koos mij. Jouw Amsterdamse man ook. Hij doet niet voor niks moeite.
ywtje schreef:
10-08-2018 12:00
Winkje, mijn date is absoluut geen apper. Moet ik echt aan wennen. Soms 1appje op een dag, dan weer zo twee dagen niks. Maar de signalen en alles zit goed. Brengt onzekerheid mee, maar ook een mooie uitdaging om vanuit die onzekerheid weer in m'n kracht te komen. Dat lukt me iedere keer tot nu toe en dan geniet ik volop.
Het voelt als old-school daten, buiten het mobiele tijdperk. En vind het heerlijk! Met uitzondering van die onzekere buien die dan best even binnenkomen haha. Maar het geeft zoveel rust joh en de kans om elkaar echt te leren kennen, ipv op tekst.

App contact zegt echt niks over iemand zijn gevoelens, merk ik bij mijn date. Het lieve appje vol enthousiasme die ik vanochtend kreeg over onze date straks, zegt dan alweer zoveel.

ik vind dat zo mooi: door/vanuit een relatie met een ander, jezelf ontwikkelen.
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
ZeepBelle schreef:
10-08-2018 12:41
Amen. Daten is haast niets anders dan met jezelf geconfronteerd worden. Daarom is het ook zo moeilijk soms ;-)
Nu ik alles heb losgelaten met mijn date voel ik mij heerlijk vrij en is het echt volop genieten. Ik ben niet meer aan het analyseren en alles gaat nu vanzelf. Zo fijn.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 12:52
24.11% gewijzigd
Hoe kan je tinderen zonder smartphone..?
ik ken hem niet via tinder, maar een andere dating app die ook een desktopoptie heeft.
Koffiekopjes schreef:
10-08-2018 12:49
Hoe kan je tinderen zonder smartphone..?
Weet je dat niet???? Tssssss
Delila- schreef:
10-08-2018 12:53
Weet je dat niet???? Tssssss
:biggrin:
ZeepBelle schreef:
Thx! En wat Delila zegt inderdaad, het is je eigen spiegel dus de enige die er wat mee kan ben ikzelf.

ZeepBelle date jij ook momenteel?
oooooh had ik hier maar niet gelezen :P

ik heb een nieuwe match en de afgelopen week hebben we geappt met elkaar. ik wil van alles van hem weten, dus ik stel een boel vragen, ook verdiepings- en verbredings- en doorpraatvragen.
en ik vertel genoeg waarop hij kan doorvragen. ik maak er een gesprek van, want een interview is zo nietleuk.
en nu valt het mij dus op dat hij maar 2 x een vraag aan mij heeft gesteld.
en ja, ik weet dat hij wat timide is, en ja, ik weet dat hij moe was, en ja ik weet dat hij introvert is. maar toch...

hij houdt het contact heus wel gaande. hij is dus heus wel geïnteresseerd. maar ik zou graag hebben dat hij ook eens wat vraagt.

het stomme is: ik voelde echt een prettige vibe, maar sinds het laatste gesprek - waarin hij niet 1 vraag stelde - merk ik dat de vibe weg is. en of dat nou dáár door komt?

en we wonen op vijf kwartier afstand. dus "even" een kopje koffie drinken is best een soortvan onderneming. nou ja. to be continued
ZeepBelle schreef:
Vind ik ook!
ZeepBelle schreef:
10-08-2018 12:56
oooooh had ik hier maar niet gelezen :P

ik heb een nieuwe match en de afgelopen week hebben we geappt met elkaar. ik wil van alles van hem weten, dus ik stel een boel vragen, ook verdiepings- en verbredings- en doorpraatvragen.
en ik vertel genoeg waarop hij kan doorvragen. ik maak er een gesprek van, want een interview is zo nietleuk.
en nu valt het mij dus op dat hij maar 2 x een vraag aan mij heeft gesteld.
en ja, ik weet dat hij wat timide is, en ja, ik weet dat hij moe was, en ja ik weet dat hij introvert is. maar toch...

hij houdt het contact heus wel gaande. hij is dus heus wel geïnteresseerd. maar ik zou graag hebben dat hij ook eens wat vraagt.

het stomme is: ik voelde echt een prettige vibe, maar sinds het laatste gesprek - waarin hij niet 1 vraag stelde - merk ik dat de vibe weg is. en of dat nou dáár door komt?

en we wonen op vijf kwartier afstand. dus "even" een kopje koffie drinken is best een soortvan onderneming. nou ja. to be continued
Goh, dat klinkt me bekend in de oren! ;) Haha! Gewoon afwachten en als je hem echt de moeite waard vindt eens aan hem vragen of hij zich er bewust van is dat hij geen vragen stelt. Succes!
ywtje schreef:
10-08-2018 12:56
Thx! En wat Delila zegt inderdaad, het is je eigen spiegel dus de enige die er wat mee kan ben ikzelf.
daarom neem ik soms ook even pauze. het is soms best intensief.

ZeepBelle date jij ook momenteel?
heb nu geen dates staan. ik tinder wel, ik hoor bij de 'kritische swipers':)
dus ik maak weinig matches. en niet alle matches worden een date.
ik leer wel steeds meer over mezelf. over wat ik belangrijk vind in een relatie, in een mens en wat ik onmisbaar vind. dat dan weer wel.

ik heb een poosje wat makkelijker geswipet. toen heb ik veel verschillende mannen ontmoet. maar bij bijna allemaal bleef het bij 1 date.
vandaar dat ik nu wat kritischer swipe.

maar als ik jullie prille date-verhalen lees, zit ik gruwelijk te smilen. zo fijne periode is dat!
winkje87 schreef:
10-08-2018 13:00
Goh, dat klinkt me bekend in de oren! ;) Haha! Gewoon afwachten en als je hem echt de moeite waard vindt eens aan hem vragen of hij zich er bewust van is dat hij geen vragen stelt. Succes!
hihi... ik ben dat zeker van plan. want ik vind hem echt wel interessant. ik vind hem een mooi mens. rustig aan bekijken of er 'meer' kan gaan ontwikkelen
BruinHondje schreef:
09-08-2018 22:44
Mensen verschillen in voorkeuren. Dat heeft niets met trollen te maken.

Voor mij is het geen afknapper als een date geen WO diploma heeft. Ik zal wel kijken of zij in staat is op ‘enig niveau’ met mij te communiceren.
Vraag me af wat je bedoelt met enig niveau kunnen communiceren. Ik kan bv heel goed communiceren, het is mijn werk namelijk. Ben niet hoog opgeleid maar kan prima in gesprek gaan met een directeur en dan begrijp ik ook nog wel gewoon wat hij zegt. En hij verstaat mij ook gewoon :proud:

Je zal waarschijnlijk doelen op wereld problematiek en daar heeft de gemiddelde VMBOer ook gewoon een mening over. Of deze strookt met jou mening is discutabel en dat maakt het leven juist leuk. Waarom zou je perse een gelijke willen zoeken.
Maarja mischien zie ik het verkeerd, ze zeggen niet voor niks soort zoekt soort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven