Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
@arcticfox1 : hopelijk blijft het zo! Ik heb deze ronde geen lasr gehad ( mss ben ik het al gewoon met dat het de 4de maand is)

@pergamon hoe is het bij jou?vandaag nog een ovutest gedaan?

@chelle wanneer is je echo?

@kiml hoe is het bij jou?
Hoi meiden, ik schrijf graag met jullie mee!

Sinds januari 2017 gestopt met de pil, maar kwam er al snel achter dat mijn cyclussen veel te lang waren wat bleek te komen door pcos. Bij m’n vriend is alles gelukkig helemaal goed. Sinds januari dit jaar gestart met clomid en vorige maand een hsg gehad. Volgende week een afspraak in het ziekenhuis om te kijken wat het plan verder is.

Ik heb af en toe last van opvliegers en ben meestal een week of 2 niet helemaal mezelf, maar had het eerlijk gezegd veel erger verwacht.

@pergamon, de eerste vier maanden had ik met Clomid netjes op dag 14 een positieve test en op dag 15/16 m’n eisprong, maar de positieve test komt tegenwoordig op dag 15 of 16. Volgens het ziekenhuis was dat normaal, zolang je cyclus binnen de 35 dagen duurt.. Intussen al een test gedaan?

Ik gebruik ovulatietesten vooral voor mezelf, om te kijken of het allemaal nog werkt. Af en toe sla ik een maandje de ovulatietesten over, dat is af en toe ook lekker 😊
Welkom JackyM!
Welkom Jacky M!

Arcticfox mijn echo is woensdag spannnend dus. En daarna lekker op vakantie! (Voor de zekerheid maar condooms besteld) :P met een vrij zuur kijkende partner voor me!
Welkom Jacky. Op dag 15 en 16 heb ik ook negatief getest. Ik heb van die Clear Blue die ook al in aanloop naar de ovulatie iets aangegeven. Nu 4 dagen 100% negatief. Zoals ik de laatste twee jaar heb gemerkt is mijn ovulatie dan toch al geweest. Ik merk het vanzelf als mijn menstruatie weer komt :)
Welkom JackyM en Kiml.

Kiml, wat laat pas dat je een positieve test in handen had bij nr 1? Dag 50!

Hier nu op dag 34 en nog niet ongesteld en test negatief.. toch een beetje verdrietig dat mn lichaam niet een "normale" cyclus oppakt met het gebruik van clomid. Ik heb wel een ei sprong gehad weet ik uit mn bloed.
ik heb sinds gisteren gevoelige borsten, dus dacht vanochtend doe ik test misschien is t raak maar helaas negatief.
Nu maar gewoon afwachten tot ik ongesteld wordt.. hopelijk gebeurd dat dan weer op dag 37 zoals ik gewend ben of test ik toch positief volgende week. Deze onzekerheid vind ik veel erger eigenlijk... stom wachtbankje!! >:-(
Sparky2018 schreef:
04-08-2018 19:31
@kiml hoe is het bij jou?
Inmiddels dag 43 dus we wachten af! Toevallig zaterdag getest toen de testen werken bezorg maar was negatief. Maar kan ook misschien komen doordat ik het aan het einde van de dag had gedaan en veel had gedronken. Ik denk dat ik woensdag er nog 1 doe. en dan met ochtendurine.
Jfirst13 schreef:
06-08-2018 09:04
Kiml, wat laat pas dat je een positieve test in handen had bij nr 1? Dag 50!
Ja bziar laat, terwijl de test op dag 43 nog negatief was, met de echo bleek ik al wel 6/7 weken zwanger te zijn en dat klopte wel met mn laatste menstruatie toen...Dus denk dat ik een late aanmaak van HGC heb. nu dag 43 dus we wachten nog maar even af.

Wat naar dat je cyclus niet inkort met de clomid, dat is ook mijn hoop dat dat bij mij gebeurd...daar slik je het ten slotte voor. Maar hopelijk idd de positieve test in handen van de week.

Welkom JackyM.
Life is a party to be thrown
kiml , ik begrijp soms niets meer van mijn lijf... maar goed... we gaan weer afwachten. Heb jij je eerste kindje ook clomid moeten gebruiken?
Ik heb hier op vakantie bijna geen bereik. Ga jullie later proberen bij te lezen
Jfirst13 schreef:
06-08-2018 16:16
kiml , ik begrijp soms niets meer van mijn lijf... maar goed... we gaan weer afwachten. Heb jij je eerste kindje ook clomid moeten gebruiken?
Anders ik wel! Om gek van te worden! Daarom hoop ik dat de clomid straks uitkomsy bied! Ik zit nu zo op mn menstrautie te wachten...of niet haha beter van niet natuurlijk maar kan het me niet voorstellen!!
Bij de 1e was het een gelukstreffer! We waren vanaf de gyneacoloog door verwezen naar een fertiliteitsarts in een anders ziekenhuis maar die afspraak kon ik dus afzeggen! Nu wel eerder dan een jaar contact gezocht met de huisarts voor een doorverwijzing!

We wachten maar af!
Life is a party to be thrown
Hey dames! Hier weer een teleurstelling dr gebeurt helemaal niks volgende week nog een echo en dan weer omhoog kwa tabletten
@chelle oh :( hopelijk vibden ze iets dat werkt!
@chelle89 shit!! welke dosering ga je dan naar toe?
Chelle89 schreef:
08-08-2018 11:03
Hey dames! Hier weer een teleurstelling dr gebeurt helemaal niks volgende week nog een echo en dan weer omhoog kwa tabletten
Wat balen zeg
dan moet ik naar de 4.5 Mg letrozole of 150 Mg clomid! Zie er zoo tegen op!
Ik ga heel voorzichtig zeggen dat ik een heel licht positief streepje heb op de test!! Vandaag had ik ongesteld moeten worden dus kon t toch niet laten net uit Mn werk een test te kopen!
Heel voorzichtig ben ik al blij met alle gedachtes in Mn achterhoofd die nog kunnen gebeuren!
JFirst13 spannend., heb je een foto?
Alvast voorzichtig gefeliciteerd

Hier ondanks het gebrek aan privacy op vakantie net vriendin toch nog regelmatig seks kunnen hebben.
Heel leuk eigenlijk omdat we heel stilletjes/stiekem moeten doen haha

Deze ronde heb ik het qua ovulatie testen, alcohol, cafeïne enzovoort even echt losgelaten ivm kamp en vakantie waar ik volop van wil genieten en het zwanger worden even een ronde kan loslaten.
Tot nu toe heb ik het vooral vreselijk naar mijn zin.
Het zou mij verbazen als het raak is, dus volgende ronde ga ik weer voor wat meer grip op de zaak
@artifox ik ben niet zo handig dat ik een foto hier krijg maar je kon wel echt een streepje zien!

Of t is juist wel raak deze ronde omdat je wat relaxter ben misschien??
Hè, wat fijn dit topic!

Ik ben net begonnen met clomid 50mg de 1e ronde, ik heb namelijk pcos. Na een aantal echo's had ik 1 "eitje" van 12mm en 3 dagen later weer terug voor een echo en toen was die weg..... Nu aankomende woensdag bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad of dat ie gewoon is verdwenen. Vriendlief word ook gecheckt dus alles afwachten.

Hoe combineren jullie alles met werk?
En krijgen jullie er uren voor of moet je vakantie uren opnemen?
Zijn er uiteindelijk mensen zwanger geworden na gebruik van 50mg clomid?

Ik ben 8mnden bezig en pf vind het nu al lang duren, gewoon omdat je er zo op hoopt hihi
@Jfirst, vals positief testen kan niet, dus gefeliciteerd :) een streep is een streep!
jfirst via tinypic kan je foto's uploaden en een linkje plaatsten. Ik vind het zo leuk voor je

Haha ik ben wel aan het relaxen, naar heel gezond leven is het niet deze week

Deborah welkom
Ik heb voor mijn checks bijzonder verlof gehad. Omdat ik nogal veel last heb van de clomid bijwerkingen heb ik het mijn mijn leidinggevende gedeeld. Zo kunnen ze ver rekening mee houden en dat is heel fijn

Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar op fora heb ik wel positieve (ben negatieve) verhalen gelezen over clomid gebruik
articfox1 dat is fijn, op mijn werk vinden ze me maar lastig heb ik het idee. Heb zelf juridisch loket gebeld en inderdaad heb recht op verlof. En afspraken zijn niet in te plannen dus moeten ze maar rekening mee houden. Heb van te voren meteen toen ik het wist alles medegedeeld! Dus dat brengt alleen maar meer stress mee....
@artifox geeft niets ongezond weekje hoor je lichaam kan veel hebben!! Ik had vorige week rond de ei sprong voedsel vergiftiging!
@jfirst voorzichtig gefeliciteerd!

@deborah: welkom!! in heb toch ook al positieve verhalen gehoord.. zelf ben ik ook helaas nog niet zwanger geweest.. dus we kunnen alleen maar hopen! :)
Mijn afspraken heb ik meestal na de werkuren. Dus heb geen verlof.
@jfirst voorzichtig gefeliciteerd wat enorm spannend

@deborah welkom! ( ik zit al 1,5 jaar in de ziektewet dus geen baas)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven