Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Heey dames hier gaat het langzaam aan de goede kant weer op in de privé sfeer! Ik ben trouwens door de huisarts direct doorverwezen na ferteliteitskliniek! Daar direct meerdere onderzoeken gehad en sperma onderzoek sperma super alleen ik had enorme rare bloedwaarden vandaar doorverwezen naar internist om verder onderzoek te doen (bij nieren en chromosomen onderzoek) toen dit allemaal klopte kon ik beginnen! Zit nu op dag 2 van mijn kuur letrozole was niet voor de vakantie gepland maar werd vrijwel direct na mijn kuur duphaston ongesteld dus we redde het nog voor de vakantie! Letrozole valt me 100% mee wel moe en zere spieren en gewrichten maar voor de rest geen last woensdag ochtend echo spannend!
Zo bizar, ik heb volgens mij m’n ovulatie gemist. Baal als een stekker. Zit op dag 14 en ovuleer normaal op dag 15-16 met Clomid, dus ik heb vandaag vast getest. 100% negatief, terwijl ik normaal op dag 14 al richting een piek zou gaan. Snap er niks van! Vanavond toch nog maar even aan de slag, in de hoop dat de ovulatie dan wellicht gisteren was. Het voelt toch alsof deze cyclus gemist is. Baal er zoooo van! Zat er net zo positief in!
Sparky2018 schreef:
01-08-2018 11:37
Echt raar..
ik ben ook gewoon geweest ivm super onregelmatige cyclussen en enkel ik ben nagekeken 🙄.
Dan hebben ze mij de clomid aangeraden. En vorige maand dan die pregnyl. Ik heb er echt een beetje bang voor. Ik weet niet wat we moeten doen als het onderzoek niet goed is. Hebben jullie lang moeten wachten op de uitslag?
Er zijn verschillende gradaties met spermakwaliteit Sparky, als je vriend slechts weinig heeft, maar ze wel hééft, dan kan er uiteindelijk nig een heleboel. Houd moed, en wees er niet te bang voor.
Jammer van je ei pergamon
Ik heb besloten deze maand niet met ovulatie testen te gaan werken. Dan moeten ze mij op mijn (wild)kampeer vakantie. Dat zie ik niet zitten. Dus wat minder inzicht deze ronde, maar misschien wat meer rust

Chelle fijn dat de medicatie meevalt. Ik ben benieuwd naar je echo

Zaad kwaliteit kan inderdaad in gradaties verschillen. Bij mijn vriend was alles super goed in waarde, dus hier ligt het probleem 100% bij mij

Morgen ga ik weer aan de clomid
Arcticfox1 schreef:
01-08-2018 22:12
Jammer van je ei pergamon
Ik heb besloten deze maand niet met ovulatie testen te gaan werken. Dan moeten ze mij op mijn (wild)kampeer vakantie. Dat zie ik niet zitten. Dus wat minder inzicht deze ronde, maar misschien wat meer rust

Chelle fijn dat de medicatie meevalt. Ik ben benieuwd naar je echo

Zaad kwaliteit kan inderdaad in gradaties verschillen. Bij mijn vriend was alles super goed in waarde, dus hier ligt het probleem 100% bij mij

Morgen ga ik weer aan de clomid
Ja, ovulatietesten me op wildkampeervakantie zou ik geloof ik ook niet doen :) In mijn volgende cyclus ben ik weg, dus had deze kans nog graag even willen pakken.

Fijne vakantie!!
@pergamon mss heb je nu een latere eisprong?
Ik heb sinds gisteren/eergisteren een stekende/zeurende pijn linksonder
Zouden jullie daarvoor aan de bel trekken of het nog even aankijken?
@articfox als de pijn niet te houden is en het duurt toch al 2-3 dagen zou ik daar toch mee naar de huisarts gaan :)
De pijn is niet zo erg dat ik bij meer kan ofzo. Dan had ik waarschijnlijk al aan de bel getrokken.
Hallo allemaal!
Graag zou ik meeschrijven. Gister bij de fertilitiets arts clomid gekregen om mee te beginnen in mijn aankomende cyclus.
Ik heb een hele onregelmatige cyclus, langte tot nu toe 50 dagen. We gaan voor ons 2e kindje. Ons eerste kindje was een gelukstreffer, na 14 maanden raak zonder medische hulp, afspraak stond toen al gepland voor de fertiliteitskliniek welke ik kon afbellen!

Ik zit nu op dag 39 van mijn cyclus. Gister een zwangerschaps test gedaan en negatief. Maar stille hoop is er nog want bij mijn eerste kindje testte ik ook pas positief op dag 50! Terwijl op dag 43 negatief.
We gaan het zien...
Wel last van gespannen borsten, zeker aan het eind van de dag en af en toe een vlaag van misselijkheid verder geen symptomen.

Succes allemaal!
Life is a party to be thrown
Sparky2018 schreef:
02-08-2018 07:36
@pergamon mss heb je nu een latere eisprong?

Ik heb van die dure clear blue testen (ooit in een aanbieding ingeslagen), en die geeft 100% negatief aan. Dat heb ik op dag 14-15 nooit gehad, pas na mijn ovulatie. Ik zal mijn menstruatie moeten afwachten wat het nou is :)

@ArticFox, is het je baarmoeder of kunnen het ook je darmen zijn? Ik heb veel darmklachten, dus ga bij pijn eigenlijk automatisch uit van darmen.
Kiml, welkom
Het zit te ver naar links en voelt ook anders dan mijn darmen.
Ik ben bang dat het misschien mijn eierstok is
@kiml welkom! We duimen mee!

@pergamon super raar maar je weet maar nooit!

@arcticfox1 hmm ik heb ook wel vaak steken ter hoogte van de eileider. Maar als je u echt zeker wilt voelen. Kan het altid geen kwaad om eens te horen he. Better safe than sorry
Rind mijn ovulatie heb ik ook wel eens last van mijn eierstokken.
Dat voelt anders en het ook pad cyclus dag 5

@kiml welkom
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 18:57
1.59% gewijzigd
Toen vriend net thuis kwam toch even wat paniek/verdriet ober dit hele gebeuren. Zie ook een beetje op tegen de clomid waar ik vanavond weer mee start

Morgenochtend ga ik bellen
Arcticfox1 schreef:
02-08-2018 18:57
Toen vriend net thuis kwam toch even wat paniek/verdriet ober dit hele gebeuren. Zie ook een beetje op tegen de clomid waar ik vanavond weer mee start

Morgenochtend ga ik bellen
Wat ontzettend rot articfox! Goed dat je morgen gaat bellen!

Ik heb me door jouw verhaal wel een voordeel van lang moeten wachten (tot start van de behandeling) bedacht. Jullie zijn zo snel gestart, volgens mij is de schrik van 'we gaan een medisch traject in' en de onzekerheden nog veel groter omdat het zo'n prille beslissing is. Doordat wij lang hebben moeten wachten waren we allebei zó toe aan starten met medicatie. Het voelde als een goed doordachte beslissing. Ik zie ook helemaal niet op tegen clomid bevoorbeeld. En ondanks dat ik echt ontzettend hoop dat het niet hoeft, zie ik ook niet op tegen verdere stappen / behandelingen. Het lijkt me heel rot als je die onzekerheden en angsten nog wel hebt.
Ik zie nu vooral op tegen de clomid (dit word de derde ronde) ivm me bijwerkingen.
Tijdens het gebruik ben ik heel duizelig en heb veel hoofdpijn

Bij ons is het inderdaad best snel gegaan. Misschien njet genoeg tijd gehad om mijzelf mentaal goed voor te bereiden.
Hoewel het mij ook lastig lijkt om al zo lang bezig te zijn zonder resultaat

Deze reis is voor niemand van ons leuk
Ik vind het wel fijn dat we steun kunnen halen en ervaringen kunnen delen in dit topic
Ja die bijwerkingen zijn heel rot.

Het hele traject is inderdaad niet leuk, maar ik waar ik eerst veel frustratie had dat het bij ons zo lang moest duren voordat we mochten starten (i.t.t. jullie) zie ik nu ook een positieve kant die mij rust geeft (maar de situatie vind ik voor jou nog steeds heel rot!!). Door jullie verhalen te lezen kan ik soms mijn eigen situatie in perspectief plaatsen. Dat helpt mij heel erg en dat vind ik erg prettig.
Wat jammer van je ei pergamon!

Arcticfox hoe is het nu met de pijn ? En idd zoals eerder gezegd beter safe than sorry bij twijfel aan de bel trekken!

En welkom kiml hier blijven de bijwerkingen van letrozole verassend goed te doen! Ben zo benieuwd naar mijn echo of er wat groeit! Zo ja daarna lekker op vakantie en goed klussen :-P)

Welkom koml!
Ik ben teruggebeld door de arts assistente

De arts zegt dat er geen reden is tot zorgen. Het ken erbij horen, dus er gebeurd nu verder niks

Weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken
Arcticfox1 vooral naar je eigen lichaam luisteren als jij het niet vertrouwd als nog actie ondernemen je hebt tenslotte maar 1 lichaam!
Ik denk dat ik het voor nu even laat. Ik ga zondagochtend vroeg op vakantie
Mochten de klachten veranderen/verergeren dan ga ik weer contact opnemen
Bijwerkingen van de clomid valken deze ronde tot nu toe mee
Ik ben ietwat licht in mijn hoofd, maar dat is alles op het moment
Gelukkig maar ArticFox, ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt en dat de klachten deze keer zullen meevallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven