Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!

17-07-2018 11:52 601 berichten
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019! :sun:

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend Afspraken Bijzonderheden
Syrinxx 35/38 2e 8 maart - Bevallen van een zoon💙
Edsheeran 27/27 1e eind maart :heart:
SRS 25/28 1e 25 maart - Bevallen van een dochter :cheer2:
Maris86 32 1e 28 maart 20-wkn echo: 12/11 :heart: Alleenstaand
lloke 32/30 2e 30 maart :heart: NIPT test = goed
Lillyn 25/28 1e 31 maart 20-wkn echo: 01/11 :heart: Dochter :cheer2:
Suze27 30/33 2e 2 april 20-wkn echo: 12/11 :heart: Dochter :cheer2:
Sfietje 29/33 2e 2 april - Bevallen van een dochter :cheer2:

Pinguin00 :hug: Mamavaneenboefje :hug: Miesje1993 :hug: Saqua :hug:

Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi :duckie: -tje uitbroeden :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blackrose, vervelend van de roze afscheiding. Hopen dat het oud bloed was.

Srs, heb je de verloskundige nog gebeld?

Hier toch wel vlagen van misselijkheid nu. En soms enorme honger en soms ook helemaal niet. Vanmiddag werken en ik ben nu al kapot, dat belooft wat :zzz:
Vervelend die kwaaltjes, maar gelukkig voor n goed doel zullen we maar denken.

Ik heb de afgelopen dagen alleen maar gelegen, misselijk en buikpijn pff.
Hopelijk zwakt t wat f wn blijf ik niet de gehele dag misselijk.
blackrose1986 schreef:
12-08-2018 09:30
Esdheeran en srs, hoe gaat het bij jullie? Nog bloedverlies gehad?

Ik heb nu geen roze bloedverlies meer, merk wel dat ik me zorgen maak en zo'n beetje focus op elk krampje wat ik voel.

Hier heb ik er weer vertrouwen in gekregen! Bloedverlies is een dag geweest en nu helemaal over.
Heb enorm zere borsten en ook erg moe. Dus genoeg symptomen.
Dinsdag avond onze eerste echo!

Ik dacht ook elke keer ik heb buikpijn het is niet goed. Je maakt je zelf snel gek.
Hopelijk is het bij jou ook gestopt.
Gelukkig Ed! Bij mij was het alleen gisteren een minibeetje. Heb nog steeds hetzelfde als jij, erg zere borsten en heel moe dus vertrouw ook nog steeds!
Srs, hoe gaat het nu bij jou?

Fijn dat het bloeden bij de andere dames is gestopt.

De symptomen lijken bij iedereen wel op te lopen nu he? De Hcg-piek ligt ergens tussen de 9-11 weken. Bij mij duurde de misselijkheid de vorige keer tot een week of 16. Daar stel ik me nu ook maar weer op in.

Af gelopen weekend weg geweest met vrienden. Mijn man heeft gelukkig heel veel gedaan waardoor ik veel kon relaxen. Dat was even erg lekker.
De ochtenden vallen me zwaar. Ik weet nog niet zo goed welk ontbijt nu goed valt. Yoghurt maakt me erg misselijk. Hebben jullie tips?

Gelukkig heb ik een flexibele baan dus elke ochtend wat later starten is niet zo'n probleem. Lukt het bij jullie om op tijd op werk te komen?
Yoghurt valt bij mij ook niet goed. Crackers met kipfilet of jam gaat prima.
Ik ben savonds snel misselijk en de hele dag lamlendig. Heb vakantie dus voer ik ook vrij weinig uit :facepalm:
Morgen echo met 7+5. Ik maak mezelf alweer aardig gek...
Maris, waarom maak je jezelf gek? Fijn dat je morgen dan alweer een echo hebt!

Op zich kan ik alles eten, ook yoghurt, maar het zit me allemaal wel heel hoog. Alsof alles boven in mijn keel hangt. Net ook twee uur met mijn zoontje meegeslapen en ik ben nog steeds zó moe (gisteren gewerkt dus vandaag vrij). Heel warm ook.

Misschien zijn lichte crackertjes een idee?

Heb echt speciale diensten op mijn werk en dat vind ik nu wel pittig. Vooral de late en hele vroege vind ik zwaar. Het liefst slaap ik de hele dag...
Suze27 schreef:
13-08-2018 14:35
Srs, hoe gaat het nu bij jou?

Fijn dat het bloeden bij de andere dames is gestopt.

De symptomen lijken bij iedereen wel op te lopen nu he? De Hcg-piek ligt ergens tussen de 9-11 weken. Bij mij duurde de misselijkheid de vorige keer tot een week of 16. Daar stel ik me nu ook maar weer op in.

Af gelopen weekend weg geweest met vrienden. Mijn man heeft gelukkig heel veel gedaan waardoor ik veel kon relaxen. Dat was even erg lekker.
De ochtenden vallen me zwaar. Ik weet nog niet zo goed welk ontbijt nu goed valt. Yoghurt maakt me erg misselijk. Hebben jullie tips?

Gelukkig heb ik een flexibele baan dus elke ochtend wat later starten is niet zo'n probleem. Lukt het bij jullie om op tijd op werk te komen?
Gewoon een broodje dan of wat vanille vla ?
Ik ben eigen baas en werk thuis. Dus kan wel naar de wc zonder dat iemand het op valt. Wel kan ik niet zo maar even liggen op de bank want er lopen 5 kinderen om me heen door mijn werk.

Maar ben tot nu toe niet meer misselijk geweest (2 dagen maar volgens mij een griepje)
Iemand nog tips.
Mijn bh’s knellen nu al. Vooral bij de beugel. Ben nog geen 8 weken zwanger. Hebben jullie er ook last van? Zonder is geen optie.
Maar welke zitten fijn en zijn betaalbaar.
Pff, ik heb wel een meer weeïg gevoel in de ochtend. Gelukkig niet zo misselijk dat ik er niets om kan doen. Hoe gaat het met jullie?

Ed, bedoel je echt je cups zelf die knellen of bedoel je dat je bh te strak zit in de omvang? Voor de omvang heb je van die kleine tussenstukjes (met haakjes) die je achteraan in de sluiting van je bh kunt haken en die je bh iets verlengen. Is dat een idee? En je had gisteren je echo (toch)? Hoe was het?
Edsheeran schreef:
14-08-2018 07:49
Iemand nog tips.
Mijn bh’s knellen nu al. Vooral bij de beugel. Ben nog geen 8 weken zwanger. Hebben jullie er ook last van? Zonder is geen optie.
Maar welke zitten fijn en zijn betaalbaar.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb nu bh's zonder beugel en dat zit stukken beter. 3 voor 25,- bij bonprix (zijn voedingsbh's maar dan groeien ze iig nog een beetje mee)

Ik heb zojuist echo gehad, de kleine uk is 1,5cm en het hartje klopte nog steeds :flirting:
Goede bh-tip Maris, ga er ook eens naar kijken.
Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad!

Hier vanochtend voor het eerst overgegeven. Ben nu moed aan het verzamelen om naar mn werk te gaan rijden.

Toen ik boven de pot hing kwam mn dochter (bijna 2) naar me toe, ze legt haar hand op mn rug en vraagt met een heel lief stemmetje: gaat het mama? Dat was dan wel weer echt heel schattig haha.
maris86 schreef:
14-08-2018 09:55
Ik heb hetzelfde probleem. Heb nu bh's zonder beugel en dat zit stukken beter. 3 voor 25,- bij bonprix (zijn voedingsbh's maar dan groeien ze iig nog een beetje mee)

Ik heb zojuist echo gehad, de kleine uk is 1,5cm en het hartje klopte nog steeds :flirting:
Ik ga eens kijken !
Fijn dat het hartje nog klopt.
Ik heb vanavond mijn eerste echo !
Fijn dat de echo weer goed was Maris!
Jij ook veel succes vanavond EdSheeran, ga duimen dat alles ok is.

Ik duik vanavond heel vroeg mijn bed in. De moeheid is toegeslagen in alle heftigheid. Ik ruik ook weer megagoed, jullie?

Wat schattig van je dochtertje Suze :-)
Oeh, sorry voor mijn late reactie! Ik heb er niet meer bij stil gestaan om een update te geven, stom van me :whip:

Het gaat heel goed! Het bloedverlies was denk ik inderdaad het laatste restje van het stolsel. Het begon met druipend helderrood bloedverlies, maar later waren het alleen nog maar veegjes. Vrijdagochtend was het al helemaal gestopt.
A.s. vrijdag heb ik weer een echo, can't wait!

Ik maak me niet zo druk dat er iets mis is, want ik voel heel goed dat mijn kleintje aan het groeien is. Die misselijkheid :purple:
Vooral vandaag was het heel erg, het ergste was dat ik de hele dag misselijk op mijn stoel zat, maar niets mocht laten merken aan collega's. Ik hoop maar dat ik de komende 4 weken nog door kom zonder het te verraden. Mijn buik verstoppen wordt ook steeds moeilijker. Zelfs met losse kleding, zie je dat ik een buik heb. Gelukkig denken ze dat ik gewoon teveel gegeten heb in de vakantie :proud:

Ik heb wel heel erg moeite met eten. Ik probeer mezelf ertoe te dwingen voldoende te eten, maar het lukt me gewoonweg niet. Ik heb het gevoel dat ik te weinig (gezonde) voedingsstoffen binnen krijg. Alles wat ik eet, wil er weer uit en dwing ik dan om erin te blijven. Ik krijg echt geen hap door mijn keel. Zelfs de bekende crackerstip werkt bij mij niet, mijn lichaam wil niets binnen houden, waardoor ik de hele dag zit te kokhalzen. Iemand tips?
srs schreef:
14-08-2018 18:43
Ik heb wel heel erg moeite met eten. Ik probeer mezelf ertoe te dwingen voldoende te eten, maar het lukt me gewoonweg niet. Ik heb het gevoel dat ik te weinig (gezonde) voedingsstoffen binnen krijg. Alles wat ik eet, wil er weer uit en dwing ik dan om erin te blijven. Ik krijg echt geen hap door mijn keel. Zelfs de bekende crackerstip werkt bij mij niet, mijn lichaam wil niets binnen houden, waardoor ik de hele dag zit te kokhalzen. Iemand tips?
Mijn collega had het over lauwe cocacola. Heb er zelf niet zoveel last van dus geen idee of het echt werkt..
Succes!
Fijn dat de echo goed was Maris!
Succes edsheeran, hoop dat je een mooi hartje mag zien :heart:

Srs, fijn dat het goed gaat! Qua eten, allereerst, zorg dat je eet waar je zin in hebt, ook al is dat ongezond. Kijk of het lukt om bijv een multivitamine te nemen. Je kunt best wat hebben als het over eten gaat (hier vorige keer 9 maanden amper gegeten). De baby neemt wat hij nodig heeft. Belangrijkste is dat je genoeg vocht binnen krijgt.
Ik reageer morgen even op iedereen als ik achter de computer zit. Toch heb ik nu even een klein vraagje voor jullie.

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik zit vandaag precies op 7 weken. Ik ben de laatste tijd met vlagen heel moe en misselijk. Echter had ik vandaag ineens dat ik in huilen uitbarstte terwijl er niet eens een aanleiding voor was. Daarna ging ik aan mezelf twijfelen of ik nou wel echt zwanger was, want m'n borsten waren weer deels terug veranderd. Ik hoop dat dit morgen weer over is, maar hoort dit erbij? Kan je er wat tegendoen zodat ze op m'n werk niets merken of niet?

Volgende week woensdag heb ik pas de eerste echo. Daarna vertel ik t tegen m'n baas.

Nemen jullie trouwens alleen Foliumzuur of nemen jullie multivitamine voor zwangere vrouwen?
Miesje1993 schreef:
14-08-2018 20:59
Ik reageer morgen even op iedereen als ik achter de computer zit. Toch heb ik nu even een klein vraagje voor jullie.

Dit is mijn eerste zwangerschap en ik zit vandaag precies op 7 weken. Ik ben de laatste tijd met vlagen heel moe en misselijk. Echter had ik vandaag ineens dat ik in huilen uitbarstte terwijl er niet eens een aanleiding voor was. Daarna ging ik aan mezelf twijfelen of ik nou wel echt zwanger was, want m'n borsten waren weer deels terug veranderd. Ik hoop dat dit morgen weer over is, maar hoort dit erbij? Kan je er wat tegendoen zodat ze op m'n werk niets merken of niet?

Volgende week woensdag heb ik pas de eerste echo. Daarna vertel ik t tegen m'n baas.

Nemen jullie trouwens alleen Foliumzuur of nemen jullie multivitamine voor zwangere vrouwen?
Je kunt niets anders doen dan nog een weekje wachten..
Ik slik de multi vitamine.
#misselijkheid: eens met Sfietje. Drink voldoende en eet waar je wel trek in hebt. Heb je überhaupt ergens trek in? (Ik niet) maar ik eet gewoon. Gelukkig hoef ik alleen 's ochtends over te geven. Sterkte hoor, het is een ontzettend kloterig gevoel.
Fijn trouwens dat het bloeden is gestopt!

#Miesje, ja het hoort erbij ;-) je hormonen slaan aardig op hol. Het is een onzekere en spannende tijd en dan hoort een huilbui er af en toe bij. De ene dag heb je meer kwaaltjes dan de andere dag. Zo gaat het.. en dat kan je gek maken! Het scheelt als je straks een kloppend hartje ziet. Maar spannend blijft het wel een beetje :-) Tenminste, zo heb ik het ervaren de vorige keer.

#Ed, hoe was de echo?
Ik slik mulit zwanger van Kruidvat. Enorme vieze stinkpillen :-D
De echo was goed! Er klopte een hartje en meteen wat foto’s mee gekregen.
Had een man die de inwendige echo deed(wist dat het kon) en het viel me echt 100% mee. Bracht het met veel humor.

Ze feliciteren ook nog niet want er kan nog wel van alles mis gaan. Ben vandaag schatten ze 7 weken en 6 dagen.

Alles zag er verder ook goed uit en ik kreeg mee dat ik hele sterke buikspieren had(doe er niks bijzonders voor en dacht juist dat ik slappe buikspieren had door mijn kleine vet buikje ahah)

Ik slik als het me lukt vis pillen met allemaal vitaminen voor de zwangerschap.
Maar dit lukt me niet elke dag. Ze zijn groot en stinken enorm. Bij een dag waarop ik me minder fit voel slik ik gewoon foliumzuur.
EdSheeran, wat fijn dat de echo goed was. We gaan gewoon duimen dat het bij iedereen nu goedgaat.

Srs, misschien kan je bouillon proberen? Daar zit wel wat zout in en heeft genoeg smaak, maar is licht genoeg om er niet uit te komen?

Ik slik Compleet mama van Davitamon. Zonder visolie want dat krijg ik echt moet weg.

Suze, wat jij zegt herken ik: geen honger hebben maar idd vinden dat je moet eten. Het blijft er bij mij wel in trouwens, maar lijkt gewoon als de trek verdwenen is. Soms dan wel opeens zin in gebakken ei of vette dingen (die ik dan vaak toch niet neem omdat ik er daarna weer geen zin in heb).

Gisteren om 20.45 naar bed gegaan en 9,5 uur geslapen. Wel moe naar maar veel minder dan gisteren, was fijn!
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat gisterenavond inderdaad de hormonen een grote rol speelde. Gelukkig gaat het nu alweer wat beter. Wel last van kwaaltjes, maar nog niet die huilbuien gehad.

@EdSheeran, Fijn dat tot nu toe alles goed was op de echo. Er kan inderdaad van alles mis gaan, maar de kans neemt wel af als je steeds verder bent. Lekker van genieten.

@Saqua, Lekker zo lange nacht. Gelukkig ben je al weer wat minder moe.

Fijn dat het bloedverlies zo snel gestopt is bij iedereen!

# Misselijkheid, Vervelend van de misselijkheid. Ik heb helaas geen gouden tip. Hopelijk stopt het snel! Zelf kan ik bijvoorbeeld ook geen yoghurt meer binnenhouden, maar nog wel vla. Het is denk ik een beetje aftasten wat wel en niet gaat. Als ik in het verleden misselijk was door een griepje of iets dergelijks dan hielp bouillon altijd. Net zoals Saqua zegt. Het valt in ieder geval te proberen :)

@Maris, Leuk dat je 2e echo ook goed was!
Edsheeran, heel fijn, een goede echo! Kon je zelf ook al echt iets zien?

Ik vind de smaakveranderingen die ik heb wel zo grappig, hebben jullie dat ook? Ik dronk altijd koffie de hele dag door, nu kan ik het echt niet meer drinken. Alleen de geur al staat me tegen. Drink nu vruchtensap of thee, dat deed ik eerder eigenlijk nooit.

Wat misselijkheid betreft, heb wel een misselijk gevoel (met name in de ochtend/middag), maar hou gelukkig alles binnen. Ik heb ook niet echt eetlust, maar als ik eet smaakt het me wel. Bijzonder vind ik het :).

Wij hebben volgende week vrijdag de eerste echo, ik ben dan volgens mijn eigen berekeningen 8+2 weken. Ik ben heel benieuwd! We gaan twee dagen later op vakantie, hoop dat ik me dan nog steeds goed voel.

We willen ´het nieuws´,als alles nog steeds goed is/gaat, op mijn verjaardag (begin september) vertellen aan mijn (schoon-)ouders. Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven