Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
Ik heb net trouwens de gewicht/lengte gegevens ingevuld op borstvoeding.com. Kan je een account aanmaken en gegevens invullen en dan tekent het programma de punten in een groeicurve in. Het grappige is dat deze groeicurves alleen zijn voor borstgevoede babies. Bij het cb hebben ze groeicurves die gebaseerd zijn op zowel kunst- als borstgevoede babies. Daar kwam onze uk qua gewicht en lengte ver boven het gemiddelde uit. Bij deze curve loopt het gewicht exact over de gemiddelde lijn!! De lengte is wel boven het gemiddelde (tussen de gem. en de eerste bovenlijn in). Dus een lange slanke meid hebben wij!!

Misschien ook leuk voor jullie Ellein, OGG, Teddy, Ziggie en Michigan?
vera die curve heb ik ook al ingevuld. meisje groeit wel volgens de lijn alleen hangt ze erg aan de onderkant. Maar ja das ook niet zo vreemd natuurlijk.

weer een nacht van 23.30 tot 6.30!!

zit dan met voedingen om de 4 uur op 5 voedingen per dag. Erg prettig. Ga vanmiddag lekker shoppen met mams, dus heb net een flesje klaargemaakt met 120 ml. Jemig dat lijkt zo veel. Maar moet het nu natuurlijk door 5 delen ipv 6. Zal mij benieuwen of ze het helemaal op krijgt.

goedemorgen allemaal trouwens!!
Goedemorgen Meisjes!!

Hmmm, ik geloof dat ik aan de beurt ben voor een (lichte) griep. Voel me echt waardeloos, hoofdpijn en mijn keel doet ook vreemd. Hopen dat het snel 17.00 uur is.

OGG, wat leuk dat je je hebt voorgesteld op de mail. Hebben wij ook een gezicht achter de naam. Erg leuk! En een mooie uk ook! Super leuk dat je weer zo fanatiek meeschrijft!

Floor, heb je toevallig van de week met een bevalling geholpen van een jongetje die in het vruchtwater had gepoept??

WOW, Vera, jij hebt ook echt slagroom in je (.)(.) !!! Wat ontzettend goed. Ben jaloers op jullie bad en die van Floor!!

Michigan, de uitgangsecho gaan ze bekijken hoe ver mijn nieuwe ei al aan het rijpen is en bloed testen op de hormoonwaardes. Zo weten ze of ze mijn medicatie moeten gaan aanpassen. Tijdens de behandeling zelf kan ik niet spontaan zwanger worden. Tussen de behandelingen door uiteraard weer wel. Voor nu is het dus voorlopig even de laatste kans.

Teddy, het schiet nog niet echt op met de aflevering van PP. Ik hou je op de hoogte!

Ellein, mamadag vandaag!!!!!! Als uk net zo in zijn hum is als morgen dan komt het vast helemaal goed vandaag. Trouwens Tarzan is verlengd.... Kan ik je nog verleiden?

Mimpje, hoe is het vandaag? Doe je wel een beetje rustig aan?

Ziggie, hoe is het op je roze wolk?

Bep, ben je al bevallen??

Missc, misschien inderdaad wel leuk om zo'n 9 maanden dagboekje bij te houden. Mijn vriendin deed dat ook en vond het hartstikke leuk!
oh jee rossia, niet ziek worden!! rustig aan hoor
Goedemorgen!

Ik meld me weer, ik merk dat er een hoop gaande is in mijn buik. Nu maar hopen dat dit oefenen nog zin heeft voor straks.

Rossia het is wel spannend allemaal voor jou, ik moet zeggen dat ik er wel een hoop van leer. Het zijn geen leuke dingen, maar het zet me wel even met beide benen op de grond. Zo kan het ook gaan.

Je kunt ook jaloers worden op ons bad, wij hebben een duo bad met......waterstralen mmmm echt lekker!

niet ziek worden hoor! Daar is niets aan.

Teddy lekker dat je meisje goed slaapt en eet/ drinkt. Veel plezier met shoppen vandaag.
Goedemorgen!! Ben weer druk vandaag. Straks boodschapjes doen en vanmiddag sporten.

Teddy, 5 voedingen! Wow!! Da's lekker!! Ons meisje komt meestal exact na 3 uur, behalve 's avonds (4 uur) en 's nachts (8 uur). Zo blijven wij toch op de 6 voedingen zitten. Dan zit ik volgens de berekening op 125 ml per voeding. Als ik een flesje geef drinkt ze vaak meer.

Ga je het flesje tijdens het winkelen geven? Ik vroeg me af hoe je dat doet met het koel houden en later opwarmen van de melk. En wanneer kolf je dan, of sla je een beurt over?

Rossia, bah! Je hebt het griepje dus ook al te pakken. Dat is wel fijn aan het aan huis gekluisterd zijn, je pakt virussen ook niet erg snel op.

Wij hebben maar een klein badje in vergelijking met de andere meiden. Ik ben ook wel jaloers op die grote baden!

Mimpje, veel gerommel dus. Dat is wel spannend. Ik hoop ook voor je dat het voorwerk zijn vruchten afwerpt. Doe maar lekker rustig aan vandaag!!
Vera vandaag kan ik niet rustig aan doen...zou wel willen hoor! Ach na de "presentatie" voor 35 kids......pfff weet niet of ik het nog kan hoor, heb al vier weken niets gedaan.....staat er een lekker lunch voor me klaar bij mijn moeder.

Het is huis is van onder tot boven schoon, maar ja als uk nog lang op zich laat wachten kan ik daar volgende week weer mee beginnen natuurlijk.

Nu alleen de koelkast en vriezer nog, maar die komen van de week wel. Manlief kijkt trouwens zijn ogen uit, ik ben helemaal niet zo'n schoonmaak type, en nu ga ik af en toe als een wervelwind het huis door. Gister heb ik zelfs alle deuren schoongemaakt...
Mimpje, wat een poetswonder ben je geworden zeg! Kan me voorstellen dat manlief daar erg blij mee is . Succes met de presentatie. En euh, daarna mag je wel aan de puf van mij! Het wordt tijd dat de lijst weer blauw wordt aangevuld .

Vera, ons ukje woog 2 weken geleden 6135 gram (was toen 17 weken). Ik verwacht dat hij nu toch wel 6500 gram weegt. Over 2 weken weer naar het CB en ben benieuwd. Na zijn nachtelijke drinkpartijen van afgelopen week heeft hij echte hamsterwangen gekregen en spekbenen . Vannacht heeft hij trouwens weer doorgeslapen en om 6.45 hoorde ik hem in bed brabbelen. Ik ben er nog weer over in slaap gevallen en ik werd om 7.15 weer wakker en heb hem er toen maar uit gehaald. Hij heeft weer een prima humeur vandaag en is met een beetje jammeren in slaap gevallen om 9.30 uur. Afgelopen week was het steeds krijsen geblazen, helemaal overstuur, eruit halen om te kalmeren, weer in bed, aaien, aaien en dan viel hij wel een keer in slaap..... pffff word je ook niet vrolijk van. Maar nu lijkt het weer goed te gaan.

Sportze vanmiddag! Goed hoor dat je dat alweer hebt opgepakt. En euh, drop je mini weer bij opa en oma ?

Teddy, shopze! Waarvoor ga je op pad? Of is het gewoon even lekker de winkels afstruinen? 120 lijkt best veel als je altijd veel minder hebt gegeven, moet je nagaan dat ons ukje gewoon even 210 wegtikt in 12 minuten . Is ook niet gek dat hij hamsterwangen heeft gekregen! En ik maar kolven...... ben bijna door mijn diepvriesvoorraadje heen. Dat krijg je als hij een week niet doorslaapt en ik dus een week niet 's ochtends 1 kant kan afkolven omdat hij die 's nachts al heeft gedronken.

Jouw ukje krijgt het doorslapen dus ook al een beetje onder de knie. Bravo!

Rossia, niet ziek worden hoor! Bleh, niks aan. En euh, tot wanneer is Tarzan verlengd? Dan kunnen we zeker wel even kijken of dat in te plannen is! Ik heb 's middags al geen voeding meer, en over 2 maanden ben ik vast nog wel wat voedingen kwijt .

Mamadeb, hoe is het met jullie? Heb je vannacht weer een nacht van 2 voedingen gehad of hield hij het bij 1?

Angel, Maki, hoe is het met de ukjes? Hebben jullie de reiswieg nog in gebruik of hebben jullie de wandelwageninzet er al op zitten? Ik heb deze zondag erop gezet en uk vindt het geweldig. Wij kunnen hem wel helemaal plat leggen, en dat doe ik dan ook, maar hij kan nu rondkijken en het wandelen was zelfs een succes! In de reiswieg was het huilen geblazen, hij vond het echt helemaal niks. Ik weet ook al niet meer wanneer ik voor het laatst met hem ben wezen wandelen . Wel hebben we zo'n lekkere warme voetenzak erbij en dat werkt ook wat verkleinend. Het is echt een schattig gezicht als hij daar in zit. Kleine ukjes worden groot......

OGG, wat leuk om een trouwjurk uit te zoeken. Net als vera ben ik ook benieuwd hoeveel kilo's er nog af moeten. Als ik de foto's zo bekijk dan kan dat toch niet veel zijn? Je had trouwens een beste buik zeg! Dan is het toch wel een opluchting als die er ineens af is .

Michigan, hoe is het vandaag met jullie? Ben je de nacht zonder vriendlief doorgekomen? Mist hij jullie al? Vast wel.... Hoe gaat het nu met voeden? Wil ze beter aanhappen? Die hamburgerhap zoals OGG zei is ook een goede tip. De boel wat plat drukken en haar pas aanleggen als ze haar mond goed open heeft en dan haar mondje er zover op drukken dat ze de tepel goed ver in haar mond heeft. Ik doe dit ook altijd omdat uk de neiging heeft om zijn mond maar een klein stukje open te doen en mijn tepel dan wel even naar binnen wil zuigen, no way! Heb geen zin in kloven......

Ziggie, hoe gaat het met jullie? Ben je lekker aan het genieten van jullie kleine meid?

Hier een lekkere mamadag. Net al even stofgezogen, het wasje draait, ukje slaapt en straks even het dorp in. Maar het ziet er toch best dreigend uit buiten, hoop dat het nog wat beter wordt want ik heb weinig zin om in de regen te lopen . Daarna even naar mijn moeder, dan kan uk daar in bed en ik ga dan even zonnebanken . Even een beetje kleur pakken, heb je wel nodig na wat slaapgebrek, en dan kan ik meteen even een half uurtje dutten!
Sorry voor mijn lange verhaal...... het de boekenweek dus ik dacht, laat er dan maar een boekwerk van maken .
Ik heb wat foto's van uk op de mail gezet!
meiden, goedemorgen!!!

Rossia, niet ziek worden! Bah, is inderdaad niets aan! Heel veel vitamine C en slapen, hopelijk ben je er snel weer van af!

Als ik al die verhalen lees over bv, kolven en ml vraag ik me af of ik dat allemaal onder de knie ga krijgen straks. Komt vast goed hoor tzt, maar nu duizelen al die verhalen me. Je bent er toch wel druk mee als verse moeder!

Lekker thuis vandaag dus Ellein, ga zo effe de foto's bekijken! Enne, hier lekker zonnetje hoor, hoop bij jou ook!

Mimpje, ben heel benieuwd waar dat gerommel (op korte termijn) toe leidt!! Succes met de presentatie!

Sportze vanmiddag Vera!!

Shopze Teddy!

Hier hard aan het werk en lekker de arbeidsvitaminen op de achtergrond...
Gelukkig het aspirientje werkt, dus voel me al iets beter. Hoop dat het me bespaart blijft. Dus inderdaad groente eten vanvond en vroeg naar bed!

Mimp, bij jou dus flink aan het rommelen. Succes met je presentatie en daarna even door je moeder in de watten laten leggen.

Vera, sport ze! Je hebt het al weer goed te pakken. Ik heb gisteren ook gesport. Je komt dan echt zo voldaan thuis.

Teddy, heerlijk weer om te shoppen. Ga je naar iets speciaals op zoek?

Ellein, ook al zo'n heerlijke middag voor de boeg! Hier schijnt de zon echt heerlijk. Dus lekker naar buiten. Ga je naar de zonnebank bij je moeder of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik denk dat ik van het weekend ook even ga.

Missc, hard aan het werk. Hoor niet anders bij jou ! Je wordt wel vrolijk van dit zonnetje! Ben je vrijdag vrij? En voor wat betreft de bv, denk ik dat het helemaal goed komt tzt.
hi Rossia,

fijn dat je met een aspirientje de dag wel doorkomt!

Ik ben ook met zulke leuke projecten bezig (opzetten intranet, een campagne) dat ik met veel plezier naar mijn werk ga. Maar maak geen gekke dagen hoor, rond 5 uur/half 6 ga ik lekker weer naar huis. En vanavond even sporten, dat heeft de afgelopen maanden op een laag pitje gestaan en merk echt dat mijn conditie wat achteruit is gegaan, dus wil dat weer een beetje opbouwen.
en ohja, vrijdagmiddag ben ik vrij om met vriendlief even lekker ergens een stuk te gaan lopen en vervolgens ergens te gaan eten. Van het weekend ging dat niet lukken, dus hebben we vrijdagmiddag lekker vrij genomen.
Leuk Missc! Het is veel leuker om met plezier naar je werk te gaan dan als er niets aan is. Leuk al die projecten. Leuke vrijdagmiddag in het verschiet dus. Hoop dat je dan net zul weer hebt als vandaag!
Leuke plannen voor vrijdagmiddag missc! Fijn dat je leuke projecten hebt, dan vliegt de tijd ook.

Rossia, hoe is het nu? Beetje aan het opknappen of wordt het alleen maar slechter? Ben idd bij mijn moeder onder de zonnebank geweest en mijn moeder heeft met uk getut. Hier schijnt het zonnetje nu ook volop en het is echt heerlijk weer! Heb zelfs mijn zomerjas aangehad Sinds we zondag de wandelwageninzet op het onderstel hebben gezet kan ik weer heerlijk wandelen met uk. Hij vindt het echt leuk en kan mooi rondkijken. Ideaal met dit weer, alleen mist nog een parasolletje. Moest steeds zelf maar voor de zon gaan lopen .
Ellein, het gaat weer beter. Alleen nog een ietsiepietsie hoofdpijn. Hoop dat het loos alarm is en dat de ziektekiemen buiten de deur blijven. Vanavond maar even vroeg naar bed.

Jouw middag klinkt ook heerlijk zeg! Als ik naar buiten kijk wordt ik ook echt helemaal blij! Jouw nieuwe shopopdracht wordt dus een parasolletje?
hey meiden,

zo ben bedje weer uit. Super rustige nacht gehad maar ben toch het overgrote deel op geweest, voel me beetje schuldig als ik ga liggen en de verpleging moet wakker blijven.

Rossia, gelukkig weer wat beter niet ziek worden idd. Ik heb van de week 1 dienst gehad, toen is er een meisje geboren. Vorige week ook alleen 1 meisje ter wereld geholpen. Neem aan dat kennis van je bevallen is? Was ze tevreden? (hoop van wel)

Michigan, heb je de nacht overleefd? Is manlief alweer thuis?

Mimpje, zou je een blaasonsteking kunnen hebben? Want als je zwanger bent is soms de enige klacht dat je zo'n harde buiken hebt. Je hoeft niet perse pijn bij het plassen ed te hebben. Van een blaasonsteking kan je zelfs weeen krijgen dus misschien de moeite waard om te checken.

Ellein, helaas merk ik weinig van het mooie weer met nachtdiensten. Hopelijk is het het weekend ook mooi.

Zo ga nu zo even douchen en dan begint mijn dag. Kat heeft gekke 5 minuten geloof ik, springt alle kanten op. Beest is al bijna 16 dus is erg grappig hihi.

x Floortje
Floor, goedemorgen . Welkom op deze stralende dag!

Rossia, gelukkig gaat het weer wat beter. Ik zie hier alweer hele donkere wolken aankomen, maar gelukkig hoef ik de deur niet meer uit vandaag. Het wordt zaterdag ook erg mooi weer dus dan kun jij er ook op en top van genieten.
Floortje, welkom!! Heb je weer avonddienst vanavond? Ik heb geen idee of ze tevreden was. Het is een kennis van mijn vriendin die ik niet zo vaak spreek.... Ik wilde het even checken. Zal misschien nog wel vaker gebeuren, alleen omdat ik het grappig vindt!!

Ellein, heb ook al gehoord dat het zaterdag een stralende dag wordt. Heb al een programma gemaakt dus heb nu al zin in het weekend. Nu op naar huis aan de vitamine C om alles te bestrijden wat er misschien zit. Gelukkig gaat het al heel wat beter!
zo weer uitgeshopt! lekker zonnetje was er. heb een jurkje gekocht voor mini voor de bruiloft. zo schattig. wel 2 maten gekocht omdat ik niet weet hoe groot ze in mei is.

vera ik neem een flesje afgekolfde melk mee in een koeltasje met 2 koelelementen erbij. dan laat ik bij een cafe ofzo opwarmen. mini vindt het prima en klokt moeiteloos de hele fles leeg. zodra ik thuis ben ga ik kolven, afhankelijk van wanneer de volgende voeding is. anders haal ik alleen de spanning eraf.

ik heb vanmorgen ook een draagdoek gekocht. heb me laten voorlichten bij de winkel en verschillende geprobeerd. heb nu een tricot slen gekocht. morgen maar eens oefenen.

rossia hoest met de vitamientjes? en de hoofdpijn?

en wat een sportievelingen jullie missc en vera. ik ga vanaf volgende week weer beginnen.

ik ga je foto's bekijken op de mail ellein
oh en vera ik heb het jurkje binnen hoor! kan niet wachten tot ze hem aan kan.
Rossia, nachtdienst vandaag en morgen ook. Ja zal vast wel vaker voorkomen denk ik. Hoop dat ik iedereen tevreden kan laten bevallen! Ik heb het in ieder geval naar mijn zin.

Ellein mooie foto's trouwens wat een ontzettend vertederende foto van jou met uk aan de borst. Echt mooi!

Teddy lekker gewinkeld dus, ben benieuwd naar het jurkje voor mini. Misschien een foto op de mail?

Hier weinig nieuws heb dus nachtdiensten en dat is best een beetje pittig, is echt weer even wennen. Maar komt goed.

Meiden fijne avond!

x Floortje
Hallo meiden,

ben ik even heel kort met een enorm ego-bericht, sorry! Lief is weer terug, ik ben bek af en wil lekker even met hem en meisje op de bank liggen! Maar wilde jullie toch even laten weten dat het allemaal heel prima gegaan is vannacht. Best even slikken toen hij vertrok, plotseling draag je toch de verantwoordelijkheid alleen. Maar ze heeft goed geslapen, om 3 en om 6 uur kwam ze voor een voeding en daarna hebben we heerlijk tot 9 uur uitgeslapen. Top! Daarna voor het eerst met de wagen naar buiten geweest, ik heb als een idioot lopen glimmen van trots achter die wagen. Ze viel na 1 minuut in slaap en werd pas thuis weer wakker. Was echt genieten. Toen 's middags haar samen met mijn moeder in de tummy tub gedaan. Een wereld dag al met al!!!

En helemaal fijn was, dat de borstvoeding erg lekker ging vandaag en vannacht. Aanhappen ging goed en ook de stuwing lijkt weer wat minder. Ga vrijdag naar de thuiszorgwinkel om me te laten voorlichten over een kolf. Toch raar he, dat jullie hier allemaal het advies kregen snel te gaan kolven en dat ik van 2 kramen los van elkaar het advies kreeg daarmee te wachten. Maar ik ga lekker jullie wijze raad opvolgen

Zo, even een heel blij glimmend ego-bericht, morgen hoop ik er weer wat uitgebreider te zijn!
wat heerlijk michigan! fijn dat het goed ging vanacht. ik loop ook altijd heel trots achter de kinderwagen. geniet maar lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven