Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
Hier laat ik dreumes gewoon op haar blote voetjes.. En anders trek ik haar slofjes aan van aapie of boumy (die ze dan binnen 30 sec weer uittrekt ;-))
Ballys_ schreef:
11-08-2018 11:00
Herkennen jullie dit? Zoon was afgelopen week ziek, diarree, spugen en dronk zn flessen niet leeg. Gelukkig is hij weer helemaal beter maar hij heeft honger! Echt niet normaal hoeveel hij nu wil drinken, snachts konden we zonder fles af en nu zit hij weer op 2 flessen per nacht... trekt dit weer bij? Ik ben wel toe aan een goede nacht nadat ik net mn nieuwe baan ben gestart :sigh:
Hij is gewoon even aan het inhalen. Trekt vanzelf weer bij.
Ik heb van die leren slofjes van
Aliexpress
http://s.aliexpress.com/naIzyaYR?fromSns
gekocht voor onze dochter. Heeft ze eigenlijk pas 1x aangehad. Voor de rest blote voetjes.
Baby is ziek

Maar slaapt toch 12 uur in 1 nacht. Way to go my Son!
En hij geeft tegenwoordig boks.

Hoe cool is dat!!!!!!!!
Westerpaviljoen schreef:
11-08-2018 20:21
En hij geeft tegenwoordig boks.

Hoe cool is dat!!!!!!!!
Das heel coooool!

Hier kan dochter 'hoeraaa' met de armpjes en kiekeboe met ieder willekeurig stuk stof dat ze te pakken krijgt
:flirting:
Zo wij zijn ook weer terug van een weekje vakantie. Was gelukkig niet zoals bij jou sjaan oeps. Was dit voorlopig de laatste x kamperen? ;)

Hier was het even opletten geblazen in een niet babyproef huis (overal kabels, stopcontacten en verlengsnoeren). Zoon is 1 nacht en dag ziek geweest, verder hebben we het leuk gehad. Maar hij sliep daar wel slecht. Wat dat betreft blij dat ik weer thuis ben. We zijn erachter dat hij gras niks vindt (zelf hebben we kunstgras dat geeft geen probleem) en het strand/zand en de zee geweldig.
Heeft ontdekt dat lades open kunnen en geeft kusjes!! (Met een open mond dan).

Owja dat bijtanken herken ik ook ballys. Dan is ook meteen het soort van ritme weg en wil hij maar eten en drinken.

Hier geen boks maar wel een high five :).

Degene zonder sokjes, hebben ze dan geen koude voetjes? Zoon trekt ze vaak zelf uit maar heeft dan wel echt van die ijsklompjes. Hier ook sokjes in bolletjes (en van van de bambino sokjes van het kruidvat). Ik heb in de commode van die stoffen ladenorganizors (is dat een woord) van Ikea. In eentje zitten dus de sokjes.
Ja, wel koude voetjes maar ik kan die slofjes of sokjes lastig vastbinden.. Tis n fase ;-)
Hier dan weer nooit koude voetjes, alleen maar bergen opmerkingen van (vreemde) mensen dat een kind wel sokjes aan moet. Ik liet ze dan maar even voelen en dan was het commentaar "oh, maar hij heeft warme voetjes". Joh...

@slofjes: leren slofjes van dutch baby als we op vreemd terrein waren waar risico op glas was (alsof die slofjes dan helpen :facepalm:), verder blote voeten.
Ook op straat voor de deur en in de tuin. Ik liet zoon trouwens ook kruipen op straat als hij daar zin in had. Had een berg spijkerbroekjes bij de zeeman gehaald, hij deed dan ongeveer een week met een broekje, dan gooide ik het broekje gelijk ook weg :$
Heeft 6 broekjes gekost, dus de fase van kruipen op straat tot hij kon 'lopen' zou 6wk geweest zijn.

@wp: boks! :biggrin:
Ja, kruipen laat ik haar ook overal.. Kapotte broekjes, check.. Maar ook zwarte knieën.. Ach, voor t naar bed gaan ff badderen en nieuwe broekjes bestellen en alles is weer opgelost ;-)
Leuk, zo'n boks of high five!

Dochter is nog niet in de kruipfase, maar heeft over het algemeen geen sokjes aan. Heeft wel koude voetjes, maar lijkt hier geen last van te hebben.

Hier is dochter echt haar in-slaap-val modus ff kwijt geloof ik, alleen maar drama vandaag. Dus onze nieuwste inslaaphulp is de stofzuiger. In 2 seconden stil, binnen twee minuten in slaap :yes: Dat ik daarna in de herrie zit is prima voor nu.
En verder is de dag één groot mopperfestijn, dus het is gezellig hier! :facepalm:
Hier rolt oudste van een dubbele oorontsteking (die nog niet over is) in een buikgriep.. Jongste vrijdag ook al overgegeven.. Hier is t ook echt gezellig hoor ;-)
Ach Obelix, wat naar allebei ziek! Hier ook al overgeven van de week (eerst dochter, daarna wij). Blijkbaar heerst er iets. Of is nu het grote als-je-kind-eenmaal-naar-het-kdv-gaat-is-iedereen-non-stop-ziek festijn al begonnen? Ik had gehoopt dat dit pas in het najaar echt van start zou gaan...
Zonder sokjes: tja de babybaby tijd was in de winter, vanaf toen wel sokjes, sinds Pasen kan ze zich omrollen, toen heb ik de sokjes uitgelaten, tenzij we naar buiten gingen. Voor mijn gevoel is het al maaaaaaaaanden boven de 25 graden en ik loop zelf ook heel de dag op blote voeten. Geen last van koude voetjes dus. Ze tijgert voornamelijk ipv kruipen, dus alleen binnen of op een kleedje buiten. Als ze gaat kruipen mag ze van mij ook gewoon buiten op de terrastegels hoor.

Beterschap voor de zieke ukkies :sick:

Hier eigenlijk nog niet echt ziek geweest. Wel flink last van snot zo nu en dan. En die tandjes he... :-9
Aah beterschap en sterkte inderdaad!

Ik had eigenlijk ook al in geen tijden meer sokjes aangedaan tot vorige week. Nu doe ik ze sochtends aan en als ze uit gaan dan maar uit als we onderweg gaan hetzelfde. Moet misschien maar eens kijken voor slofjes oid, zoon lijkt hier ook geen last te hebben van z’n koude voeten. Vroeg me vooral af of dat eigenlijk normaal was :)
Het is idd al maanden warm! Hier nog geen sokken! Die gaan toch zo weer uit op de opvang.

Haha ik heb zoon vandaag maar weer eens een broek en shirtje aangedaan. Hij heeft maanden in zn romper gekropen/gelegen. Volgens mij heeft hij een hele kledingmaat overgeslagen :-$ Ik moet weer opnieuw gaan inslaan...

Zoon is hier druk aan het oefenen met staan en inimini stapjes. Hij trekt zich aan alles op wat hij tegenkomt. Leuk :) Wel wat drukker...
Hey ladies ik kom ook weer even bijlezen! Al een tijdje niet geschreven omdat ik merk dat het toch wel druk wordt nu zo weer werken en baby en alles combineren :)
Maar oh oh wat genieten wij met volle teugen van ons mannetje! We zijn vorige week spontaan een korte week naar Frankrijk gegaan en gekampeerd. Meneertje vond het met zn 4,5 maand allemaal dikke prima! De autoreis... geen enkele piep. En hij poepte zelfs netjes in onze stops haha ideaal kind :-D
Hij was ook echt de ster van de camping met zn grote vrolijke lach die hij werkelijk met iedereen deelt :heart:
Weer wat mijlpalen: continu naar buik rollen, (maar nog niet helemaal snappen hoe dan terug), werkelijk alles in bereik grijpen (inclusief speen uit eigen mind trekken en wederom geen idee hoe dan weer terug) en last but not least de eerste twee tandjes komen door!!! Pfff al die clichés zijn wel waar hoor, wat gaat het snel!!!! O_O
Nu ga ik eens rustig bijlezen wat jullie allemaal weer voor avonturen hebben beleefd met die kleine lieve mormeltjes :D
Oeh nu al tandjes, Karzou, gaat snel! Klinkt heerlijk verder. :)

@ sokjes: hier ook al tijden blote voetjes. En volgens mij ook niet koud idd.
@ kruipen: hier ook al tijden blote beentjes, dus kruipen buiten op de tegels lijkt me niet zo'n goed plan? Hebben jullie baby's aldoor lange broeken aan dan?

Wij zijn een weekendje weg geweest en ineens sliep dochter 3 nachten achter elkaar door, zonder nachtfles, dus ik hoop stiekem dat hij er nu definitief af is!

Het vroege wakker worden (5:00) is ook over, nu netjes na 7:00, dus ik gok dat het toch door de warmte kwam.

@ Sjaan: hoera is cuuuute!!

Hier kan ze sinds een paar dagen klappen als we 'klap eens in je handjes' zingen, ook suuuperschattig. :)
lasvegas84 schreef:
13-08-2018 13:42

@ kruipen: hier ook al tijden blote beentjes, dus kruipen buiten op de tegels lijkt me niet zo'n goed plan? Hebben jullie baby's aldoor lange broeken aan dan?
Die van mij begon met kruipen in het najaar, dus ja :-D

Maar wij hebben in de woonkamer ook tegels met structuur liggen en ik heb niet het gevoel dat zoon er ooit last van heeft gehad met kruipen/ spelen/ vallen.
Over algemeen doe ik buiten wel een lange broek aan met kruipen. Binnen niet. Maar is met die hitte ook wel met blote benen over de tegels gegaan. Gaf geef kick en knietjes ook niet stuk.
Wb die schoentjes/slofjes ga ik toch maar even naar de stad zo want op kdv was hij vrijdag niet naar de tuin ‘want hij had geen schoenen’
Heb ik gezegd dat dat prima kan zonder. T was vrijdag ook nog hartstikke warm. Vond t wel een beetje raar. Er ligt ook overal kunstgras in die tuin dus wat nou hun probleem was?!? Maar wil hem dus wel iets meegeven want ook zo triest als alle kindjes buiten spelen en hij niet omdat t arme kind ‘nog geen schoenen heeft’
Zo hehe eindelijk even tijd wat neer te zetten hier..!

@Aankleefssjaan haha je manier van schrijven over jullie vakantie maakt me aan het lachen maar ik kan me indenken dat het niet zo fijn was alles bij elkaar.... :hug: volgend jaar maar iets anders dus?

@Quest, hoe is het ondertussen bij jou? Je zoontje nog steeds veel krampjes? Wij zijn uiteindelijk begonnen met probiotica, dat heeft zoon wel geholpen zn darmflora wat op gang te brengen. Hij heeft in het begin namelijk ook weken gehad dat er 4-6 dagen tussen zat met poepen. Veel krampen ook gehad.
We merkte snel verschil en zijn nu sinds 2 weken gestopt en nu poept hij elke dag en zijn de krampjes er nog maar af en toe.
Is je dochter ook weer helemaal opgeknapt?

@Maisnon, oh wat een ziekenboeg bij jullie....! Balen zeg hoe is het nu?

@Boerinneke, ik heb sokjes gewoon in elkaar als een bolletje, net zoals ik dat met mn eigen sokken doe. Wassen doe ik in een bh netje.
Inruimen van de kast en met de kleertjes bezig zijn vond (en vind) ik zo leuk.
Ik had zowel overslag rompers als gewoon over het hoofdje, ik vond beide eigenlijk prima... Geen voorkeur.
ZO balen dat hij door het warme weer veel van maatje 62 gewoon niet aan heeft gehad haha... Hij zit nu een beetje op de grens van 62 naar 68

@Ballys hoe is het bij jullie nu? Hoe is het bij je nieuwe baan?

@Budgy Vervelend dat zoon ziek is geweest op vakantie maar het was van korte duur dat scheelt. Heerlijk dat hij zo genoten heeft op het strand!

@Karzou wat klinkt dat als een fijne vakantie zeg!!! En wat een ontwikkeling dan ineens he!

En dan even een update hoe het hier gaat.
Ik ben ook even goed ziek geweest vorige week. Het was met 2 dagen weer over maar best ellendig met een kleine en een hond. Het is allemaal goed gekomen (helaas kon ik geen hulptroepen inschakelen, maar tijd uitzitten tot vriend weer thuis was). 1 dienst niet gewerkt maar afgelopen week weer 5 vroege lange diensten gehad en morgen weer 1...
Dan maar 1 dag vrij en dan weer 2. Het is wel echt pittig hoor maar we hebben de opvang en oppas goed geregeld dus dat is een geruststelling.

Zoon rolt super veel op zn zij :heart: met een klein beetje hulp zo naar zn buik en dan kan hij dat wel even volhouden met lekker rondkijken enzo. Terug vind hij nog erg moeilijk. Laat dan toch snel zn hoofd zakken recht naar beneden en is dan boos omdat dat natuurlijk alles behalve prettig is.
Gisteren lag hij ineens ook op zn zij prinsheerlijk te slapen in zn bedje in zn slaapzak. Ik schrok er wel even van maar hij lag zo lekker haha.

Verder heeft hij soms ineens koorst/verhoging... Afgelopen zaterdag en vandaag plots in de ochtend 38.2
Hij is dan ook echt niet in zn hum en slaapt dan ook 2 uur achter elkaar!
En dan later op de dag is er niks meer aan de hand...???
Dus waar dat dan vandaan komt of aan kan liggen heb echt geen idee. Mn moeder denkt misschien al een voorteken van tandjes maar ik kan nog niks ontdekken. Wel kwijlt hij gigantisch en zit constant met zn handjes of een doekje of een speeltje in zn mond,

Morgen komt de fysio nog eens langs ivm de blokkade. Het is voornamelijk een check afspraak want het gaat verder heel goed en nu de blokkade weg is kijkt hij ook super goed van links naar rechts.
Wel ga ik haar nog even haar mening vragen over de afplatting van zn hoofdje.
Ik maak me daar toch druk om.
Laatst bij de kinderarts al laten kijken (toen ik daar was voor zn heupen) en die zei toen dat het echt meeviel en zelf weer bijtrekt.
Bij het bureau kreeg ik vorige keer weer een hele vage mening (''tja het is niet zo erg dat je al voor een meting moet maar je moet hem wel goed afwisseling op links en rechts geven'' -echt ik doe niet anders zo gefocust ben ik erop-)
En een fysio houdt zich daar ook mee bezig dus wil eigenlijk wel graag dat ze daar even goed haar kijkt en evt meet....
Iemand van jullie ervaring met afplatting?
Tralalalala
obelix84 schreef:
12-08-2018 16:26
Hier rolt oudste van een dubbele oorontsteking (die nog niet over is) in een buikgriep.. Jongste vrijdag ook al overgegeven.. Hier is t ook echt gezellig hoor ;-)
Aaaaah wat vervelend beterschap zeg!! :rose:
Tralalalala
Ohhh ik heb even de tijd om ook wat te typen!

Krul wat goed zeg dat rollen gaat de goeie kant op. Zie je wel vaker dat kindjes dus eigenlijk liever op gun zij of buik liggen. Tuurlijk schrik je een beetje maar uiteindelijk zijn ze toch sterker en slimmer dan we denken.
Qua afplatting moet ik zeggen had dochter dus ook best wel, ik maakte me in het begin ook wel druk om maar nu met een jaar zie je er dus bijna niks meer van, dochter is ook buikslaper dus dat is aanrijding bij getrokken.

Karzou wat een heerlijke vakantie het genieten straalt van je bericht af. Leuk om te lezen!

Obelix hoe is het bij jullie? De kids al wat aan de beter hand?

Maison en bij jullie al wat verbetering?

Lasvegas klinkt als een omslag hopen dat het zo blijft. Dan heb je je nachten weer terug. Zo fijn.

Poehh hier volgt het ene na het andere drama zich op.
Zijn overgestapt op andere voeding in overleg en indd krul ook probiotica nu sinds een week en hij poept weer heel goed. Maar ik heb al een poos een vermoeden dat dit niet alles is. Hij is nog steeds na iedere fles huilerig ontevreden en moeilijk te troosten slaapt overdag amper en nachten ook slecht. Heb nu doorverwijzing naar de kinderarts. Want dit klopt gewoon niet. Tot gisteren was hij nog te troosten in de draagzak maar ook dat werkt niet meer.
Wij zijn een beetje ten einde raad, vanavond knoop doorgehakt dat hij een nacht bij oma blijft. Tis gewoon op hier.
En met dochter erbij moeten we even slim zijn en echt even een nacht slapen.
En wat valt me dat zwaar zeg. Maar men tranen zijn ondertussen ook op.
Jeetje Quest best heftig! :hug: !
Blijf je moedergevoel volgen en goed dat er een doorverwijzing is!

Ik duim mee dat jullie snel weten wat er is en wat je kan doen voor jullie mannetje!
Tralalalala
@krullenbol ik heb een klein topic over afplatting gemaakt: kinderen/plagiocephalie-afplatting-hoof ... #p28325109

Het komt echt goed zodra je kindje niet meer op de voorkeurshouding slaapt. Nu die van jou zo aan het draaien is gaat dat echt snel beter. Mijn dochter is 8,5mnd en je ziet het bijna niet meer. Je voelt het nog wel, en met nat haar zie je het nog, maar beduidend minder. Het was een "ernstige afplatting in de derde graad" zei het cb uiteindelijk.

@quest klinkt heftig zeg, idd het ene drama na het andere. Goed van jullie dat je even een nachtje rust hebt gekozen! Hopelijk gaat het snel beter zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven