Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 15 augustus 2018 om 11:13
woensdag 15 augustus 2018 om 11:19
Man hier zou het verschil niet eens ruiken, niet uit desinteresse, maar het is een kerel

Het enige wat hij dan weer wel herkent is tanden/kiezenpoep, maar onze jongste heeft dan ook echt een luier vol erwtensoep

woensdag 15 augustus 2018 om 11:29
En hoe wil je achter in haar mond gaan kijken?

Ik ging wel eens naar de speeltuin met babyschommel waar dreumes het uitgierde van het lachen en zijn mond wijd open hield tijdens het schommelen. Dan kon ik diep in zijn schuif kijken

woensdag 15 augustus 2018 om 11:32
Dochter ruikt ook vaak uit haar mond, ook als ze niet ziek is. Nu is het weer wat erger, maar de hoektanden komen nu ook door. Het zou daar dus best mee te maken kunnen hebben!
Fiets: ik heb er eentje met een stuurslot. Ideaal, echt aan te raden.
Boodschappen: Dat doen we hier wekelijks met het hele gezin, want ze blijft echt niet zitten in de wagen. Meestal gaat mijn man met haar met zo'n klein karretje door de winkel racen terwijl ik de boodschappen doe. Ze vindt het een heel leuk uitje, dat dan weer wel.
Ik heb haar 1x met de veters aan elkaar vastgeboden en daar raakte ze zo van in paniek dat ze urenlang haar schoenen niet meer aan wilde. Wat voelde ik me toen een slechte moeder..
Toetje: Meestal Griekse yoghurt. Dat voer ik nog steeds, want zelf eten wordt een puinhoop (mijn man laat het haar wel vaak zelf eten, maar dan moet ze daarna in bad. Soms krijgt ze fruit en dat eet ze gewoon zelf met een vork.
Fiets: ik heb er eentje met een stuurslot. Ideaal, echt aan te raden.
Boodschappen: Dat doen we hier wekelijks met het hele gezin, want ze blijft echt niet zitten in de wagen. Meestal gaat mijn man met haar met zo'n klein karretje door de winkel racen terwijl ik de boodschappen doe. Ze vindt het een heel leuk uitje, dat dan weer wel.
Ik heb haar 1x met de veters aan elkaar vastgeboden en daar raakte ze zo van in paniek dat ze urenlang haar schoenen niet meer aan wilde. Wat voelde ik me toen een slechte moeder..

Toetje: Meestal Griekse yoghurt. Dat voer ik nog steeds, want zelf eten wordt een puinhoop (mijn man laat het haar wel vaak zelf eten, maar dan moet ze daarna in bad. Soms krijgt ze fruit en dat eet ze gewoon zelf met een vork.
woensdag 15 augustus 2018 om 11:34
Ik heb het een paar weken geleden netjes gevraagd, en zoon zei ja. Daarna netjes gevraagd of ik ook in zijn mond mocht voelen, mocht ook.GlitterCupcake schreef: ↑15-08-2018 11:29En hoe wil je achter in haar mond gaan kijken?Onze dreumes veranderd in een piranha als ik expres aan zijn mond kom..
Ik ging wel eens naar de speeltuin met babyschommel waar dreumes het uitgierde van het lachen en zijn mond wijd open hield tijdens het schommelen. Dan kon ik diep in zijn schuif kijken![]()
Niet te lang trouwens, want als het hem niet meer bevalt klapt hij zijn kaken op elkaar met mijn vingers er nog tussen.
(Ik spiekte soms wel eens in zijn mond als hij hard huilde na het vallen. Dan spiekte ik eerst en dan ging ik pas troosten

woensdag 15 augustus 2018 om 11:39
Maartje2016 schreef: ↑15-08-2018 11:34Ik heb het een paar weken geleden netjes gevraagd, en zoon zei ja. Daarna netjes gevraagd of ik ook in zijn mond mocht voelen, mocht ook.
Niet te lang trouwens, want als het hem niet meer bevalt klapt hij zijn kaken op elkaar met mijn vingers er nog tussen.
(Ik spiekte soms wel eens in zijn mond als hij hard huilt na het vallen. Dan spiekte ik eerst en dan ging ik pas troosten)
Ahw wat lief dat dat mocht

Met als resultaat dat dreumes dit deed:

woensdag 15 augustus 2018 om 11:45
Voor weglopertjes bij de fiets/auto: wij hebben dreumes afgericht dat hij het spatbord of bumper vasthoudt als we hem uit het zitje tillen. Hij weet niet beter dan dat dat moet. Op de bumper van de auto zit een rond stickertje die dreumes aanraakt en niet los mag laten. Op het spatbord van mijn fiets moet ik nog een sticker plakken.
Dit lijkt overdreven met 1 kind maar straks met 2 of meer lijkt het mij een handige methode.
Dit lijkt overdreven met 1 kind maar straks met 2 of meer lijkt het mij een handige methode.
woensdag 15 augustus 2018 om 11:47
Geen nadruk op die tanden leggen, dan weten ze ook gelijk weer dat ze kunnen bijten!GlitterCupcake schreef: ↑15-08-2018 11:39Ahw wat lief dat dat mochtIk heb het ook gevraagd ‘mag mama even naar je tandjes kijken? Doe maar zo:
‘
Met als resultaat dat dreumes dit deed:zijn handjes naar mij stak en handjes! zei
![]()
- 'mag mama even in je mond kijken?'
- 'ja'
- 'mag mama even voelen?'
- 'aaaaah'

woensdag 15 augustus 2018 om 11:51
Maartje2016 schreef: ↑15-08-2018 11:47Geen nadruk op die tanden leggen, dan weten ze ook gelijk weer dat ze kunnen bijten!
- 'mag mama even in je mond kijken?'
- 'ja'
- 'mag mama even voelen?'
- 'aaaaah'

woensdag 15 augustus 2018 om 12:39
Dit doen wij ook inderdaad. Zowel bij de auto als bij de voordeur, zodat we de boel op slot kunnen doen zonder dat ze de straat over rent. Inmiddels doet ze het automatisch.GlitterCupcake schreef: ↑15-08-2018 11:45Voor weglopertjes bij de fiets/auto: wij hebben dreumes afgericht dat hij het spatbord of bumper vasthoudt als we hem uit het zitje tillen. Hij weet niet beter dan dat dat moet. Op de bumper van de auto zit een rond stickertje die dreumes aanraakt en niet los mag laten. Op het spatbord van mijn fiets moet ik nog een sticker plakken.
woensdag 15 augustus 2018 om 17:33
Ik wacht gewoon tot zoon hysterisch brult; dan geeft hij een uitstekend zicht op zijn amandelen, vooral als hij op z’n rug op de commode ligt te brullen
Oh die sticker is wel een plan
al hoop ik pas een tweede te krijgen als zoon al 3 is ofzo en dat hij dan een tikkie luistergrager is
moet niet denken aan 2 onder de 2 iig.

Oh die sticker is wel een plan

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 15 augustus 2018 om 20:51
Handje geven is hier geen discussie. Dat moet gewoon. Zoon is het er absoluut niet mee eens en stort reegelmatig schreeuwend ter aarde. Prima, laat ik je los tot het moment dat je weer opstaat. Ik pak hem dan direct weer vast bij zijn hand. Dat ritueel herhaalt zich een x aantal keer, totdat dreumes toch eieren voor zijn geld kiest (of mama hem over de schouder mee tilt omdat het uit is met de pret). Meestal het eerste trouwens, want ik heb inmiddels wel geleerd dat je overal extra tijd voor moet berekenen met dreumes en peuter. Haast helpt geen enkele situatie.
Bij oudste heeft dit goed gewerkt.
En toen hij eenmaal consequent een handje gaf, zijn we het ‘zelf naast mama lopen’ gaan trainen. Dus als je naast mama loopt, mag je zonder handje. Maar loop je weg, dan moet je weer terug naar af en hand vast houden.
Bij oudste heeft dit goed gewerkt.
En toen hij eenmaal consequent een handje gaf, zijn we het ‘zelf naast mama lopen’ gaan trainen. Dus als je naast mama loopt, mag je zonder handje. Maar loop je weg, dan moet je weer terug naar af en hand vast houden.
donderdag 16 augustus 2018 om 08:35
Wat een nacht..
We zijn van half 12 tot 3 uur met dochter bezig geweest. Ze was duidelijk aan het verwerken wat ze gisteren heeft gedaan, ze bleef maar praten maar tegelijk ook huilen. Niets hielp, ernaast zitten, knuffelen, bij ons in bed nemen, ze bleef erin hangen. Het was net alsof ze niet helemaal wakker was, hoewel ze wel haar ogen open had.
Er komen ook hoektanden door waar ze erg veel last van lijkt te hebben, dus we hebben uiteindelijk om half 3 een zetpil gegeven en toen was het een half uur later stil.
Weten jullie wat het kan zijn? Het lijkt me geen night terror, want ze was het grootste deel van de tijd redelijk rustig en daar duurde het ook te lang voor.

We zijn van half 12 tot 3 uur met dochter bezig geweest. Ze was duidelijk aan het verwerken wat ze gisteren heeft gedaan, ze bleef maar praten maar tegelijk ook huilen. Niets hielp, ernaast zitten, knuffelen, bij ons in bed nemen, ze bleef erin hangen. Het was net alsof ze niet helemaal wakker was, hoewel ze wel haar ogen open had.
Er komen ook hoektanden door waar ze erg veel last van lijkt te hebben, dus we hebben uiteindelijk om half 3 een zetpil gegeven en toen was het een half uur later stil.
Weten jullie wat het kan zijn? Het lijkt me geen night terror, want ze was het grootste deel van de tijd redelijk rustig en daar duurde het ook te lang voor.
donderdag 16 augustus 2018 om 08:38
Hoi Knotje

@fiets: hier ook een fiets met stuurslot en dubbele standaard, erg handig inderdaad!
@handje vasthouden: gaat redelijk, maar als hij ergens zelf wil lopen blijft het opletten. De tijd van echt aanleren om handje vast te blijven houden is nu wel aangebroken denk ik... terug in de buggy wil meneer niet altijd

happiness = reality - expectations

donderdag 16 augustus 2018 om 09:13
fiona2018 schreef: ↑16-08-2018 08:35Wat een nacht..![]()
Ik denk dat ze is blijven hangen in haar slaap. Een soort slaapwandelen. Als je haar wakker wil maken dan kan je andere zintuigen activeren door water te geven of een doekje met parfum te laten ruiken. Gehoor en aanraking werken dan blijkbaar niet. Als je haar weer wil laten slapen (en niet wakker maken) kan je een gedeelte van het slaapritueel opstarten zoals het slaapliedje zingen. Ik ga wel eens met dreumes voor de open koelkast staan in de nacht. Dan heb je het licht van de koelkast en geur van het eten.
Wij sliepen vannacht echt super! Tot onze 7 kilo kater besloot om zijn onuitputtelijke liefde voor mij tot uiting te brengen. Hij wilde onder mijn deken, ging plat op mijn hoofd en kussen liggen en begon mijn haar te likken

donderdag 16 augustus 2018 om 09:14
lux- schreef: ↑15-08-2018 17:33Ik wacht gewoon tot zoon hysterisch brult; dan geeft hij een uitstekend zicht op zijn amandelen, vooral als hij op z’n rug op de commode ligt te brullen![]()
Oh die sticker is wel een planal hoop ik pas een tweede te krijgen als zoon al 3 is ofzo en dat hij dan een tikkie luistergrager is
moet niet denken aan 2 onder de 2 iig.

donderdag 16 augustus 2018 om 09:21
@fiona: klinkt voor mij ook als slaapwandelen. Ik til zoon dan meestal uit bed, zing ons slaapliedje en tijdens het zingen valt hij meestal al weer in slaap. Bij ons gebeurd het meestal wel wat eerder, tussen de 1,5-2 uur nadat zoon in slaap is gevallen.
Heb er toevallig van de week op google voor gezeten, ik vond het zo jong voor slaapwandelen, maar een night terror is het zeker niet, dus ik ga maar gewoon met mijn eerste ingeving mee
(Sinds zoon dit heeft slaapt hij verder wel door
, elluk nadeel heb zijn voordeel)
Heb er toevallig van de week op google voor gezeten, ik vond het zo jong voor slaapwandelen, maar een night terror is het zeker niet, dus ik ga maar gewoon met mijn eerste ingeving mee

(Sinds zoon dit heeft slaapt hij verder wel door

donderdag 16 augustus 2018 om 09:55
Bedankt voor de reacties, zal het toch slaapwandelen zijn dan? Ik slaapwandelde ook veel als kind. Liedje zingen of water geven hielp ook niet maar als ik haar bij me nam hing ze wel helemaal slap op mijn schouder. Misschien volgende keer iets te eten geven of iets laten ruiken inderdaad.
Dan een tweede vraag, een zetpil geven is hier een groot drama, ze wordt dan echt hysterisch. Ze begint echt te krijsen en te overstrekken, waardoor ik het ding helemaal niet meer kan inbrengen. Ik vind het zo zielig, maar als ze pijn heeft helpt het wel. Denken jullie dat je op deze leeftijd al kauwtabletten kan geven? Of hebben jullie een ander idee?
Dan een tweede vraag, een zetpil geven is hier een groot drama, ze wordt dan echt hysterisch. Ze begint echt te krijsen en te overstrekken, waardoor ik het ding helemaal niet meer kan inbrengen. Ik vind het zo zielig, maar als ze pijn heeft helpt het wel. Denken jullie dat je op deze leeftijd al kauwtabletten kan geven? Of hebben jullie een ander idee?
donderdag 16 augustus 2018 om 10:04
Pittige nacht Fiona! Dat slaapwandelen klinkt wel logisch. En hopelijk zijn de tanden ook snel door.
Is er voor kinderen niet ook pcm in poedervorm, dus als drank? Geen idee hoor, en iets laten drinken wat ze niet kennen of niet lekker vinden is misschien ook lastig...
Is er voor kinderen niet ook pcm in poedervorm, dus als drank? Geen idee hoor, en iets laten drinken wat ze niet kennen of niet lekker vinden is misschien ook lastig...
happiness = reality - expectations

donderdag 16 augustus 2018 om 13:39
donderdag 16 augustus 2018 om 13:51
Ik geef oudste een drankje, sinaspril of nurofen. Spuit je zo in haar mond.
Maar ook kauwtabletten mogen ze al vlgns mij.
Hier even snel in haar mond kunnen kijken, lang niet alles.. Maar er komen sowieso 3 tandjes en 2 kiezen door in 1x..geen wonder dat ze chagrijniger is, op mij plakt en slecht eet. Amandelen niet kunnen zien maar ik denk dat ze last heeft van haar mondje.
Maar ook kauwtabletten mogen ze al vlgns mij.
Hier even snel in haar mond kunnen kijken, lang niet alles.. Maar er komen sowieso 3 tandjes en 2 kiezen door in 1x..geen wonder dat ze chagrijniger is, op mij plakt en slecht eet. Amandelen niet kunnen zien maar ik denk dat ze last heeft van haar mondje.