Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Oh zebrastrepen, wat een onzekerheid! En je kunt zo weinig behalve afwachten. Wanneer zou je de eerste echo hebben?
Ik had vorige zwangerschap dat in week 8 ineens van de ene op de andere dag de kwalen verdwenen, borsten waren ineens weer slap en misselijkheid was volledig weg.
In paniek meteen vk gebeld en mocht komen.. gewoon een kloppen hartje! Ik hoop voor jou ook dat je lichaam gewoon veranderd door de hormonen. Bij onzekerheid gewoon vk bellen hoor. Snappen ze heel goed!
zebrastrepen misschien even langs de huisarts om hcg te laten prikken? Als het terugloopt, bestaat de kans dat het misloopt. Niet dat je er dan iets aan kunt doen, het blijft afwachten :(
Wat een leuke manieren Lilly! Wij hebben bij ons zoontje een foto van de echo in een lijstje gedaan en gegeven als 'verlaat verjaardagscadeautje'. Nu hebben we het eigenlijk gewoon verteld... Omdat we het zo vroeg vertelden (de dag van de duidelijke test gelijk) wilden we er niet teveel van maken, omdat het echt nog heel pril was.

Wat vervelend zebrastrepen. Ik zou proberen rustig te blijven, je symptomen blijven veranderen gedurende je zwangerschap. Ik zat gisteren even de eerste weken van de zwangerschap te lezen op 24baby.nl. dat kan ik wel aanraden, heel informatief. En anders kan de vk bellen altijd... die hebben we tijdens mijn vorige zwangerschap regelmatig gekalmeerd (toen bijvoorbeeld mijn kat met diaree zijn pootje op mijn gezicht bij mijn mond had gelegd, wat was ik toen bang voor toxoplasmose)
Bedankt voor de bemoedigende woorden en het meedenken dames! Emoties zijn al iets meer in bedwang nu ;-)

Heb vanochtend nog een test gedaan: knalpositief! Was toch al van plan om te testen, had namelijk vanochtend ook controle in ziekenhuis voor m'n nieren. Leek me dan wel handig om zeker te weten dat ik (nog) zwanger ben. HCG aanmaak is dus duidelijk aanwezig.

Dokter zei dat de hcg-waarden vanaf week 5 (ik ben nu ongeveer 5 weken) toenemen en dat verandering van symptomen dan zou kunnen. Hoewel ze geen gynaecoloog of verloskundige is, toch een soort van geruststelling.

Ach, het is gewoon afwachten, het kan beide kanten op. Nog 3 weken tot de echo! :whip:
Ik herken je gevoel wel hoor zebrastrepen! Wens bijna meer lichamelijk ongemak omdat ik dan wat meer vertrouwen krijg...maar laat j niet gek maken! We kunnen er niets meer aan doen dan goed voor onszelf zorgen en geduldig afwachten!

Vandaag het nieuws aan mijn ouders gebracht. Het was zo leuk om ze zooooooo blij te zien :flirting:
Stiekem willen ze al heel lang een kleinkind maar hebben het daar nooit met ons over gehad om de druk er niet op te leggen, maar ze zijn echt helemaal hoteldebotel. Moet ze wel een beetje afremmen dat het nog zo pril is en ze niet direct een logeerkamer in gaan richten, maar het was erg lief allemaal.

Morgen naar Lowlands dus ben dit weekend grotendeels afwezig op het forum, spreek jullie daarna!
Veel plezier op lowlanfs.
Als ik het zo lees zou ik bijna ook weer een test doen, terwijl een test een test is. Aangezien die bij mij bij 4+ 3 dagen al knaltest was, ben ik benieuwd wat het dan nu Is;-)... bij mij zijn mijn symptomen ook een beetje omgeslagen. Van kotsmisselijk, Naar meer pijnlijke steken links onder. En dat maakt me super onzeker. Omdat bij mijn eerdere 2 miskramen de symptomen ook omsloegen en dat betekende dat het niet meer leefde.
Nu weet ik elke zwangerschap is anders, dus moet wel vertrouwen houden.

Wij hebben voor bekendmaken nu een boek gekocht, met wat zit er bij mama in de buik. Dat kan mijn zoontje dan lezen en dan kunnen wij een foto ervan maken ;-)..
@Flowerlove lastig is dat hè, met al die kwaaltjes? Zoek er ook bij alles wat achter. Vertrouwen blijven houden!

@roover Superleuk hun reactie! En veel plezier op Lowlands... hopelijk heb je niet veel kwaaltjes en goed weer!!

Ben ook heel erg benieuwd wat de gyn over mijn eigen bloedwaarden etc zegt. M’n spieren voelen aan als elastiekjes 😬 en ben echt oververmoeid. Kon gisteren op de terugweg niet eens meer rechtop blijven staan in de tram, zo moe was ik 😒
Zebrastrepen: fijn dat de test knalpositief was! Geeft toch altijd weer even een geruststelling

Flowerlove: have faith, komt goed, ik ga voor je duimen!!

dutchgirlgermanworld: ik heb dat ook met me spieren! Ik voel echt werkelijk alles. Bijna jouw eerste echo! Zo spannend.

Ik heb vanmorgen weer een test gedaan, leuk om te zien hoe erg het oploopt. A.s. zondag heb ik een titan swim, dat is 1 km in water en 15 obstakels. Dit is een familie uitje, dus ik kan niet zomaar zeggen nee ik doe niet meer mee oid.. Ga gewoon rustig aan doen dat doet de familie ook, kan geen kwaad denk ik toch?
Gelukkig zebrastrepen dat je wat gerust gesteld bent. We zitten nu nog ff in onzekere tijden, spannend!

Super leuk Roover de reacties die je hebt gehad! Have fun op Lowlands.

Flowerlove leuk dat boek! Mooi idee om het zo bekend te maken. Ja je bent je nu zo bewust van je lichaam en 'voelt' vanalles. Snap met je achtergrond al helemaal je onzekerheid.

Dutchgirl weer een beetje bij kunnen tanken?

Flowerpower ik zou gewoon goed naar je lichaam luisteren en rustig aan doen, gewoon een beetje achteraan mee hobbelen. Weet niet hoe sportief je in het dagelijks leven bent, maar lijkt me geen kwaad kunnen.

Ik had gister voor het eerst wat vlagen van misselijkheid. Kwark laat ik even voor wat het is. Ook wat minder energie in de sportschool savonds. Maar goed vandaag een vrije dag genomen en lekker 20km gaan hardlopen en dit ging weer prima en voel me goed! Dusja zal er wel bijhoren en heb tot nu toe zeker niks te klagen.

Fijne dag dames!
Wat een sportieve dames zijn jullie!! Goed hoor!! Volgens mij kan sporten helemaal geen kwaad tijdens de zwangerschap hoor, alleen je bloeddruk even in de gaten houden en geen buikspieroefeningen volgens mij.

Ik had vandaag voor het eerst wat last van mijn darmen en lig inmiddels op bed omdat ik op ben, eerste dag dat ik echt wat aan mijn lijf merk.

Roover veel plezier op lowlands, leuk!!

Zebra hoe gaat het met jou? Beetje het vertrouwen terug gekregen?
Sporten is zeker gezond. Alleen hardlopen en buikspieroefeningen is op een gegeven moment niet meer aan te raden. Buikspieren omdat je dan de kans vergroot op een diastase en hardlopen i.v.m. de bewegingen die de baby dan moet ondergaan in de baarmoeder.

Hier gisteren een dagje weggeweest , moet nu weer even echt bijtanken. Ben gelukkig in de ochtend soms even misselijk ( Dat je daar blij om kan zijn he ) ..

Wat ik me nou afvraag hoe zie je bij een test de hcg waarde oplopen? Doordat de lijn dan donkerder is?
Hier nooit1blijvenzitten weer, want ik kan nog steeds niet aanmelden...

Wat een sportievelingen allemaal! Ik ga weer hardlopen hoor, al was t alleen zodat ik me niet zo lui voel naast jullie! :hihi:

Spannende tijden in ieder geval voor ons allemaal. Mijn eerste echo is gepland voor 10 september (op 9 weken). Aanstaande woensdag komt de mevrouw van Moeders voor Moeders langs voor intakegesprek. Dan kan ik denk ik meteen beginnen met plassen want zit dan in week 6.

En ik vroeg me ook af hoe je dat oplopende hCG kon zien, net als Flower! Zag t al een paar keer genoemd worden. Er is toch geen test die dat aangeeft?

Hier trouwens op pijnlijke boobies na helemaal niks aan kwaaltjes... hopelijk een goed teken!
Hallo, ik lees al een paar dagen met jullie mee, ben ook zwanger maar dit is al de 4e keer in 10 maanden dus ik wacht liever nog even af. Wat betreft oplopend hcg, ik post er wel een foto bij dan zien jullie het wel.

Allemaal een mooie zwangerschap gewenst!

Afbeelding
Zo dames, het was even een bevalling van 4 dagen ofzo maar daar ben ik dan!

Nu snap ik die oplopende hCG testen, dank Biekie! Overigens was die horizontale streep best duidelijk bij mij maar vooral het verticale lijntje niet. Hoe is dat bij jullie?

Ik testte afgelopen dinsdag positief (13 juli eerste dag laatste ongesteldheid, iets van 28 juli eisprong) maar deed nu zo'n Clearblue met weken indicator en die zei 1-2 weken na bevruchting :confused: dat zou bijna 3+ moeten zijn dus nu maak ik me zorgen. Vriend niet want waardes tussen vrouwen lopen sterk uiteen maar bah....
nooit1blijvenzitten wijzigde dit bericht op 18-08-2018 14:36
1.72% gewijzigd
Oh dames noem me erg maar ik kon het toch echt niet laten. :D

Vanmorgen even langs de kapper geweest in de stad bij ons. Omdat het zo'n mooi weer is toch maar even besloten om ook even de markt te bezoeken. Zag ik me toch een ontzettend leuk rompertje wat ik niet zomaar kon laten liggen. :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

http://i68.tinypic.com/34plwuh.png
Dat is een fantastisch rompertje!!! Wat lief zeg!!

Ik heb vanochtend voor mijn gemoedstoestand ook nog een test gedaan, slaat nergens op ik weet het, maar heb eigenlijk helemaal geen kwaaltjes op een keer een moment opname dat ik het toch even moest doen.
Streep werdt al zichtbaar met het inlopen van de urine. Hahah en was uiteindelijk donkerder dan de controle streep, dus helemaal gerust gesteld.

Vind het alleen niks dat de eerste echo pas met 10/11 weken is.
Maar goed, dat moment komt vanzelf en tijd gaat gelukkig snel.

Jullie al erg bezig met wat je wel en niet mag eten? Vorige zwangerschap was ik heel extreem bezig met wat wel en niet gezond was, niet alleen qua eten maar met alles. Merk dat ik er daar nu veel relaxter onder ben, niet nonchalante maar gewoon minder panisch.
Super irritant trouwens dat omdat ik nieuwe gebruiker ben, mijn berichten eerst door de mods bekeken moeten worden :facepalm:

Rompertje inderdaad schattig! Ik durf het nog niet hoor... pas na de echo en dat duurt inderdaad nog zóó láng (he Lilly)
@lilly; totaal niet, mijn vriend let er beter op dan ik. Uiteraard geen alcohol meer maar ik stond vrolijk camembert weg te knagen. Ineens zag ik m driftig op zijn telefoon pielen en daarna opgelucht kijken. Had ik niet eens over nagedacht...
Meiden ik ben zo emotioneel vandaag! Vanmorgen de hele ochtend met mn zoontje in de speeltuin geweest.. daarna had ik een ieniemini beetje bloedverlies. Mezelf gekalmeerd maar ik jank alsnog om alles! Om maarten van der weijden die dat eind zwemt voor kanker patiënten, om een bericht over knuffels in het Feyenoord stadion en het filmpje daarbij van ado van 2 jaar geleden. Niet normaal joh! Zoontje ligt lekker te slapen en mn vriend werkt vandaag dus ik ben maar lekker op de bank voor de tv gaan liggen.
Wat een lief rompertje @Lacer! Ik durf het nog niet aan hoor haha, maar wel al een beetje voor meubeltjes gekeken op internet 😂 scheelt dat ik bij een distributeur voor kinderspul werk, ideaal!

@Lilly: ja al best wel, had laatst een hele lading kaas uit Nederland gehaald waarbij ook 2 rauwmelkse kazen zaten... zo stom, helemaal omdat ik niet meer weet welke kazen het waren en ik nu dus geen van allen meer kan eten 😭 en ben me ook aan het inlezen voor Azië. Vliegen begin tweede trimester daar naartoe en vind het echt lastig qua eten...

@Eris oh zulke dagen mogen ook toch? Er is vast niks aan de hand, en de emoties horen erbij... ik heb laatst een halve dag gejankt omdat ik het zo zonde vindt dat m’n opa & oma de kleine nooit meer zullen leren kennen (beide al overleden). Was ontroostbaar 😞

Hebben trouwens gisteren aan m’n vriend z’n broer verteld dat we een kindje verwachten, omdat hij binnenkort voor een hele tijd weer in het buitenland is. Zo leuk om te vertellen! En ook m’n bloeddruk gemeten (ze hebben zo’n apparaat) en weer aan de lage kant... 90-60, zo irritant!
@lacer die is super leuk!
Wij hebben ook 1 rompertje gekocht op vakantie. Daar hebben we allemaal foto's van gemaakt op verschillende locaties zodat we die eventueel kunnen gebruiken tijdens het bekend maken.

Hier gaat het eindelijk ietsjes beter. Vanmorgen zo beroerd weer. Vannacht weer wakker gelegen van de pijn.
Biekkie, dat klinkt zwaar, vier keer zwanger in tien maanden. Hopelijk is dit een plakker.

Emotioneler ben ik niet, vorige keer ook niet.

Met eten ben ik ook minder panisch. Ik let wel op natuurlijk maar ben gewoon wat relaxter.

Vanavond een cocktailparty waarbij ik mijn darmen als excuus, ga gebruiken. Je moet toch wat.

Vandaag voor het eerst ook wat eruit gegooid. En dat was water wat terugkwam, te weird. Moeheid is ook echt heftig, slaap uren mee met mijn zoontje.

Lief rompertje lacer!

Nooit1blijvenzitten, anders volgende week nog een test er tegenaan? Om te zien of je dan oploopt?
Biekkie: ik begrijp je angst heel goed. Dit is ook mijn 6e zwangerschap van de afgelopen 12 maanden! Het vertrouwen in mijn lichaam is een beetje weg, hopelijk zijn dit voor ons beide plakkertjes!

Lacer: wat een leuk rompertje! Ik heb ook al leuke slofjes gekocht!

Eris: dat emotionele was ik bij de zwangerschap van ons zoontje ook heel erg!

Hier: ben de hele dag door misselijk en moe! Heb morgen de eerste echo en ben zo onzeker en zenuwachtig ervoor!!
Mamavaneenboefje, ik duim voor een mooi kloppend hartje voor je morgen! Wat krijg jij al snel een echo, ik ben 24 april uitgerekend en ik mocht vandaag de positieve uitslag doorgeven aan het ziekenhuis (IVF) waarschijnlijk nog 17 dagen ong voordat ik een echo krijg, met 7 weken.

Vrijdag wel een digitale clearblue gedaan, die gaf 2-3 weken aan. Gelukkig. De laatste 2 x gaf hij 1-2 aan zelfs nog met 4.4 en dan weet je van binnen eigenlijk wel dat het niet goed is...

Nooit1blijvenzitten, ik heb geen testen met zowel horizontale als verticale lijnen, maar is de teststreep of de controle streep vaag? Misschien te vroeg getest? Action testen bevallen mij goed, goedkoop en duidelijk. Ik haal altijd meteen 10 verpakkingen kun je maar testen voor weinig.
Wat een onzekerheid hè, in die eerste weken... nog helemaal geen roze wolk!
Sterkte met de echo's iedereen straks, hoop zo op kloppende hartjes voor iedereen!

Ik heb testen van de kruitvat, die geven een controle streep én een plusje of een min. De min is heel duidelijk en de plus is zeg maar die steeds duidelijker wordende streep van Biekie. Dus volgens mij 'snap' ik m in die zin nu: die plus zal duidelijker worden. Ga volgende week dinsdag nog eens testen, da's een week na de eerste test.

Ongerust geworden vanwege die stomme CB test omdat die 1-2 zegt terwijl dat veel meer zou moeten zijn.
Maar als je de spreiding qua hormoon gehalte ziet tussen vrouwen per week, dan is dat ook niet gek: kan factor 100 schelen!
Ik voel me ook onzeker vandaag. Testen doe ik niet, ik geloof best dat er hcg aangemaakt is, maar ik hoop dat het vruchtje gaat /blijft groeien.
Heb nog geen zwangerschapsverschijnselen, dat helpt ook niet bij de onzekerheid.
Ben nu 4+4 en pas over drie weken de echo... Zucht.
anoniem_372643 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 14:12
17.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven