Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fiets met stuurslot en dubbele standaard, ideaal inderdaad.

Zoon wil ook zelden in het zitje van de winkelwagen blijven zitten. Ik zet hem tig keer terug en til hem uiteindelijk maar, want los laten lopen betekend er achteraan moeten rennen en de schappen leeghalen. Meestal ga ik met de kinderwagen boodschappen doen (alles is hier op loopafstand) en mik de boodschappen onderin.

Maar hem leren aan de hand te lopen is wel een goeie. Ik begin nu stukjes met hem te lopen, en hij heeft erg de neiging om midden op straat te gaan lopen, tuinen in te wandelen, of 100 meter verderop te gaan kijken. Ik zal eens met vriend een aanpak verzinnen. Nijntjes methode klinkt wel goed (en vermoeiend haha).

Ik kan trouwens ook aan zijn adem ruiken dat ie ziek/verkouden wordt. Ruikt hetzelfde als bij mijzelf of vriend. Hebben jullie dat niet?

Fiona, zetpil geven doen we waar mogelijk met zn 2en: de een leid hem af en de ander brengt snel de zetpil in. Als ik in mn eentje ben doe ik het afleiden en inbrengen tegelijk.

Glitter, haha wat een dot van een kat heb jij. Humor.
Dat is nogal in een keer obelix!

Ik kon gister zoon ophalen bij het KDV l, hij had koorts. Heel de middag heeft hij tegen mij aangehangen op de bank en vanaf 18uur had hij een opleving en begon weer te spelen etc. Geen idee waar die koorts vandaan kwam.
Vanochtend zijn we op controle geweest bij het CB, zoon heeft een groeispurt gehad :) in 2 maanden tijd 5 cm gegroeid. Hij zou eigenlijk ook 2 inentingen krijgen maar die hebben we verzet naar volgende week.
Sinds vorige week slaapt hij ook 's ochtends minimaal een uur langer door. Heerlijk om 'pas' om 7 uur (of later) wakker te worden.

Zetpillen zijn hier ook drama. Ik heb zoon gister in de houdgreep moeten noemen en die zetpil er flink in moeten duwen :facepalm: geen tips dus.
Hoi meiden,

Terug van weggeweest. Vakantie was heerlijk en zoon heeft de lange vlucht in het vliegtuig keurig gedragen!
Hij heeft nu wel een jetlag... dus midden in de nacht is hij klaar wakker.
Wat ook weer ruzie met vriend oplevert omdat we er verschillend over denken en ook moe zijn, dus ook niet zo aardig doen tegen elkaar op dat moment.

Het is echt veel te veel om allemaal bij te lezen dus spring nu weer in!
Ik verbaas mij over de zetpillen o_o Onze dreumes maakt het geen fluit uit of en wat we tussen zijn billen schuiven. Hij heeft het niet eens door.

Fijn dat dreumes weer beter is Aarbei en jammer van de jetlag sneeuwbal :there:
Anderhalf uur bezig geweest met pandan spekkoek maken... Éindelijk klaar en geef dreumes ook een plakje. Hij doet het in zijn mond, neemt niet eens een hapje en 'BLEGH' en slaat panisch de kruimels van zijn tong.

Ga me nog een keer uitsloven in de keuken...
Ach Boheme, hij heeft het in elk geval in zijn mond gestopt. Bij mij wordt het af en toe niet eens aangeraakt...
:there:

(Je mag wel een plak koek komen afleveren als je bang bent dat je er nu mee blijft zitten ;-) )
Ach Boheme, en zo je best gedaan. Herkenbaar wel, maar dan vooral met avondeten.
Cake en dergelijke gaan zo groot mogelijk zijn mond in, dat hij het moet terugduwen in zn mond met kauwen :P
Oh lekker spekkoek!!!! Jou kind snapt echt niet wat lekker is :-9

Wij hebben nog maar 3 tot 5x in haar leven een zetpil gebruikt en dat ging zonder veel moeite gelukkig. Het helpt wel om de pil nat te maken zodat het beter glijdt.

Aan het handje leren lopen moeten wij ook maar eens wat meer energie in stoppen. Man zei net nog volgens mij komt de "nee" periode eraan, ze is ineens veel sneller aan het huilen als ze haar zin niet krijgt en begint ons soms echt te testen.
Ik mag niet eens met de pil in de buurt komen, ze voelt het echt aan volgens mij. Ik zal eens proberen om er een spelletje van te maken, maar ik vrees dat het daarvoor te laat is. Werken die drankjes ook direct, of duurt dat even?

Aan de hand lopen gaat nu eindelijk goed maar we hebben wel een paar maanden drama gehad. Ik ben blijven volhouden en als ze geen hand wilde vasthouden, hield ik haar in de houdgreep. Maar dan had ik dus wel zo'n spartelende schreeuwende dreumes. Inmiddels steekt ze automatisch haar hand al naar me uit, op rustige stukjes mag ze van mij los lopen.

We zijn wel aangekomen in de 'mama tillen!'-fase. Ze wilde eerst alles zelf lopen, maar inmiddels vindt ze het veel fijner om rondgedragen te worden, helemaal als ze moe is. En dan is 11 kilo best zwaar.

Nog een vraag over schoenen. Dochter is uit haar (eerste) winterschoenen aan het groeien maar omdat ze zo ontzettend duur zijn wil ik kijken of ik ze op internet in de uitverkoop kan scoren. Ze heeft nu schoenen van Shoeby. Hebben jullie tips voor bepaalde merken of webwinkels? Ik koop nooit iets online en zou het eigenlijk liever met haar gaan passen, maar goede kinderschoenen zijn zo duur in de winkel.
Wij hebben hier nooit moeite gehad met aan een handje lopen, geloof ik :$
Zoon mag eigenlijk altijd los, en anders geeft hij een hand als je erom vraagt. In die zeldzame gevallen dat hij dat niet deed pakken we zijn hand (of werd hij gedragen, vroeger, voordat zijn zusje er was). We namen wel de buggy mee op grotere afstanden.
Nu geeft hij uit zichzelf een handje :love:
Wij moeten zoon ook gaan aanleren om aan de hand mee te lopen. Nu loopt hij eigenlijk alleen thuis rond en niet op straat maar die periode zal er ook snel aankomen. Dan is het óf aan de hand óf in de wandelwagen.

Geen tips over schoenen fiona, ben ik zelf ook nog oriënterend in.
Aan de hand lopen gaat erg goed. Zoon mag veel los, tenzij aan de weg. Als hij dan niet wil, hou ik toch vast en dat resulteert in een huilens, boos kind dat op de grond zit. Als hij uitgedramt is, staat hij op en geeft de hand.
Na 2x snapte hij het, en luistert daarin nu goed.
Fiona, wat grappig, ik koop juist heel veel online, maar voor schoentjes gaan we toch naar een echte schoenenzaak. Ik had laatst 3 paar uitgekozen en 2 konden er al terug omdat ze te smal waren. Ik wil eerst een beetje inschatten welke merken geschikt zijn voor hem voor ik online shop. En dan denk ik dat je dus het beste meerdere paren kunt bestellen en dan die zooltjes op die van de oude schoentjes leggen ter vergelijk qua breedte ook.
En hier was het vorige week nog uitverkoop bij veel schoenenwinkels.
Ik ga morgen voor nieuwe schoenen naar de stad, ook hier juist iets wat ik niet online wil kopen maar echt wil passen om te kijken wat bij haar past. Ik heb nog hoop op een koopje, zal het laten weten als ik een leuke aanbiedint tegenkom, vind ze ook belachelijk duur...
Wij hebben hier schoenen van de Bristol. Gingen eigenlijk oriënteren wat voor schoenen ik makkelijk aan kon trekken bij zoon (blijkbaar ben ik de enige die het lastig vind om schoenen bij een ander aan te trekken :$ ), maar het eerste paar wat hij aan trok liep hij zo op weg (dit was ook het eerste paar wat ik überhaupt aan kreeg). De dag erna zijn we teruggegaan om hetzelfde merk en model in verschillende maten en kleuren te halen. Helaas is de voorraad nu op...
Maartje2016 schreef:
17-08-2018 08:17
Wij hebben hier schoenen van de Bristol. Gingen eigenlijk oriënteren wat voor schoenen ik makkelijk aan kon trekken bij zoon (blijkbaar ben ik de enige die het lastig vind om schoenen bij een ander aan te trekken :$ ), maar het eerste paar wat hij aan trok liep hij zo op weg (dit was ook het eerste paar wat ik überhaupt aan kreeg). De dag erna zijn we teruggegaan om hetzelfde merk en model in verschillende maten en kleuren te halen. Helaas is de voorraad nu op...

Ja dat krijg je als je het schap leegkoopt :-P) Mijn man krijgt de schoenen ook niet aan bij dreumes.

Ik vind het kopen van schoenen van dreumes lastig en het maakt mij onzeker. Ik wil dat hij opgroeid met goed schoeisel en dat geklooi met zooltjes tegen zijn voet houden, vergelijken met andere schoenen, voelen met mijn vingers: ik vind het gedoe.

De rest van ons bestaan koop ik online maar schoenen (boven de €20) koop ik in een winkel. Het laatste paar komt van Wilmo in Breda. Makkelijk te bereiken aan de snelweg en een bizar grote collectie. Voetjes werden opgemeten in een laserbak en het personeel bleek allemaal iets van ‘podo-‘ gestudeerd te hebben. Binnen 10-15 minuten was dreumes gemeten, gepast, kregen we advies en liepen we met nieuwe schoenen naar buiten :worship: https://www.wilmokinderschoenen.nl
Voor rozetje wil ik zo lang mogelijk blote voetjes en daarna barefoot schoentjes. (hele soepele platte zool met veel ruimte bij de teentjes). Nu heeft ze superschattige leren slofjes, die heb ik gelijk in twee maten gekocht, maar ze draagt ze nog niet (loopt nog niet buiten)
In en rond het huis loopt Elsa ook op blote voeten, eerder namen we haar in de buurt ook wel eens mee op blote voeten tot ze een keer in glas had getrapt en haar voet bloedde... Nu gaat ze niet meer naar buiten zonder schoenen, die barefoot heb ik me eigenlijk nooit in verdiept voor kinderen.

Edit, ik zie dat de barefoot pas vanaf mt 22 is, in elk geval wel de merken die de barefootwinkel in onze stad verkoopt. Elsa zit nu op 20 ongeveer dus dat is nog te groot. Uiteraard nemen wij wel een soepele zool maar dat is sowieso aan te raden bij kinderschoentjes.
envelop wijzigde dit bericht op 17-08-2018 09:23
31.47% gewijzigd
Eens kijken of ik man kan porren voor een dagje Breda. Zou normaal niet zo'n probleem moeten zijn, en hij heeft bijna vakantie, dus een mooie dagbesteding :-D
Ik ben tot nu toe naar een kinderschoenenwinkel gegaan voor zoon, eerst voor shoesme schoentjes met flexibele zool, en laatst voor sandalen. Maar ik wil binnenkort ook weer dichte schoenen kopen voor hem en dan liefst barefoot, dus dan moet ik toch online shoppen geloof ik omdat hier in de buurt geen winkels zijn die barefoot kinderschoenen verkopen.
Ik loop zelf ook vaak op barefoot schoenen, maar vind het wel jammer dat ze zelden een vrouwelijke uitstraling hebben. Heb ze nu meestal van Vivobarefoot. Dus mochten jullie daar toevallig nog tips voor hebben?
Je zou het hier eens kunnen vragen: https://www.facebook.com/groups/585421041573039/

daar kijk ik voor 2hands schoentjes voor rozetje (niet actief nu, maar leuk om te zien wat er voorbij komt)
Moondancer schreef:
17-08-2018 10:13
Ik ben tot nu toe naar een kinderschoenenwinkel gegaan voor zoon
Wij ook in eerste instantie, maar ze vonden dat zoon toen nog niet goed genoeg liep voor schoenen en dat zoon op blote voeten moest lopen. Prima, doet hij altijd, maar we gingen op vakantie en ik ga hem niet op blote voeten laten lopen waar ook glas kan liggen. Uiteindelijk mochten we slofjes bij ze kopen, zouden mt 20 moeten zijn volgens de doos, maar ik zag later pas dat mt 19 erin zat. Dat kon volgens hun niet, dus toen was ik er wel een beetje klaar mee :hamer:
Kreeg het gevoel dat ze Veilig Thuis zouden bellen omdat ik voor schoenen aan het kijken was.
Maartje2016 schreef:
17-08-2018 10:28
Wij ook in eerste instantie, maar ze vonden dat zoon toen nog niet goed genoeg liep voor schoenen en dat zoon op blote voeten moest lopen. Prima, doet hij altijd, maar we gingen op vakantie en ik ga hem niet op blote voeten laten lopen waar ook glas kan liggen. Uiteindelijk mochten we slofjes bij ze kopen, zouden mt 20 moeten zijn volgens de doos, maar ik zag later pas dat mt 19 erin zat. Dat kon volgens hun niet, dus toen was ik er wel een beetje klaar mee :hamer:
Kreeg het gevoel dat ze Veilig Thuis zouden bellen omdat ik voor schoenen aan het kijken was.
Jeetje wat een debielen, ik vind het goed dat ze aanraden zoveel mogelijk op blote voeten te laten lopen maar zij moeten ook snappen dat dat niet altijd mogelijk is... Was zelf wel blij dat we destijds ook het advies kregen nog geen nieuwe schoenen te kopen, tot nu toe heeft ze alleen maar mp schoenen gehad maar nu ze echt goed loopt is het wel echt tijd voor wat anders.
Ik heb laatst nav tip op Facebook meetmaatje gekocht. Hiermee kun je binnenkant schoen en voet opmeten. Handig om te checken of de huidige schoen nog wel genoeg ruimte over heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven