Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Oh wat balen zeg, Minionette! Zo jammer dat jullie start zo moeizaam ging.

In een food court hoef je niet meer dan 10rm per persoon kwijt te zijn voor eten en een drankje.

Als je even wilt bijkomen zonder al te veel prikkels, zijn de Botanische Tuinen misschien een idee? Er zit ook een vogelpark in de buurt daar. Of naar het Titiwangsa meer, da's ook rustig en fijn om rond te wandelen.
Voor een (buitenlands) restaurant is dat wel een normale prijs hoor.
Nasi Kandar en foodcourt is gemiddeld 10 rm buiten KL en wat duurder in KL. Erg lekker om erbij te drinken is fresh lemon juice (Limau Ais) of Ambara juice (Maar dat hebben ze niet altijd)
Intussen zijn we op perhentian besar. GEWELDIG!!!
De kinderen ( en wij)zijn helemaal tot rust gekomen.

Binnen 2 dagen naar belum en dan ipoh.
We hebben de huurwagen opgezegd en reizen met taxi. De prijs komt op hetzelfde neer.
Nu willen we van ipoh naar Cameron highlands .
Een taxi naar daar valt van prijs mee maar waar moeten we ons dan laten afzetten om zoveel mogelijk te zien?met andere woorden hoe geraak je van a naar b?
Of is dat daar niet zo groot?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Naar Tanah Rata en van daaruit een excursie boeken, zelf gaan wandelen, aardbeien plukken, naar de Boh theeplantage (erg mooi), high tea in the Smokehouse of de Jim Thompson tearoom

Zit je nu in Coral View?
Fijn! Perhentians zijn geweldig he!
Wij hebben in tanah rata bij 1 van de vele excursiebureautjes een dagexcursie geboekt . Bij eco travel and tour.
Theeplantages , theefabriek, mossey forest en een trail door de bossen.
Hoi
De mensen bij wie we logeren kunnen een privé rondreis aanbieden
Dag 1 highlands vanaf ipoh en allerlei dingen daar doen
Dag 2 highlights ipoh kelly castle cave gua tempurung tempel ed
Ze vragen 550 ringit per dag voor 4 personen indien we twee dagen nemen kan de prijs wat lager .
Wat denken jullie?
Wat kosten de trips ter plaatse ( 4 personen)?
Wat zijn echte aanraders in ipoh (1 dag)?
Liefst niet al te druk dus waarvoor we drukke stad door moeten.
Lost world doen we niet te duur voor wat het is

Mayou we zitten in the barat.
Maar liggen op her stand bij coral view!
Beetje maf dat dag 1 en 2 dezelfde prijs hebben terwijl je dag 2 zo te zien in de buurt van Ipoh blijft. Ik vind het vrij duur ja, maar ik heb die excursies niet gedaan rond Ipoh, dus weet niet hoeveel je er normaalgesproken voor betaalt (kun je dat niet googelen?) De vraag is uiteindelijk of jij het ervoor over hebt. Zo ja,dan is het dus niet te duur , zo nee kun je proberen er nog wat af te krijgen, pingelen is normaal daar.

Mossy forest tour is 40rm pp meen ik me te herinneren
Van interney geplukt: "FYI, we've been looking for the same service last September and ended up pre-arranging a transfer from Ipoh airport to Tanah Rata and back with Merlin Trans Tour (Google it as I don't want to violate any spamming rules). We got an MPV for RM200 one way. The service was good, they were quick to reply by email and easy to work with."
Hoi dat vind ik ook. Ik denk dat we alleen de Cameron highlands gaan doen en rest met grab.
Taxi naar highlands is 240
Als we daar dan nog voor 4 personen een tour bij boeken zitten we misschien al aan die prijs?

De vraag is of je daar op eigen houtje kan gaan wandelen en forest in of is het daar nogal groot?afstand theevelden mossy forest?
Zou ik niet alleen doen maar met een tour.
Hoi intussen hebben we het enorm naar onze zin!
Morgen richting penang. Onderweg wil ik misschien stoppen aan de Mangrove bossen in Kuala sepetang.

Hoe lang heb je daarvoor nodig?
Is het de moeite?
Onze taxi kan 4 uur wachten.
We zouden eventueel ook de urang utang island willen bezoeken.
Ik zit wel in met het weer. Het is al een hele tijd enorm aan het hozen in ipoh.... en dit ligt er niet zo ver vandaan.
Urang Utang Island ben ik niet geweest maar een vriendin wel en die vond het niet de moeite waard, enorm vergane glorie. Dat andere ken ik niet.
Dit is mijn voorgenomen route, ik denk dat ik wel redelijk de rust erin heb.

Twijfel nog over: nu 2 volle dagen BKK en dan naar KUL. Ik kan ook direct doorvliegen, ben ik in de avond in KUL en dan BKK aan einde van de reis wat langer (3 dagen is wel de max denk ik)

Malakka: te lang ? Vanuit Singapore of vanuit KUL?
Ik heb net iets meer dan een maand ter beschikking; eindigen op Thais strand of klein deel Borneo ?

1 Amsterdam Bangkok
2 Bangkok
3 Bangkok
4 Bangkok Kuala Lumpur
5 Kuala Lumpur
6 Kuala Lumpur Pankor
7 pankor
8 pankor Taman Negara
9 Taman Negara
10 Taman Negara
11 Taman Negara Cameron Highlands
12 Cameron Highlands
13 Cameron Highlands
14 Cameron Highlands via Ipoh naar Penang
15 Penang (george town)
16 Penang (george town)
17 Penang (george town)
18 Penang (george town) Langkawi
19 Langkawi
20 Langkawi
21 Langkawi Singapore
22 Singapore
23 Singapore
24 Singapore Malakka
25 Malakka
26 Malakka
27 nog niet ingevuld
28 idem
29 idem
30 idem
31 idem
32 idem
33 Bangkok Amsterdam
Hoi

Ik zou Cameron highlands 1 dag minder doen en penang dag meer. Op penang is veel te zien.
Kuala lumpur vonden wij niet geweldig zeker niet in vergelijking met Bangkok. Bangkok heeft veel meer charme.
Wanneer ga je?
Wij vonden de perhentians geweldig. Maar dat kan niet in de winter.

Verder vonden wij ipoh ook leuk. Wij zijn vanuit ipoh een dag naar de cameron highlands geweest met een gids/ chauffeur. Voor ons was dat genoeg hangt er vanaf of je er uren wil gaan wandelen of niet.
Voor ipoh kan ik je een erg leuk appartement met zwembad aanraden in een levendige doch niet te drukke Chinese wijk als je wil.
Had erg veel charme.

Een maand..... wauw!
Ik wil terug!!
Ik kan maar niet wennen aan ons leven hier in België. Heb het lastig...
Il zou zo daar gaan wonen moest ik kunnen zucht ;-)
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Minionette. En zie je nou dat het erg makkelijk reizen is daar! Er wonen en er op vakantie gaan zijn 2 heel verschillende dingen trouwens. Dingen die je charmant vindt kunnen je enorm gaan irriteren wanneer je er woont.
minionette schreef:
05-09-2018 15:47
Hoi

Ik zou Cameron highlands 1 dag minder doen en penang dag meer. Op penang is veel te zien.
Kuala lumpur vonden wij niet geweldig zeker niet in vergelijking met Bangkok. Bangkok heeft veel meer charme.
Wanneer ga je?
Wij vonden de perhentians geweldig. Maar dat kan niet in de winter.

Verder vonden wij ipoh ook leuk. Wij zijn vanuit ipoh een dag naar de cameron highlands geweest met een gids/ chauffeur. Voor ons was dat genoeg hangt er vanaf of je er uren wil gaan wandelen of niet.
Voor ipoh kan ik je een erg leuk appartement met zwembad aanraden in een levendige doch niet te drukke Chinese wijk als je wil.
Had erg veel charme.

Een maand..... wauw!
we gaan half november ... En graag tips ;-).. Perhertians kunnen helaas niet.. oostkust is niet handig in mijn periode..

We blijven ook maar kort in KUL. 3 nachten, ik wil wel wat zien van de omgeving. De stad zelf zullen we niet de hele tijd zijn iig. en dan snel door..
Tips genoeg, lees het topic maar door!
mayou schreef:
06-09-2018 21:47
Tips genoeg, lees het topic maar door!
ging me om hoteltip voor Ipoh .. Ik heb serieus deze 46508 pagina's geknipt en geplakt in word ;-)..
Ik ga ook naar Maleisië over paar weken. Heb het hele topic doorgespit en al veel informatie gevonden. Na wat wikken en wegen hebben we toch besloten om alleen Borneo te gaan doen.

Ik heb nog wel een vrij gerichte vraag, online heb ik wel eea gevonden maar niet exact wat ik zoek.

Ik ga naar Bako NP, daar heb 2 nachten op het park geboekt. Ik heb al gelezen dat je de boot terug al op tijd moet regelen (dus of bij aankomst al doorgeven of op je laatste dag zsm). Hoe laat gaan die boten terug ? Ik heb als uitcheck tijd 1100 staan. Dus ik ga uit van rond/na lunchtijd ? Kan je dan diezelfde dag dan nog door naar Mulu ? Of is dat te ambitieus en is het handiger om nacht in Kuching te blijven en dan zo vroeg mogelijk richting Mulu te gaan ?

En is het makkelijk om een gids te regelen voor Bako ? Ik vind het altijd erg prettig als ik uitleg krijg over van alles en nog wat en zij zijn vaak enorm goed in het spotten van dieren .
Die boten gaan af en aan. Je kunt een tijd afspreken waarop je teruggaat, dan hoef je niet te wachten. Wij hadden een tijd afgesproken en konden zo met een bootje mee. Spreek je geen tijd af dan moet je wachten, ze varen af en aan. Volgens mij duurt dat 15 minuten, dus met een half uur is er weer een bootje terug.

De gids voor Bako hebben wij geregeld toen we aankwamen bij de steiger. Er is daar een soort kantine waar je wacht tot je de boot in kan. Daar zitten wat mensen aan tafeltjes die je voor die dag kan boeken als gids. Wij betaalden geloof ik 25 euro voor een hele dag. Wij waren erg blij met de gids; je ziet dan echt veel meer!
Neem eten mee naar Bako, maar loop niet rond met tassen/eten. Het wordt zo uit je handen gegrist door de makaken.
Geen idee of je meteen door naar Mulu kan, maar lijkt mij prettiger om een nacht in Kuching te blijven.
mayou schreef:
17-09-2018 07:40
Neem eten mee naar Bako, maar loop niet rond met tassen/eten. Het wordt zo uit je handen gegrist door de makaken.
Geen idee of je meteen door naar Mulu kan, maar lijkt mij prettiger om een nacht in Kuching te blijven.
Is het eten in Bako niet aan te raden? Las ergens iets over mieren en heel basic spul ?
Eten in Bako is echt vreselijk: boven de buffetbakken hangen ontelbare vliegenstrips, echt heel smakelijk.....je kan er wel wat voorverpakt spul kopen, zoals koekjes. Daar hebben wij die dag op geteerd ;-)
En ijsjes, ook prima. Maar echt, het eten nodigt niet uit, brrrr...
Eva1977 schreef:
23-09-2018 14:47
Eten in Bako is echt vreselijk: boven de buffetbakken hangen ontelbare vliegenstrips, echt heel smakelijk.....je kan er wel wat voorverpakt spul kopen, zoals koekjes. Daar hebben wij die dag op geteerd ;-)
En ijsjes, ook prima. Maar echt, het eten nodigt niet uit, brrrr...
wij gaan 2 nachten... ik neem wel noodles mee ofzo.. watertje koken en hupsakee ;-).. heb nog wel ergens een dompelaar dingetje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven