Maleisië Topic
dinsdag 25 september 2018 om 17:33
o dat is ook een goed idee.. Verheug me nu al op al het lekkere eten..
dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
Wij zijn van plan om in de zomer van 2019 naar Maleisie te gaan. We hebben 3 weken de tijd en willen zelf met de auto gaan rijden.
Ik heb zelf onderstaand schema in elkaar gezet, is dat logisch?:
21/07 aankomst KUL 12.25 uur
21/07 2 nachten Kuala Lumper
23/07 2 nachten Cameron Highlands
25/07 3 nachten Penang
28/07 2 nachten Belum
30/07 6 nachten Perhentians
05/08 2 nachten Cherating
07/08 2 nachten Melaka
09/08 vertrek KUL 18.00 uur
We maken dus een rondje....
Ik las hier ook de tip om op Penang in Noordin Mews te verblijven. Ik vraag me dan alleen af of dat handig is met de auto ivm parkeren? Kun je dan toch beter niet in een hotel aan het strand verblijven?
Ik heb zelf onderstaand schema in elkaar gezet, is dat logisch?:
21/07 aankomst KUL 12.25 uur
21/07 2 nachten Kuala Lumper
23/07 2 nachten Cameron Highlands
25/07 3 nachten Penang
28/07 2 nachten Belum
30/07 6 nachten Perhentians
05/08 2 nachten Cherating
07/08 2 nachten Melaka
09/08 vertrek KUL 18.00 uur
We maken dus een rondje....
Ik las hier ook de tip om op Penang in Noordin Mews te verblijven. Ik vraag me dan alleen af of dat handig is met de auto ivm parkeren? Kun je dan toch beter niet in een hotel aan het strand verblijven?
dinsdag 23 oktober 2018 om 17:53
woensdag 24 oktober 2018 om 12:21
Mayou, ik had eerst inderdaad het rondje andersom. Maar dan is het vanaf de Cameron Highlands nog best een stuk naar KUL en zou ik liever nog een nacht in KUL verblijven.
Nu komen we vanaf Melakka en dat is niet zo ver, dus kunnen we gewoon terugrijden naar KUL airport op de dag van vertrek.
Bijna alles geboekt, behalve de Perhentians. Ik twijfel tussen:
- The Barat (2 x chalet zeezicht, maar niet echt helemaal vooraan op het strand, begrijp ik)
- Cocohut (2 x beachfront chalet)
- Tuna Bay (2 x deluxe beachfront chalets bij het restaurant in de buurt
- Alunan (4pk met rooftop zonnedek).
Ze staan in volgorde van prijs en bovenstaande is nu nog beschikbaar. Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen? Ik denk trouwens dat het Alunan niet wordt, want is toch gauw 300 euro duurder op de totaalprijs dan de rest en ligt op Kecil ipv Besar.
Bedankt alvast!
Nu komen we vanaf Melakka en dat is niet zo ver, dus kunnen we gewoon terugrijden naar KUL airport op de dag van vertrek.
Bijna alles geboekt, behalve de Perhentians. Ik twijfel tussen:
- The Barat (2 x chalet zeezicht, maar niet echt helemaal vooraan op het strand, begrijp ik)
- Cocohut (2 x beachfront chalet)
- Tuna Bay (2 x deluxe beachfront chalets bij het restaurant in de buurt
- Alunan (4pk met rooftop zonnedek).
Ze staan in volgorde van prijs en bovenstaande is nu nog beschikbaar. Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen? Ik denk trouwens dat het Alunan niet wordt, want is toch gauw 300 euro duurder op de totaalprijs dan de rest en ligt op Kecil ipv Besar.
Bedankt alvast!
woensdag 24 oktober 2018 om 15:22
Wij zaten vorig jaar in Cocohut in een beachfront chalet, op het strand. Bedoel je die? of bedoel je dat wat hoger gelegen chalets met uitzicht op zee, maar niet op het strand?
Cocohut zit naast Tuna Bay. Tuna Bay is iets luxer. Wij hebben genoten bij cocohut maar een volgende keer zou ik liever op een ander strandje zitten: recht tegenover het strand op het andere eiland staat namelijk een moskee en die hoor je toch wel goed.
Qua locatie zou ik voor de barat gaan; die ligt vlakbij turtle beach en bij perhentian island resort en dat is echt een mooier strand dan bij tuna bay en cocohut.
Maar nogmaals, wij hebben echt genoten en bij cocohut prachtig gesnorkeld. Zijn ook een paar keer met een snorkeltrip mee geweest en een keer met de watertaxi naar turtle beach. Kost allemaal bijna niks. Heel veel plezier!
Cocohut zit naast Tuna Bay. Tuna Bay is iets luxer. Wij hebben genoten bij cocohut maar een volgende keer zou ik liever op een ander strandje zitten: recht tegenover het strand op het andere eiland staat namelijk een moskee en die hoor je toch wel goed.
Qua locatie zou ik voor de barat gaan; die ligt vlakbij turtle beach en bij perhentian island resort en dat is echt een mooier strand dan bij tuna bay en cocohut.
Maar nogmaals, wij hebben echt genoten en bij cocohut prachtig gesnorkeld. Zijn ook een paar keer met een snorkeltrip mee geweest en een keer met de watertaxi naar turtle beach. Kost allemaal bijna niks. Heel veel plezier!
woensdag 24 oktober 2018 om 19:43
The Barat ligt wel aan zee hoor, althans de hutjes niet maar het restaurant wel. Het strand voor Barat en Mama's is mwah, maar je zit vlak naast het strand van Coral Bay en dat is heerlijk. Waarom ga je daar niet zitten? Die hebben bungalows pal aan het strand, met de mooiste snorkelstukken. Persoonlijk vind ik het strand waar Tuna Bay aanligt niet echt geweldig. Het is drukker, er staan meer resorts, niet echt mooi uitzicht (pak tegenover kecil) en inderdaad de moskee in het dorpje aan de overkant.
Alunan ken ik niet.
Poldervrouw, Melakka is 2 uur met de bus vanuit KL.
Alunan ken ik niet.
Poldervrouw, Melakka is 2 uur met de bus vanuit KL.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:17
Coral View inderdaad ook geprobeerd te boeken, maar zij accepteren nog geen boekingen voor 2019. Ze adviseerden mij in december terug te mailen. Maar eerder in dit topic heb ik gelezen dat iemand anders vorig jaar hetzelfde antwoord kreeg. Toen ze in december mailde, bleek het vol te zitten.
Ik heb nu The Barat 2 x chalet zeezicht geboekt. Deze kan nog kosteloos geannuleerd worden. In december ga ik dan nogmaals Coral View proberen. Mocht dat niet lukken, dan wordt het Tha Barat.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu The Barat 2 x chalet zeezicht geboekt. Deze kan nog kosteloos geannuleerd worden. In december ga ik dan nogmaals Coral View proberen. Mocht dat niet lukken, dan wordt het Tha Barat.
Bedankt voor jullie reacties!
vrijdag 26 oktober 2018 om 11:13
Mayou, kun je ook nog iets zeggen over de accommodatie in Georgetown:
Ik heb dus nu het Noordin Mews voorlopig geboekt. Maar Tien.Hotel Residences ziet er ook erg goed uit en is een stuk voordeliger. Deze ligt alleen wel een stuk meer in de drukte, of niet?
We reizen trouwens met 2 kinderen van 14 en 11 en hebben in beide hotels 2 x een 2pk op het oog.
Ik heb dus nu het Noordin Mews voorlopig geboekt. Maar Tien.Hotel Residences ziet er ook erg goed uit en is een stuk voordeliger. Deze ligt alleen wel een stuk meer in de drukte, of niet?
We reizen trouwens met 2 kinderen van 14 en 11 en hebben in beide hotels 2 x een 2pk op het oog.
zondag 28 oktober 2018 om 11:07
Er is al veel voorbij gekomen, maar lees ook af en toe dat plaatsen (Perhentians?)niet mogelijk zijn in een bepaalde tijd. Een week voor kerst wil ik voor 3 weken in Maleisië rondtrekken. Liefst zie ik natuurlijk zo veel mogelijk high lights afgewisseld met strand/snorkelen. En ik zou Orang Oetans op Borneo willen zien. Wat is de beste route in die tijd?
En is het dan erg druk ivm de feestdagen of valt dat mee? In Thailand zaten in de week tussen kerst en oudjaar alle binnenlandse vluchten vol. Als ik het van tevoren weet, ga ik meer reserveren van hier uit.
En is het dan erg druk ivm de feestdagen of valt dat mee? In Thailand zaten in de week tussen kerst en oudjaar alle binnenlandse vluchten vol. Als ik het van tevoren weet, ga ik meer reserveren van hier uit.
zondag 28 oktober 2018 om 19:41
Perhentians zijn 'dicht' van nov tot feb ivm de moessontijd. De hele oostkust wordt dan afgeraden dus je bent dan min of meer beperkt tot de westkust (Malakka, Pangkor, Cameron Highlands, Taman Negara, Penang, Langkawi).
Qua feestdagen, geen idee. Het is een islamitisch land dus de inwoners vieren vrijwel geen kerst en O&N (behalve de christelijke Chinezen dan). Er is wel veel kerstshit in de malls voor de toeristen. Qua reizen in die periode weet ik het niet want dan was ik er bijna nooit
Lees het topic maar door, er staan genoeg tips en routes in.
Qua feestdagen, geen idee. Het is een islamitisch land dus de inwoners vieren vrijwel geen kerst en O&N (behalve de christelijke Chinezen dan). Er is wel veel kerstshit in de malls voor de toeristen. Qua reizen in die periode weet ik het niet want dan was ik er bijna nooit
Lees het topic maar door, er staan genoeg tips en routes in.
maandag 31 december 2018 om 18:36
Ik heb even wat terug gelezen. Klopt het dat je op de Perhentians en met name op Kecil bijna niets kunt reserveren maar dat je ter plaatse iets moet zoeken? En loop je in het hoogseizoen dan ook het risico dat er geen bed meer vrij is?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
maandag 31 december 2018 om 18:51
Oké, dank voor je supersnelle reactie!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.