Welke kledingmaten?

12-03-2009 09:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb 2 neefjes van 3,5 en 4,5 jaar. Nu heeft mijn tante het niet zo breed en wil ik haar een beetje helpen d.m.v. wat extra kleding voor de jongens. Dit moet als het even kan een verrassing blijven. Hebben jullie ongeveer een idee naar welke maat ik moet kijken? Ze hebben allebei een normaal postuur.

Bedankt alvast!
Ik zou denken in de maten tussen 110-122 (of 124).

Mij lijkt het lastig om kleding voor een ander te kopen, omdat ik niet goed weet wat andermans smaak is.... En om te voorkomen dat je iets koopt wat ze niet dragen, zou het misschien leuker zijn om je tante een middagje mee te nemen om te shoppen. Bij C&A, Hema, H&M zijn best leuke kleren voor kinderen voor niet al te veel geld, waardoor je veel kleding zou kunnen halen. En ze kan dan zelf uitkiezen wat zij leuk bij haar jongens vindt... Maar misschien vindt zij dat weer lastig, omdat ze je niet op kosten wil jagen.

Anders zou een bon van één van deze kleding zaken wel leuk kunnen zijn.

Wat ook kan helpen, is misschien gewoon zeggen dat je hen een keer meeneemt naar C&A, Hema, H&M ofzo en dat ze dan gewoon wat mogen uitzoeken?? Dan heb je ook nog
Even Googlen en voila:

Maattabel kinderkleding
The time is now
Bedankt voor je reactie Jojo!

Ja dat is ook een goed idee! Het leek me alleen leuk, omdat we nogal ver uit elkaar wonen dat ik een leuke pakket zou samenstellen en dat die dan bezorgd wordt, vandaar.

Maar nu weet ik de maten inderdaad niet zeker, lastig.
Banba bedankt! Ik vermoed dat dit iets aan de kleine kant is, maar ik heb in ieder geval een gemiddelde om me aan vast te houden.
Lijkt me niet zo handig. Dan koop jij een zomerjas terwijl ze die al hebben, of een nette broek terwijl ze juist nog een spijkerbroek nodig hadden. Ik zou tante toch maar inspraak geven . Maar wel lief van je.
Of als je ze ziet, even snel in hun nek kijken naar het maatlabel.

Ik denk dat ze ongeveer maat 110/116 (3,5 jaar) en maat 116/122 (4,5 jaar) hebben.
Daar heb je wel gelijk in ellen, maar het gaat maar om net die extra dingen. Dat is een goede blondje! Maar het ziet er niet naar uit dat ik ze op korte termijn ga zien. Maar wie weet!
Mijn oudste zoontje is 3 jaar en 2 maanden en heeft maat 98, sommige dingen 104. Dus voor hem zou 110/116 echt veel te groot zijn. Hij is gemiddeld van lengte maar wel aan de sprieterige kant. Kledingmaten kunnen ook erg variëren per kledingmerk, de ene maat 104 is de andere niet. Ik zie meestal zo met het blote oog wel wat ongeveer goed is voor mijn zoontjes maar voor andermans kinderen is dat niet zo eenvoudig.

Dus opstartster, misschien toch even aan tante vragen. Wel een erg lief idee overigens.
mahna mahna tuduuuudududu
Mijn dochter is bijna 3 en aan de kleine kant, en die draagt mat 92/98 en heel soms 98/104.

Maar ik zou toch even met tante overleggen of haar een bon geven van een kledingwinkel, want als ze het niet breed heeft is het juist zo zonde wanneer ze een zomerjas dubbel heeft, of een broek krijgt terwijl ze zelf net broeken heeft gekocht.

Een bon van een schoenenwinkel is ook een goed idee, want schoenen zijn loeiduur voor kinderen en dan kan ze zelf beslissen wanneer ze nieuwe nodig heeft.
Nou ja zeg, had ik ene hele reactie getypt, verzenden...weg........

Nou ja nog maar ene keer dan,haha

Ik vind het allereerst een super lief en leuk idee!!

Ik zou het als volgt aanpakken. Ik zou met de moeder overleggen over de aankoop, wat hebben ze nog nodig.

Vervolgens een afspraak maken en een middagje met ze de stad in gaan. Ze zelf wat laten kiezen en ze zullen helemaal happy zijn!

Nog ff ergens wat gaan drinken/eten en ze hebben een top middag!

De kinderen omdat ze hele gave stoere vet coole kleren hebben, moeder omdat ze dat geld nu ff niet uit hoeft te geven.

En jij omdat je 3 blije mensen ziet.......
Liever te groot gekocht dan te klein, toch? Daar groeien ze zo in. En anders toch die C&A bon maar opsturen?
Ik zou ook even demoeder bellen en overleggen. Ik heb de tabel bekeken en voor mijn kinders zou die echt niet kloppen. Hier een van een jaar in maatje 92/98 en eentje van 2 in maat 104 (soms)/110 (meestal).
Ik zou bellen, een afspraak maken als het hun uitkomt. En als je daar dan komt ze lekker meenemen naar de C&A of Hennes ofzo...

Dan is het ook een verrassing en kunnen ze toch zelf wat uitzoeken.
Te groot kopen zou ik niet doen. Vaak heb je dan zomerkleren die in de winter passen en andersom.
Ik zou ook tante en neefjes meenemen naar de winkels om wat kleren te kopen. Omdat je nu ook niet precies de maat weet en ook niet weet wat ze nog graag zouden willen hebben.

Als je het wel zou willen opsturen, maar het wel een verrassing zou willen houden, zou ik proberen er op een andere manier achter te komen, bijvoorbeeld bellen en zeggen dat ze al zo groot zijn geworden en wat voor maat ze nu eigenlijk hebben. Deed ik bij mijn nichtje ook wel, maar dan kocht ik vaak niets . Vond ik gewoon leuk om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven