Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
maandag 20 augustus 2018 om 10:23
1 uur tot anderhalf uur.lasvegas84 schreef: ↑20-08-2018 09:32Wauw, wat een luxe, Sjaan!
Hier is ze idd ook 's ochtends naar 1,5-2 uur wel weer moe, maar dan slaapt ze meestal maar 40 minuten en max een uur.
Na de lunch als het meezit wel 2 uur, maar helaas soms ook wel eens maar 45 minuten.
Hoelang slaapt hij om 9:00 WP? Want als dat een paar uur is, zou ik hem daar toch na 45-60 minuten wakker maken door wat in z'n kamer te gaan rommelen bijvoorbeeld. Want eigenlijk wil je het ochtendslaapje eraf hebben natuurlijk tzt.
Vreemde is dat hij bij KDV 1 keer 3 uur en 1 keer 2 uur slaapt maar bij ons dus helemaal niet.
maandag 20 augustus 2018 om 10:25
daarom leg ik m ook bij voorkeur om 9 uur of half tien op bed. Maar die middag lukt gewoon echt nietMaartje2016 schreef: ↑20-08-2018 10:09Ik zou er niet mee gaan rommelen. De oudste ging hier ook altijd om 9 uur naar bed voor 2 uur, en in de middag dan ook nog 1,5 uur. De tijd van het ochtendslaapje werd vanzelf steeds wat later. Toen was hij 10/11mnd. Uiteindelijk heeft hij een tijd tussen 11 en 15 geslapen, variabele tijden maar wel altijd 3 uur achtereen. Op dat moment is vanzelf het middagslaapje vervallen, er was geen tijd meer voor in de dag. Bedtijd was altijd rond 19.
We zitten nu een maand in het ritme dat hij rond 13 naar bed gaat en dan 3 uur slaapt, en dan in de avond rond 19.15 voor de nacht. Hij is nu bijna 2.
@wp: kan het niet gewoon zijn dat hij oververmoeid is tegen de tijd dat je hem rond 11en naar bed wil doen? Bij oververmoeidheid gaat er hier ook niemand slapen, tenzij je er heul veel moeite in stopt om ze te helpen. Ze weten dan van vermoeidheid gewoon niet meer hóe ze moeten slapen...
Volgens Oei ik groei zit ie trouwens in een sprong van een aantal weken waarbij middagslaapjes uit den boze zijn.
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:40
Ik denk echt dat ik mij er maar bij neer moet leggen dat zoon meerdere korte slaapjes overdag doet ipv 2-3 langere
Langer dan 50/60 minuten zit er gewoon niet in , meestal zelfs korter.
Hij wordt na zon slaapje wel rustig en vrolijk wakker.
Edit: net na 45 minuten weer wakker en zn speen teruggegeven (probeer ik altijd wel maar lukt vaak niet dat hij weer in slaap valt) en nu pakt hij toch weer de slaap dus ik duim voor nog eens 45 min dan ben ik tevreden hahaha

Langer dan 50/60 minuten zit er gewoon niet in , meestal zelfs korter.
Hij wordt na zon slaapje wel rustig en vrolijk wakker.
Edit: net na 45 minuten weer wakker en zn speen teruggegeven (probeer ik altijd wel maar lukt vaak niet dat hij weer in slaap valt) en nu pakt hij toch weer de slaap dus ik duim voor nog eens 45 min dan ben ik tevreden hahaha
Tralalalala
dinsdag 21 augustus 2018 om 12:52
Hoe oud is je zoon krullen-bol? Hier dochter van 3 maand en zij doet meestal mini-slaapjes, vaak maar 15 min, soms lukt het wat langer (vooral in draagzak). Ook zij is meestal goed gezind nadien dus ik volg dan maar haar ritme, maar hoop toch dat het binnenkort wat langer is
Als jullie trouwens tips hebben, zeker welkom!

dinsdag 21 augustus 2018 om 13:29
Zoon is donderdag 20 weken oud.Platypusenco schreef: ↑21-08-2018 12:52Hoe oud is je zoon krullen-bol? Hier dochter van 3 maand en zij doet meestal mini-slaapjes, vaak maar 15 min, soms lukt het wat langer (vooral in draagzak). Ook zij is meestal goed gezind nadien dus ik volg dan maar haar ritme, maar hoop toch dat het binnenkort wat langer isAls jullie trouwens tips hebben, zeker welkom!
Zijn ritme volgen doe ik zeker

Alleen schiet ik daar niks mee op dus nu afgelopen weekend ook drama was dacht ik, ik ga me er maar bij neerleggen

Hij ligt nu al 1,5 uur in dromenland, speen teruggeven heeft deze keer dus gewerkt

Tralalalala
dinsdag 21 augustus 2018 om 13:30
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:23
Hier ook wp:) Zoon was er opeens klaar mee en spuugt het sindsdien met zijn tong uitWesterpaviljoen schreef: ↑21-08-2018 12:56Hier is baby al sinds de derde maand van de speen af. Hij wil m gewoon echt niet. Vreemd kind
woensdag 22 augustus 2018 om 09:41
WP: dochter heeft de speen hier nooit gewild. Nu krijg ik haar heel af en toe in slaap met een speentje. Maar ach, het is ook geen moeten. Ik zou het wel fijn vinden als ze in bed iets heeft wat haar kalmeert/gerust stelt, maar dat opdringen lukt toch niet. Dus ik wacht maar af of ze haar knuffel misschien lief gaat vinden 
Krul: Ik denk dat het rust kan geven als je je hier bij neer kan leggen. Dat heb ik al een tijd geleden gedaan, en heeft dochter, mij (en vader) goed gedaan. We nemen het nu zoals het komt. Ze heeft weken dat ze niet langer slaapt dan 30-45 minuten per slaapje, ze heeft weken dat het inslapen bal is, ze heeft weken dat ze iedere ochtend minimaal 1,5 uur slaapt en andere slaapjes ook langer doet, ze heeft weken dat sommige slaapjes helemaal niet lukken. Het is iedere keer weer een verrassing wat het is. Soms 3x 1,5 uur, soms 3x 40 minuten. Maar sinds ik gestopt ben om me er druk over te maken vind ik het een stuk aangenamer. Ben nu blij verrast als ze wat langer slaapt (zoals vanochtend). Het helpt ook dat ik minder dan in de eerste twee maanden het gevoel heb dat ze 'moet' slapen, omdat het anders veel te weinig is. Dan slaapt ze maar een dag weinig, ik kan er niet veel aan veranderen.
Maartje: fijn van die hoektanden! Heb je nu een gezelliger kind, of viel de last sowieso wel mee?

Krul: Ik denk dat het rust kan geven als je je hier bij neer kan leggen. Dat heb ik al een tijd geleden gedaan, en heeft dochter, mij (en vader) goed gedaan. We nemen het nu zoals het komt. Ze heeft weken dat ze niet langer slaapt dan 30-45 minuten per slaapje, ze heeft weken dat het inslapen bal is, ze heeft weken dat ze iedere ochtend minimaal 1,5 uur slaapt en andere slaapjes ook langer doet, ze heeft weken dat sommige slaapjes helemaal niet lukken. Het is iedere keer weer een verrassing wat het is. Soms 3x 1,5 uur, soms 3x 40 minuten. Maar sinds ik gestopt ben om me er druk over te maken vind ik het een stuk aangenamer. Ben nu blij verrast als ze wat langer slaapt (zoals vanochtend). Het helpt ook dat ik minder dan in de eerste twee maanden het gevoel heb dat ze 'moet' slapen, omdat het anders veel te weinig is. Dan slaapt ze maar een dag weinig, ik kan er niet veel aan veranderen.
Maartje: fijn van die hoektanden! Heb je nu een gezelliger kind, of viel de last sowieso wel mee?
woensdag 22 augustus 2018 om 09:47
Hier sliep dochter vanaf de 12 weken ineens graag met een spuugdoekje op dr hoofd. Dat doet ze nu met bijna 9mnd nog steeds. Niet echt meer op dr hoofd, maar daar leg ik hem wel altijd op als ze gaat slapen. Wellicht is dat een idee voor jullie mindere slapers?
Geen knuffelbeestje dus, maar gewoon zo'n badstof spuugdoekje van zeeman of iets. Elke dag een schone, kleur en geur maakt haar dus niet uit gelukkig.
Geen knuffelbeestje dus, maar gewoon zo'n badstof spuugdoekje van zeeman of iets. Elke dag een schone, kleur en geur maakt haar dus niet uit gelukkig.
woensdag 22 augustus 2018 om 09:57
Sjaan, dat doet me er aan denken dat ik vroeger ook met een spuugdoekje sliep. Zonder kon ik echt niet!
Dochter heeft een heel plat knuffeltje nu. Dus niet echt een doekje, maar ze zou hem wel op haar hoofd kunnen leggen als ze dat wil. Ze sabbelt er wel veel op. Maar zou een spuugdoekje natuurlijk best eens kunnen proberen.
Dochter heeft een heel plat knuffeltje nu. Dus niet echt een doekje, maar ze zou hem wel op haar hoofd kunnen leggen als ze dat wil. Ze sabbelt er wel veel op. Maar zou een spuugdoekje natuurlijk best eens kunnen proberen.
woensdag 22 augustus 2018 om 09:59
Maisnon wat goed dat jij het zo kan loslaten. Ik lees hier sinds een tijdje mee, onze dochter is 6 weken. Ik ben nog niet zo'n relaxte moeder, vooral wat betreft slapen. Ze kan nog niet zelf in slaap vallen, alleen bij ons. Overdag wil ze niet in haar bedje. En de ene dag slaapt ze veel, de andere dag bijna niet. 'S nachts gaat het beter maar ik maak me wel zorgen of ze wel genoeg slaapt, krijgt ze niet te veel prikkels als ze zo veel bij ons beneden is, en hoe moet dat straks als ze naar het kinderdagverblijf gaat.. Advies van CB is om haar nu ze zo klein is te geven waar ze behoefte aan heeft; veel knuffelen. Dus dat blijven we maar doen 
Maar toch.... Herkennen jullie dit? Wordt dit beter als ze wat ouder wordt?
Maar toch.... Herkennen jullie dit? Wordt dit beter als ze wat ouder wordt?
woensdag 22 augustus 2018 om 10:02
woensdag 22 augustus 2018 om 10:08
Speen: gebruikt ze hier als lasso om hem heel ver weg te gooien, mee gestopt dus!
Slapen: vroeger altijd bij ons, op een gegeven moment ook boven gelegd, ging van de een op de andere dag en ook meteen goed. Geen tips dus!
Nu slaapt ze trouwens enorm veel. Als ze wakker wordt enorm vrolijk, een uur later zit ze al aan haar oortje en loopt ze te gapen. Eergisteren geslapen van 17.30 - 8.00 (uiteraard wel een hoop voedingen tussendoor) toen van 9.30 - 11.30 en weer vam 13.00-15.30. Vannacht ook een goede nacht gemaakt en nu ligt ze er weer in. We willen haar het liefst pas 18.30 op bed doen, maar dat lukt echt niet. Laten het maar even zo. Verandert met de tijd vast weer ...
Maartje; woohoo! Weer een mijlpaal!
Slapen: vroeger altijd bij ons, op een gegeven moment ook boven gelegd, ging van de een op de andere dag en ook meteen goed. Geen tips dus!
Nu slaapt ze trouwens enorm veel. Als ze wakker wordt enorm vrolijk, een uur later zit ze al aan haar oortje en loopt ze te gapen. Eergisteren geslapen van 17.30 - 8.00 (uiteraard wel een hoop voedingen tussendoor) toen van 9.30 - 11.30 en weer vam 13.00-15.30. Vannacht ook een goede nacht gemaakt en nu ligt ze er weer in. We willen haar het liefst pas 18.30 op bed doen, maar dat lukt echt niet. Laten het maar even zo. Verandert met de tijd vast weer ...
Maartje; woohoo! Weer een mijlpaal!
woensdag 22 augustus 2018 om 17:05
@Maisnon precies dit wat je zegt ja
"Het helpt ook dat ik minder dan in de eerste twee maanden het gevoel heb dat ze 'moet' slapen, omdat het anders veel te weinig is. Dan slaapt ze maar een dag weinig, ik kan er niet veel aan veranderen"
Maar ik kan dat nu pas echt meer loslaten. Hij haalt het wel ergens is.
Heb het idee dat hij zijn schema ook wat aan het verleggen is want gisteren heeft hij uiteindelijk 2uur geslapen tussen de middag en vandaag ook. Het weekend was gewoon totaal niks met hem en dan hangen de schouders bij mij wat sneller.
Terwijl het eigenlijk echt heel goed gaat maar dat heeft dan even nodig om dat weer te zien.
@Jakki vooral als ze zo klein zijn lekker bij je houden. Dan maakt het niet uit waar ze slapen als ze maar wat slapen.
En bedje komt echt wel. Zoon sliep pas sinds 3,5 maand meerdere slaapjes in zn bedje.
Het wordt echt beter, echt
Wat betreft het slapen nog een vraagje, hebben jullie de babyfoon snachts aan op eigen kamer of niet?
In het begin dat zoon naar eigen kamer ging wel gedaan maar zag de meerwaarde er niet van in want hoorde hem toch wel (kamer grenst aan die van ons en de deuren staan half open)
Nu begon hij dus pas met draaien en heb ik toch weer even een paar nachten babyfoon op nachtkastje gehad want voor mijn gevoel hoorde ik hem dan sneller als hij wat minder hard geluid maakte en bv in de knel zou komen met draaien ofzo
.
Dus benieuwd hoe jullie dat doen
"Het helpt ook dat ik minder dan in de eerste twee maanden het gevoel heb dat ze 'moet' slapen, omdat het anders veel te weinig is. Dan slaapt ze maar een dag weinig, ik kan er niet veel aan veranderen"
Maar ik kan dat nu pas echt meer loslaten. Hij haalt het wel ergens is.
Heb het idee dat hij zijn schema ook wat aan het verleggen is want gisteren heeft hij uiteindelijk 2uur geslapen tussen de middag en vandaag ook. Het weekend was gewoon totaal niks met hem en dan hangen de schouders bij mij wat sneller.
Terwijl het eigenlijk echt heel goed gaat maar dat heeft dan even nodig om dat weer te zien.
@Jakki vooral als ze zo klein zijn lekker bij je houden. Dan maakt het niet uit waar ze slapen als ze maar wat slapen.
En bedje komt echt wel. Zoon sliep pas sinds 3,5 maand meerdere slaapjes in zn bedje.
Het wordt echt beter, echt

Wat betreft het slapen nog een vraagje, hebben jullie de babyfoon snachts aan op eigen kamer of niet?
In het begin dat zoon naar eigen kamer ging wel gedaan maar zag de meerwaarde er niet van in want hoorde hem toch wel (kamer grenst aan die van ons en de deuren staan half open)
Nu begon hij dus pas met draaien en heb ik toch weer even een paar nachten babyfoon op nachtkastje gehad want voor mijn gevoel hoorde ik hem dan sneller als hij wat minder hard geluid maakte en bv in de knel zou komen met draaien ofzo

Dus benieuwd hoe jullie dat doen
Tralalalala
woensdag 22 augustus 2018 om 17:14
@babyfoon: tot vorige week aan, maar ik was wel toe aan wat meer slaap, dus hij staat nu uit 
Gek genoeg red ze het prima op 1 nachtvoeding, maar door die stomme babyfoon stond ik elke 1,5-3 uur naast haar bed met mijn borst in de aanslag, omdat ze geluid maakte bij het omdraaien en opnieuw in slaap vallen en ik bang was dat zoon wakker zou worden (kamers naast elkaar). Nu doet ze in de nacht 1x wat meer moeite om mij duidelijk te maken dat ze honger heeft, en dan heeft ze ook gelijk een goede voeding in plaats van een paar slokjes. Voor iedereen rustiger.
(We laten hier wel haar deur en onze deur op een kier staan, onze kamers grenzen niet)

Gek genoeg red ze het prima op 1 nachtvoeding, maar door die stomme babyfoon stond ik elke 1,5-3 uur naast haar bed met mijn borst in de aanslag, omdat ze geluid maakte bij het omdraaien en opnieuw in slaap vallen en ik bang was dat zoon wakker zou worden (kamers naast elkaar). Nu doet ze in de nacht 1x wat meer moeite om mij duidelijk te maken dat ze honger heeft, en dan heeft ze ook gelijk een goede voeding in plaats van een paar slokjes. Voor iedereen rustiger.
(We laten hier wel haar deur en onze deur op een kier staan, onze kamers grenzen niet)
woensdag 22 augustus 2018 om 18:36
Ik voelde me bij de oudste zo'n slechte moeder toen ik hem niet meer gebruikte. Mijn enige referentiekader was een vriendin die hem altijd gebruikte, ook toen hun zoontje 2,5 (jaar) was en ze in de tuin onder zijn raam zaten. Geloof me, een harde peuterstem die mama roept is niet te missen zonder babyfoon
Ik voelde me toen echt slecht, toen ik dat ding met 9mnd ofzo niet meer gebruikte. Nu staat hij met 5,5mnd meestal werkloos in de kamer...
Later kwam ik er achter dat er überhaupt mensen bestaan die het helemaal zonder babyfoon deden.

Later kwam ik er achter dat er überhaupt mensen bestaan die het helemaal zonder babyfoon deden.

woensdag 22 augustus 2018 om 18:47
Zooo ik neem ook weer eens even tijd om te reageren
heb alles gelezen maar ben zo uitgeput geweest vd zwangerschap dat ik reageren even niet op kon brengen. Hier gaat t uitstekend. Zoon wordt vrijdag 1. Onvoorstelbaar hoe snel dat jaar is gegaan.
Voor de baby’s die nog weinig slapen, onregelmatig slapen of alleen op mama of pala geplakt: het komt vanzelf. Ik weet t, je hebt er geen fluit aan nu. Maar meer valt er niet over te zeggen. Doe vooral wat werkt voor iedereen! En idd probeer het ook los te laten. Ook daarvan weet ik dat t niet eenvoudig is. Krul ik denk dat ik t ook pas kon op dezelfde leeftijd als dat jij t kunt. Ik ben ervan overtuigd dat ik een hele pittige baby heb gehad eerste zes maand met veel huilen en weinig slapen. Dat lijkt nu al zo ver weg. En tis een heel gezellige dreumes geworden die twee keer per dag 1,5/2 uur slaapt en de nachten van 19/1930 tot 06:00-07:00. Echt super. Eet drinkt en ontwikkelt zich zoals te moet. Dat had ik die eerste maanden niet durven dromen. Misschien steekt dat een beetje een hart onder de riem
Over die babyfoon: ja die gebruiken we. Woon in een nieuwbouwhuis met dikke muren en we horen zoon gewoon echt niet zondet babyfoon. Horen hem dan pas als ie écht overdtuur is (bijv alle speentje eruit gevallen, knuf op grond). Kun je beter meteen even gaan kijken. Is voor iedereen chiller

Voor de baby’s die nog weinig slapen, onregelmatig slapen of alleen op mama of pala geplakt: het komt vanzelf. Ik weet t, je hebt er geen fluit aan nu. Maar meer valt er niet over te zeggen. Doe vooral wat werkt voor iedereen! En idd probeer het ook los te laten. Ook daarvan weet ik dat t niet eenvoudig is. Krul ik denk dat ik t ook pas kon op dezelfde leeftijd als dat jij t kunt. Ik ben ervan overtuigd dat ik een hele pittige baby heb gehad eerste zes maand met veel huilen en weinig slapen. Dat lijkt nu al zo ver weg. En tis een heel gezellige dreumes geworden die twee keer per dag 1,5/2 uur slaapt en de nachten van 19/1930 tot 06:00-07:00. Echt super. Eet drinkt en ontwikkelt zich zoals te moet. Dat had ik die eerste maanden niet durven dromen. Misschien steekt dat een beetje een hart onder de riem

Over die babyfoon: ja die gebruiken we. Woon in een nieuwbouwhuis met dikke muren en we horen zoon gewoon echt niet zondet babyfoon. Horen hem dan pas als ie écht overdtuur is (bijv alle speentje eruit gevallen, knuf op grond). Kun je beter meteen even gaan kijken. Is voor iedereen chiller

woensdag 22 augustus 2018 om 20:26
Voel je je verder goed Teckel met de zwangerschap of veel kwaaltjes?
Babyfoon wordt hier zeker gebruikt hoor want ook nieuwbouw huis dus beneden hoor ik echt niet als zoon wakker is of hij moet heeeeeeel hard huilen haha.
Daarbij ben ik ook vaak in de tuin als hij slaapt en dan hoor ik het ook niet.
Gaat me vooral om de nachten. Slaapkamer deuren staan half open en ik hoor zoon dan wel maar vooral met dat draaien ben ik soms een beetje angstig dus dan liever de babyfoon op hooggevoelig zodat ik hem eerder hoor.
Nadeel inderdaad dat als hij in zn slaap geluid maakt dat ook al opgepikt wordt door de babyfoon.
Dus nu soms wel soms niet babyfoon mee op nachtkastje.
Vriend wordt trouwens sowieso heel zelden wakker van zoon. Ik vaak meteen maar dat zal met moeder zijn te maken hebben :p
Babyfoon wordt hier zeker gebruikt hoor want ook nieuwbouw huis dus beneden hoor ik echt niet als zoon wakker is of hij moet heeeeeeel hard huilen haha.
Daarbij ben ik ook vaak in de tuin als hij slaapt en dan hoor ik het ook niet.
Gaat me vooral om de nachten. Slaapkamer deuren staan half open en ik hoor zoon dan wel maar vooral met dat draaien ben ik soms een beetje angstig dus dan liever de babyfoon op hooggevoelig zodat ik hem eerder hoor.
Nadeel inderdaad dat als hij in zn slaap geluid maakt dat ook al opgepikt wordt door de babyfoon.
Dus nu soms wel soms niet babyfoon mee op nachtkastje.
Vriend wordt trouwens sowieso heel zelden wakker van zoon. Ik vaak meteen maar dat zal met moeder zijn te maken hebben :p
Tralalalala

woensdag 22 augustus 2018 om 20:39
Herkenbaar krul. Ik word negen vd tien keer ook eerder wakker. Inmiddels hoor ik wel aan z’n huiltje of ik meteen moet gaan of dat hij zelf weer gaat slapen.hier is t volume wel steeds zachter gegaan (overigens ouderwetse babyfoon zonder camera). Alleen toen we een poos terug zoon z’n gehuil ondanks babyfoon niet hadden gehoord (ventilator stond te loeien) en zoon de halve nacht in de stront had gelegen en luieruitslag tot onder z’n oksels had hebben we t volume nu weer wat harder. Dus ja ook in de slaapkamer. We horen hem anders dus gewoon écht niet. Ook ik niet met m’n moeder instinct.
Ben nu 12 weken en een beetje en de misselijkheid is sinds maandag weg!!!! Echt zoooooo fijn. Ik lust nog steeds weinig/alleen trek in specifieke dingen, liever geen vlees. Liever wel frietje van mcdonalds... maar dat had ik vorige zwangerschap ook. Dus ja dat is even afzien want ik wil wel gezond eten. Ben recent 12kg afgevallen (overgebleven na zwangerschap en eerste half jaar met zoon dat ik maar ging vreten vanwege de stress) en wil nu niet meteen toegeven Aan al m’n cravings om niet meteen weer dik te worden en natuurlijk ook omdat ik wil dat de baby gezond eet. Verder moet ik al best vaak plassen, ook s nachts. Das wel jammer. Wil vooral niet rond 5u naar de wc want weet uit ervaring dat zoon daar wakkker van kan worden maar in praktijk lig ik dus wakker met volle blaas. niet echt handig dus. Verder wel regelmatig hoofdpijn einde vd dag maar wordt nu ook minder (vandaag bijv niet). En ik heb wat pukkels in m’n gezicht waar ik normaal nooit last van heb. Al met al niet levensbedreigend en vind dat ik ook niet mag zeuren maar echt relaxt is t ook niet
Ben nu 12 weken en een beetje en de misselijkheid is sinds maandag weg!!!! Echt zoooooo fijn. Ik lust nog steeds weinig/alleen trek in specifieke dingen, liever geen vlees. Liever wel frietje van mcdonalds... maar dat had ik vorige zwangerschap ook. Dus ja dat is even afzien want ik wil wel gezond eten. Ben recent 12kg afgevallen (overgebleven na zwangerschap en eerste half jaar met zoon dat ik maar ging vreten vanwege de stress) en wil nu niet meteen toegeven Aan al m’n cravings om niet meteen weer dik te worden en natuurlijk ook omdat ik wil dat de baby gezond eet. Verder moet ik al best vaak plassen, ook s nachts. Das wel jammer. Wil vooral niet rond 5u naar de wc want weet uit ervaring dat zoon daar wakkker van kan worden maar in praktijk lig ik dus wakker met volle blaas. niet echt handig dus. Verder wel regelmatig hoofdpijn einde vd dag maar wordt nu ook minder (vandaag bijv niet). En ik heb wat pukkels in m’n gezicht waar ik normaal nooit last van heb. Al met al niet levensbedreigend en vind dat ik ook niet mag zeuren maar echt relaxt is t ook niet

donderdag 23 augustus 2018 om 10:51
donderdag 23 augustus 2018 om 12:14