Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
nootboek schreef:
21-08-2018 14:48
Ik had afgelooen 2 jaar in onze lokale kruitvat allerlei leuks gescoord -75% maar dit jaar lag er idd ook alleen rommel.
Paar weken geleden wel een kraamcadeautje en play doh verjaardagscadeau bij -50% gevonden, maar dat was het dan ook wel. Jammer, ik hou van speelgoed en koopjes :D
Hier ook. Was best een deceptie vergeleken bij andere jaren.
Nou net bij de kruidvat geweest en het was idd helemaal niks.

En heeft iemand misschien een paw Patrol kleurboek waar de bladen van een soort whiteboard zijn? Er zat nl maar 1 krijtje bij en die is nu op maar dat kleurboek vinden ze zo geweldig dus wil echt graag die krijtjes nog maar geen idee wat voor krijtjes het zijn en waar ze te koop zijn.
mijn dochter die kon met 2,5 met de kleine kraaltjes overweg. Zoon die nu 2,5 is snapt werkelijk niet wat hij er mee zou moeten. Het ligt echt aan je kind.

Zeker is het leuk het uitzoeken! Hier ook veel plezier aan. Daarom beginnen we al zo vroeg te denken 😇
Bedankt voor de Action tip, ik heb er meteen een gekocht (niet die van 3 euro, zag dat bericht pas toen ik weer thuis was) en hij doet het! Straks even kijken of mijn zoon er ook mee overweg kan. Hij gaat niet enorm soepel maar hij is groot en je kunt er ver en vaak mee schieten (zonder dat de straal enorm hard is gelukkig) dus ik denk dat hij wel goed in de smaak valt.

Ook nog even bij een andere vestiging van Kruidvat binnengelopen en daar hadden ze de zakjes Lego (nog) wel. Ik heb er 2 gekocht, altijd handig als bijv. (schoen)cadeautje met Sinterklaas of voor een kinderfeestje. In deze vestiging hadden ze helemaal geen schap met 75% korting, ik denk dat het nog zo weinig soeps was met de overblijfselen dat ze er maar helemaal niet aan begonnen zijn.

Ik houd ook enorm van speelgoed kopen en erover nadenken wat leuk voor ze is. Liefst in combinatie met koopjes scoren in de aanbieding of tweedehands, dat doe ik het hele jaar door. Ik probeer wel maat te houden, want ik wil geen verwende kinderen die verzuipen in het speelgoed. Ik houd lijstjes bij in mijn telefoon als ik iets bedenk wat leuk voor ze is of als ze zelf iets noemen wat ze graag zouden willen hebben, ik vind dat leuk om te doen en het is erg handig!
Ik heb nu twee dingen waarbij ik van plan ben dan gewoon extra delen te vragen: smartmaX en houten trein.

Ik wil nu eigenlijk ook dat ding van Glitter haha, maar met baby op komst misschien nog niet zo handig.
Bedankt voor de reacties over strijkkralen, ik denk dat zijn fijne motoriek nog niet goed genoeg is om nu al met de kleine aan de slag te gaan. Hij had wel echt veel plezier met het maken dus ik denk dat ik het wel op zijn verlanglijstje zet. Dan idd maar vaak ook terug gooien en een enkele keer strijken als hij het echt graag wil. Over een half jaar ofzo haal ik dan wel wat van de kleine om te zien wanneer hij daar aan toe is. De concentratie heeft hij er wel voor, zeker met een voorbeeldje er onder denk ik (er naast moet ik helpen omdat hij soms niet wist op welk plekje iets moest, vond ik niet zo erg maar het oog moest van hem wel op de goede plek enzo).
1-Aapje schreef:
21-08-2018 19:59
Ik heb nu twee dingen waarbij ik van plan ben dan gewoon extra delen te vragen: smartmaX en houten trein.

Ik wil nu eigenlijk ook dat ding van Glitter haha, maar met baby op komst misschien nog niet zo handig.
Hoezo niet? Wij hebben niet zo'n ding maar losse instrumenten en dat gaat prima. Het staat in de kast en tijdens dutjes spelen we niet met alles (zit ook een trommel tussen bv en die maakt echt wel een flink geluid) en de huidige jongste speelt vanaf 6 maanden mee met alles. Nu met een jaar is hij er echt dol op.

Smartmax is hier ook een succes trouwens, zowel het gewoon bouwen als de voertuigen.
Whatsinaname1988 schreef:
21-08-2018 16:51
Nou net bij de kruidvat geweest en het was idd helemaal niks.

En heeft iemand misschien een paw Patrol kleurboek waar de bladen van een soort whiteboard zijn? Er zat nl maar 1 krijtje bij en die is nu op maar dat kleurboek vinden ze zo geweldig dus wil echt graag die krijtjes nog maar geen idee wat voor krijtjes het zijn en waar ze te koop zijn.
Geen idee, maar waar heb je hem toen gekocht? Dan kan ik misschien mee zoeken. En hoe maakte je de bladzijden schoon?

Ik ken ze nu eigenlijk alleen met of waterstiften of schoolbord krijtjes, maar misschien dat er ook iets met wasco is. Jammer dat het krijtje op is andwrs hadden ze je bij een schilder winkel wel kunnen vertellen wat het is.
YellowLemonTree schreef:
22-08-2018 09:36
Geen idee, maar waar heb je hem toen gekocht? Dan kan ik misschien mee zoeken. En hoe maakte je de bladzijden schoon?

Ik ken ze nu eigenlijk alleen met of waterstiften of schoolbord krijtjes, maar misschien dat er ook iets met wasco is. Jammer dat het krijtje op is andwrs hadden ze je bij een schilder winkel wel kunnen vertellen wat het is.
Hij heeft hem voor zijn verjaardag gehad en het komt bij de trekpleister vandaan. Schoonmaken is gewoon wrijven met je hand of een doekje, op het krijtje stond ook niks alleen paw Patrol poppetjes. En dat ding was zo fijn maar we hebben er nu dus niks meer aan.
Voor jongenspeuter van 3,5 wil ik met Sint iets geven waar hij wat meer zijn fantasie in kwijt kan. Hij kan best aardig met lego en duplo bouwen, maar vindt het leuker om met poppetjes en diertjes verhalen uit te spelen. Ik denk aan playmobil. Leuk voor die leeftijd of beter een alternatief?

En voor jongste zijn 2e verjaardag en Sint, denk ik aan kapla, omdat hij een enorme bouwer is. Hij speelt non stop met houten blokjes en duplo. Zou kapla dan al leuk zijn of is 2 wel veel te jong?

Ik keek ook nog even naar SmartMax en naar een houten knikkerbaan. Dat zouden ze misschien ook allebei leuk vinden. Welke ervaringen hebben jullie daar mee met jonge kinderen? Houten treinbaan hebben we al en vinden ze beide leuk.
Iemand die weet of de Playtive houten knikkerbaan van de Lidl later combineerbaar is met duurdere Haba (of ander duur merk) producten?
Iemand tips voor stift die daadwerkelijk uit kleding gaat?
SES mijn eerste stiften gaan in elk geval heel makkelijk van het voorhoofd af, in tegenstelling tot de stiften die ze op het kdv hebben.. ;-D
@Nijntje: ja, ik zou Playmobil doen! Als hij nu al veel fantasiespel speelt met poppetjes kan kan dat prima en past het goed bij zijn manier van spelen. En het blijft heel lang leuk. Wij hebben dochter toen ze 3 werd de speeltuin gegeven, past mooi in haar belevingswereld en bijv een poppetje van de glijbaan laten gaan is lekker makkelijk en al uitstekend te doen voor een driejarige (zal je tweejarige ook al leuk vinden). Zoon hebben we toen hij 4 werd de brandweerkazerne en brandweerauto gegeven, een groot succes was dat!

Kapla voor de tweejarige: ja, op zijn manier kan hij daar prima mee spelen. Het heeft nog niet veel meerwaarde boven een gewone doos blokken op die leeftijd, maar als investering in de toekomst kan het prima: hij kan er op verschillende manieren en niveaus wel 10 jaar mee spelen dan.
Even uppen...

Hier is van het weekend een rommelmarkt. Kopen jullie daar ook wel eens wat? Geven jullie dit dan gelijk of bewaren jullie de mooiere dingen ook wel voor verjaardagen/sinterklaas?
Rubble schreef:
23-08-2018 15:53
Even uppen...

Hier is van het weekend een rommelmarkt. Kopen jullie daar ook wel eens wat? Geven jullie dit dan gelijk of bewaren jullie de mooiere dingen ook wel voor verjaardagen/sinterklaas?
Nee nooit, ik heb een beetje een dingetje tegen tweedehands speelgoed.
Whatsinaname1988 schreef:
23-08-2018 16:58
Nee nooit, ik heb een beetje een dingetje tegen tweedehands speelgoed.
Dat kan natuurlijk ook. Ik let er wel op dat het goed schoongemaakt kan worden.

Heb vorig jaar een stapel boeken voor weinig gekocht en met koningsdag ook veel spelletjes voor weinig geld. Dat zijn altijd koopjes waar ik blij van kan worden.

Bijvoorbeeld halli halli junior voor 1,-. Echt zo goed als ongebruikt. Terwijl de nieuwprijs rond de 15,- ligt.
Rubble schreef:
Even uppen...

Niet van de rommelmarkt, wel van marktplaats. Met Koningsdag is hij mee dus die dingen later als cadeau geven vind ik niet leuk.

Verder is het wel afhankelijk van de staat van iets en de leeftijd van het kind voor mij. Zo goed als nieuw, kan als cadeau. Zonder doos kan bij jongere kinderen (die staan er echt niet bij stil dat de verpakking ontbreekt) of bij wat oudere kinderen voor een verjaardag en dan eerlijk zijn over dat het tweedehands is. Die begrijpen prima dat iets anders misschien buiten budget was geweest.
Rubble schreef:
Even uppen...

Ja, zeker 2 keer per jaar wel. Vooral zo goed als nieuwe spelletjes en puzzels voor een schijntje, maar ik heb ook wel eens Playmobil gekocht, Little People, een poppenbed en poppenbuggy, plastic (Schleich) dieren, kinderboeken (klassiekers zoals Pluk), kinder dvd's en verkleedkleren. Of ik het direct geef of bewaar tot Sinterklaas verschilt. Als ze mee zijn geef ik het meteen. Als ze niet mee zijn, maar weten dat ik ga geef ik vaak een deel en houd ik sommige dingen nog achter. En ik kijk verder of ze er erg aan toe zijn of dat het juist wat op de groei is, of het een geschikt cadeau is voor Sinterklaas of juist niet (bijv zomerspeelgoed ga ik niet bewaren, iets wat handig als schoencadeautje kan vaak juist weer wel), etc. Via Marktplaats koop ik ook regelmatig dingen voor de verjaardag of Sinterklaas, bijv. Duplo of een grote Playmobil set. Voor de kinderen maakt het niks uit of het nieuw of tweedehands is, een Playmobil piratenschip is een Playmobil piratenschip. Of het in de oorspronkelijke doos zit zal ze worst zijn. Ze vinden het zelfs leuker als het al in elkaar gezet is, dan kunnen ze er direct mee spelen.
Rubble schreef:
Even uppen...

Ik koop wel eens houten dingen zoals een hobbelpaard, blokkenwagen, etc om dan kaal te schuren en opnieuw blank te lakken. Dan heb ik toch een vintage model maar zo’nder vergeelde lak of viezigheid.

En ik koop NOS speelgoed. New Old Stock = oude voorraad dat nooit uit de doos is geweest. Ik heb echt super gave vintage Tupperware speelgoed voor in bad, Duplo sets met huisjes en Brio. Allemaal nieuw uit doos. Daar kan ik zooo happy van worden :$
Rubble schreef:
Even uppen...

Ladingen speelgoed hier wat daar vandaan komt. Van complete my little pony werd tot een complete zo goed als nieuwe barbie cruise boot.
Dochter gaat altijd mee dus opzij leggen kan meestal niet
Ik heb ook veel dingen op mp gekocht en verkocht en dus ook wel van rommelmarkten gehaald. Heeft heel wat geld bespaard in elk geval.

Dit weekend ga ik weer naar een rommelmarkt, ik ga ook 2x per jaar. Het ziet er naar uit dat dochter mee gaat voor het eerst. Ben benieuwd haha
Rommelmarkt was 3x niets. Enige wat ik zag dat wel leuk leek was loco van Pluk vd Petteflet. Maar die vrouw vroeg er € 10,- voor O_O dat heb ik aan mij voorbij laten gaan.
Rubble schreef:
25-08-2018 12:46
Rommelmarkt was 3x niets. Enige wat ik zag dat wel leuk leek was loco van Pluk vd Petteflet. Maar die vrouw vroeg er € 10,- voor O_O dat heb ik aan mij voorbij laten gaan.
hahahhaa, die heeft duidelijk nog nooit eerder op een rommelmarkt gestaan !!
Zou een stokpaardje al leuk zijn voor een kind van 2,5? Dochter is sowieso gek op dieren dus ze zal 'm sowieso lief vinden, maar snappen ze het en kunnen ze dan al overweg met zo'n ding?

Ik heb net een hele leuke gezien bij een webshop waar ik toch al iets ga bestellen. Hij zou dan voor sinterklaas zijn. Ik vind het zó lastig inschatten want ze leren zo enorm veel in deze leeftijdsfase. Op dit moment zou ze er ben ik bang de tv mee inslaan of, als ze snapt wat ze ermee moet, haar complete net doorgekomen gebit eruit struikelen...
Ik zou het gewoon doen.

Ik ben trouwens niet zo van rommelmarkten maar zoek graag op marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven