Het grote speelgoedtopic 2018
zondag 19 augustus 2018 om 21:12
Hier ook hoor, een combinatie van mooi verantwoord houten spul, en schreeuwerig plastic. Een van de beste cadeaus is hier nog steeds BeatBo, van plastic met licht en geluid.. En blij dat ze er mee zijn! De oudste is er na 1,5 jaar nog dol op en voor jongste is het het eerste waar hij evem zelf mee kon spelen. Net als dat we plastic dieren hebben van schleich en van de action.heytan schreef: ↑19-08-2018 19:27Dankje voor jullie reacties. Kan ik hopelijk gebruiken om man om te praten hahaha![]()
Haha dat motortje![]()
Ik gok dat je zoon het fantastisch gaat vinden haha!
Ach het hoeft niet altijd allemaal mooi houten speelgoed te zijn in neutrale kleurtjes wat ook nog eens perfect bij je interieur past. Dat lijkt me onhaalbaar haha.
Mijn zoon is gek op plastic spul in felle kleurtjes. Het liefst met muziekjes of geluid. En dan nog het liefst alles tegelijk aanik heb me er maar snel bij neergelegd. Zo lang hij maar geniet.
Gelukkig vind hij boekjes ook wel leuk, zo is het soms toch nog rustig als hij speelt haha!
zondag 19 augustus 2018 om 21:23
Plastic of hout maakt me niets uit, maar ik kies wel altijd kwaliteitsspul. Plastic van lego, bruder, schleich en zelfs vtech is praktisch onverwoestbaar en er wordt ook echt mee gespeeld. Gelukkig is het meerendeel van de familie net zo, en komen ze nooit met kermiskwaliteit aanzetten. Rommeltjes van kinderfeestjes en Mcdonalds enz laat ik zodra ze er op uitgekeken zijn verdwijnen naar de weggeefwinkel. Ander speelgoed wat naar mijn idee niet genoeg aandacht krijgt gaat snel op mp.
zondag 19 augustus 2018 om 21:26
Zo zou ik het ook doen, wel jammer dat je die ton van kruidvat niet meer hebt tegenwoordig. Die heb ik toen gekocht met 50% extra korting (€5 voor 200 plankjes), perfect om het uit te proberen. Maar ik ken eigenlijk geen enkel kind dat ze heeft waar er niet mee gespeeld werd. De een maakt moeilijke bouwerken, de ander wat makkelijker, en weer een ander gebruikt het om figuren op de grond mee te 'tekenen'. Hoe je haar omschrijft verwacht ik wel dat het een groot succes zal zijn.
zondag 19 augustus 2018 om 21:28
Hier gaat de jongste niet allemaal afdankertjes krijgen van de oudste. En het voordeel is dat ze ook gewoon redelijk goed doorverkopen. En ik zie het ook als proces om te leren dat je zuinig bent op spullen je er lang mee kan doen. We creëren al genoeg afval.nicole123 schreef: ↑19-08-2018 21:00Nee, die is voor een 3-jarige zeker niet meer interessant. Daarvoor koop je dan een tweewiel loopfiets en dan schuif je de Pukylino door naar de jongste. Dan heb je ook 2 fietsjes staan, maar voor 100 euro in totaal ipv 400 euro voor 2 Wishbonebikes en een stuk handzamer en minder ruimte innemend. Ik zie als je meer dan 1 kind hebt het voordeel totaal niet van het jaren ermee doen.
Ik leg liever wat verjaardagsgeld dat ze krijgen samen voor iets groots, dan allerlei klein spul in huis
zondag 19 augustus 2018 om 21:28
Ben nog niet bij met lezen dus weet niet of iemand al geantwoord heeft.Whatsinaname1988 schreef: ↑19-08-2018 16:18En ik gooi hem er nog even in, de garage van de Lidl is die geschikt voor alle soorten auto’s? Vooral hotwheels hebben ze hier.
Wij hebben geen hotwheels dus dat weet ik niet. De garage van Lidl sluit wel goed aan op de Ikea-treinbaan. Misschien heb je die en weet je dan of hotwheels wel/niet kunnen?
De maat van de lift, rijbanen en parkeervakken is iets groter dan een Ikea-treintje (die passen erg makkelijk met klunzige dreumeshandjes).
zondag 19 augustus 2018 om 21:46
Bij de Hema hebben ze een ton met 200 plankjes voor 12,-YellowLemonTree schreef: ↑19-08-2018 21:26Zo zou ik het ook doen, wel jammer dat je die ton van kruidvat niet meer hebt tegenwoordig. Die heb ik toen gekocht met 50% extra korting (€5 voor 200 plankjes), perfect om het uit te proberen. Maar ik ken eigenlijk geen enkel kind dat ze heeft waar er niet mee gespeeld werd. De een maakt moeilijke bouwerken, de ander wat makkelijker, en weer een ander gebruikt het om figuren op de grond mee te 'tekenen'. Hoe je haar omschrijft verwacht ik wel dat het een groot succes zal zijn.
Ik hoorde ook iemand over de action, maar dat was al enige tijd terug.
Op mp zie ik ook dozen staan die weinig gebruikt zijn.
zondag 19 augustus 2018 om 21:53
Even inhakend op het gesprek over speelgoed doorschuiven en verjaardagen van 2e of 3e kinderen...
Geven jullie alle kinderen een kado van een gelijkwaardig budget?
Bijvoorbeeld de oudste krijgt een kado van, ik noem maar wat, € 100,-.
Krijgt/krijgen de anderen dan een kado van gelijkwaardig bedrag of iets wat ze écht graag willen hebben?
Ik kom hier op, omdat oudste dit jaar een duur kado heeft gekregen. Althans duurder dan wat we normaal geven. Nu twijfel ik wat te doen voor dochter.
Ze wil het aller, allerliefste een big wheel step maar die is de helft van het bedrag wat oudste heeft gekregen.
Nu twijfel ik wat te doen. Iets erbij kopen zodat het bedrag ongeveer gelijkt ligt of de step door de familie laten geven en een vergelijkbaar kado kopen qua bedrag of gewoon zo laten.
Geven jullie alle kinderen een kado van een gelijkwaardig budget?
Bijvoorbeeld de oudste krijgt een kado van, ik noem maar wat, € 100,-.
Krijgt/krijgen de anderen dan een kado van gelijkwaardig bedrag of iets wat ze écht graag willen hebben?
Ik kom hier op, omdat oudste dit jaar een duur kado heeft gekregen. Althans duurder dan wat we normaal geven. Nu twijfel ik wat te doen voor dochter.
Ze wil het aller, allerliefste een big wheel step maar die is de helft van het bedrag wat oudste heeft gekregen.
Nu twijfel ik wat te doen. Iets erbij kopen zodat het bedrag ongeveer gelijkt ligt of de step door de familie laten geven en een vergelijkbaar kado kopen qua bedrag of gewoon zo laten.
zondag 19 augustus 2018 om 22:03
zondag 19 augustus 2018 om 22:05
Ik heb een aparte mand voor zulke rommeltjes, daar mag dan wat van mee naar een dagje strand oid. Dan maakt het niet uit als het kapot of kwijt raakt.nootboek schreef: ↑19-08-2018 21:23Plastic of hout maakt me niets uit, maar ik kies wel altijd kwaliteitsspul. Plastic van lego, bruder, schleich en zelfs vtech is praktisch onverwoestbaar en er wordt ook echt mee gespeeld. Gelukkig is het meerendeel van de familie net zo, en komen ze nooit met kermiskwaliteit aanzetten. Rommeltjes van kinderfeestjes en Mcdonalds enz laat ik zodra ze er op uitgekeken zijn verdwijnen naar de weggeefwinkel. Ander speelgoed wat naar mijn idee niet genoeg aandacht krijgt gaat snel op mp.
Verder is de meeste familie er gelukkig ook niet van, ze krijgen wel dingen van de action of kruidvat maar dan dingen die ook lang mee gaan. De plastic dieren zijn wat minder mooi maar wel 50 cent en voor de kinderen leuk genoeg, de plastic bal van de action is niet minder mooi of goed dan die van de speelgoedwinkel en een kleurboek is een kleurboek.
zondag 19 augustus 2018 om 22:15
Nee joh, gewoon die step doen. Je gaat toch niet bv 100 euro uitgeven omdat de ander dat ook kreeg. Geef gewoon wat ze het liefste willen mits dat binnen budget valt en kijk over de jaren heen of het niet altijd erg scheef uit valteen kant op. Maar het ene jaar de een wat meer en het andere jaar de ander is echt prima en zijn ze ook echt niet mee bezig.
maandag 20 augustus 2018 om 10:32
Helemaal mee eens, maar als je 2 kinderen hebt dan gaat het dus om ofwel 2 Puky fietsjes (4-wieler + 2-wieler) ofwel 2 grote houten ombouwfietsen. Dan zie ik niet hoe dat verschilt in milieubelasting eerlijk gezegd. Puky's zijn ook uitstekend van kwaliteit en verkopen ook prima door op Marktplaats. Sterker nog, we kopen uit zowel milieu- als kostenoverwegingen de fietsjes ook voor de oudste al z.g.a.n. op Marktplaats dus ook hij heeft al 'afdankertjes' als je dat zo wilt noemen (ik zie nauwelijks verschil met nieuw en hij al helemaal niet, dus ik vind het geen enkel punt). Over het algemeen dus helemaal eens met je stelling om liever iets duurdere dingen van kwaliteit in huis te halen dan een heleboel goedkope prullen, maar juist hierbij gaat dat niet op.1-Aapje schreef: ↑19-08-2018 21:28Hier gaat de jongste niet allemaal afdankertjes krijgen van de oudste. En het voordeel is dat ze ook gewoon redelijk goed doorverkopen. En ik zie het ook als proces om te leren dat je zuinig bent op spullen je er lang mee kan doen. We creëren al genoeg afval.
Ik leg liever wat verjaardagsgeld dat ze krijgen samen voor iets groots, dan allerlei klein spul in huis.
maandag 20 augustus 2018 om 12:09
Ja smartmax is al leuk vanaf 1 jaar.
Je hebt wel aardig wat nodig om leuk te kunnen bouwen, dus is een dure hobby
Ik heb zelf een partij op MP gekocht voor een fractie van de nieuwprijs en wilde die in kleinere pakketten verdeeld geven, maar heb toch al snel alles gegeven zodat ze echt konden bouwen. Voor 1 kubus heb je al 12 korte en 4-6 lange staven nodig...
Mijn 2 jarige vindt de autos/voertuigen het leukst. Daarvan maakt ie dan lange treinen. Daar zou je dus mee kunnen beginnen, maar voordeligst is waarschijnlijk een grote partij tweedehands kopen, met vanalles wat erin.
Je hebt wel aardig wat nodig om leuk te kunnen bouwen, dus is een dure hobby
Mijn 2 jarige vindt de autos/voertuigen het leukst. Daarvan maakt ie dan lange treinen. Daar zou je dus mee kunnen beginnen, maar voordeligst is waarschijnlijk een grote partij tweedehands kopen, met vanalles wat erin.
maandag 20 augustus 2018 om 13:27
Ik let nooit op bedragen met cadeaus. Als er 1 iets van 50 krijgt en de ander van 100 dan is dat gewoon zo. Afgelopen verjaardagen heeft er 1 de paw Patrol boot gekregen (90), de ander de paw Patrol vrachtwagen (60) en de ander een blokkenset van 15.
Waar ik wel op let is hoe groot een cadeau is ( want mijn kinderen hebben die leeftijd nog dat een groot cadeau heel speciaal is), en bij sint en kerst let ik erop dat ze allemaal evenveel cadeaus krijgen van vergelijkbare grootte.
Waar ik wel op let is hoe groot een cadeau is ( want mijn kinderen hebben die leeftijd nog dat een groot cadeau heel speciaal is), en bij sint en kerst let ik erop dat ze allemaal evenveel cadeaus krijgen van vergelijkbare grootte.
maandag 20 augustus 2018 om 13:48
Dit inderdaad. Voor kleinere kinderen maakt de prijs niks uit, ze kijken naar de grootte en hoeveelheid. Ik ken mensen die dan bij de jongste die iets goedkopers krijgt een bedrag in de spaarpot doen / op de rekening storten maar dat vind ik onzin. Helemaal eerlijk is het namelijk toch nooit, de jongste heeft juist weer een enorm assortiment aan speelgoed ter beschikking omdat dat er allemaal nog is van de oudste. Ze heeft dus niks te klagen, ook al heeft zij met Sinterklaas wel eens voor 20 euro aan cadeaus gekregen terwijl we voor de oudste 60 euro kwijt waren. Aan de andere kant kreeg zij al cadeautjes voor Sinterklaas toen ze 1 jaar was, terwijl toen alleen zoon er nog was we het helemaal niet vierden toen hij 1 jaar was. Ook al zou je het willen, 100% gelijktrekken kun je het toch niet. Als de kinderen ouder en prijsbewuster worden dan zou ik er wel meer op letten, je wilt niet dat een van de kinderen zich bevoordeeld of benadeeld gaat voelen.Whatsinaname1988 schreef: ↑20-08-2018 13:27Ik let nooit op bedragen met cadeaus. Als er 1 iets van 50 krijgt en de ander van 100 dan is dat gewoon zo. Afgelopen verjaardagen heeft er 1 de paw Patrol boot gekregen (90), de ander de paw Patrol vrachtwagen (60) en de ander een blokkenset van 15.
maandag 20 augustus 2018 om 15:44
Ik ben helemaal gelukkig. Geen sinterklaas meer hier. Hebben het verteld. Zoals verwacht geen drama's en gedoe. Dus dat valt in ieder geval af !
Maar goed. Dochter wordt eind november 9. Iemand een idee ? Heeft absoluut GEEN interesse in knutselspullen, wetenschap, boeken lezen, leerzame spellen of dingen waarbij motoriek een rol speelt (skates, fiets etc)
Maar goed. Dochter wordt eind november 9. Iemand een idee ? Heeft absoluut GEEN interesse in knutselspullen, wetenschap, boeken lezen, leerzame spellen of dingen waarbij motoriek een rol speelt (skates, fiets etc)
maandag 20 augustus 2018 om 15:47
Hij heeft nu de trein gekregen en is er al de hele middag zoet mee dus ik geloof dat het in de smaak valt!nootboek schreef: ↑20-08-2018 12:09Ja smartmax is al leuk vanaf 1 jaar.
Je hebt wel aardig wat nodig om leuk te kunnen bouwen, dus is een dure hobbyIk heb zelf een partij op MP gekocht voor een fractie van de nieuwprijs en wilde die in kleinere pakketten verdeeld geven, maar heb toch al snel alles gegeven zodat ze echt konden bouwen. Voor 1 kubus heb je al 12 korte en 4-6 lange staven nodig...
maandag 20 augustus 2018 om 16:13
Waar speelt ze wel mee / hoe brengt ze haar vrije tijd door? En wat voor ideeen heeft ze zelf? Op die leeftijd gingen mijn ouders echt niet meer voor ons verzinnen wat ze ons wilden geven, wij moesten zelf een lijstje inleveren.fanatic schreef: ↑20-08-2018 15:44Ik ben helemaal gelukkig. Geen sinterklaas meer hier. Hebben het verteld. Zoals verwacht geen drama's en gedoe. Dus dat valt in ieder geval af !
Mijn nichtjes vroegen op die leeftijd: abonnement op een tijdschrift, Lego Friends, Ty Beanie Boo knuffels, gezelschapsspellen (niet van die leerzame smart games, maar gewone leuke spellen), dingen voor op hun kamer (een roze bureaulamp bijv.), mode-accesoires (bepaalde dure wintermuts, specifieke sloffen, onesie, armband, tas), 'nuttige' spulletjes (etui, leuke broodtrommel) en geld. Zit daar iets tussen wat ze misschien leuk vindt?
maandag 20 augustus 2018 om 20:57
Het gaat om het punt langer doen met spullen, en leren dat je niet meteen voor volgend product gaat. Zoon zal ook niet ieder jaar een nieuwe fiets krijgen bijvoorbeeld, zadel kan best omhoog. Terwijl ik in mijn omgeving zie dat mensen iedere 2 inch nieuwe fiets krijgen.nicole123 schreef: ↑20-08-2018 10:32Helemaal mee eens, maar als je 2 kinderen hebt dan gaat het dus om ofwel 2 Puky fietsjes (4-wieler + 2-wieler) ofwel 2 grote houten ombouwfietsen. Dan zie ik niet hoe dat verschilt in milieubelasting eerlijk gezegd. Puky's zijn ook uitstekend van kwaliteit en verkopen ook prima door op Marktplaats. Sterker nog, we kopen uit zowel milieu- als kostenoverwegingen de fietsjes ook voor de oudste al z.g.a.n. op Marktplaats dus ook hij heeft al 'afdankertjes' als je dat zo wilt noemen (ik zie nauwelijks verschil met nieuw en hij al helemaal niet, dus ik vind het geen enkel punt). Over het algemeen dus helemaal eens met je stelling om liever iets duurdere dingen van kwaliteit in huis te halen dan een heleboel goedkope prullen, maar juist hierbij gaat dat niet op.
maandag 20 augustus 2018 om 21:19
Ook mee eens, wij gaan ook per 4 inch omhoog, van de hoogste stand van de oude fiets naar de laagste stand van de nieuwe die dan net past. Maar of een dreumes/peuter 1,5 jaar met een loopfiets doet of 2,5 jaar heeft hierin niet echt impact lijkt me, op die leeftijd is 1,5 jaar een item gebruiken ook al eeuwenlang in de beleving van het kind. Dus nog steeds eens met het idee erachter, maar andere uitwerking hier. Maakt ook niks uit, jij houdt gewoon van houten meegroei-fietsen, ik zweer bij Puky's en zo doet iedereen het weer anders.1-Aapje schreef: ↑20-08-2018 20:57Het gaat om het punt langer doen met spullen, en leren dat je niet meteen voor volgend product gaat. Zoon zal ook niet ieder jaar een nieuwe fiets krijgen bijvoorbeeld, zadel kan best omhoog. Terwijl ik in mijn omgeving zie dat mensen iedere 2 inch nieuwe fiets krijgen.
maandag 20 augustus 2018 om 22:57
Ja de tina is leuk. Maar ze leest dus niet. Ze bladert.... dus dan vind ik het weer zonde.
Overigens kan ze goed lezen hoor maar helaas 0,0 geduld om lekker te gaan zitten lezen