Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
rosings schreef:
23-08-2018 22:12
Stomme vraag, want al gekocht en afgeleverd, maar hoe draag je zo'n softshell? Als een regenjas? Met een jas er onder als het koud is?

Softshell zelf is gemaakt als alleen maar een zacht schilletje dat water en wind buiten houdt. Dus voor warmte moet je nog zorgen.

Zorg wel voor ademende laagjes van natuurlijk stof en geen synthetische breisels. Daar raakt mijn dreumes echt van oververhit in een pak als dit.
Wij hadden dus voor morgen een externe locatie geregeld voor de verjaardag van dreumes. Zegt die locatie net doodleuk af :-[ Dubbele boeking. Maar of we wel nog het eten af willen nemen :lol:
GlitterCupcake schreef:
24-08-2018 10:22
Wij hadden dus voor morgen een externe locatie geregeld voor de verjaardag van dreumes. Zegt die locatie net doodleuk af :-[ Dubbele boeking. Maar of we wel nog het eten af willen nemen :lol:
Wat stom! En nee natuurlijk niet! Heb je een plan B? wat een gedoe!

Toch een fijne verjaardag hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ohnee Glitter! Wat stom zo last minute zeg. Wat nu?
Wat stom zeg Glitter, hoe kunnen ze daar nu pas achterkomen?
Nouja Glitter. Het eten wil je natuurlijk best ophalen, maar dan wel gratis.. is toch nog het minste wat ze kunnen doen voor je nu ze het zo last minute afzeggen.
Ik denk dat ze het al wel eerder wisten maar niks durfden te zeggen. Het contact liep ook wat stroef de laatste keren. Ik denk ook dat ze een partij binnen en buiten hadden geboekt en dat het nu slecht weer blijkt te worden. Maar een dag van te voren afzeggen is niet netjes.

Maar ze mogen de taarten met 80% korting morgenochtend 10 uur komen leveren. Als ze dat niet doen zullen ze merken hoe goed ik ben met seo en social media..

En ik heb helemaal geen trek om nog taarten te gaan maken :-$ We gaan het nu thuis vieren. De poezen mogen naar de buren. Ik ga maar eens aan de schoonmaak :bye:
Succes met de voorbereiding en geniet ervan morgen!

Moeten we je gaan missen in het dreumes topic! :(
@aapje: hoezo vult het niet? Ben benieuwd wat jouw moeder dan kookt.

Jeetje Glitter wat echt zeg! Ik zou er sowieso een post op social media over plaatsen. Dit hadden ze al veel eerder moeten weten/aangeven en niet pas een dag van te voren.
Aardbei-banaan schreef:
24-08-2018 11:03
@aapje: hoezo vult het niet? Ben benieuwd wat jouw moeder dan kookt.
Ik zit ook niet vol van groenten en alleen vis/vlees hoor. Ja een uurtje maar geen hele avond. Het is in principe gewoon een dieet. Mijn dreumes hoeft nog lang niet op dieet dus heeft gewoon zijn koolhydraten nodig.
Dat is wel echt zwaar :furious: voor jullie, Glitter!

@Aapje: als jullie er toch elke week eten, kan je dan bij je moeder niet gewoon een pak rijst en een pak pasta in de keuken laten liggen, zodat ze een portie voor je zoon mee kan koken?
Wow Glitter, wat asociaal van die locatie!! Dat ze nog durven te vragen of je wel het eten afneemt..

Gelukkig dat je het toch thuis kunt doen, al vergt dat natuurlijk nog wat voorbereiding.

Iig veel plezier morgen!
Aapje snap best dat je geen potje wilt geven maar soms gaat gemak toch boven principes? Bij mij iig wel! Maar als je t op kan lossen met die magnetron rijst is ook een oplossing natuurlijk. En idd na kh arm eten heb je vrij snel weer honger. En een dieet is idd niet de bedoeling voor een dreumes: eens. Hoop dat je een fijne oplossing vindt.

@glitter dat is echt mega aso zeg! Ik zou echt flink uit m’n panty gaan geloof ik :whip:
Nah Glitter, wat een horkerige actie van die locatie zeg. Een dubbele boeking is al vervelend genoeg, maar kom er dan gelijk voor uit zodat er tijd is om voor een plan b te gaan.
Hopelijk wordt het alsnog heel gezellig morgen bij jullie thuis.

Hier is de softshell overal ook binnen. Zoon ziet er in uit als een oempaloempa haha. Maar hij heeft ruimte om te groeien en kan er dikke kleding onder aan. Dus dikke prima.

Ik heb een goeie MP aankoop gedaan vandaag, ben helemaal in mn nopjes: bergstein laarzen én vrijwel nieuwe shoesme schoenen voor zoon. Samen gekocht voor €12,50 🎉.

Kan ie morgen in zn overal en op zn laarzen het bos in met alle voorspelde regen 👍
Goed koopje Moondancer! :thumbsup:

Ons huis is weer zo strak als vóór dat we een koter kregen. Niet dat we slonzen zijn maar tis niet dat ik maandelijks de gordijnen was ofzo. Heeft het toch nog nut zo’n verjaardagsfeest thuis ;-) Uit mijn panty spatten doe ik alleen als ik de kans op verbetering groot acht.

Bedankt voor de felicitaties :heart: Stiekem wil ik nog niet bij jullie weg. Ik vind dreumes nog zo klein en het peuter topic is zo stil.. :-(
Gewoon blijven meeschrijven dan joh Glitter. Vinden we alleen maar gezellig 😊. En tzt komen we allemaal ook weer op t peutertopic terecht.
Gefeliciteerd (alvast?) Glitter!

Balen van die locatie, stom gedaan van hun, want zo beveel je ze nooit aan en je komt zelf ook nooit meer terug natuurlijk. Hadden ze maar eerder duidelijk moeten zijn, dan had je een oplossing kunnen zoeken.

Wacht nog even een maandje hier, dan verhuis ik mee naar de peuters ;-)

Ik heb het momenteel even zwaar met kleuter en dreumes. De vakantie is lang genoeg geweest voor kleuter en het is echt weer tijd om naar school te gaan en nieuwe uitdagingen aan te gaan; ze is zo vervelend! En dreumes pakt dat haarfijn op natuurlijk en die kan ik af en toe ook wel achter het behang plakken! Tel daarbij op slecht slapen van hun twee en sowieso vanwege alle stress (vader erg ziek, moeder ook zorg nodig) al maanden... dweil mij maar op!
Ow glitter, wat balen! Alsnog veel plezier morgen.
En schaap die kleuters worden zo vervelend inderdaad. Mijne is deze week weer begonnen en ik ben de laatste 2 weken van de vakantie alweer 'vergeten', zo gezellig is ze! Sterkte met je ouders, lijkt me heel lastig en een pittige combi met een eigen, jong gezin.
Dreumes was, in tegenstelling tot kleuter, niet zo gezellig. Hij is weer beter, 2 kiezen zijn erdoor. En ik baalde vandaag bijna dat ie niet meer ziek was en dus niet meer op schoot afwisselend dikkie dik wilde kijken, boekjes lezen en slapen. Wat hij wel wilde.... drama maken, heel veel drama. En oja heeeeeeel veeeeel eten en wel NU NU NU, want anders kwam het krijs/drama tafereel weer opnieuw. En wat hij niet wilde...
slapen, vooral NIET slapen, en als ik hem toch naar bed dreigde te gaan brengen kwam weeeeeer het gekrijs en drama. Hij slaapt inmiddels al 2,5 uur maar in mn hoofd hoor ik m nog :|
Morgen hopelijk een betere dag voor hem. Vandaag had hij mazzel dat zowel ik als zijn zus een goede dag hadden. Want dan HEB ik gewoon geduld voor zn buien en kan er zelfs om lachen. Ipv dat ik, als ik zelf een baaldag heb, dat geduld elke keer ergens ver weg moet zoeken.
Vanmiddag heb ik het dutje met Rozetje meegedaan... en nu ben ik wakker.
Ik kan ook al bijna naar het peutertopic... wat gaat de tijd hard.

Veel plezier vandaag glitter!

Shaun en funnymis, dat zijn dan hele pittige dagen.
Ik hoor wel eens vaker dat kinderen 'vervelend' zijn omdat ze aan school toe zijn.
Zou het helpen om ze lichamelijk wat moeier te maken, zoals een lekkere lange boswandeling of iets dergelijks?
Fijn, herkenning, Funnymiss, van beide situaties ;-)

Sneeuwball, dat kan zeker helpen. Ik red het alleen simpelweg nu even niet vanwege alle zorg voor mn ouders naast het gewone werk etc. Ik laat de kinderen wel vaak 'los' in de tuin. We wonen in het bos en hebben een hele grote omheinde tuin. Alleen willen ze natuurlijk ook vaak dat ik meespeel en dan hangen ze weer verveeld over een schommel gedrapeerd te piepen of zo....
Mijn oudste is ook heul, heul erg toe aan weer naar school... En ik ook! ;-)
Nog 2 nachtjes slapen...
ShaunTheSheep schreef:
25-08-2018 09:46
Fijn, herkenning, Funnymiss, van beide situaties ;-)

en dan hangen ze weer verveeld over een schommel gedrapeerd te piepen of zo....
Vooral dit stukje!! Over een schommel, bank....en maar zeuren. Hoe zeer ik me ook voorneem om dat negeren, dat is bijna onmogelijk. De laatste week hoorde ik, zonder te overdrijven, elk halfuur dat we thuis waren: 'maaaaammmm ik verveel me'. Helaas ook als ik van 9 tot 13 wél een activiteit had verzonnen, begon t binnen 10min na thuiskomst. Zo irritant, dat ik dus op en gegeven moment standaard terugzei: 'das vervelend, maar ga dat ff doen waar ik t niet zie'.
Gek genoeg vind ik de 'buien' van dreumes, met veel meer geluid, een stuk makkelijker om te negeren.
Ah oke. Die fase heb ik nog niet haha. Maar kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is, helemaal als je al veel zorgtaken hebt. Dan wil je ook even iets voor jezelf doen en niet alleen maar vermaken.

Of de hele ochtend vermaakt en dan in de middag al vervelen.. pf.

School begint gelukkig bijna voor jullie :)
Je kan ze simpelweg niet de hele dag gaan vermaken. Ze moeten soms ook echt even zelf spelen, maar de fantasie/uitdaging/prikkeling lijkt wel ‘op’ na zo lang geen school. En dat steekt de dreumes aan natuurlijk waardoor die zich ineens ook verveelt.

En dan begint volgende week school weer en zijn ze eerst dik een week zwaar vermoeid en zijn ze daar weer vervelend van. He moeilijk hoor, die kinderen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven