Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

donderdag 23 augustus 2018 om 10:16
Zoon kan mama zeggen wanneer het hem uitkomt. En NEE kan hij ook zeggen.
Hij heeft net de BMR en de meningokokken enting gehad. Lijkt zich nu goed te voelen, is lekker aan het spelen en heeft zijn fruit goed gegeten. Hopelijk is/wordt hij morgen niet ziek, hebben een bruiloft maar vind het niet fijn om hem ziek weg te moeten brengen.
Hij heeft net de BMR en de meningokokken enting gehad. Lijkt zich nu goed te voelen, is lekker aan het spelen en heeft zijn fruit goed gegeten. Hopelijk is/wordt hij morgen niet ziek, hebben een bruiloft maar vind het niet fijn om hem ziek weg te moeten brengen.

donderdag 23 augustus 2018 om 10:24
Aardbei-banaan schreef: ↑23-08-2018 10:16Zoon kan mama zeggen wanneer het hem uitkomt. En NEE kan hij ook zeggen.
Ik zal voor je duimen. Is de bruiloft ver weg?

donderdag 23 augustus 2018 om 10:26
https://nos.nl/l/2247204
In Rozendaal is een dreumes op straat gevonden. Zo te lezen goed gekleed. Ik denk dat hier een raar verhaal achter kan zitten. Hoe kan je nou je dreumes kwijt raken?
In Rozendaal is een dreumes op straat gevonden. Zo te lezen goed gekleed. Ik denk dat hier een raar verhaal achter kan zitten. Hoe kan je nou je dreumes kwijt raken?

donderdag 23 augustus 2018 om 10:34

donderdag 23 augustus 2018 om 10:44

donderdag 23 augustus 2018 om 10:46
Nee wacht, ik bedoel dat rozetje nog altijd geen schoentjes draagt.GlitterCupcake schreef: ↑23-08-2018 10:44Echt altijd? Dus ook op de kinderboerderij, festival, van en naar de auto, in het restaurant en in de speeltuin?
Ik ben pro blote voeten maar buiten de deur had baby/dreumes toch wel iets van leer om zijn voetjes.
Ze loopt alleen nog als allebei haar handjes worden vastgehouden en nog niet los. Naar de auto kruipt ze zonder schoentjes, maar die staat voor de deur. Die andere plekken daar loopt ze nog niet.

donderdag 23 augustus 2018 om 11:01
De h&m! Zat ik gisteren toevallig op. Kindermode > jongens > gilets en vesten (geloof ik zo uit mijn hoofd)sneeuwball schreef: ↑23-08-2018 10:46Hebben jullie trouwens tips waar ik online een net pak voor zoon kan vinden voor een bruiloft?
Edit: http://m2.hm.com/m/nl_nl/kinderen/shop- ... ge-size=16
Wel vanaf maat 92
maartje2016 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 11:05
Reden: Link
Reden: Link
18.71% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2018 om 11:03
Hoe je hem kwijt kan raken snap ik wel. Hoe je dan ondertussen nog niet in paniek bent en niet alle hulpdiensten hebt gebeld, daar kan ik met mijn pet niet bijGlitterCupcake schreef: ↑23-08-2018 10:26https://nos.nl/l/2247204
In Rozendaal is een dreumes op straat gevonden. Zo te lezen goed gekleed. Ik denk dat hier een raar verhaal achter kan zitten. Hoe kan je nou je dreumes kwijt raken?![]()

donderdag 23 augustus 2018 om 11:36
Heel erg fijn. Ze doet het echt heel goed de laatste tijd. Daardoor ben ik ook relaxter.
Ze heeft De BMR gehad... Afwachten maar. Ik probeer heel erg er niet over te gaan stressen en het los te laten.. Hopelijk gaat d'r ritme niet naar de knoppen nu..
Wat betreft praten. Mijn dochter zegt alleen waf waf als ze hond ziet en mama en papa.... Die vrouw van CB deed daar zo moeilijk over. Moet je net bij mij doen pfff ff. Dat ze eigenlijk al meer moet kunnen zeggen en dat het hopelijk bij 18 mnd verbeterd is. Daar krijg ik dan onrust van. Zo heel raar is dit toch niet bij 14 mnd??
donderdag 23 augustus 2018 om 12:02
Haha, dan kent ze mijn zoon nog nietBabs87 schreef: ↑23-08-2018 11:36
Wat betreft praten. Mijn dochter zegt alleen waf waf als ze hond ziet en mama en papa.... Die vrouw van CB deed daar zo moeilijk over. Moet je net bij mij doen pfff ff. Dat ze eigenlijk al meer moet kunnen zeggen en dat het hopelijk bij 18 mnd verbeterd is. Daar krijg ik dan onrust van. Zo heel raar is dit toch niet bij 14 mnd??

In het afgelopen jaar heb ik een paar keer blij gepost dat hij een bepaald woord zei, maar op 'mama', 'dada' en 'die' na, is het bij alle woorden ook bij die ene keer gebleven. Hij is bijna 2 trouwens...
Ondertussen weet ik dat zijn passieve taalgebruik heul veel meer voorloopt dan zijn actief taalgebruik, en hou ik me er maar aan vast wel beter word als hij naar de PSZ gaat.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:07
Maartje2016 schreef: ↑23-08-2018 12:02Haha, dan kent ze mijn zoon nog niet![]()
In het afgelopen jaar heb ik een paar keer blij gepost dat hij een bepaald woord zei, maar op 'mama', 'dada' en 'die' na, is het bij alle woorden ook bij die ene keer gebleven. Hij is bijna 2 trouwens...
Ondertussen weet ik dat zijn passieve taalgebruik heul veel meer voorloopt dan zijn actief taalgebruik, en hou ik me er maar aan vast wel beter word als hij naar de PSZ gaat.
Om mij heen zeggen kindjes van de leeftijd van mijn dochtertje ook echt zoveel woorden nog niet hoor.. Daarom vond ik het wel vervelend de manier waarop erover gesproken werd. Zo overdreven. Het verschilt heel sterk per kind.
Ze begrijpt inderdaad al wel veel meer en kan dingen aanwijzen op verzoek: lamp, kindje, hondje, bal etc.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:07
Haha, moet je op de website eens op 'feestkleren' drukken, dan denk ik aan nette outfits voor kerst enzo, maar bij de h&m hebben ze het dan over superheldenkleren. Voor mijn zoon feest inderdaad ja...

donderdag 23 augustus 2018 om 12:08
Volgens mij staat in van wiechen bij 15 maanden dat ze minimaal 2 geluidswoorden moeten kunnen, naast papa en mama. Dus dat het er 1 is bij 14 maanden lijkt me niet direct een ramp. Kan een hoop gebeuren in een maand.Babs87 schreef: ↑23-08-2018 11:36Heel erg fijn. Ze doet het echt heel goed de laatste tijd. Daardoor ben ik ook relaxter.
Ze heeft De BMR gehad... Afwachten maar. Ik probeer heel erg er niet over te gaan stressen en het los te laten.. Hopelijk gaat d'r ritme niet naar de knoppen nu..
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:30
Nee, gelukkig dichtbij. Wanneer zoon niet lekker is als we hem wegbrengen pakken we ook de auto naar de bruiloft zodat we hem kunnen ophalen als het niet gaat

Bizar verhaal van dat kindje ja! Ik kan me niet voorstellen dat je als ouders geen groot alarm slaat. Wie weet is er iets met de ouders gebeurt?
Hier was het boterhammen eten net drama. Zoon wil zelf eten, prima, maar gooide vervolgens stukje na stukje op de grond. Hem voeren lukte niet omdat hij dat weigerde, maar hij weigerde ook te eten... uiteindelijk 3 kwart op. Hoe gaan jullie hier mee om?
donderdag 23 augustus 2018 om 12:34
Heel raar verhaal van dat gevonden kindje ja. Kwijtraken snap ik nog, maar dat hij nog niet vermist is opgeven is is heel vreemd.
Met eten gooien mag hier niet. Ik waarschuw per maaltijd 2x, eten op je bord of in je mond en bij de 3e x zet ik zijn bordje weg. Niet dat hem dat dan iets uitmaakt, dus kennelijk is ie dan klaar. En soms is dat na 2 volle borden en soms na 2 happen. Daar kan ik niet mee zitten, hij verhongerd zomaar niet.
Met eten gooien mag hier niet. Ik waarschuw per maaltijd 2x, eten op je bord of in je mond en bij de 3e x zet ik zijn bordje weg. Niet dat hem dat dan iets uitmaakt, dus kennelijk is ie dan klaar. En soms is dat na 2 volle borden en soms na 2 happen. Daar kan ik niet mee zitten, hij verhongerd zomaar niet.

donderdag 23 augustus 2018 om 14:31
Over dat eten aardbei banaan: hier geef ik zoon vorkje en dan stopt hij brood in z’n mondje. Maar maakt er tegenwoordig ook een sport van het vervolgens weer uit z’n mond te pulken en op de muur te smeren of op grond te gooien. Als ik zie dat hij het uit z’n mond gaat halen waarschuw ik vaak stopt ie dan. Als er meer stukjes op grond belanden dan in z’n buik stop ik met geven. Vaak heeft ie dan toch wel een halve boterham op. Zal wel genoeg hebben dan. Tis een enorme vreetschurk dus als ie echt trek heeft komt ie wel lijkt mij.
donderdag 23 augustus 2018 om 14:32
Gefeliciteerd Envelop! 
Heel apart dat verhaal van die dreumes. Dat je je kind kwijtraakt oké, maar dan bel je toch meteen 112?
Aardbei-banaan, als ze niet wil eten haal ik het bij haar weg. Maar als ik toch echt wil dat ze eet (ze heeft niet zoveel reserves) zet ik wel eens een filmpje of een liedje op om haar af te leiden. Vaak eet ze het dan zonder te zeuren op. Op dit moment is dat ook de enige manier waarop ze haar pap eet 's ochtends, ik ga er maar gewoon in mee.

Heel apart dat verhaal van die dreumes. Dat je je kind kwijtraakt oké, maar dan bel je toch meteen 112?
Aardbei-banaan, als ze niet wil eten haal ik het bij haar weg. Maar als ik toch echt wil dat ze eet (ze heeft niet zoveel reserves) zet ik wel eens een filmpje of een liedje op om haar af te leiden. Vaak eet ze het dan zonder te zeuren op. Op dit moment is dat ook de enige manier waarop ze haar pap eet 's ochtends, ik ga er maar gewoon in mee.
donderdag 23 augustus 2018 om 14:47
Bedankt voor de tips
hij begon na 2 stukjes brood al met gooien dus ik kon me niet voorstellen dat hij genoeg had gegeten. En hij at tussendoor ook een paar stukjes. Moeilijk, ik wil absoluut niet dat hij met eten gooit maar ook dat hij genoeg binnen krijgt.
Volgende keer haal ik het eten wel bij hem weg en heeft hij pech.

Volgende keer haal ik het eten wel bij hem weg en heeft hij pech.