Dreumes topic II
dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
donderdag 23 augustus 2018 om 15:25
donderdag 23 augustus 2018 om 16:09
Vlucht ging super goed! Ze had overdag al twee x geslapen, dus was einde van de middag gewoon uitgerust en relaxed. Heeft veel gespeeld en boekjes gelezen. En ze hadden een stoel naast me vrij gemaakt door iemand te verplaatsen, dus we hadden ook de ruimte.
Als ze begon te piepen, trok een meneer schuin achter ons gekke bekken en was het heel snel weer goed, dat was echt lief!
Enige jammere was de poepluier op het moment dat we in de riemen moesten voor het landen. Dat was dus een complete kledingwissel na de landing en ook mijn broek kon in de was
Nog geen tekenen van enige reactie op de inenting, fingers crossed dat t zo blijft!
Dochter zegt nu (13mnd) ‘uit’, ‘ja!’ en ‘di’ (dicht) en ze kan het geluid van een koe en een leeuw.. verder zegt elk dier volgens haar hetzelfde! Papa heeft ze nog nooit gezegd en tegen mij alleen maar mamamamama, maar niet echt gericht. Ze zal t wel niet nodig vinden!
Als ze begon te piepen, trok een meneer schuin achter ons gekke bekken en was het heel snel weer goed, dat was echt lief!
Enige jammere was de poepluier op het moment dat we in de riemen moesten voor het landen. Dat was dus een complete kledingwissel na de landing en ook mijn broek kon in de was
Nog geen tekenen van enige reactie op de inenting, fingers crossed dat t zo blijft!
Dochter zegt nu (13mnd) ‘uit’, ‘ja!’ en ‘di’ (dicht) en ze kan het geluid van een koe en een leeuw.. verder zegt elk dier volgens haar hetzelfde! Papa heeft ze nog nooit gezegd en tegen mij alleen maar mamamamama, maar niet echt gericht. Ze zal t wel niet nodig vinden!
donderdag 23 augustus 2018 om 18:05
Mijn zoon zegt diiiiigggg met een zachte G voor dicht. En doeggg haha. En wij komen uit Amsterdam dus waar hij dat nou vandaan heeft 
Zoon zegt trouwens ook boe tegen alle dieren, maar langzamerhand is dat uitgebreid met pois (voor poes), baahh (voor schaap), toto (tok, voor kip) en bzz (voor bij). Dus in mijn ervaring komt dat vanzelf
Net zoals eerst alles auto was en hij nu onderscheid maakt tussen een ‘oto’, ‘koch’ (vliegtuig) en ‘ten’ (trein).
Zoon zegt trouwens ook boe tegen alle dieren, maar langzamerhand is dat uitgebreid met pois (voor poes), baahh (voor schaap), toto (tok, voor kip) en bzz (voor bij). Dus in mijn ervaring komt dat vanzelf
Net zoals eerst alles auto was en hij nu onderscheid maakt tussen een ‘oto’, ‘koch’ (vliegtuig) en ‘ten’ (trein).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 23 augustus 2018 om 18:13
Wat doen jullie als jullie ergens eten wat niet echt (jullie)kind proef is? Wij eten iedere week bij mijn moeder maar die eten koolhydraatarm en laat dat nou net het deel van de maaltijd zijn wat zoon liefste eet. Toen hij sowieso amper af vond ik het niet zo erg want kwam nog borstvoeding achteraan maar dat is inmiddels niet meer zodanig het geval.
donderdag 23 augustus 2018 om 18:33
donderdag 23 augustus 2018 om 20:26
sneeuwball schreef: ↑23-08-2018 10:46Hebben jullie trouwens tips waar ik online een net pak voor zoon kan vinden voor een bruiloft?
NEXT
donderdag 23 augustus 2018 om 20:28
-Dudette- schreef: ↑23-08-2018 16:09Vlucht ging super goed! Ze had overdag al twee x geslapen, dus was einde van de middag gewoon uitgerust en relaxed. Heeft veel gespeeld en boekjes gelezen. En ze hadden een stoel naast me vrij gemaakt door iemand te verplaatsen, dus we hadden ook de ruimte.
Enige jammere was de poepluier op het moment dat we in de riemen moesten voor het landen. Dat was dus een complete kledingwissel na de landing en ook mijn broek kon in de was![]()
En onze dreumes weet inmiddels we wat welk dier zegt maar zijn eerste reflex blijft toch ‘wraaaaah!’ van wat een leeuw zegt
donderdag 23 augustus 2018 om 20:34
Mijn softshell is ook binnen en ik ben er erg tevreden mee. De armen zijn wat lang maar dat sla ik om. Onze dreumes heeft korte pootjes en ik koop juist vaak broeken met laag kruis.
Ik had dus een maat groter gepakt en ik ben blij dat ik niet óp de maat heb gekocht. Dan had dreumes er februari/maart niks meer aan gehad.
Hier was dreumes pissig dat ie er niet in mocht gaan slapen
donderdag 23 augustus 2018 om 21:34
Dan dit inderdaad. Ik eet ook koolhydraatarm (over het algemeen) en kook voor zoon aardappels of rijst oid. Je zou evt zelf ook wat ongekookte rijst mee kunnen nemen en dat bij je moeder koken als ze het zelf niet in huis heeft.
vrijdag 24 augustus 2018 om 05:58
Ow dat is wel handig. Ze hebben wel pasta en rijst in huis maar denken er gewoon niet aan. Dus wil inderdaad iets wat ik dan zelf in minuutje kan regelen liefst.GlitterCupcake schreef: ↑23-08-2018 20:18Je hebt van Lassie een verpakking met 2 porties luchtdicht verpakte gekookte rijst. Die stop je in de magnetron![]()
Potjes heeft zoon nog nooit gehad, dus dat valt sowieso af.
vrijdag 24 augustus 2018 om 08:15