Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Ja ik vind dat ook moeilijk aardbeibanaan. Zoon zit met gewicht nu op -1 ipv 0 wat hij altijd zat. Maar hij eet al onwijs veel. Maar toch vind ik t dan lastig als hij niet of minder heeft, juist omdat ie zo weinig reserve heeft idd. Z’n babyvet is echt al allemaal weg sinds hij kruipt.
Alle reacties Link kopieren
Vlucht ging super goed! Ze had overdag al twee x geslapen, dus was einde van de middag gewoon uitgerust en relaxed. Heeft veel gespeeld en boekjes gelezen. En ze hadden een stoel naast me vrij gemaakt door iemand te verplaatsen, dus we hadden ook de ruimte.
Als ze begon te piepen, trok een meneer schuin achter ons gekke bekken en was het heel snel weer goed, dat was echt lief!
Enige jammere was de poepluier op het moment dat we in de riemen moesten voor het landen. Dat was dus een complete kledingwissel na de landing en ook mijn broek kon in de was :high5:

Nog geen tekenen van enige reactie op de inenting, fingers crossed dat t zo blijft!

Dochter zegt nu (13mnd) ‘uit’, ‘ja!’ en ‘di’ (dicht) en ze kan het geluid van een koe en een leeuw.. verder zegt elk dier volgens haar hetzelfde! Papa heeft ze nog nooit gezegd en tegen mij alleen maar mamamamama, maar niet echt gericht. Ze zal t wel niet nodig vinden!
Hier haal ik het eten weg als ze ermee gooit. Als ze nog had gewild begint ze te huilen. Ik wacht dan even en geef haar haar bord met eten dan weer, dot doen we max 2 keer bij de laatste keer stoppen we met het eten.
Fijn dat de vlucht goed ging Dudette!

Mn shoftshell dinges is binnen, wat zijn die beentjes kort! Maar natuurlijk past zo'n ding met een laag kruis meer kindjes dan als het een hoog kruis heeft.
Mijn zoon zegt diiiiigggg met een zachte G voor dicht. En doeggg haha. En wij komen uit Amsterdam dus waar hij dat nou vandaan heeft ;)

Zoon zegt trouwens ook boe tegen alle dieren, maar langzamerhand is dat uitgebreid met pois (voor poes), baahh (voor schaap), toto (tok, voor kip) en bzz (voor bij). Dus in mijn ervaring komt dat vanzelf :)

Net zoals eerst alles auto was en hij nu onderscheid maakt tussen een ‘oto’, ‘koch’ (vliegtuig) en ‘ten’ (trein).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat doen jullie als jullie ergens eten wat niet echt (jullie)kind proef is? Wij eten iedere week bij mijn moeder maar die eten koolhydraatarm en laat dat nou net het deel van de maaltijd zijn wat zoon liefste eet. Toen hij sowieso amper af vond ik het niet zo erg want kwam nog borstvoeding achteraan maar dat is inmiddels niet meer zodanig het geval.
Dan neem ik een potje mee, krijgt ‘ie dat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik zou ook zelf eten voor zoon meenemen dan.

Fijn dat de vlucht goed is gegaan Dudette!
Ik heb altijd vers gemaakt eten in de vriezer en neem dat mee.

Als het om mijn moeder zou gaan, die zou er wel wat bij maken voor zoon of het ook niet erg vinden als ik dat deel al gekookt mee neem en dat hij dan wel mee eet met de rest.
Ik neem dan een potje mee of en kliekje uit de vriezer. Dat vries ik in dreumes porties en volwassen porties in.

Ik heb ook een tijdje koolhydraatarm gegeten. En bij veel gerechten kan je heel makkelijk rijst bij doen. Thuis rijst koken en dan op locatie even in de magnetron pleuren.
Idd zelf wat meenemen uit vriezer of potje. Of m’n moeder vragen aardappels of rijst bij te koken.
Ik kom daar dus rechtstreeks uit mijn werk, dus dat is met koelkast dingen niet zo handig.
Mijn moeder heeft altijd potjes in huis.. Eten we elders neem ik zelf een potje mee
1-Aapje schreef:
23-08-2018 20:00
Ik kom daar dus rechtstreeks uit mijn werk, dus dat is met koelkast dingen niet zo handig.

Je hebt van Lassie een verpakking met 2 porties luchtdicht verpakte gekookte rijst. Die stop je in de magnetron :idee:
Vraag je moeder wat te halen? Neem brood mee?
sneeuwball schreef:
23-08-2018 10:46
Hebben jullie trouwens tips waar ik online een net pak voor zoon kan vinden voor een bruiloft?

NEXT :) https://www.nextdirect.com/nl/nl/shop/g ... oyssuits-0
-Dudette- schreef:
23-08-2018 16:09
Vlucht ging super goed! Ze had overdag al twee x geslapen, dus was einde van de middag gewoon uitgerust en relaxed. Heeft veel gespeeld en boekjes gelezen. En ze hadden een stoel naast me vrij gemaakt door iemand te verplaatsen, dus we hadden ook de ruimte.
Als ze begon te piepen, trok een meneer schuin achter ons gekke bekken en was het heel snel weer goed, dat was echt lief!
Enige jammere was de poepluier op het moment dat we in de riemen moesten voor het landen. Dat was dus een complete kledingwissel na de landing en ook mijn broek kon in de was :high5:

Nog geen tekenen van enige reactie op de inenting, fingers crossed dat t zo blijft!

Dochter zegt nu (13mnd) ‘uit’, ‘ja!’ en ‘di’ (dicht) en ze kan het geluid van een koe en een leeuw.. verder zegt elk dier volgens haar hetzelfde! Papa heeft ze nog nooit gezegd en tegen mij alleen maar mamamamama, maar niet echt gericht. Ze zal t wel niet nodig vinden!

:high5: Top dat het zo goed ging!

En onze dreumes weet inmiddels we wat welk dier zegt maar zijn eerste reflex blijft toch ‘wraaaaah!’ van wat een leeuw zegt :facepalm:
rosings schreef:
23-08-2018 17:18
Fijn dat de vlucht goed ging Dudette!

Mn shoftshell dinges is binnen, wat zijn die beentjes kort! Maar natuurlijk past zo'n ding met een laag kruis meer kindjes dan als het een hoog kruis heeft.

Mijn softshell is ook binnen en ik ben er erg tevreden mee. De armen zijn wat lang maar dat sla ik om. Onze dreumes heeft korte pootjes en ik koop juist vaak broeken met laag kruis.

Ik had dus een maat groter gepakt en ik ben blij dat ik niet óp de maat heb gekocht. Dan had dreumes er februari/maart niks meer aan gehad.

Hier was dreumes pissig dat ie er niet in mocht gaan slapen :flirting:
Softshell is hier ook binnen! Ziet er goed uit maar nog niet gepast.

@aapje, kan je moeder niet een aardappel, wat rijst/pasta koken of een stuk brood bij het eten doen? Dat is toch niet zoveel moeite?
Envelop schreef:
23-08-2018 20:43

@aapje, kan je moeder niet een aardappel, wat rijst/pasta koken of een stuk brood bij het eten doen? Dat is toch niet zoveel moeite?
Dan dit inderdaad. Ik eet ook koolhydraatarm (over het algemeen) en kook voor zoon aardappels of rijst oid. Je zou evt zelf ook wat ongekookte rijst mee kunnen nemen en dat bij je moeder koken als ze het zelf niet in huis heeft.
Stomme vraag, want al gekocht en afgeleverd, maar hoe draag je zo'n softshell? Als een regenjas? Met een jas er onder als het koud is?
GlitterCupcake schreef:
23-08-2018 20:18
Je hebt van Lassie een verpakking met 2 porties luchtdicht verpakte gekookte rijst. Die stop je in de magnetron :idee:
Ow dat is wel handig. Ze hebben wel pasta en rijst in huis maar denken er gewoon niet aan. Dus wil inderdaad iets wat ik dan zelf in minuutje kan regelen liefst.

Potjes heeft zoon nog nooit gehad, dus dat valt sowieso af.
rosings schreef:
23-08-2018 22:12
Stomme vraag, want al gekocht en afgeleverd, maar hoe draag je zo'n softshell? Als een regenjas? Met een jas er onder als het koud is?
Ik doe hem over zijn gewone kleren heen. Als het koud is, heeft hij ongetwijfeld al trui aan.
Ik zou gewoon het koolhydraatarme eten aan dreumes serveren. Het is toch prima eten.
Anders vind ik het als het eten te pittig is ofzo. Dan zou ik een boterham voor hem maken.
Nijntje* schreef:
24-08-2018 07:37
Ik zou gewoon het koolhydraatarme eten aan dreumes serveren. Het is toch prima eten.
Anders vind ik het als het eten te pittig is ofzo. Dan zou ik een boterham voor hem maken.
Het is prima eten maar het vult niet ;-). Ik wil geen dreumes met honger naar bed doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven