Acne
woensdag 22 augustus 2018 om 10:56
Hi,
Ik heb een halfjaar lang isotetrine gekregen van mijn dermatoloog ivm acne op mijn voorhoofd en decollete.
Helaas moest ik hier mee stoppen, vanwege de vervelende bijwerkingen die ik kreeg.
Na een maand waren de puistjes al terug, maar het word nu alleen maar erger.
Heeft iemand goede ervaringen met heftige acne en een bepaald middel dat je bij de drogist of natuurwinkel kan halen om de acne wat te remmen?
Ik heb een halfjaar lang isotetrine gekregen van mijn dermatoloog ivm acne op mijn voorhoofd en decollete.
Helaas moest ik hier mee stoppen, vanwege de vervelende bijwerkingen die ik kreeg.
Na een maand waren de puistjes al terug, maar het word nu alleen maar erger.
Heeft iemand goede ervaringen met heftige acne en een bepaald middel dat je bij de drogist of natuurwinkel kan halen om de acne wat te remmen?
woensdag 22 augustus 2018 om 11:24
Bedankt voor jullie reacties!
Ik bedoelde inderdaad isotretinoïne. Ik kreeg ontzettende hoofdpijn en mijn PDS werd veel erger, waardoor ik toch besloten heb om te stoppen. Elke dag veel hoofdpijn en buikpijn gingen mij tegenstaan.
Het was inderdaad mijn laatste redmiddel
Dus dat is echt balen. Ik hoopte dat het in mindere mate terug zou komen, maar helaas. De dermatoloog kan niks meer doen.
Ik heb wel geaccepteerd dat ik altijd enige mate van acne zal houden, maar orienteer op dit moment naar producten om acne uitbraken te verminderen.
Ik bedoelde inderdaad isotretinoïne. Ik kreeg ontzettende hoofdpijn en mijn PDS werd veel erger, waardoor ik toch besloten heb om te stoppen. Elke dag veel hoofdpijn en buikpijn gingen mij tegenstaan.
Het was inderdaad mijn laatste redmiddel
Ik heb wel geaccepteerd dat ik altijd enige mate van acne zal houden, maar orienteer op dit moment naar producten om acne uitbraken te verminderen.
woensdag 22 augustus 2018 om 11:35
Welke dosering tretoïne had je? Misschien zou je het alsnog kunndn proberen maar dan een veel lagere dosering? heeft je dermatoog dat ook geopperd? uit onderzoek is namelijk gebleken dat voor langere tijd een lage dosering hetzelfde effect heeft.
verder raad ik je de site van Jetske ultee aan. daar staan veel goede tips en info over de huid.
verder raad ik je de site van Jetske ultee aan. daar staan veel goede tips en info over de huid.
woensdag 22 augustus 2018 om 11:49
woensdag 22 augustus 2018 om 14:13
Hoeveel mg had je?Oh ik zie het al, 10mg denk ik dan he?
Ik heb een half jaar 20 en drie maanden 10 geslikt, is nu bijna weg met af en toe nog wat plekjes. Mijn dus daarentegen is al bezig met haar 3e kuur.
Ik heb een half jaar 20 en drie maanden 10 geslikt, is nu bijna weg met af en toe nog wat plekjes. Mijn dus daarentegen is al bezig met haar 3e kuur.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 22 augustus 2018 om 14:56
Heb je ook gewone tretinoine crème geprobeerd? Bij mij werkt het behoorlijk goed.
Ik gebruik het alleen niet elke dag maar om de dag, het is vrij sterk en bij elke dag gaat mijn huid irriteren. In combinatie met iets als cetomacrogol creme (soort was) van de apotheek want je huid wordt anders heel droog.
is mogelijk alleen effectief voor je gezicht,
Schurende kleding zou irritatie op kunnen leveren.
Ik gebruik het alleen niet elke dag maar om de dag, het is vrij sterk en bij elke dag gaat mijn huid irriteren. In combinatie met iets als cetomacrogol creme (soort was) van de apotheek want je huid wordt anders heel droog.
woensdag 22 augustus 2018 om 15:49
Mijn vriendin heeft een half jaar een antibioticum gebruikt omdat zij wegens haar kinderwens geen Isotretinoïne wil slikken. Zij had geen baat bij de vitamine-A-zuur creme. Het antibioticum heeft goed geholpen met relatief weinig bijwerkingen. De eerste drie maanden leek het niets te doen, daarna was ze opeens acne vrij.
Nu alweer 3 maanden gestopt met het middel en de acne blijft weg.
Ohja, en knullig het ook klinkt mijn (matige) acne is volledig verdwenen sinds ik gestopt ben met het eten van avocado's... (5 stuks per week). Ik had net een verwijzing naar de dermatoloog gevraagd toen ik toch nog maar eens een keer mijn voeding onder de loep ging nemen.
Nu alweer 3 maanden gestopt met het middel en de acne blijft weg.
Ohja, en knullig het ook klinkt mijn (matige) acne is volledig verdwenen sinds ik gestopt ben met het eten van avocado's... (5 stuks per week). Ik had net een verwijzing naar de dermatoloog gevraagd toen ik toch nog maar eens een keer mijn voeding onder de loep ging nemen.
woensdag 22 augustus 2018 om 17:30
Treclinac toevallig?Pinda86 schreef: ↑22-08-2018 14:56Heb je ook gewone tretinoine crème geprobeerd? Bij mij werkt het behoorlijk goed.
Gebruik ik ook nu ik met Accutane gestopt ben.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
woensdag 22 augustus 2018 om 19:19
Ik heb zelf ook differin gel gebruikt die hier al eerder genoemd is. Ik wilde niet direct aan isotretinoine beginnen ivm met bijwerkingen. Heb ook pds en was bang voor extra klachten. De differin gel heeft mij echt perfect geholpen. Ik heb nog steeds weleens een pukkeltje maar de heftige onderhuidse ontstekingen en dikke puisten zijn er helemaal van weggegaan. Het duurt wel ff voordat het optimaal werkt (week of 6-8) en het wordt in het begin soms wat erger maar ik ben er vanaf. Je krijgt er wel een hele droge huid van. Ik heb daarnaast een crème en reinigingsgel van la roche posay van de effaclar lijn (is speciaal voor acne huid). Deze vind ik ook echt top en gebruik ze nog steeds beide. Is wel wat prijzig maar je doet er vrij lang mee. Ik gebruik de effaclar duo+, maar je hebt ook de effaclar h, speciaal voor een huid die is uitgedroogd door acne medicatie.
donderdag 23 augustus 2018 om 14:23
Het enige dat mij geweldig goed heeft geholpen zijn de producten van Mario Badescu. Die zijn te krijgen bij cosmania.
Ik had erge onderhuidse ontstekingen en die waren binnen No time weg. Ik gebruik nu zelfs geen poeder of foundation meer.
Succes met de zoektocht naar het juiste middel voor jou want ik weet hoe verschrikkelijk je je hierdoor kunt voelen.
Ik had erge onderhuidse ontstekingen en die waren binnen No time weg. Ik gebruik nu zelfs geen poeder of foundation meer.
Succes met de zoektocht naar het juiste middel voor jou want ik weet hoe verschrikkelijk je je hierdoor kunt voelen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:02
Fijn dat het voor jou heeft gewerkt. Ik heb ze ook gebruikt maar voor mij deed het helaas helemaal niets (behalve mijn portemonnee draineren).graciak schreef: ↑23-08-2018 14:23Het enige dat mij geweldig goed heeft geholpen zijn de producten van Mario Badescu. Die zijn te krijgen bij cosmania.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:41
Ik heb voorheen ook van alles gehad, weet de naam van de medicatie niet meer, is al lang geleden. Ook bij de dermatoloog geweest. Nu jaren later en inmiddels anders aan het eten, dat wil zeggen in suikers geminderd is mijn acne veel minder. Ook at ik regelmatig soja producten en ben er achter dat dat ook reactie geeft bij mij, ik krijg er puisten van. Misschien is het een optie om ook daar naar te kijken. Het blijft vervelend, succes ermee.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:30
Hier exact hetzelfde.ohmystelena schreef: ↑22-08-2018 13:47Paula's Choice heeft mij heel goed geholpen! Duur, maar na 4 maanden totaal geen acne meer, 1 puistje in de maand. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! wel prijzig...
Jaren getobt met dermatoloog en huidtherapeut. Hiermee gestopt en met Paula’s choice begonnen.
Gebruik sinds een aantal maanden geen make-up meer... dat was echt jaren geleden.
vrijdag 24 augustus 2018 om 22:04
Frietmetmayo schreef: ↑24-08-2018 15:30Hier exact hetzelfde.
Jaren getobt met dermatoloog en huidtherapeut. Hiermee gestopt en met Paula’s choice begonnen.
Gebruik sinds een aantal maanden geen make-up meer... dat was echt jaren geleden.
Welke productlijn gebruik je van PC?