Gezondheid alle pijlers

Acne

22-08-2018 10:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een halfjaar lang isotetrine gekregen van mijn dermatoloog ivm acne op mijn voorhoofd en decollete.
Helaas moest ik hier mee stoppen, vanwege de vervelende bijwerkingen die ik kreeg.

Na een maand waren de puistjes al terug, maar het word nu alleen maar erger.

Heeft iemand goede ervaringen met heftige acne en een bepaald middel dat je bij de drogist of natuurwinkel kan halen om de acne wat te remmen?
Mijn vriend had ernstige acne, 10 maanden aan Roaccutane en helemaal weg! Het is wel heftig spul, maar werkt wel.
Denk dat TO isotretinoïne bedoelt, wat hetzelfde is als Roaccurane.

Kon je niet doorzetten ondanks de bijwerkingen? Ik had ook extreem veel last van bijwerkingen maar dit medicijn is toch een soort van 'laatste optie'.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik bedoelde inderdaad isotretinoïne. Ik kreeg ontzettende hoofdpijn en mijn PDS werd veel erger, waardoor ik toch besloten heb om te stoppen. Elke dag veel hoofdpijn en buikpijn gingen mij tegenstaan.

Het was inderdaad mijn laatste redmiddel :( Dus dat is echt balen. Ik hoopte dat het in mindere mate terug zou komen, maar helaas. De dermatoloog kan niks meer doen.
Ik heb wel geaccepteerd dat ik altijd enige mate van acne zal houden, maar orienteer op dit moment naar producten om acne uitbraken te verminderen.
Welke dosering tretoïne had je? Misschien zou je het alsnog kunndn proberen maar dan een veel lagere dosering? heeft je dermatoog dat ook geopperd? uit onderzoek is namelijk gebleken dat voor langere tijd een lage dosering hetzelfde effect heeft.

verder raad ik je de site van Jetske ultee aan. daar staan veel goede tips en info over de huid.
De pil helpt ook tegen acne.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dank voor je reactie mick!

Ik heb de meest lage dosering gehad die ik kon hebben, maar helaas..

Dank voor de tip, ik ga de website opzoeken!
Er is ook een soort van isotretinoine in zalf vorm. Die smeer je dus plaatselijk. Werkt niet zo fantastisch als de orale vorm, maar toch wel aardig spul.

Differin gel heet dat.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Paula's Choice heeft mij heel goed geholpen! Duur, maar na 4 maanden totaal geen acne meer, 1 puistje in de maand. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! wel prijzig...
Grote kans dat je het niet lang genoeg hebt gelikt. Hoeveel mg had je?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Hoeveel mg had je?Oh ik zie het al, 10mg denk ik dan he?
Ik heb een half jaar 20 en drie maanden 10 geslikt, is nu bijna weg met af en toe nog wat plekjes. Mijn dus daarentegen is al bezig met haar 3e kuur.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Heb je ook gewone tretinoine crème geprobeerd? Bij mij werkt het behoorlijk goed.
Ik gebruik het alleen niet elke dag maar om de dag, het is vrij sterk en bij elke dag gaat mijn huid irriteren. In combinatie met iets als cetomacrogol creme (soort was) van de apotheek want je huid wordt anders heel droog.

is mogelijk alleen effectief voor je gezicht,
Schurende kleding zou irritatie op kunnen leveren.
Mijn vriendin heeft een half jaar een antibioticum gebruikt omdat zij wegens haar kinderwens geen Isotretinoïne wil slikken. Zij had geen baat bij de vitamine-A-zuur creme. Het antibioticum heeft goed geholpen met relatief weinig bijwerkingen. De eerste drie maanden leek het niets te doen, daarna was ze opeens acne vrij.
Nu alweer 3 maanden gestopt met het middel en de acne blijft weg.

Ohja, en knullig het ook klinkt mijn (matige) acne is volledig verdwenen sinds ik gestopt ben met het eten van avocado's... (5 stuks per week). Ik had net een verwijzing naar de dermatoloog gevraagd toen ik toch nog maar eens een keer mijn voeding onder de loep ging nemen.
Pinda86 schreef:
22-08-2018 14:56
Heb je ook gewone tretinoine crème geprobeerd? Bij mij werkt het behoorlijk goed.
Ik gebruik het alleen niet elke dag maar om de dag, het is vrij sterk en bij elke dag gaat mijn huid irriteren. In combinatie met iets als cetomacrogol creme (soort was) van de apotheek want je huid wordt anders heel droog.

is mogelijk alleen effectief voor je gezicht,
Schurende kleding zou irritatie op kunnen leveren.
Treclinac toevallig? :high5:
Gebruik ik ook nu ik met Accutane gestopt ben.
Ik heb zelf ook differin gel gebruikt die hier al eerder genoemd is. Ik wilde niet direct aan isotretinoine beginnen ivm met bijwerkingen. Heb ook pds en was bang voor extra klachten. De differin gel heeft mij echt perfect geholpen. Ik heb nog steeds weleens een pukkeltje maar de heftige onderhuidse ontstekingen en dikke puisten zijn er helemaal van weggegaan. Het duurt wel ff voordat het optimaal werkt (week of 6-8) en het wordt in het begin soms wat erger maar ik ben er vanaf. Je krijgt er wel een hele droge huid van. Ik heb daarnaast een crème en reinigingsgel van la roche posay van de effaclar lijn (is speciaal voor acne huid). Deze vind ik ook echt top en gebruik ze nog steeds beide. Is wel wat prijzig maar je doet er vrij lang mee. Ik gebruik de effaclar duo+, maar je hebt ook de effaclar h, speciaal voor een huid die is uitgedroogd door acne medicatie.
Het enige dat mij geweldig goed heeft geholpen zijn de producten van Mario Badescu. Die zijn te krijgen bij cosmania.
Ik had erge onderhuidse ontstekingen en die waren binnen No time weg. Ik gebruik nu zelfs geen poeder of foundation meer.
Succes met de zoektocht naar het juiste middel voor jou want ik weet hoe verschrikkelijk je je hierdoor kunt voelen.
graciak schreef:
23-08-2018 14:23
Het enige dat mij geweldig goed heeft geholpen zijn de producten van Mario Badescu. Die zijn te krijgen bij cosmania.
Ik had erge onderhuidse ontstekingen en die waren binnen No time weg. Ik gebruik nu zelfs geen poeder of foundation meer.
Succes met de zoektocht naar het juiste middel voor jou want ik weet hoe verschrikkelijk je je hierdoor kunt voelen.
Fijn dat het voor jou heeft gewerkt. Ik heb ze ook gebruikt maar voor mij deed het helaas helemaal niets (behalve mijn portemonnee draineren).
Ik heb voorheen ook van alles gehad, weet de naam van de medicatie niet meer, is al lang geleden. Ook bij de dermatoloog geweest. Nu jaren later en inmiddels anders aan het eten, dat wil zeggen in suikers geminderd is mijn acne veel minder. Ook at ik regelmatig soja producten en ben er achter dat dat ook reactie geeft bij mij, ik krijg er puisten van. Misschien is het een optie om ook daar naar te kijken. Het blijft vervelend, succes ermee.
Neem contact op met een huidterapeut en laat daar regelmatig de boel goed schoonmaken, zij kunnen vaak ook de juiste producten adviseren.

Ik heb ook 9 maanden Roactuane geslikt en was er toen helemaal vanaf maar man wat een heftige bijwerkingen.
ohmystelena schreef:
22-08-2018 13:47
Paula's Choice heeft mij heel goed geholpen! Duur, maar na 4 maanden totaal geen acne meer, 1 puistje in de maand. Mijn huid heeft er nog nooit zo goed uitgezien! wel prijzig...
Hier exact hetzelfde.

Jaren getobt met dermatoloog en huidtherapeut. Hiermee gestopt en met Paula’s choice begonnen.
Gebruik sinds een aantal maanden geen make-up meer... dat was echt jaren geleden.
Frietmetmayo schreef:
24-08-2018 15:30
Hier exact hetzelfde.

Jaren getobt met dermatoloog en huidtherapeut. Hiermee gestopt en met Paula’s choice begonnen.
Gebruik sinds een aantal maanden geen make-up meer... dat was echt jaren geleden.

Welke productlijn gebruik je van PC?
fawn schreef:
24-08-2018 22:04
Welke productlijn gebruik je van PC?
Heb van alle lijnen wel iets.

Reiniger van de clear lijn
Dagcreme van de resist lijn
En de bha en Aha van skin perfecting lijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven