Kat en vakantie
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:10
Sinds een paar maanden hebben wij een kat.
Nu had ik het idee , qua gedrag van de kat , dat ie merkte dat wij weggingen.
Kan dat ?
Er komt elke dag iemand van de familie bij de kat op bezoek om deze eten te geven en schoon water , de kattenbak schoon te maken ...de kat borstelen en even wat te spelen.
Worden wij gemist door de kat of vindt ie het wel best denken jullie ?
Iemand tips , of wat doen jullie qua vakantie ?
Nu had ik het idee , qua gedrag van de kat , dat ie merkte dat wij weggingen.
Kan dat ?
Er komt elke dag iemand van de familie bij de kat op bezoek om deze eten te geven en schoon water , de kattenbak schoon te maken ...de kat borstelen en even wat te spelen.
Worden wij gemist door de kat of vindt ie het wel best denken jullie ?
Iemand tips , of wat doen jullie qua vakantie ?
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:14
kat weet niet dat je weggaat.
Hij merkt wel, dat er iets gaande is. Jullie lopen zenuwachtig met koffers te slepen etc.
Hij zal jullie als personen niet erg missen, wel jullie afwezigheid opmerken.
(katten zijn vrij egocentrische wezens (daarom zijn ze ook zo leuk)).
wij doen die van ons uit logeren, hebben ze gewoon de hele dag mensen om zich heen.
Hij merkt wel, dat er iets gaande is. Jullie lopen zenuwachtig met koffers te slepen etc.
Hij zal jullie als personen niet erg missen, wel jullie afwezigheid opmerken.
(katten zijn vrij egocentrische wezens (daarom zijn ze ook zo leuk)).
wij doen die van ons uit logeren, hebben ze gewoon de hele dag mensen om zich heen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:22
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:24
Mijn kat ging altijd in de koffer zitten als die openstond om ingepakt te worden...
En als ik terugkwam sliep ze de eerste nachten OP m'n hoofd.
Ik liet haar altijd goed verzorgd achter, maar ja, ze missen toch je aanwezigheid.
Maar thuis blijven met goede verzorging vind ik toch beter dan in een vreemde omgeving (als een pension) met een heleboel andere katten.
Ik liet haar altijd goed verzorgd achter, maar ja, ze missen toch je aanwezigheid.
Maar thuis blijven met goede verzorging vind ik toch beter dan in een vreemde omgeving (als een pension) met een heleboel andere katten.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:29
Ik breng poezel naar een oppas. Zit wel te denken om van oppas te veranderen, niet omdat oppas niet haar best doet, maar poezel raakt overspannen van het kleine kind in huis en heeft pas 3 weken onder het bed gelegen...
Edit: ja de mijne mist me... vind iedereen leuk, maar is aan mij gehecht.
Edit: ja de mijne mist me... vind iedereen leuk, maar is aan mij gehecht.
mefunny wijzigde dit bericht op 24-08-2018 15:37
14.79% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:33
Ik heb een paar maanden geleden op de kat van onze buren gepast, en die miste de buren duidelijk. De eerste dag gaf hij me nauwelijks aandacht, de tweede dag wilde hij even geaaid worden en de derde dag kwam ik niet meer van hem af. Ik ging 2 keer per dag langs voor een knuffelsessie maar dan nog liep hij met me mee naar huis en ging voor de deur miauwen. Hij begon ook vreemden op straat lastig te vallen en wilde door hen geaaid worden. Toen de buren weer thuis waren was hij nog 2 dagen aanhankelijk en daarna negeerde hij me weer zoals gebruikelijk, en deed hij ook bij de buren weer normaal. Dus ja, ik denk wel dat katten hun baasje missen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:44
Onze katten missen ons ook echt wel hoor. Hoe goed ze ook verzorgd worden door de oppas (en hoe erg verwend
), ze zijn altijd echt blij als we er weer zijn.
In tegenstelling tot de katten die ik vroeger had. Die waren vooral beledigd dat we hen zo lang alleen hadden gelaten en keken ons vaak de eerste paar dagen na thuiskomst niet aan.
In tegenstelling tot de katten die ik vroeger had. Die waren vooral beledigd dat we hen zo lang alleen hadden gelaten en keken ons vaak de eerste paar dagen na thuiskomst niet aan.
vrijdag 24 augustus 2018 om 15:47
Volgens mij kan het nogal verschillen per kat.
Ik zorg momenteel voor de kat van mijn buren en die is zeer aanhankelijk. Als de buurman buiten loopt, loopt de kat altijd in zijn buurt.
Ik heb het idee dat die kat zijn baasje echt wel mist, hoewel ie verder goed verzorgd wordt (door mij).
Zelf heb ik sinds een paar maanden een kat en ik heb het idee dat het haar echt helemaal niet boeit of ik er ben of niet. Als ze maar te eten krijgt.
Ik zorg momenteel voor de kat van mijn buren en die is zeer aanhankelijk. Als de buurman buiten loopt, loopt de kat altijd in zijn buurt.
Ik heb het idee dat die kat zijn baasje echt wel mist, hoewel ie verder goed verzorgd wordt (door mij).
Zelf heb ik sinds een paar maanden een kat en ik heb het idee dat het haar echt helemaal niet boeit of ik er ben of niet. Als ze maar te eten krijgt.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 24 augustus 2018 om 16:09
Toen mijn katten nog opgesloten zaten in een klein appartement, misten ze me wel echt. Eentje ging me zelfs de weg versperren als ik de trap af wilde (die naar buiten leidde), echt letterlijk voor mn neus over de treden heen en weer lopen zodat ik er niet normaal af kon. Tijdens een festival heeft ie zelfs op bed gescheten (1 x gebeurt, gelukkig daarna nooit meer). Nu woon ik in een huis met een tuin en mogen ze naar buiten en merk echt verschil. Ze zijn wel heel blij als ik thuis kom; dan staan ze al in de steeg te wachten zodra ik eraan kom. Echt weird dat ze dat horen. Maar ze zijn niet meer zo para als ik weg ga.
Als ik op vakantie ga komt er om de dag iemand voeren en water verversen. Ze zijn dan meestal wel binnen om de knuffels te ontvangen, en ze stelen ook eten bij de buren en krijgen daar ook aandacht van. Na Lowlands dit jaar merkte ik eigenlijk helemaal geen verschil in hun gedrag.
Als ik op vakantie ga komt er om de dag iemand voeren en water verversen. Ze zijn dan meestal wel binnen om de knuffels te ontvangen, en ze stelen ook eten bij de buren en krijgen daar ook aandacht van. Na Lowlands dit jaar merkte ik eigenlijk helemaal geen verschil in hun gedrag.
vrijdag 24 augustus 2018 om 16:44
Mijn kat voelt het wel aan als de koffer tevoorschijn komt. Ze gaat er ook protestmatig in liggen. Natuurlijk is er geen realisatie dat ik weg ga, ze voelt enkel dat er iets gaande is. Omdat mijn eigen energie anders is.
Voorheen had ik ook kattenoppas die langskwam, maar dat ging toch niet goed. Ze was dan echt enorm uit haar hum, begreep ik elke keer. Nu de laatste keer is er dus iemand in huis komen wonen toen ik weg was, en toen ging het wel goed. Mijn kat mist dus wel echt gezelschap, dit is een betere oplossing zo.
Voorheen had ik ook kattenoppas die langskwam, maar dat ging toch niet goed. Ze was dan echt enorm uit haar hum, begreep ik elke keer. Nu de laatste keer is er dus iemand in huis komen wonen toen ik weg was, en toen ging het wel goed. Mijn kat mist dus wel echt gezelschap, dit is een betere oplossing zo.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:04
Over het algemeen hechten katten zich (itt honden) aan een plek en niet per se aan hun baasjes. Als baasjes weg zijn dan verandert er wel iets aan hun plek dus het kan zijn dat ze daarom een soort "mis" gedrag gaan vertonen.
Onze katten gaan naar een pension. Ze zijn met z'n 2en en zijn daar altijd heel aanhankelijk, nieuwsgierig en speels. Als we ze na de vakantie weer ophalen dan moeten ze altijd wel even wennen. Ze gaan dus weg van hun plek én hun baasjes maar lijken daar weinig last van te hebben. Ze komen er wel ongeveer 3 keer per jaar dus ze zijn t wel gewend.
Onze katten gaan naar een pension. Ze zijn met z'n 2en en zijn daar altijd heel aanhankelijk, nieuwsgierig en speels. Als we ze na de vakantie weer ophalen dan moeten ze altijd wel even wennen. Ze gaan dus weg van hun plek én hun baasjes maar lijken daar weinig last van te hebben. Ze komen er wel ongeveer 3 keer per jaar dus ze zijn t wel gewend.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:10
Mijn katten worden drukkig als we tassen in de gang zetten. En zijn soms ook beledigd als we terug komen. Wel ene aaitje willen maar daarna nog een week met de rug naar je toe zitten.
Daarna is alles vergeten.
Zijn geen domme dieren dus ja niet gek dat ze reageren op aktiviteiten die anders zijn dan normaal.
Maar de meeste overleven de vakantie van hun verzorgers wel hoor. Het is een kat.
Daarna is alles vergeten.
Zijn geen domme dieren dus ja niet gek dat ze reageren op aktiviteiten die anders zijn dan normaal.
Maar de meeste overleven de vakantie van hun verzorgers wel hoor. Het is een kat.
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:13
En als ik zeg dat de band tussen honden en mensen intenser is dan die tussen katten en mensen, zeggen katten mensen "dat is niet weer, van een kat krijg je net zoveel liefde". Hoe kan dat nou als katten zich meer aan de plek hechten dan aan hun mensen?
En weer iemand anders zegt "katten zijn egoistisch", Hoe zit dat dan met die liefde tussen mens en kat?
En weer iemand anders zegt "katten zijn egoistisch", Hoe zit dat dan met die liefde tussen mens en kat?
iones wijzigde dit bericht op 24-08-2018 17:15
17.24% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 17:14
Doen die van mij ook, maar ze gaan ook altijd in lege dozen van Zalando zitten, dus ik heb niet de illusie dat ze het concept "koffer" kennenBeter.Laat schreef: ↑24-08-2018 15:24Mijn kat ging altijd in de koffer zitten als die openstond om ingepakt te worden...
Maar ik weet wel zeker dat ze ons missen tijdens de vakantie. Ook al komt er elke dag iemand langs die uitgebreid de tijd voor ze neemt, het is toch stil in huis en het overgrote deel van de dag zijn ze dan alleen. Dat op je hoofd slapen klinkt bekend; de eerste nacht na thuiskomst slapen we bijna niet omdat 1 van de 2 katten echt helemaal gek is van blijdschap als we er weer zijn (irritant, maar ook schattig). Maar inderdaad altijd nog beter dan in een pension oid. Daar zou ik ze echt geen plezier mee doen denk ik.
Nothing happens for a reason