Smartphonegebruik

26-08-2018 21:53 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
het zit me echt tot hier! Mijn frustraties mbt het telefoongebruik van mijn vriend lopen zo hoog op dat ik dat ding écht uit het raam wil kieperen.
Hij ziet zelf niet in dat zijn gebruik extreem is. Als hij zoontje in bad doet, staat hij ernaast met zijn telefoon. Als hij de afwas doet kijkt hij iets op zijn telefoon. Wat nu helemaal een uitkomst is, zijn de draadloze oortje die bij alle huisactiviteiten blijven zitten zodat hij verder kan kijken.
Ik heb echt wel geprobeerd me er niets van aan te trekken maar dit houd ik even vol en dan vreet ik mezelf helemaal op.

Ik kan er gewoon niet meer tegen. Onze relatie staat op spanning hierdoor en ik zie gewoon niet voor me hoe ik de rest van mijn leven met deze frustraties moet leven. We gaan over 2 dagen op vakantie en het liefst gooi ik dat ding nog net het vliegtuig uit voordat we opstijgen. Ik kijk oprecht tegen de vakantie op omdat het dan nog meer speelt dan wanneer we gewoon thuis zijn/werken.

Mijn vraag is, ligt dit probleem nu bij mijzelf en moet ik me niet aanstellen of moet hij hier iets mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo irriteer? Wie herkent dit? Ik ben echt radeloos.
Waarom maak je er zo druk over?
Jankerd
Djessy schreef:
26-08-2018 21:58
Vind jij het normaal dan? Zeker als hij zijn kind in bad doet is het belachelijk dat hij ernaast gaat staan met zijn telefoon.
Dus hij zit de hele dag op zijn telefoon en jij kunt niet anders dan de hele dag naar hem en zijn telefoon kijken? Zo nee, waarom voel je de behoefte om jou partner te verbieden iets te doen dat hem ontspanning geeft? Ik ga er dan wel vanuit dat hij geen gevaarlijke situaties laat ontstaan en de telefoon bijvoorbeeld tijdens eten/een gesprek weg laat.
Djessy schreef:
26-08-2018 21:58
Ja dat weet ik dus niet! Ergens voelt dat ding ook wel als een concurrent om aandacht..
PotjePindakaas schreef:
26-08-2018 22:02
Dus hij zit de hele dag op zijn telefoon en jij kunt niet anders dan de hele dag naar hem en zijn telefoon kijken? Zo nee, waarom voel je de behoefte om jou partner te verbieden iets te doen dat hem ontspanning geeft? Ik ga er dan wel vanuit dat hij geen gevaarlijke situaties laat ontstaan en de telefoon bijvoorbeeld tijdens eten/een gesprek weg laat.
Ik wil hem natuurlijk niets verbieden maar ik kan mijn irritaties hierover niet wegdrukken. Ik zit ook niet de hele dag naar hem te kijken :)
Maar vandaag waren we in de speeltuin met de kinderen en erger me dan kapot als hij tijdens het schommel duwen dan weer dat ding pakt.
En wat zei hij toen je dit besprak?
Oké schat
Om bespreek je dit niet met hem? Zonder verwijten.
Elza84 schreef:
26-08-2018 22:05
Ik wil hem natuurlijk niets verbieden maar ik kan mijn irritaties hierover niet wegdrukken. Ik zit ook niet de hele dag naar hem te kijken :)
Maar vandaag waren we in de speeltuin met de kinderen en erger me dan kapot als hij tijdens het schommel duwen dan weer dat ding pakt.
Je ergert je aan hem omdat jij vindt dat hij iets moet. In dit geval nalaten. Het effect is echter hetzelfde, degene op de schommel wordt geduwd. Laat het los hoe iets zou moeten gaan, dan zakt de irritatie vanzelf.
Trouwens, irritatie komt vaak uit een allergie. En dat is een extreme vorm van een eigenschap die je zelf graag zou willen bezitten. Hoe vaak doe jij nog iets voor jezelf? Hol je altijd maar rond om alle ballen hoog te houden of neem je wel eens ongegeneerd de tijd om iets voor jezelf te doen?
PotjePindakaas schreef:
26-08-2018 22:10
Trouwens, irritatie komt vaak uit een allergie. En dat is een extreme vorm van een eigenschap die je zelf graag zou willen bezitten. Hoe vaak doe jij nog iets voor jezelf? Hol je altijd maar rond om alle ballen hoog te houden of neem je wel eens ongegeneerd de tijd om iets voor jezelf te doen?
Dit is echt zulk gewauwel.
Nemaìn’ schreef:
26-08-2018 22:08
Om bespreek je dit niet met hem? Zonder verwijten.
We zijn niet zo heel goed om dingen te bespreken zonder elkaar verwijten te maken. Hij is het er niet mee eens, ik stel me aan, hij vind dat gewoon leuk/ontspannend, ik doe zelfs hetzelfde volgens hem, en ik moet me er niet mee bemoeien.
Daar komt het op neer.
Ik snap je wel. Mijn vriend heeft een of ander spelletje of z’n telefoon en dat duurt altijd een bepaalde tijd.
Dus als ik vraag of ie even wil helpen moet ik altijd nog bijv 30 seconden, 2 minuut 40 of 3 en een halve minuut wachten want dan is zijn potje af.
Vreselijk!!!
Zelf als ons kindje huilt (en oke, hij gaat niet dood maar hij huilt omdat iets hem niet lukt bijv), moet die ook éven wachten.
Echt. Schiet mij maar lek.
donkerblauw schreef:
26-08-2018 22:13
Ik snap je wel. Mijn vriend heeft een of ander spelletje of z’n telefoon en dat duurt altijd een bepaalde tijd.
Dus als ik vraag of ie even wil helpen moet ik altijd nog bijv 30 seconden, 2 minuut 40 of 3 en een halve minuut wachten want dan is zijn potje af.
Vreselijk!!!
Zelf als ons kindje huilt (en oke, hij gaat niet dood maar hij huilt omdat iets hem niet lukt bijv), moet die ook éven wachten.
Echt. Schiet mij maar lek.
Tijd om regels te maken in jullie huishouding. Spelletje spelen mag, maar pas als kind op bed ligt. Dan gaat voordat kind naar bed gaat alle aandacht naar het gezin zoals het hoort. Lijkt mij een prima deal.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je je hieraan ergert. Af en toe op de mobiel kijken is niet erg, maar ik krijg het gevoel dat hij de hele dag door op dat ding kijkt, iedereen moet zijn ontspanning pakken, maar ik krijg het idee dat hij dit constant doet. Ik zou hierover in gesprek gaan, aangeven dat je merkt dat hij geen aandacht heeft voor het gezin. En dan bewust hier wel tijd voor laten inplannen door hem. En ook tijd geven voor hem (en voor jou?) om lekker even op de telefoon te kunnen kijken.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik herken het en het maakt mij soms ook radeloos. Man is zzp-er dus loopt helaas ook klussen mis als hij niet regelmatig kijkt. Maar als hij dan kijkt ook het weer/ nu.nl/ fb alles.

Tja ik probeer erover te blijven praten. Als hij midden in een gesprek gedachteloos op zijn telefoon gaat dan stop ik ook het gesprek. Klinkt kinderachtig maar er valt anders geen gesprek te voeren. Ook hebben we het erover gehad wat hij de kinderen hierin mee wil geven...

Ik zou proberen zonder verwijten een open gesprek aangaan. Aangeven dat het ongeïnteresseerd overkomt en dat hij op bepaalde momenten hem even weglegt. Andersom dan ook de ruime geven om het wel te doen als het kan.

Én je er bij neerleggen dat dit niet veranderd.
Dat scheelt een hoop energie.
Maar ik snap je punt echt hoor, hier ook afentoe een flink discussiepunt.
En misschien hebben jullie hulp nodig met het communiceren, als dit niet zonder verwijten gaat. Want op jullie manier gaat er concreet niets veranderen vrees ik
Find people who will make you better (M. Obama)
Elza84 schreef:
26-08-2018 22:12
We zijn niet zo heel goed om dingen te bespreken zonder elkaar verwijten te maken. Hij is het er niet mee eens, ik stel me aan, hij vind dat gewoon leuk/ontspannend, ik doe zelfs hetzelfde volgens hem, en ik moet me er niet mee bemoeien.
Daar komt het op neer.
Dan wordt het toch eens tijd dat jullie leren om dingen te bespreken.
Ik heb het er al zo ontzettend vaak met hem over gehad. Al 2 jaar terug vroeg ik of hij dan tenminste tussen 18:00 en 20:00 (totdat zoontje op bed ligt) zijn telefoon dan weg kon leggen.
Ik zie gewoon totaal geen verandering erin. Erover praten heeft dus echt geen zin meer ben ik bang. Het is enerzijds lachwekkend dit onderwerp maar ook zo verdrietig omdat ik zo gewoon geen toekomst samen voor me zie.
michelleobama schreef:
26-08-2018 22:17
En misschien hebben jullie hulp nodig met het communiceren, als dit niet zonder verwijten gaat. Want op jullie manier gaat er concreet niets veranderen vrees ik

Ja, ik overweeg ook wel relatietherapie. Heb dat nog niet besproken met hem.
Ik snap je ergernis. In mijn relatie ben ik degene die (te?) vaak op haar telefoon zit, vriend doet het vrijwel niet. Wat hij dan weer heeft, is dat werkelijk ALTIJD de televisie aan moet. Vanaf het moment dat hij thuis komt tot het moment dat hij naar bed gaat. En dan het liefst van die vreselijke veilingprogramma's waar zo'n Amerikaanse veilingmeester staat te ratelen. Ik kijk nooit TV, van mij hoeft er niet eens een TV in huis te zijn en ik vind die continue lawine van geluid ontzettend storend.

Dus, tijd om te relativeren... Op welke manier ben jij irritant?
Dit is gewoon verslaving waar heel veel mensen last van hebben, zonder dat ze het zelf door hebben maar hun omgeving wel. Vooral door die schijnwereld die sociale media heet. Overal zie je die zombies met die telefoon en hebben nauwelijks meer aandacht voor de echte wereld.
Elza84 schreef:
26-08-2018 22:12
Daar komt het op neer.
En dat noemen jullie communicatie? Tijd voor een cursus: hoe effectief communiceren.
Dit is een relatie waar jullie samen inzitten. Dus ook Samen compromissen sluiten en met elkaar praten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Donkerblauw, Clash Royale zeker?

TO, ik snap je wel. Je vindt dat je kind de volledige aandacht van pappa hoort te krijgen. Dat van in bad doen klinkt ronduit gevaarlijk.
Lavendel_Madelief schreef:
26-08-2018 22:40
Donkerblauw, Clash Royale zeker?

TO, ik snap je wel. Je vindt dat je kind de volledige aandacht van pappa hoort te krijgen. Dat van in bad doen klinkt ronduit gevaarlijk.
Pffff volgens mij wel.
Als dat het spel is waarin je om de zoveel tijd kisten moet openen en weet ik veel wat, dan wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven