Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dana schreef:
26-08-2018 23:12
Eens. En dan vooral ook lekker tegen elkaar opbieden hoe ontzettend véél beter je met je sores omgaat dan al die malle idioten in hun lotgenotengroepjes. :cheers:

(Geen rothumeur hier, wel wat moeite met de manier waarop hier weer eens van alles over 1 kam geschoren wordt)
De meesten hier geven hun eigen ervaring weer en hebben het niet over malle idioten. Ik ga helemaal niet beter om met mijn ziekte dan een ander, ik kloot ook maar wat aan. Maar als ik me verplicht moet wentelen in mijn verdriet om 'erbij' te horen, nee dank je.
Tjezus, wat vals
Ik lees nog wel een beetje mee. Ik heb fijne tips gekregen en kan soms een hart onder de riem steken :) . Het is heel fijn dat ik dat terug kan doen, in mijn momenten van pure wanhoop was het andersom...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
26-08-2018 23:48
Ik lees nog wel een beetje mee. Ik heb fijne tips gekregen en kan soms een hart onder de riem steken :) . Het is heel fijn dat ik dat terug kan doen, in mijn momenten van pure wanhoop was het andersom...
Pure wanhoop klinkt heftig, heb je deze wanhoop op het forum ervaren?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
27-08-2018 00:06
Pure wanhoop klinkt heftig, heb je deze wanhoop op het forum ervaren?
Je hebt gelezen waar ik op reageer? Ik quote het bewust niet. [...]

Bovenstaande niet quoten aub.
kia・ora wijzigde dit bericht op 28-08-2018 00:55
31.58% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
MevrouwJack schreef:
26-08-2018 23:40
De meesten hier geven hun eigen ervaring weer en hebben het niet over malle idioten. Ik ga helemaal niet beter om met mijn ziekte dan een ander, ik kloot ook maar wat aan. Maar als ik me verplicht moet wentelen in mijn verdriet om 'erbij' te horen, nee dank je.
Dat snap ik.
Maar niet elke groep van mensen-in-hetzelfde-schuitje functioneert op die manier.

Nou ja, ik weet niet hoe ik het moet formuleren zonder in een welles-nietes-modus te schieten, merk ik.
Denk (en hoop) dat mijn punt wel duidelijk is.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Kia :rose:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Sorry Kia, ik zie niet waarop je reageert. Lijkt me behoorlijk heftig waarmee je moet dealen, wens je er sterkte mee!
Kia :hug:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alixane schreef:
27-08-2018 00:26
Sorry Kia, ik zie niet waarop je reageert. Lijkt me behoorlijk heftig waarmee je moet dealen, wens je er sterkte mee!
Oh, ik dacht dat het duidelijk was. Het ging over lotgenoten groepen. Daar reageerde ik op.

[...]

Thanks ladies :kiss: .
kia・ora wijzigde dit bericht op 28-08-2018 00:55
23.08% gewijzigd
De lotgenotengroep waar ik in heb gezeten waren op het forum.

:flag:

* S
* B
* C

:flag:

Ik voel een 'mijn imago is naar de galemiezen' groepje opkomen...
feow wijzigde dit bericht op 27-08-2018 01:17
Reden: D: allemaal waar
47.68% gewijzigd
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Kia•Ora schreef:
27-08-2018 00:32
Oh, ik dacht dat het duidelijk was. Het ging over lotgenoten groepen. Daar reageerde ik op.

[..]

Thanks ladies :kiss: .
:hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2018 09:02
Reden: Privacy
31.88% gewijzigd
Die derde lijkt me pijnlijk Feow @( .
feow schreef:
27-08-2018 00:35
De lotgenotengroep waar ik in heb gezeten waren op het forum.
(...)
Ik voel een 'mijn imago is naar de galemiezen' groepje opkomen...
Niet wat mij betreft.
Ik heb ook alleen hier op het forum ervaring met zo'n groep. En ik zie daar vrouwen die heel dapper, nuchter, verstandig en behulpzaam reageren. Vrouwen waar ik heel veel aan heb en waar ik grote bewondering voor heb.
Het is gewoon niet altijd en overal hetzelfde.
Dana schreef:
27-08-2018 01:10
Niet wat mij betreft.
Ik heb ook alleen hier op het forum ervaring met zo'n groep. En ik zie daar vrouwen die heel dapper, nuchter, verstandig en behulpzaam reageren. Vrouwen waar ik heel veel aan heb en waar ik grote bewondering voor heb.
Je hoeft je toch niet te verdedigen?

IK heb negatieve ervaringen met lotgenotengroepen, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dana schreef:
27-08-2018 01:10
Niet wat mij betreft.
Ik heb de ervaring dat des te groter de groep is, des te groter de kans is dat een bepaalde groep zeurders de groep overneemt. Heel theatraal gaat posten, geen opbouwende kritiek kan verdragen, iemand met die hele groep affakkelen als je iete zegt dat niet in hun straatje past. Een soort groep in groep effect.

Bij kleine groepen heb ik een prettigere ervaring.
Solomio schreef:
27-08-2018 08:28
Je hoeft je toch niet te verdedigen?

IK heb negatieve ervaringen met lotgenotengroepen, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Nou ja, ergens snap ik dat verdedigen wel. Er werd wel een grote grap gemaakt van lotgenoten groepjes in het begin.
Ana_Isabel** schreef:
27-08-2018 08:34
Nou ja, ergens snap ik dat verdedigen wel. Er werd wel een grote grap gemaakt van lotgenoten groepjes in het begin.
Ow, dat heb ik niet zo meegekregen, maar dat kan best.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Sommige mensen praten alles maar goed. Word haast gewoon boos als ik die domme reacties lees. Ja zeg, want wie weet hoe irritant dat kind wel niet was, geeft je zeker recht om hem 3 keer vol in het gezicht te slaan :bonk:

overig/moeder-slaat-duwt-kind-wat-zou-j ... ges/426269
kinderen/vakantie-met-kleuter-van-5-was ... ges/426283

Mijn hart breekt voor dat kindje.
¡Apagando las luces!
Bah, erger me kapot aan de betweterheid van de kinderlozen en perfecte moeders met makkelijke kinderen in dat opvoedtopic en die over andermans kind corrigeren.

Gooi ze maar uit mijn reactielijst.

Iemand nog een tip voor een leuk topic? ;)
SombraOnline schreef:
27-08-2018 13:18
kinderen/vakantie-met-kleuter-van-5-was ... ges/426283

Mijn hart breekt voor dat kindje.

Maar na -tig inhoudelijk precies dezelfde reacties, zou ik er als TO wel klaar mee zijn en niet meer reageren.

En hoezo: je hart breekt???
Je kent het kind niet eens.
karin6789 schreef:
27-08-2018 13:31
Maar na -tig inhoudelijk precies dezelfde reacties, zou ik er als TO wel klaar mee zijn en niet meer reageren.

En hoezo: je hart breekt???
Je kent het kind niet eens.
Jij vindt dat er normaal met dat kindje wordt omgegaan?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
27-08-2018 13:39
Jij vindt dat er normaal met dat kindje wordt omgegaan?
Nee. Maar ik zie het nut er niet van in om dat zo'n honderd keer te herhalen.
karin6789 schreef:
27-08-2018 13:47
Daarom zet ik het hier neer, en niet in het topic zelf :)
¡Apagando las luces!
karin6789 schreef:
27-08-2018 13:47

In het geval van misschien wel kindermishandeling kan het niet vaak genoeg herhaald worden, dan dringt het misschien tot haar door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven