Napraattopic deel 102
maandag 13 augustus 2018 om 17:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 27 augustus 2018 om 21:40
Mijn hele (middelbare-)school-periode is een aaneenschakeling geweest van vermannen en aanpassen. En dat heeft bij mij tot een ernstige depressie geleid, waar ik jaren van heb moeten herstellen.strikjemetstippels schreef: ↑27-08-2018 19:15ja daar gaat het over. Ik begrijp dat heel goed want ik had en heb dat ook, maar er is niets mis mee met je zelf beetje vermannen en aan passen aan de meerderheid. Ook al ben ik zelf zo iemand.
Maar kinderen in de groei en met allerlei hormonen kunnen ook gewoon moe zijn.
Ik ben blij dat er tegenwoordig meer aandacht voor is.
Vermannen en aanpassen mogen wat mij betreft net zo verboden worden als de 'corrigerende tik'.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 27 augustus 2018 om 21:46
Eens!Solomio schreef: ↑27-08-2018 21:40Mijn hele (middelbare-)school-periode is een aaneenschakeling geweest van vermannen en aanpassen. En dat heeft bij mij tot een ernstige depressie geleid, waar ik jaren van heb moeten herstellen.
Ik ben blij dat er tegenwoordig meer aandacht voor is.
Vermannen en aanpassen mogen wat mij betreft net zo verboden worden als de 'corrigerende tik'.

maandag 27 augustus 2018 om 21:47
Heb ik ook een keer gehad met een van de katten. Zomaar ineens overal vlooien. Bleek hij ziek te zijn en pakte ze hem toch ondanks de druppels enz.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑27-08-2018 21:33Onze kat heeft vlooien blijkbaar en ik zit lekker op de bank met een wijntje en werd helemaal aangevallen. Overal dikke bulten op mijn benen.
Man staat nu de bank in te spuiten met spul. Snap er niks van. Poes heeft elke maand druppels en een mega dure vlooienband.
![]()
Je kan bij de DA een injectie vragen, dat helpt een paar maanden.
En er word spray op siliconenbasis verkocht, is wat fijner voor je spullen en je neus.
Alleen niet voor de vloer die word spekglad.
In de hoeken bij de vloer spoot ik dus gif.
Goed alles zuigen en sprayen het moet zo weer oke zijn.

maandag 27 augustus 2018 om 21:53
Ga morgen de dierenarts even bellen, bedankt voor de tip. Zal ik daar ook even goed gif halen.Lucifer2018 schreef: ↑27-08-2018 21:47Heb ik ook een keer gehad met een van de katten. Zomaar ineens overal vlooien. Bleek hij ziek te zijn en pakte ze hem toch ondanks de druppels enz.
Je kan bij de DA een injectie vragen, dat helpt een paar maanden.
En er word spray op siliconenbasis verkocht, is wat fijner voor je spullen en je neus.
Alleen niet voor de vloer die word spekglad.
In de hoeken bij de vloer spoot ik dus gif.
Goed alles zuigen en sprayen het moet zo weer oke zijn.
Ik dacht eerst nog dat het gekriebel kwam doordat ik mijn benen had geschoren voor een romantische avond. En nu ben ik lelijk en bultig en man is de woonkamer aan het stofzuigen. Ik zit nu sip in mijn blote kont op bed, heb mijn kleren ook doodgespoten en net gedouched voor het geval ze in mijn haar zitten.
Hoop dat ze alleen beneden zitten, poes komt nooit boven gelukkig.

maandag 27 augustus 2018 om 21:58
Ja die heb ik ook! In zo'n rond blikje.☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑27-08-2018 21:54Vervelend Muntje!
Ik heb vlooienbanden van seresto. Werken supergoed hier. Ook tegen teken. Zijn wel prijzig maar ze werken 8 maanden ofzo.
Vorig jaar ook gebruikt en toen niks.
Ik hoor man net vloeken omdat hij de bank moet optillen en eronder stofzuigen tegelijk. Zal hem maar even gaan assisteren. Lekker romantisch zo

maandag 27 augustus 2018 om 22:01
Als je daarna die blote kont een beetje verleidelijk op de bank deponeert wordt het vast nog wel leuk.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑27-08-2018 21:58Ja die heb ik ook! In zo'n rond blikje.
Vorig jaar ook gebruikt en toen niks.
Ik hoor man net vloeken omdat hij de bank moet optillen en eronder stofzuigen tegelijk. Zal hem maar even gaan assisteren. Lekker romantisch zo![]()

maandag 27 augustus 2018 om 22:16
En nu al klaar

Romantisch kwartiertje dan zeker.

maandag 27 augustus 2018 om 22:24
Ha nee dat was de verleiding.

Aaah jeuk! Kun je allergisch zijn voor vlooien? Heb plekken van een 10 centimeter.
Nu ben ik echt weg hoor!

maandag 27 augustus 2018 om 23:51
strikjemetstippels schreef: ↑27-08-2018 19:10Ik vraag het maar hier: een kind van 12-13 dat een burnout krijgt?
Ligt het nu aan mij of is dat gewoon echt zoeken naar iets, en juist dat psychologiseren (is dat een woord) slecht is en kinderen maken tot mietjes?
1 op de 30 jongeren tussen 12-16 krijgt een depressie. 1 op de 20 jongeren tussen 16-24. Bij volwassenen 1 op 5.
Een depressie bij jongeren is moeilijk te diagnosticeren.
Voordat ze met klachten in beeld komen, is het vaak al tig keer anders geduid (overgang school, wennen nieuwe rol,
Puber, slaaptekort etc).
Burn out heeft andere cijfers, heb ik niet paraat. Maar depressie geeft wel wat richting.
Shocking zo veel he. Beetje naar dan wel dat je dan afvraagt of er mietjes gecreeerd worden,
Terwijl het ‘gewoon’ ziektes zijn
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:13
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:17
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:17
Ondertussen druk bezig op het Viva forum, wijdbeens wachtend op lief die moe is van het stofzuigen en met een lamme arm omdat hij in z'n up de bank moest optillen.
Klinkt geil!!!
dinsdag 28 augustus 2018 om 14:28