Het grote speelgoedtopic 2018
maandag 27 augustus 2018 om 01:33
Zeker.
Bij rommelmarkten en Kringloopwinkel ga ik niet specifiek op zoek naar iets, maar kun je best wel mooi spul tegenkomen.
Koop ook regelmatig via Marktplaats speelgoed. Heb nu ook wat zoekopdrachten openstaan (overigens n.a.v. inspiratie die ik hier op heb gedaan). Als datgene wat ik zoek in de buurt wordt aangeboden, koop ik dat om te bewaren voor de verjaardag/Sinterklaas.
Soms geef ik het ook tussendoor, net hoe het uitkomt eigenlijk.
Toevallig vanavond nog een ' Nijntje geluiden raden' via MP opgehaald.
Vind het ideaal, het scheelt geld en mijn kinderen hebben toch (nog) niet door dat het niet nieuw is.
Oma geeft overigens ook regelmatig 2e hands speelgoed cadeau.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
maandag 27 augustus 2018 om 20:13
Ik koop zowel op rommelmarkten als op marktplaats, ook voor verjaardag en sinterklaas.
Wel vooral als ze klein zijn. Dan is bijvoorbeeld Duplo zelfs het leukste als het op je verjaardag al opgebouwd klaarstaat op de ontbijttafel, klaar om te spelen, en dan valt het niet op dat er geen originele doos om de poppenwagen of het speelkeukentje zit. Juist fijn als het helemaal speel-klaar is.
Als ze ouder zijn ligt dat anders; niks mis met tweedehands lego maar die geef ik niet zo snel kado omdat juist dat voor het eerst uitpakken van die mooie doos onderdeel van de fun is en bijdraagt aan het feestgevoel. Verschilt ook een beetje per soort kado; een boek kan bijvoorbeeld weer prima tweedehands als het er nog netjes uitziet. En van een spelcomputer kun je misschien prima uitleggen dat die nieuw ver boven verjaardagsbudget zit maar tweedehands wel kan.
Wel vooral als ze klein zijn. Dan is bijvoorbeeld Duplo zelfs het leukste als het op je verjaardag al opgebouwd klaarstaat op de ontbijttafel, klaar om te spelen, en dan valt het niet op dat er geen originele doos om de poppenwagen of het speelkeukentje zit. Juist fijn als het helemaal speel-klaar is.
Als ze ouder zijn ligt dat anders; niks mis met tweedehands lego maar die geef ik niet zo snel kado omdat juist dat voor het eerst uitpakken van die mooie doos onderdeel van de fun is en bijdraagt aan het feestgevoel. Verschilt ook een beetje per soort kado; een boek kan bijvoorbeeld weer prima tweedehands als het er nog netjes uitziet. En van een spelcomputer kun je misschien prima uitleggen dat die nieuw ver boven verjaardagsbudget zit maar tweedehands wel kan.
maandag 27 augustus 2018 om 21:06
Het sleutelhuisje waar we het laatst ove hadden is in de bonus bij de Wehkamp: https://www.wehkamp.nl/melissa-doug-hou ... is-247172/
maandag 27 augustus 2018 om 21:47
Zoon wordt binnenkort 7. Is een Nintendo DS nog iets waar ze mee spelen? Hij wil graag een spelcomputer, maar ik wil dat eigenlijk niet zo prominent in de woonkamer en ik wil graag nog toezicht houden op game gedrag dus op zolder vind ik nog geen optie. Dus als een ds nog een "waardig" alternatief is leek me dat wel een optie. Ik ken alleen niemand met zo'n ding en heb dus geen idee of dat nog leuk is. Of kan ik beter een tablet kopen?
maandag 27 augustus 2018 om 21:53
Een DS hebben wij hier ook. Dochter speelt er niet heel vaak op. Ze vindt het wel leuk, maar geen geduld en snel boos (gefrustreerd) als het niet lukt. Je kan natuurlijk ook een Nintendo Switch kopen. Is geen enorm grote spelcomputer alleen wel prijzigmodus_ schreef: ↑27-08-2018 21:47Zoon wordt binnenkort 7. Is een Nintendo DS nog iets waar ze mee spelen? Hij wil graag een spelcomputer, maar ik wil dat eigenlijk niet zo prominent in de woonkamer en ik wil graag nog toezicht houden op game gedrag dus op zolder vind ik nog geen optie. Dus als een ds nog een "waardig" alternatief is leek me dat wel een optie. Ik ken alleen niemand met zo'n ding en heb dus geen idee of dat nog leuk is. Of kan ik beter een tablet kopen?
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:45
Wij hebben beiden. Tablet en Nintendo zijn niet te vergelijken.modus_ schreef: ↑27-08-2018 21:47Zoon wordt binnenkort 7. Is een Nintendo DS nog iets waar ze mee spelen? Hij wil graag een spelcomputer, maar ik wil dat eigenlijk niet zo prominent in de woonkamer en ik wil graag nog toezicht houden op game gedrag dus op zolder vind ik nog geen optie. Dus als een ds nog een "waardig" alternatief is leek me dat wel een optie. Ik ken alleen niemand met zo'n ding en heb dus geen idee of dat nog leuk is. Of kan ik beter een tablet kopen?
Zelf heb ik een Nintendo 2ds XL, iets voordeliger dan een 3ds XL. Dochter (bijna 5) heeft mijn oude DS en wil graag dezelfde als ik heb. Ze speelt spellen van Dora en K3. Deze spellen koop ik op mp of soms op een rommelmarkt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:46
Heel prijzig...
Wij hebben er wel eens naar gekeken maar wil je een beetje compleet zijn dan ga je richting de €500,-
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:13
Mijn “ kind” is 30 ( man dus haha) en heeft 2 verschillende Nintendo DS ( geen idee wat het verschil is), een Nintendo switch, Xbox one, PlayStation 4 incl VR bril en move controllers en al die onzin dus ja ze blijven ermee spelenmodus_ schreef: ↑27-08-2018 21:47Zoon wordt binnenkort 7. Is een Nintendo DS nog iets waar ze mee spelen? Hij wil graag een spelcomputer, maar ik wil dat eigenlijk niet zo prominent in de woonkamer en ik wil graag nog toezicht houden op game gedrag dus op zolder vind ik nog geen optie. Dus als een ds nog een "waardig" alternatief is leek me dat wel een optie. Ik ken alleen niemand met zo'n ding en heb dus geen idee of dat nog leuk is. Of kan ik beter een tablet kopen?
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:39
Maar een DS is net zoals een gameboy dus het scherm zit eraan vast zeg maar, en je kan het internet ervan uitzetten dus hoef je ook niet bang te zijn dat hij rare dingen gaat doen.
woensdag 29 augustus 2018 om 12:18
Mijn 'kind' heeft een soortgelijke collectie op de Xbox na.Whatsinaname1988 schreef: ↑28-08-2018 19:13Mijn “ kind” is 30 ( man dus haha) en heeft 2 verschillende Nintendo DS ( geen idee wat het verschil is), een Nintendo switch, Xbox one, PlayStation 4 incl VR bril en move controllers en al die onzin dus ja ze blijven ermee spelen. Heb een tv meubel met deurtjes. Maar een DS is maar een klein ding he net zoals we vroeger een gameboy hadden.
Het ligt ook wel aan je kind. Ik vind 1 week een spelletje spelen nog wel oke en daarna raak ik ze niet meer aan. Man kan bljven spelen.
woensdag 29 augustus 2018 om 14:07
Space scooter... ik ben voor mijn kleuter aan het zoeken naar eentje. Gezien de nieuwprijzen, wordt het denk ik een via MP. Maar het zijn er zoveel! Waar moet ik op letten?
Ik denk dat ik een Junior voor haar nodig heb?
Hebben die dingen bekende kwaaltjes als roest, slechte bandjes of stroeve kettingen of zoiets?
Hebben die dingen bekende kwaaltjes als roest, slechte bandjes of stroeve kettingen of zoiets?
woensdag 29 augustus 2018 om 16:56
Ik zou kijken naar een met twee wielen voor en 1 achter. Hier kreeg ze met 4 met 2 wielen totaal en dat lukt 2 jaar later pas.ShaunTheSheep schreef: ↑29-08-2018 14:07Space scooter... ik ben voor mijn kleuter aan het zoeken naar eentje. Gezien de nieuwprijzen, wordt het denk ik een via MP. Maar het zijn er zoveel! Waar moet ik op letten?
woensdag 29 augustus 2018 om 17:37
vrijdag 31 augustus 2018 om 13:18
Hier heen ervaring. Pup zou er ook wel 1 willen, maar ik vind ze nog best link dus ze krijgt een gewone big wheel step.ShaunTheSheep schreef: ↑29-08-2018 17:37Oh ik had even moeten melden wellicht dat de aanleiding dat ik zo’n ding zoek is dat ze op een met 2 wielen heeft gespacescooterd (leuk woord) en dat ging heel goed en toen wilde ze er natuurlijk ook meteen een. En ik denk dat het een leuk kado is dat bij haar past.
vrijdag 31 augustus 2018 om 13:22
Hebben jullie ervaringen met knikkerbanen? Houten bijvoorkeur.
We hadden ooit Hubelino, maar dat was destijds geen succes en uiteindelijk heb ik het verkocht. Stom, want ik denk dat ze het nu wel leuk had gevonden
Op school zag ik een plastic knikkerbaan staan en zodoende kwam ik er op.
Bij de Lidl webshop zie ik een 35 delige, maar die andere set met de trechter is helaas uitverkocht.
Kunnen hier diverse sets ook gemixed and matched worden net als de houten treinbanen?
Kortom: alle info is welkom.
We hadden ooit Hubelino, maar dat was destijds geen succes en uiteindelijk heb ik het verkocht. Stom, want ik denk dat ze het nu wel leuk had gevonden
Op school zag ik een plastic knikkerbaan staan en zodoende kwam ik er op.
Bij de Lidl webshop zie ik een 35 delige, maar die andere set met de trechter is helaas uitverkocht.
Kunnen hier diverse sets ook gemixed and matched worden net als de houten treinbanen?
Kortom: alle info is welkom.
vrijdag 31 augustus 2018 om 13:26
Sorry, wij hebben juist plastic. Maar dat is wel een hit, er wordt regelmatig weer een ingewikkeld traject gebouwd.
Zoiets, maar dan een grotere variant:
https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... aan-45dlg-
vrijdag 31 augustus 2018 om 13:36
Blijft dat goed staan?ShaunTheSheep schreef: ↑31-08-2018 13:26Sorry, wij hebben juist plastic. Maar dat is wel een hit, er wordt regelmatig weer een ingewikkeld traject gebouwd.
Eigenlijk geen idee waarom ik een houten wil. Denk omdat het mooier oogt en ik verwacht dat het beter blijft staan. Maar wellicht is een plastic variant ook een idee.
Welk merk heb jij?
vrijdag 31 augustus 2018 om 14:53
Geen ervaring met een houten knikkerbaan, maar ik ben juist voor hubelino gegaan.

Makkelijker bouwen en stabieler, een houten baan zou hier nog te snel om gaan tijdens het bouwen. Maar de oudste is 3 en er loopt er ook een van 1 rond, hoe oud is jou kind? Met oppaskinderen heb ik er ervaring mee vanaf basisschool leeftijd, erg leuk dan. Geen idee van de merken alleen.

Makkelijker bouwen en stabieler, een houten baan zou hier nog te snel om gaan tijdens het bouwen. Maar de oudste is 3 en er loopt er ook een van 1 rond, hoe oud is jou kind? Met oppaskinderen heb ik er ervaring mee vanaf basisschool leeftijd, erg leuk dan. Geen idee van de merken alleen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 15:33
Lidl-speelgoed vind ik doorgaans van uitstekende kwaliteit! De treinbanen zijn een exacte kopie van het dure Brio en ook de andere houten dingen doen niet onder voor dure merken. Of de knikkerbaan past op een ander merk weet ik niet, maar de prijs is wel zodanig dat je meteen een flink voorraadje kunt inslaan en deels wegleggen om met sinterklaas en verjaardagen nog een uitbreiding te kunnen geven. De set die nu uitverkocht is komt vast rond sinterklaastijd weer beschikbaar (of tot dan wachten en dan meteen met uitbreidingen bestellen).
Wij hebben Cuboro maar dat is wel eventjes een investering *slik*. Ik heb het meeste tweedehands maar echt veel staat er doorgaans niet op marktplaats dus dat is ook net geluk hebben. Nu een zoekopdracht in je profiel zetten en hopen dat je vóór 5 december beet hebt
Er wordt niet dagelijks mee gespeeld maar ik ben er wel nog altijd heel erg blij mee. Zo'n mooi en goed doordacht spul! Oudste zoon is wel van het uitvinden en doorgronden en puzzelen, en dat heeft Cuboro heel erg. Zijn je kinderen meer van de actie dan van het bouwen dan zou ik een ander type aanraden, waar je met minder gepruts meer spektakel bereikt.
Cuboro is tijdloos en leeftijdloos, als je 14 bent is het nog leuk. Sterker nog, als het op de salontafel staat en we hebben bezoek begint er altijd wel iemand spontaan te puzzelen en te bouwen. Ook als er geen kinderen in het gezelschap zijn! Het is intrigerend spul.
vrijdag 31 augustus 2018 om 18:26
Cuboro is fantastisch om te zien, mijn man zou avonden aan het bouwen zijn. Helaas heb ik daar te weinig inzicht voor.
Zat te kijken naar bijwoord Haba, dat is ook erg mooi spul. Ook duur overigens maar wordt wel vaker aangeboden op mp.
@YellowLemon, wij hebben de Hubelino te vroeg verkocht helaas. Ze deed er niet veel mee maar had er wellicht nu wel wat mee gedaan. Ze wordt 5 jaar.
Zat te kijken naar bijwoord Haba, dat is ook erg mooi spul. Ook duur overigens maar wordt wel vaker aangeboden op mp.
@YellowLemon, wij hebben de Hubelino te vroeg verkocht helaas. Ze deed er niet veel mee maar had er wellicht nu wel wat mee gedaan. Ze wordt 5 jaar.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:28
Wij hebben van de link die ik postte een grotere versie. Meestal blijft het wel goed staan, maar kleuter heeft er wel eens een handje van om een hoogst mogelijke toren van Pisa te bouwen en als er dan een dreumes op een loopfiets langskomt.... tja, dan gaat het wel snel mis natuurlijk. Hubelino is robuster, maar ik denk dat een meisje van 5 het misschien snel iets te simpel en saai vindt omdat het teveel Duplo is en om mijn kleuter te citeren 'dat is voor ukkies'.