Het grote speelgoedtopic 2018
maandag 17 september 2018 om 08:36
Dank je! Misschien moet ik dan toch maar voor Hubelino gaan. Hoeveel heb je nodig daarvan om een echt leuke baan te kunnen maken?modus_ schreef: ↑16-09-2018 20:45Mijn kinderen hebben hubelino en zo'n gewone plastic knikkerbaan. De gewone plastic baan kan maar op 1 manier in elkaar en werkt eigenlijk niet zo goed. Hubelino biedt veel meer mogelijkheden, is stabiel en blijft leuk. Ik bouw ook wel mee, terwijl ik dat met ander speelgoed niet snel doe. Ik vind hubelino dus wel een succes. We hebben een grote set met alleen knikkerbaan stukken gekocht, en wat aanvulling op aliexpress (korte bochtjes bv)
maandag 17 september 2018 om 21:03
Ik heb toen een grote doos gekocht van €80 oid. Met 130 stukken geloof ik. Dat is voldoende om te bouwen, vooral voor de kinderen. De korte bochten en trechter van aliexpress maken het nog net wat leuker. We komen nooit hubolino tekort om te bouwen, wel duploblokken (terwijl we echt bakken vol duplo hebben).
dinsdag 18 september 2018 om 09:47
Ik weet het niet meer is dat alleen in de winkel of ook online? Er zijn sowieso altijd wel online acties... ben drk bezig met lijstjes en heb ook wel dingen dan goedkoper gevonden maar als er dan weer 5 euro verzendkosten bij komt ben je je voordeel al bijna weer kwijtsleutelhuis schreef: ↑17-09-2018 09:20Ik zag hier op fb weer voorbij komen dat op 29 en 30 oktober intertoys zijn bekende kortingskoopavond heeft. Hier alvast in de agenda gezet. Dus voor jullie ook weer de tip.
Moet ook voor dochters verjaardag nog wat bedenken... we neigen nu naar iig een auto te kopen bij haar sylvanian families huis omdat ze daar veel mee speelt en ook veel met de paw patrol auto's van haar broer maar daar passen haar poppetjes echt niet in. (weet nog niet of dat dan voor verjaardag wordt of sinterklaas) en verder vind ik het heel lastig heb nog lego friends staan (ze wordt 3 maar speelt ook met lego grote broer dus twijfel om deze ergens te geven of nog te bewaren) zit zelf nog te denken aan vloerkleed voor haar kamer en dan iets kleins erbij ook omdat alles vlak op elkaar zit...
dinsdag 18 september 2018 om 10:13
Ik vind het zelf nog steeds leuk. Het is echt lastig om een goede, mooie baan te bouwen. Het is wel zo dat je de mooiste banen bouwt met veel delen en vooral ook veel Duploblokken. De Hubelinodozen vind ik behoorlijk aan de prijs, ik zie wel dat mijn kinderen er heel creatief mee bouwen (ook mijn zoon van 12 nog).ditjedatje schreef: ↑18-09-2018 07:13Tot hoe oud is hubelino leuk? Ze zijn hier zes en zeven en hebben al Lego maar spelen heeel soms nog met Duplo. Maar het knikkerbaan idee spreekt me zelf zo aan....
dinsdag 18 september 2018 om 10:24
Heeft iemand hier toevallig ervaring met stick-lets?
https://stick-lets.com/pages/gallery
https://www.opzijnplek.nl/12-stick-lets ... t-kit.html
Ik zie ze in diverse speelgoed-webshops en ben werkelijk helemaal verkocht. Maar het is best duur spul dus ben op zoek naar ervaringen. Gaat het lang mee? Werkt het makkelijk; vanaf welke leeftijd kunnen ze er zelfstandig mee uit de voeten?
Lijkt me zo leuk voor Sinterklaas. Een paar losse elementen in de schoen en dan snappen ze er natuurlijk niks van en weten niet wat het is. En dan met pakjesavond een grotere set, met uitleg.
Ik zie ze in diverse speelgoed-webshops en ben werkelijk helemaal verkocht. Maar het is best duur spul dus ben op zoek naar ervaringen. Gaat het lang mee? Werkt het makkelijk; vanaf welke leeftijd kunnen ze er zelfstandig mee uit de voeten?
Lijkt me zo leuk voor Sinterklaas. Een paar losse elementen in de schoen en dan snappen ze er natuurlijk niks van en weten niet wat het is. En dan met pakjesavond een grotere set, met uitleg.
dinsdag 18 september 2018 om 13:55
We zijn er uit!nootboek schreef: ↑16-09-2018 22:25Maak je het jezelf niet veel te moeilijk? De jarige heeft toch zelf wel wensen? Mijn zoon wenste vorig jaar een setje hotwheels van een tientje en dit jaar een paar potjes slijm. Heb nog grotere dingen voorgesteld, maar dit moest het zijn. Heerlijk dat ze de waarde van geld nog niet kennen. Opa en oma willen per se iets duurders geven, maar het is niet zo dat hij daar blijer van wordt.
Gister zaten we tv te kijken (zijn in het buitenland op vakantie) en pup en ik zagen een reclame van playmobil van Spirit (tv serie over paarden). Beiden gelijk enthousiast.
Nu even kijken hoe we er aan komen, want hier is het pas eind vd maand verkrijgbaar en in NL pas in okt.
De vurig gewenste, maar prijzige, step vragen we aan de familie.
Nu hoeven we alleen nog iets namens opa en oma te bedenken en we zijn klaar. Jeej!
dinsdag 18 september 2018 om 13:57
Ik ken het niet, maar het ziet er super leuk uit!appeltjesgroen schreef: ↑18-09-2018 10:24Heeft iemand hier toevallig ervaring met stick-lets?
Daarom vind ik dit zulke leuke topics.
Van hier ben ik ook ooit op een bilibo gekomen. Dat ding wordt dagelijks gebruikt. Ook door onze kitten. En andere ouders vragen altijd wat het is
dinsdag 18 september 2018 om 14:28
Ik vind het er erg leuk uitzien maar zou het zelf toch niet kopen. Om er iets mee te kunnen heb je veel takken nodig, daarvoor moet je dus wel dicht bij een bos oid wonen. En als je zo dicht bij een bos woont dat je aan takken kunt komen, heb je die dingen niet meer nodig lijkt me: dan kun je ook met touw/elastiek uit de voeten. Mocht de constructie niet sterk genoeg blijken zoek je andere/meer takken. Zo deden wij dat vroeger iig.appeltjesgroen schreef: ↑18-09-2018 10:24Heeft iemand hier toevallig ervaring met stick-lets?
dinsdag 18 september 2018 om 14:40
Takken hebben we hier genoeg; 1200 m2 tuin met veel grote bomen. En we wonen buitenaf, dus buiten de tuin ook voldoende ravot-plekken om hutten te bouwen.nootboek schreef: ↑18-09-2018 14:28Ik vind het er erg leuk uitzien maar zou het zelf toch niet kopen. Om er iets mee te kunnen heb je veel takken nodig, daarvoor moet je dus wel dicht bij een bos oid wonen. En als je zo dicht bij een bos woont dat je aan takken kunt komen, heb je die dingen niet meer nodig lijkt me: dan kun je ook met touw/elastiek uit de voeten. Mocht de constructie niet sterk genoeg blijken zoek je andere/meer takken. Zo deden wij dat vroeger iig.
Oudste zoon (bijna 7) probeert vaak hutten te bouwen maar dat lukt niet zo best. Hij mist de fijne motoriek om iets handigs met touw te doen, waardoor het te snel instort, met frustratie tot gevolg. Nu neemt hij vaak een rol plakband mee naar buiten, ook al mag dat van ons niet (want dan gebruikt hij gerust een hele rol op 1 middag, waarna ik de week erna overal in de tuin verwaaide plastic slierten tegenkom, ook bij de kippen en in de konijnenren
Daarom leek dit spul me helemaal top, maar ik kan niet goed inschatten hoeveel motoriek het vereist om te kunnen gebruiken. En ik vraag me af hoe het zich houdt als het gebruikt wordt in weer en wind en vrieskou. Als het jaren meegaat is het me de prijs wel waard, maar als je het kunt weggooien als het per ongeluk een paar dagen in de sneeuw heeft gelegen omdat de kunststof dan brokkelig wordt, dan is het wel erg duur.
Bij opzijnplek kun je ook losse onderdelen bestellen zag ik; misschien bestel ik er gewoon eens 1 of 2 om uit te proberen (als de kinderen slapen
dinsdag 18 september 2018 om 15:30
Zelf geen ervaring mee, maar op Amazon zie ik eigenlijk weinig ervaringen en die ik vond waren niet zo positief https://www.amazon.com/gp/aw/cr/B075X3VNHZ/ref=mw_dp_crappeltjesgroen schreef: ↑18-09-2018 10:24Heeft iemand hier toevallig ervaring met stick-lets?
Misschien kan je daar nog wat meer ervaringen lezen?
dinsdag 18 september 2018 om 17:33
Oei, dat klinkt inderdaad niet zo lovend. Goeie tip wel om online naar reviews te zoeken, dat doe ik eigenlijk nooit. Heb nog even doorgezocht op andere sites. Daar wordt o.a. aangegeven dat vanaf 8/9 jaar kinderen het goed zelf kunnen gebruiken, daarvoor nog niet omdat die dingen toch wel stroef zijn. Wel lovende woorden over de kwaliteit en duurzaamheid an sich.YellowLemonTree schreef: ↑18-09-2018 15:30Zelf geen ervaring mee, maar op Amazon zie ik eigenlijk weinig ervaringen en die ik vond waren niet zo positief https://www.amazon.com/gp/aw/cr/B075X3VNHZ/ref=mw_dp_cr
Misschien kan je daar nog wat meer ervaringen lezen?
Misschien ga ik toch een paar losse elementen bestellen om eens uit te proberen en in te schatten of oudste er mee uit de voeten kan. Ik vind het geen probleem om af en toe te helpen, maar als hij er zelf helemaal niks mee kan dat is ook niet leuk.
dinsdag 18 september 2018 om 19:56
appeltjesgroen schreef: ↑18-09-2018 14:40Takken hebben we hier genoeg; 1200 m2 tuin met veel grote bomen. En we wonen buitenaf, dus buiten de tuin ook voldoende ravot-plekken om hutten te bouwen.
Oudste zoon (bijna 7) probeert vaak hutten te bouwen maar dat lukt niet zo best. Hij mist de fijne motoriek om iets handigs met touw te doen, waardoor het te snel instort, met frustratie tot gevolg. Nu neemt hij vaak een rol plakband mee naar buiten, ook al mag dat van ons niet (want dan gebruikt hij gerust een hele rol op 1 middag, waarna ik de week erna overal in de tuin verwaaide plastic slierten tegenkom, ook bij de kippen en in de konijnenren) .
Daarom leek dit spul me helemaal top, maar ik kan niet goed inschatten hoeveel motoriek het vereist om te kunnen gebruiken. En ik vraag me af hoe het zich houdt als het gebruikt wordt in weer en wind en vrieskou. Als het jaren meegaat is het me de prijs wel waard, maar als je het kunt weggooien als het per ongeluk een paar dagen in de sneeuw heeft gelegen omdat de kunststof dan brokkelig wordt, dan is het wel erg duur.
Bij opzijnplek kun je ook losse onderdelen bestellen zag ik; misschien bestel ik er gewoon eens 1 of 2 om uit te proberen (als de kinderen slapen)
Ik zou hem een doos dikke elastieken geven. Die worden ook weer verteerd en je hoeft niet te kunnen knopen. Of herbruikbare tieraps
dinsdag 18 september 2018 om 20:10
Of kabelbinders van klittenband, die heb je in standaard maten maar ook die je zelf kan knippen en zijn herbruikbaar. Dat is misschien makkelijke in gebruik dan touwtjes om iets stevig vast te maken, en zit het te los kan je het prima los maken en strakker vast trekken.GlitterCupcake schreef: ↑18-09-2018 19:56Ik zou hem een doos dikke elastieken geven. Die worden ook weer verteerd en je hoeft niet te kunnen knopen. Of herbruikbare tieraps![]()
dinsdag 18 september 2018 om 23:19
Nou mijn kinderen hebben zelf verteld wat ze willen van sinterklaas en is compleet anders dan de dingen die ik al had dus ik ga de dingen van hun lijstje maar kopen, gelukkig zijn ze niet erg veeleisend.
3 jarige: stuiterballen, klei, slinky, verkleedkleding ( haal gwn een robot onesie bij de zeeman) en een boek.
2 jarige: stuiterballen, ambulance, auto’s.
Nou das lekker makkelijk dan haha.
3 jarige: stuiterballen, klei, slinky, verkleedkleding ( haal gwn een robot onesie bij de zeeman) en een boek.
2 jarige: stuiterballen, ambulance, auto’s.
Nou das lekker makkelijk dan haha.
woensdag 19 september 2018 om 00:05
Die van mij roepen al de hele zomer '...ga ik aan Sinterklaas vragen!' Het is meermaals per dag onderwerp van gesprek en hun lijsten zouden 5 meter lang zijn gok ik. Ben er alleen nog niet uit wat ze nu echt willen... vorig jaar had ik veel vooruit gekocht en bleken ze op het laatste moment toch serieuze wensen te hebben die ik alsnog heb vervuld. Heb tien dus wat andere dingen achtergehouden die ik nu alsnog moet geven
maar voor de rest wacht ik denk ik toch tot november om te kijken of er nog een vurige wens ontstaat, meestal nav rages of reclame.
woensdag 19 september 2018 om 08:42
woensdag 19 september 2018 om 16:32
Kennen jullie de seizoenslampen van de Noest al? Met name voor jongere kinderen of kinderen die bang zijn in het donker echt prachtig! Ik heb meerdere platen (verschillende seizoenen en feestdagen) die je erin kunt schuiven en dus echt kunt laten aansluiten bij iedere situatie. Gemaakt van hout en geeft een prachtig licht! Met sint en kerst (waar ook weer platen voor zijn) of een verjaardag vragen ze weer een nieuw plaat. Gemaakt van hout en heel duurzaam. https://www.denoestwinkel.nl/c-342944/s ... izoenlamp/
woensdag 19 september 2018 om 16:39
Voor dat bedrag begin ik er niet aan, zoveel geld besteed ik dan liever aan dingen waar ze ook echt mee kunnen spelen ipv alleen maar naar kunnen kijken.evelien2010 schreef: ↑19-09-2018 16:32Kennen jullie de seizoenslampen van de Noest al? Met name voor jongere kinderen of kinderen die bang zijn in het donker echt prachtig! Ik heb meerdere platen (verschillende seizoenen en feestdagen) die je erin kunt schuiven en dus echt kunt laten aansluiten bij iedere situatie. Gemaakt van hout en geeft een prachtig licht! Met sint en kerst (waar ook weer platen voor zijn) of een verjaardag vragen ze weer een nieuw plaat. Gemaakt van hout en heel duurzaam. https://www.denoestwinkel.nl/c-342944/s ... izoenlamp/