Ergerlijke facebookberichten deel 5

donderdag 30 augustus 2018 om 10:06
Waarschijnlijk net waarom kennis van me de kleinkinderen alleen maar op hun rug fotografeert. allemaal privacy. (of ze weten niet hoe ze een selfie moeten maken, en de lens niet richting hun gezicht krijgen. Maar ik gok op het eerste. "Ik was er wel, en dat moet iedereen weten, maar je mag me niet zien"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 30 augustus 2018 om 10:26
donderdag 30 augustus 2018 om 10:36
Hip?? Mijn Hyves foto’s waren al zo.Butterscotch schreef: ↑30-08-2018 10:12Of omdat het "hip" is. Iedereen doet het. En dan zien ze het bv op Instagram voorbij komen en denken "he wat origineel dat doe ik ook!", Net als die 10.000 anderen.
donderdag 30 augustus 2018 om 10:37
Jawel, foto van hardloopschoenen op wat dorre bladeren: ergo, ik ben heel sportief en geniet van de natuur/het leven.

donderdag 30 augustus 2018 om 10:53
Nou inderdaad. Want het gaat altijd over specifiek gedrag van een specifiek iemand. Ik denk dan ook: spreek diegene gewoon aan in plaats van die raad-plaatjes. of, net als ik heb gedaan, installeer een app waarmee je apps en pms kan lezen zonder dat de ander weet dat je ze gelezen hebt.

donderdag 30 augustus 2018 om 10:58
Ik word als kersverse moeder chagrijnig van de artikelen van verschillende mama-fb paginas waar beweerd wordt dat potjesvoeding nét zo goed, zo niet beter is voor babys.
En dan de titels van die artikelen "ik kom uit de kast, ik geef potjesvoeding" of "ik ben ook maar een mens!" en dat potjesvoeding net zo goed en vers en gezond is, etc.
Vervolgens staat er onderaan dat artikel: "dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Olvarit."
Hahaha!
Kom op zeg, ik geef door omstandigheden helaas geen borstvoeding maar flesvoeding en daar baal ik nog steeds van, maar ik ga toch ook niet beweren dat flesvoeding net zo goed of beter is? Dat is jezelf voor de gek houden.
En dan de titels van die artikelen "ik kom uit de kast, ik geef potjesvoeding" of "ik ben ook maar een mens!" en dat potjesvoeding net zo goed en vers en gezond is, etc.
Vervolgens staat er onderaan dat artikel: "dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Olvarit."
Hahaha!
Kom op zeg, ik geef door omstandigheden helaas geen borstvoeding maar flesvoeding en daar baal ik nog steeds van, maar ik ga toch ook niet beweren dat flesvoeding net zo goed of beter is? Dat is jezelf voor de gek houden.
donderdag 30 augustus 2018 om 11:17
Technisch gezien is borstvoeding beter als het werkt voor jou en je kind. En in heel veel gevallen levert het alleen maar stress en onzekerheid op, dus dan is flesvoeding beter.
Mijn oudste was een prematuur en dankzij het geklungel van de lactatiekundige viel hij veel te veel af. Ik weet zeker dat als ik er vanaf het begin een fles in had geduwd, hij het veel beter had gedaan. Helaas is borstvoeding heilig in het ziekenhuis. Zelfs bij mijn tweede werd het aangemoedigd, ondanks mijn medicatiegebruik. Ik moest alleen regelmatig controleren of hij niet slap of blauw werd. Nou bedankt, ik wist niet hoe snel ik het melkpoeder in huis moest halen.
Oh, en zelfgemaakt eten aten mijn kinderen niet. Potjes wel. Dus potjes waren hier beter.
Maar soit.
Mijn ergernis: antivaxxers!
Aan het begin van de week nog een hele discussie gevoerd met een of andere muts die antivax-memes plaatste. Eerst was ik onwetend en een schaap, toen ik om meer informatie vroeg ging ze haar tijd en moeite daar niet aan verspillen want mijn mening stond toch al vast, en toen ze eindelijk over de brug kwam met iets mocht ik ook vooral geen vragen stellen. Wel andersom. Want hoe kon ik bewijzen dat vaccins werken?
Enfin, na wat statistisch gegoochel gooide ze het erop dat ik haar vrijheid van meningsuiting inperkte door haar plaatje af te kraken. Ja, en mijn vrijheid van meningsuiting dan?
Vrijheid van meningsuiting wil zeggen dat je mag roepen wat je wil, niet dat andere mensen daar niets van mogen zeggen. Helaas lijkt half facebookminnend Nederland dat nog niet te beseffen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 30 augustus 2018 om 11:18
En eigenlijk is dat altijd al zo geweest maar omdat er nu facebook is valt het meer op. ,Ik denk dat in het tijdperk van de fotorolletjes de fotograaf, als hij er op zou letten, ook veel dezelfde soort foto's zou zien. Iedereen die in die bepaalde kloof, of kabelbaan, of bij de Chinese dan wel de Berlijnse muur was, maakt een foto op ongeveer dezelfde plekButterscotch schreef: ↑30-08-2018 10:12Of omdat het "hip" is. Iedereen doet het. En dan zien ze het bv op Instagram voorbij komen en denken "he wat origineel dat doe ik ook!", Net als die 10.000 anderen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 30 augustus 2018 om 11:55
@maechtje https://www.nemokennislink.nl/publicati ... t-of-fles/
Ik heb ook een te vroeg geboren kind, en dan heeft het wel echt meerwaarde.
Ja die antivaxxers meuk krijg ik ook op mijn lijn. Wat een geneuzel zeg! Als ik de juiste tegenreacties onder de post zie, worden die professioneel afgebrand.
Ik volg hier op het forum twee topics hierover. In die over mazelen staat heel interessante uitleg bij, maar dat gaat er bij een echte antivaxxer niet in vrees ik.
Ja die antivaxxers meuk krijg ik ook op mijn lijn. Wat een geneuzel zeg! Als ik de juiste tegenreacties onder de post zie, worden die professioneel afgebrand.
Ik volg hier op het forum twee topics hierover. In die over mazelen staat heel interessante uitleg bij, maar dat gaat er bij een echte antivaxxer niet in vrees ik.

donderdag 30 augustus 2018 om 13:11
:
Butterscotch schreef: ↑30-08-2018 10:12Of omdat het "hip" is. Iedereen doet het. En dan zien ze het bv op Instagram voorbij komen en denken "he wat origineel dat doe ik ook!", Net als die 10.000 anderen.

donderdag 30 augustus 2018 om 13:20
Ah kijk, niet voor niks een maand aan de kolf gehangen #nooitmeerMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑30-08-2018 11:55@maechtje https://www.nemokennislink.nl/publicati ... t-of-fles/
Mijn tweede was een blakende achtponder met 39 weken, dus die kwam sowieso niks te kort.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

donderdag 30 augustus 2018 om 14:16
Heel herkenbaar! Ik heb ook een tijd aan de kolf gehangen, zoon kreeg eerst via sonde en daarna flesje. Vreselijk, maar gelukkig produceerde ik genoeg voor een dozijn babies, we hebben een extra vriezer gekocht en dubbeltje kon er nog tijden mee vooruit nadat de kolf het raam uit ging.

donderdag 30 augustus 2018 om 20:04
Ik gruwel van blote voetenfoto's, horror!

donderdag 30 augustus 2018 om 21:38
Komt denk ik uit de tijd van het ouderwetse fototoestel. Een selfie ging lastiger, dus dan maar je benen fotograferen terwijl je aan het strand lag. Dat deed ik althans als kind met mijn rode fototoestelletje

maandag 3 september 2018 om 11:27
Dat gezeik inderdaad over voeding.Maechtje schreef: ↑30-08-2018 11:17Technisch gezien is borstvoeding beter als het werkt voor jou en je kind. En in heel veel gevallen levert het alleen maar stress en onzekerheid op, dus dan is flesvoeding beter.
Mijn oudste was een prematuur en dankzij het geklungel van de lactatiekundige viel hij veel te veel af. Ik weet zeker dat als ik er vanaf het begin een fles in had geduwd, hij het veel beter had gedaan. Helaas is borstvoeding heilig in het ziekenhuis. Zelfs bij mijn tweede werd het aangemoedigd, ondanks mijn medicatiegebruik. Ik moest alleen regelmatig controleren of hij niet slap of blauw werd. Nou bedankt, ik wist niet hoe snel ik het melkpoeder in huis moest halen.
Oh, en zelfgemaakt eten aten mijn kinderen niet. Potjes wel. Dus potjes waren hier beter.
En die heilige bv en verse voeding moeders scheuren voor zichzelf net zo makkelijk een diepvriespizza open.
Ik heb allevier gegeven: fv, bv, potjes en zelfgemaakt. Het maakt allemaal geen klap uit.
Bv vond ik wel ontzettend handig toen het eenmaal goed liep. Maar ik weet ook hoe het is als het niet gaat, gelukkig is er dan de fles.
Potjes gaf ik vooral onderweg, op vakantie, of als we bij iemand op bezoek waren.
Gewoon thuis is het net zo makkelijk om wat van het normale avondeten even fijn te maken en te geven.

maandag 3 september 2018 om 11:39
Ik verbaas me btw enorm over facebookgroepen.
Ben er van een aantal lid maar het zijn hele vreemde communities.
Vaak staan er een paar beheerders/mods aan het hoofd die een soort dictatoriaal regime voeren.
Zo maakte ik laatst een grapje in zo'n groep en kreeg meteen een waarschuwing omdat een ouder lid geklaagd had. 12 uur gemute werd ik. Nou was ik die dag weg, dus niks van gemerkt.
Maar wat schetste mijn verbazing: een dag later was ik ineens verwijderd. Toen ik de beheerder om opheldering vroeg werd ik ook nog geblokkeerd voor de groep. Echt geen flauw idee waar dit vandaan kwam.
Rare mensen die in hun gewone leven waarschijnlijk niks te vertellen hebben.
Ben er van een aantal lid maar het zijn hele vreemde communities.
Vaak staan er een paar beheerders/mods aan het hoofd die een soort dictatoriaal regime voeren.
Zo maakte ik laatst een grapje in zo'n groep en kreeg meteen een waarschuwing omdat een ouder lid geklaagd had. 12 uur gemute werd ik. Nou was ik die dag weg, dus niks van gemerkt.
Maar wat schetste mijn verbazing: een dag later was ik ineens verwijderd. Toen ik de beheerder om opheldering vroeg werd ik ook nog geblokkeerd voor de groep. Echt geen flauw idee waar dit vandaan kwam.
Rare mensen die in hun gewone leven waarschijnlijk niks te vertellen hebben.