Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Jeetje envelop, dat klinkt vrij heftig voor zo'n ukje, prednison. Verder geen ervaring mee. En vanmorgen was, behalve voor dreumes, voor niemand prettig waarschijnlijk, haha. Beterschap voor haar!
Avondeten of geen avondeten is hier net zo onvoorspelbaar als het verloop van de nachten momenteel. Maar geen avondeten betekent niet automatisch dat hij wakker wordt. En wel avondeten betekent niet automatisch dat hij doorslaapt. Op beide geen pijl te trekken. Dreumes is hier 16 maanden en weigert sinds 2 maanden de fles, dus das 1 optie minder om hem snachts mee in slaap te krijgen. Zolang hij daar wel weer mee ging slapen kreeg ie gewoon een fles.
De strijd met eten verlies je, dus die ga ik niet aan. Evt krijgt hij banaan door zn toetje als hij echt niks gegeten heeft.
Dank voor de reacties! Ik ga proberen het helemaal los te laten :)

Beterschap envelop!
@Teckeltje, heeft ze vannacht doorgeslapen? Klinkt als een goed voornemen om het los te laten, je kan er verder toch niks aan veranderen! Ontbijt ze wel oké?

Hier was het gister een dieptepunt met eten maar dat kwam natuurlijk door haar ziek zijn. Het avondflesje van 120ml wil ze normaal altijd maar daar was ze ook na 3 slokken klaar mee. Ondanks dat vannacht gewoon goed doorgeslapen en vanmorgen dronk ze haar flesje ook niet eens op. Gelukkig lukt het me om er niet druk over te maken, zoals iemand hier al eens eerder schreef ben ik er van overtuigd dat die kleintjes zichzelf niet uithongeren.

Vanmorgen was ze nog wel benauwd maar het was goed te doen dus ze is gewoon naar het kdv. Op haar eet-drinklust na leek ze verder niet ziek meer.
Ik vind prednison ook heel heftig klinken voor zo'n klein meisje dus ik hoop dat we daar niet aan hoeven en het gewoon met de pufjes blijven redden.
Ach envelop, beterschap! Als het lukt zonder prednison, zou dat wel heel veel fijner zijn..

Hier is het in slaap vallen laatste tijd echt drama....
Eigenlijk wil zoon alleen maar bij mij slapen maar dat kan niet. Hij moet ook lekker in zn eigen bedje in slaap vallen.
Sowieso is zoon laatste tijd alleen maar aan mij geplakt.
Hoop dat hij snel weer gewoon snel in slaap valt, want het is niet bevordelijk voor de sfeer in huis.
Lief dat je het vraagt envelop. Hij is gewoon lekker gaan slapen en is wel even wakker geweest vannacht en geloof dat m’n vriend even heen is geweest maar echt helder heb ik t niet meer voor de geest. Ik lag zelf te spacen vd koorts. .. uiteindelijk om 6u vanmorgen had ie wel echt honger. Ik hoorde z’n buikje rommelen bij t verschonen. Ik ga het gewoon loslaten en als ie z’n warme hap niet eet krijgt ie lekker nog een beetje pap in de fles. Fijn dat je dochter zich alweer wat beter lijkt te voelen.
Vervelend dat slapen sneeuwbal. Ik hoop ook voor jou dat t snel beter gaat!
Pfff, vandaag dochter even laten wegen en meten bij het inloopspreekuur van het cb. Ze is schijnbaar toch wel erg afgebogen met dr gewicht en ze raden me aan om een afspraak te maken met de jeugdarts om een lichamelijke controle te doen.

Ik zelf vind dr niet mager, ze heeft nooit echt babyvetjes of spekbeentje gehad, maar mager zou ik niet zeggen. Ze is ontwikkeld zich goed en is actief, dus ik zie niet zo'n probleem. Verder eet ze wel goed, ja net als elk ander kind de ene keer beter dan andere.

Iemand anders dit ook meegemaakt? Ze is nu 18 maanden.
Een extra controle kan nooit kwaad, maar ik zou me er niet druk om maken Lavendel.

Ik voel me echt de slechtste moeder ooit. Puk is met kinderstoel en al omgevallen vanmiddag. Ik liep naar de keuken en hij zette zich af voordat ik het door had.
Jeetje, vind het zelfs knap van hem, maar kan me voorstellen dat je je dan wel even *** voelt. Hopelijk viel het mee.
Oh Jee Lola-Lily, heeft hij er niets aan over gehouden?

Lavendel, zit ze wel nog een beetje op haar eigen lijntje, of zakt ze erg af? Mijn dochter is ook van de +1 naar de -1 lijn gegaan wat gewicht betreft, maar hier maakten ze zich daar geen zorgen over. Wij zijn zelf ook vrij slank, dus het zit in haar genen. En op deze leeftijd beginnen ze te lopen, springen, bewegen, het is niet gek dat er wat minder aan blijft zitten.

Maar goed, ga lekker naar die extra controle als ze dat willen, dat is nooit weg en dan weet je zeker dat er niets raars aan de hand is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken als alles nog tussen de lijntjes blijft. Jij kent je kind het beste, dus als jouw instinct zegt dat er niets aan de hand is, zegt dat in mijn ogen meer dan de schema's van het CB.
Ik herken het gevoel Lola-Lily. Zoon kreeg gisteren een nieuw duwfietsje van me, zelf in elkaar gezet :facepalm: maar niet de clipjes van de gordel om ze aan de achterkant van de fiets vast te maken bevestigd, sterker nog die heb ik weggegooid :facepalm: :facepalm: :O
Dus hij zit (gelukkig nog binnenshuis) op zijn fietsje, ik draai een scherpe bocht, en hij vliegt door de lucht en smakt plat met zijn gezicht op de vloer @( :cry:
fiona2018 schreef:
30-08-2018 19:46

Maar goed, ga lekker naar die extra controle als ze dat willen, dat is nooit weg en dan weet je zeker dat er niets raars aan de hand is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken als alles nog tussen de lijntjes blijft. Jij kent je kind het beste, dus als jouw instinct zegt dat er niets aan de hand is, zegt dat in mijn ogen meer dan de schema's van het CB.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

@lola-lily, wat een schrikken! Ik loop soms zelfs wel even naar boven als dochter in dr stoel zit, vind het best knap dat het hem gelukt is met stoel en al om te kiepen.
envelop wijzigde dit bericht op 30-08-2018 20:45
0.39% gewijzigd
Ze buigt best wel sterk af. Met 14 maanden zat ze rond de -1 en nu zit ze onder de -2 lijn. Als je de tabel ziet dan ziet het er wel zorgwekkend uit, maar als ik naar mijn dochter kijk denk ik niks mis mee. Ze is nu 80cm en 8750gram.

Ik ga gewoon naar de controle en wellicht ziet de arts dan ook gewoon dat het bij dr bouw hoort. Even bij mijn ouders geïnformeerd en ik was zelf ook een slanke meid zonder grammetje vet. Daar werd toen niks over gezegd, waren ze vast wat makkelijker! Maak me er verder ook niet zo druk over, als ze er nu ongezond uitzag, niet at en zich niet ontwikkelde dan zou het wat anders zijn.
@chl, wat balen dat je die clips hebt weggegooid! Zou ook echt iets voor mij zijn, heel trots dat ik het dan zelf in elkaar heb gezet om vervolgens zo'n foutje te maken...
Was hij erg geschrokken?
Lavendel_12 schreef:
30-08-2018 20:45
Ze buigt best wel sterk af. Met 14 maanden zat ze rond de -1 en nu zit ze onder de -2 lijn. Als je de tabel ziet dan ziet het er wel zorgwekkend uit, maar als ik naar mijn dochter kijk denk ik niks mis mee. Ze is nu 80cm en 8750gram.

Ik ga gewoon naar de controle en wellicht ziet de arts dan ook gewoon dat het bij dr bouw hoort. Even bij mijn ouders geïnformeerd en ik was zelf ook een slanke meid zonder grammetje vet. Daar werd toen niks over gezegd, waren ze vast wat makkelijker! Maak me er verder ook niet zo druk over, als ze er nu ongezond uitzag, niet at en zich niet ontwikkelde dan zou het wat anders zijn.
Mijn zoon ging van +1 naar -1 en de jeugdarts wilde dat ik het voorlegde aan de kinderarts (waar ik sowieso al heen moest voor iets anders).
De kinderarts lachte het direct weg, vond het echt belachelijk dat het cb zich er zo druk om maakte.
Zei ook dat je dat sowieso vaak ziet in het tweede jaar. Dat eerste jaar laten kindjes zich de flesjes vaak maar al te goed smaken en blijven ze lekker spekkig. En dan in dat tweede jaar moeten ze ineens zelf moeite doen voor hun eten en nuttigen ze dus alleen datgene wat hun buikje wil. En daar komt dan bij dat ze meer gaan bewegen.
Resultaat: kindjes zakken dan pas naar hun échte eigen lijntje. Dus dan ga je hun aanleg zien qua dik/dun zijn.
Bij mijn zoon is het zo gebleven, hij is inderdaad zo rond de -1 blijven schommelen het hele jaar en het misstaat hem totaal niet. Bouw van zijn vader. Mijn oudste zit zijn hele leven al zo tussen +1 en +2. Meer de aanleg van zijn moeder ;-D
Knuffels voor de moederharten van omvallende kindjes!
Goed dat je je niet druk maakt Lavendel, je kent zelf je eigen dochter het best. Kinderartsen kijken veel minder naar de schema's, maar kunnen eventueel wel zien of er toch iets anders gaande is. Dan heb je die mogelijkheid in elk geval weggestreept.

Hier een lastige nacht gehad. Vanaf half 3 begon ze te huilen en 'au! pijn!' te roepen. Als ik haar knuffelde ging het wel, maar we deden geen oog dicht. Om half 5 een zetpil gegeven en toen is ze gelukkig weer stil gaan slapen. Ze heeft echt veel last van de laatste hoektanden die doorkomen.

Vanochtend lekker uitgeslapen (kan ook niet anders na zo'n nacht) en toen de eerste echte driftbui gehad. Zo'n eentje die een half uur doorgaat, ik mag straks mijn excuses wel aanbieden aan de buren. Die van drie straten verder, want die hebben het ook wel gehoord denk ik :roll:

Het begon ermee dat ze Sesamstraat wilde kijken tijdens het pap eten en dat mocht niet van mij. Drie kwartier later had ik alles geprobeerd. Dochter hyperventileren, man uit bed gekomen (die heeft nachtdienst dus hoort te slapen), tekenmateriaal, flessen en poppen werden door de kamer gesmeten en toen heb ik het gedaan. Sesamstraat opgezet :facepalm: :bonk:

In my defense: ze heeft echt veel pijn en last van de tandjes dus ik denk dat dat ook meespeelde in haar boosheid/huilen.
Sterkte Fiona! Het is een Fase!

Wat zijn jullie succesrecepten voor dreumes?

Rozetje eet graag vlees/kip/gebakken aardappel/pasta. Dingen als rijst moet ik nog wat pureren want al die losse stukjes zijn lastig. Groente eet ze wel, maar liefst grote stukjes die ze zelf kan pakken.
Bedankt voor jullie lieve reacties! Heb ‘m zelf helemaal nagekeken (ben zelf arts) en vannacht twee maal gewekt, maar niks aan de hand. Niet eens een bult of blauwe plek!

Heel veel succes vandaag Fiona.

Rosings, Puk eet alles wel prima, dus die eet met de pot mee. Als je een keer rijst wil doen; Risotto eet makkelijk voor zo’n kleintje.
Wraps zijn hier een grote hit rosings. Liefst gevuld met sperziebonen, hamblokjes, gekruid gehakt, champignons en tomatenblokjes uit blik. Dan geraspte kaas eroverheen en 10min in de oven.
Ik had dus laatst geen zin om boodschappen te doen, dus dit gemaakt van alle restjes en sindsdien eten we het regelmatig. Al maak ik voor man en mezelf vaak een andere vulling, want dit smaakt nergens naar als je t mij vraagt. Maargoed, je vroeg ook succesrecepten voor kindjes 😉
Je kan ook pandangrijst nemen. Die plakt wat aan elkaar, dus dan heb je geen last van losse korrels.
Ah fijn dat hij er geen last van heeft Lola-Lily!

De grootste succesrecepten blijven hier stamppotten, daar kan ze echt geen genoeg van krijgen. Het allerlekkerste vindt ze rode kool stamppot. En dat is ook super makkelijk. Ik zorg dat ik altijd rode kool in de vriezer heb. Aardappelen hebben we altijd wel in huis, dus als mijn man en ik eens iets anders (of later) willen eten heb ik dat in 10 minuten gemaakt. Visstick erbij en klaar.
Ik heb rode kool (met appeltjes) in de vriezer liggen. Daar stamp je gewoon aardappel doorheen 1:1 ofzo? Vanavond eens proberen :)
Ik doe meestal iets meer aardappel dan rode kool. Rode kool warm ik gewoon op in de magnetron en dat stamp ik door de aardappels heen. Soms een klein klontje boter en klaar. We eten het zelf ook vaak en dan met een gehaktbal. Ze is er echt gek op.
Ik ben benieuwd :) Heb het zelf nooit gegeten, hopelijk lust ik het ook :)
Ohjee, dat is schrikken als je kind met stoel en al omvalt of door de lucht vliegt vanaf zn fietsje, Gelukkig kunnen ze over het algemeen wel wat hebben op deze leeftijd. Zoon valt af en toe plat op zijn gezicht. Het valt me echt mee dat hij nog nooit een tand door zn lip heeft gehad ofzo.

Succesrecepten: hier is pasta met rode saus en groenten altijd goed. Of plakrijst met sambal goreng boontjes en vegastukjes. Sowieso alles met een lekker kruidig/licht pittig sausje. En dingen met fetakaas.

Zoon gaat volgens mij weer een groeispurt in, hij heeft ineens een partij honger. Normaal gaan we 's ochtends rustig naar beneden, laten samen de hond uit, en daarna speelt hij tot ik zn boterhammen heb klaargemaakt. Maar nu schreeuwt ie gelijk om een banaan zodra we beneden komen, tot huilens aan toe. En wanneer hij om 17u op het kdv heeft gegeten wil hij om 6u/half 7 ook nog een banaan en yoghurt. Tussendoor wil hij meer tussendoortjes.
Ik ben benieuwd of ie de hoogte of de breedte in gaat dit keer.

Zoon's regenlaarzen gaan steeds uit tijdens het spelen, terwijl ze wel in zijn maat zijn. Hebben jullie tips? Dikke sokken zijn niet te vinden in maat 23.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven