Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen waar jullie dreumesen mee spelen!

Ik voel me prima, ondanks overtijd. Zoon mag echt wel geboren worden, maar lijkt geen haast te hebben. Ik verveel me voornamelijk te pletter. Ik heb een hoop respect voor thuismoeders, ik weet nu na een paar weken verlof al niet meer hoe ik dochter & mezelf moet vermaken de hele dag (hoewel het hoogzwanger zijn niet meehelpt natuurlijk, ben redelijk beperkt in energie en mobiliteit)

Schreeuwen: dochter gilt (heel hoog) van blijdschap. Vind ik best schattig, maar niet zo leuk voor de omgeving... Ik had ook begrepen dat ze pas met 3 jaar hun volume kunnen controleren dus ik doe er nu niets aan. Miss toch maar vast oefenen met zelf op zachtere toon praten, kijken of ze zich aanpast.
Zoonlief is ook een enthousiaste giller en ik vind het ook heel schattig om eerlijk te zijn.

Heb wel gevraagd of de buren er last van hebben (zomers in de tuin) maar die gaven aan er geen probleem mee te hebben. Liever gegil dan gehuil en ach, dat kun je ook niet altijd helpen met een ukkie. En ook buitenshuis krijg ik er nooit negatief commentaar op, eerder dat mensen zeggen wat is hij lekker vrolijk of enthousiast.

Ik ben trouwens thuisblijfmoeder en beschouw het tot nog toe als 1 grote vakantie :biggrin:
Hier wordt ook gegild. Van blijdschap, maar ook als hij boos is hoor!
Hier trouwens ook van ongeduld, dan roept zoon eh eh eh eh eh :rofl: gelukkig staat dan het volume niet zo hard.
Haha ja dat eh eh eh hier ook. Gisteravond uit eten geweest (Nouja avond we zaten om 5u in restaurant :facepalm: ) en toen vond ik dat dus toch wel ineens hard. Als ik niet snel genoeg was met eten geven ‘eh eh eh’
Was gelukkig een kindvriendelijke toko :whistle:
Zoonlief is gek op afbakbroodjes, maar die moet ik dus stiekem in de oven stoppen anders staat hij 10 minuten voor de oven te eh eh eh-en :facepalm:
CHL schreef:
02-09-2018 12:16
Zoonlief is gek op afbakbroodjes, maar die moet ik dus stiekem in de oven stoppen anders staat hij 10 minuten voor de oven te eh eh eh-en :facepalm:
:lol:
CHL schreef:
02-09-2018 12:16
Haha dat is hier zodra hij een verpakking hoort. Ook al gooi ik bijv alleen iets weg. Als hij iets hoort knisperen vliegt ie naar de keuken om te eh eh eh-en. Ook als we dus niks gaan eten. Kost heel wat overtuigingskracht om duidelijk te maken dat ik alleen maar ah opruimen was...
Die overtuigingskracht was hier nodig om uit te leggen dat bordjes, bestek en glazen niet in de prullenbak moeten maar in de vaatwasser. Hij is gék op weggooien.

Als hij iets wil eten pakt hij mijn hand, trekt me mee naar de keuken of eettafel of trekt de koelkast open en dan roept hij wat hij wil hebben :biggrin:

Als ik aan het koken ben klimt hij zelf in zijn stoel terwijl hij hap hap roept. Wil overigens niks zeggen over hoeveel hij dan gaat eten, helaas.
Ik had vorige week een embryo terugplaatsing en ben vandaag ongesteld geworden ... :( niet leuk. En nu weet ik het even niet meer. Wat ik wil enzo. Even laten bezinken maar.
Wat verdrietig rosings. :redrose: :hug:
Rosings :hug:
:hug: Wat jammer Rosings :( Sterkte :hug:

Ik vind dat altijd zo zonde van die embryo’s. Dan zijn ze helemaal mooi geknipt en geplakt in elkaar gezet, zijn ze al super knap en dan blijven ze potverdikkeme niet plakken :(
Wat balen Rosings :(

Zoon is op het moment bijna al zijn eten aan het weigeren :facepalm: hij eet een paar happen en dan hoeft hij niet meer... probeer er geen gevecht van te maken maar vind het super frustrerend. Als gevolg is hij weer om 5.30/6.00 uur wakker (van de honger vermoed ik). Gelukkig kan hij dan nog een uurtje rustig blijven liggen totdat Hi de boel afbreekt.
Hè shit Rosings, wat jammer..
Wat jammer, Rosings! :(
.
Aardbei-banaan schreef:
03-09-2018 14:09
Wat balen Rosings :(

Zoon is op het moment bijna al zijn eten aan het weigeren :facepalm: hij eet een paar happen en dan hoeft hij niet meer... probeer er geen gevecht van te maken maar vind het super frustrerend. Als gevolg is hij weer om 5.30/6.00 uur wakker (van de honger vermoed ik). Gelukkig kan hij dan nog een uurtje rustig blijven liggen totdat Hi de boel afbreekt.
.
Tandjes? Ik heb een paar pagina's terug gepost dat dochter (al weken) praktisch niet meer at en uiteindelijk bleken dat er hoektanden doorkwamen. Ze eet nu sinds een weekje weer goed, wat een verademing!
Rosings :hug: sterkte

@eten
Het werkt hier heel goed om zelf hapjes te nemen van zijn eten. Dan eet ie ineens wel. Misschien heeft iemand er wat aan.
We hebben nu vakantie en kunnen dan eindelijk samen aan tafel en op tijd eten. (Normaal ivm werk en reistijd niet haalbaar). En dat werkt dus heel goed. Zien eten doet eten blijkbaar.
Ik laat dreumes ook regelmatig 'proeven' tijdens het koken, dan eet hij sowieso wel. En schijnbaar smaken die sperziebonen een stuk beter als je er eerst 5 zelf uit de pan hebt mogen pakken en de rest daarna pas op je bord komt te liggen :lol:
Hahaha ja hier vanavond waren de sperziebonen pas lekker als papa of mama een hapje had genomen :lol:
Wat shit Rosings... sterkte!
Ahh Rosings wat verdrietig :hug:
Balen Rosings! :(
Gatver wat stom Rosings!! Snap dat je jezelf even moet herpakken nu. Hoe is het met Rozetje?
Jullie zijn lief :) inmiddels weer herpakt. (het 'ongesteld worden terwijl ik zwanger had willen zijn' bijltje ken ik nog wel.)

Rozetje is lief <3 kan er niks anders van maken :) Ze doet het goed.

Hier is de emotie inmiddels al weer wat gezakt. Ik weet nu zeker dat ik wel nog de IVF wil doen, ik wil in elke hand een kinderhandje of op zn minst daar alles aan gedaan hebben. Zat ik nog met de timing; want met deze baan nu een IVF doen en evt een moeilijke zwangerschap als de vorige, dan twijfel ik of ik mezelf genoeg kan bewijzen om in Februari een vast contract te krijgen. Maar ja, dit soort dingen uitstellen voor werk is stom.

Nu blijkt dat ik me begin dit jaar 'verkeerd'/ heb verzekerd of iig niet goed heb nagedacht, ik ben dus niet verzekerd bij deze kliniek en zal een IVF 35% zelf moeten betalen. Dat is een heel slecht plan. Dat samen met het werk argument betekent dat ik in Januari/Februari de IVF wil doen.

Dan ben ik weer iets ouder dan ik zou willen maar een oude moeder ben ik nu ook al.
Dan kan rozetje net een beetje meer zelf als de baby er is

er is weer een plan :) dat is fijn
Ay Rosings wat balen dat de embryo-terugplaatsing niet gelukt is! Maar fijn dat je nu een plan hebt, ik duim alvast dat de IVF snel succesvol is in 2019!

@eten: hier absoluut geen probleem :$ . Maar hij eet wel vrij gezond en loopt / rent de hele tijd rond dus ja dan verbrand je nogal wat!

Begin 'm wel zwaar te vinden (tegen de 12 kilo), in het fiets-stoeltje voorop tillen wordt lastig :O . Misschien al tijd voor een stoeltje achterop, al is hij nog geen 1.5... (ben ook vrij klein van stuk dat helpt ook niet met 'm hoog in het stoeltje voorop tillen, haha).
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven