Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 1 september 2018 om 10:19
zou je willen. can't handle the truth
zaterdag 1 september 2018 om 10:29
Wat zeg je het weer goed.JollyRider schreef: ↑01-09-2018 07:41Ik neem aan dat je nog vrij jong bent, of over een wat beroerd geheugen beschikt, maar het is allerminst iets van de afgelopen 15 jaar. Misschien zou het een idee zijn je even in de feiten te verdiepen als je ontdekt dat je geheugen niet zo betrouwbaar is? Misschien kan het je helpen je eens in de crisis in de WAO/Ziektewet, en dan de klappen die de PvdA daardoor kreeg, van rond 1991 te storten. En dan de aanloop daar naar toe weer. Wat je dan in ieder geval gaat ontdekken is dat het "de jeugd van tegenwoordig" of iets dergelijks, nogal nergens op gebaseerd is.
Dat mensen zichzelf allerlei heftige diagnoses toekennen zonder goede basis is van alle tijden. Dat mensen met heftige diagnoses door praatjes zoals die van jou gekleineerd worden, in een hoek gezet en zich niet serieus genomen weten, helaas ook.
Overweeg gewoon eens dit: stel je hebt 100 mensen, 99 aanstellers en 1 iemand met een echt probleem. Welk doel dien je dan precies met 100 mensen voor aansteller uit te maken, als je weet dat 99 daar zich niets van zullen aantrekken en 1 echt gekwetst wordt? Waar haal je precies het menselijke fatsoen vandaan, of gebrek daaraan, om met die 1e geen rekening te houden, alleen maar omdat je zo graag moreel hoog te paard wil gaan zitten over die 99?
Je moet het echt zelf weten natuurlijk, maar ik ben echt benieuwd wat er in je hoofd gebeurt op het moment dat je over mensen heen walst om stellingen te betrekken die feitelijk geen enkel doel of effect hebben richting de groep waar je het over denkt te hebben.
zaterdag 1 september 2018 om 10:35
Pipistrello schreef: ↑01-09-2018 10:10Oooh. Het is allemaal de schuld van de artsen.
Nu snap ik het!
Geweldige onderbouwing Loullah. Of moet dat zonder o?
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Irrational fear that the cats are up to something
zaterdag 1 september 2018 om 10:54
Even een verhaaltje: iemand struikelt over een stoeprand, komt ongelukkig terecht en wordt met een driedubbele beenbreuk door de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waarna de revalidatie maanden gaat duren.
Wat een aansteller moet dat zijn! Ik ben ook wel eens over zo'n opstapje gestruikeld, maar ik ben gewoon opgestaan en verder gelopen. Je kan ook wel óveral een drama van maken, zeg!
Oftewel, schijnbaar vergelijkbare situaties hebben niet steeds dezelfde impact. Verder denk ik dat je een heel gelukkig leven hebt én weinig inlevingsvermogen als je als enige voorbeeld van problemen in het leven kan noemen 'de bakker heeft geen brood meer'...
Wat een aansteller moet dat zijn! Ik ben ook wel eens over zo'n opstapje gestruikeld, maar ik ben gewoon opgestaan en verder gelopen. Je kan ook wel óveral een drama van maken, zeg!
Oftewel, schijnbaar vergelijkbare situaties hebben niet steeds dezelfde impact. Verder denk ik dat je een heel gelukkig leven hebt én weinig inlevingsvermogen als je als enige voorbeeld van problemen in het leven kan noemen 'de bakker heeft geen brood meer'...
zaterdag 1 september 2018 om 10:57
Ámèn!!Irma3110 schreef: ↑01-09-2018 10:54Even een verhaaltje: iemand struikelt over een stoeprand, komt ongelukkig terecht en wordt met een driedubbele beenbreuk door de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waarna de revalidatie maanden gaat duren.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 1 september 2018 om 11:03
Struikelen over een stoeprand is wel een hype hoor. Vroeger struikelde niemand over een stoeprand.Irma3110 schreef: ↑01-09-2018 10:54Even een verhaaltje: iemand struikelt over een stoeprand, komt ongelukkig terecht en wordt met een driedubbele beenbreuk door de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waarna de revalidatie maanden gaat duren.
Kinderen leren niet meer uit hun doppen te kijken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 1 september 2018 om 11:05
Een driedubbele beenbreuk heb je of heb je niet.Irma3110 schreef: ↑01-09-2018 10:54Even een verhaaltje: iemand struikelt over een stoeprand, komt ongelukkig terecht en wordt met een driedubbele beenbreuk door de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, waarna de revalidatie maanden gaat duren.
Een diagnose van een psychische stoornissen is subjectief en vooral gebaseerd op symptomen beschreven door het patiënt of mensen uit de omgeving. Sommige zijn veel duidelijker dan andere. Door de verruiming van de begrippen en het toevoegen van nieuwe stoornissen is het nog subjectiever geworden en krijgen mensen dus eerder een etiketje dan vroeger. Je kan op je kop gaan staan maar dit is gewoon een feit.
Blijkbaar mag er op dit forum niet gesproken worden over al die etiketjes want als een arts gezegd heeft dat het zo is dan is het zo en basta.
zaterdag 1 september 2018 om 11:09
zaterdag 1 september 2018 om 11:11
Bij de overgang van de DSM-IV naar de DSM5 zijn er ook mensen hun diagnose 'kwijt'geraakt. De ASS-criteria zijn namelijk strenger geworden en dus viel een deel van de oude diagnoses daar niet meer in.Loullah schreef: ↑01-09-2018 11:05Een driedubbele beenbreuk heb je of heb je niet.
Een diagnose van een psychische stoornissen is subjectief en vooral gebaseerd op symptomen beschreven door het patiënt of mensen uit de omgeving. Sommige zijn veel duidelijker dan andere. Door de verruiming van de begrippen en het toevoegen van nieuwe stoornissen is het nog subjectiever geworden en krijgen mensen dus eerder een etiketje dan vroeger. Je kan op je kop gaan staan maar dit is gewoon een feit.
Blijkbaar mag er op dit forum niet gesproken worden over al die etiketjes want als een arts gezegd heeft dat het zo is dan is het zo en basta.
Je praat dus poep.
Niet dat die mensen ineens geen klachten meer hebben, maar behandeling en begeleiding krijgen ze niet meer.
Een beetje als toen mijn in eerste instantie gediagnostiseerde migraine bij nader inzien toch gediagnostiseerd werd als 'gewone' hoofdpijn.
Mijn klachten werden niet minder, maar ineens was ik een aansteller als ik me ziek meldde vanwege hoofdpijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 1 september 2018 om 11:15
Ik heb ook zo’n etiketje, sinds vorig jaar. Ik stel me niet aan en ik ben ook niet gek. En ik heb al heel wat rampen en tragische gebeurtenissen overleefd. Ik werk gewoon zo goed als het gaat en onderhoud daarmee mijn gezin.
Maar ik heb dus wel last van officieel vastgestelde PTSS na een afschuwelijke en zeer bedreigende situatie die ook nog eens lang aanhield.
Daar word ik voor behandeld. Van jullie belastingcenten (en de mijne, en vooral van mijn eigen verzekeringspremie, maar dat bekt natuurlijk veel minder lekker).
Ik vind het echt heerlijk om zo in de pas te lopen en aan alle modegrillen mee te doen. En ik vind het nog fijner dat die nieuwste modegril van mij dan zo lekker ongenuanceerd bespot en afgekamd wordt door mensen die er de ballen verstand van hebben. Ga zo door! Dat zal mij leren!
Een
voor jullie, omdat jullie het verdienen. Dan ga ik ondertussen even lezen welke aandoening er binnenkort in de mode komt, zodat ik me vast kan voorbereiden. Joe!
Maar ik heb dus wel last van officieel vastgestelde PTSS na een afschuwelijke en zeer bedreigende situatie die ook nog eens lang aanhield.
Daar word ik voor behandeld. Van jullie belastingcenten (en de mijne, en vooral van mijn eigen verzekeringspremie, maar dat bekt natuurlijk veel minder lekker).
Ik vind het echt heerlijk om zo in de pas te lopen en aan alle modegrillen mee te doen. En ik vind het nog fijner dat die nieuwste modegril van mij dan zo lekker ongenuanceerd bespot en afgekamd wordt door mensen die er de ballen verstand van hebben. Ga zo door! Dat zal mij leren!
Een
zaterdag 1 september 2018 om 11:15
Dit. Maar narigheden herbeleven weet ik hoe dat voelt, helaas. Ik heb een ander label en nu ook nog een extra (tijdelijke) diagnose erbij. Heel gezellig allemaal en ik zal me vast aanstellen....Ana_Isabel** schreef: ↑01-09-2018 10:38Ik ben alleen maar dankbaar dat ik nooit ptss heb gekregen. Wat een hel moet dat zijn om elke keer al die narigheid te herbeleven. Ik vond 1x al genoeg.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 11:20
28.70% gewijzigd
zaterdag 1 september 2018 om 11:19
hebjehaarookweer schreef: ↑01-09-2018 11:15Ik heb ook zo’n etiketje, sinds vorig jaar. Ik stel me niet aan en ik ben ook niet gek. En ik heb al heel wat rampen en tragische gebeurtenissen overleefd. Ik werk gewoon zo goed als het gaat en onderhoud daarmee mijn gezin.
Eenvoor jullie, omdat jullie het verdienen. Dan ga ik ondertussen even lezen welke aandoening er binnenkort in de mode komt, zodat ik me vast kan voorbereiden. Joe!
zaterdag 1 september 2018 om 11:20
Jij ook heel veel sterkte. En driewerf hoera voor je onderschrift.
zaterdag 1 september 2018 om 11:23
Helemaal niet. dit bedoel ik dus met subjectief. tot een bepaalde tijd had jij dus een bepaald etiketje en nu vinden weer anderen dat het toch anders zit.
dat hele DSM is bijna compleet getransformeerd sinds zijn introductie in de jaren 50. het zou mij niet verbazen als dat hele autisme gebeuren poef 'verdwijnt' over een jaar of 10.
zaterdag 1 september 2018 om 11:24
Dank je enhebjehaarookweer schreef: ↑01-09-2018 11:20Jij ook heel veel sterkte. En driewerf hoera voor je onderschrift.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 11:27
28.54% gewijzigd
zaterdag 1 september 2018 om 11:25
hebjehaarookweer schreef: ↑01-09-2018 11:15Ik heb ook zo’n etiketje, sinds vorig jaar. Ik stel me niet aan en ik ben ook niet gek. En ik heb al heel wat rampen en tragische gebeurtenissen overleefd. Ik werk gewoon zo goed als het gaat en onderhoud daarmee mijn gezin.
Eenvoor jullie, omdat jullie het verdienen. Dan ga ik ondertussen even lezen welke aandoening er binnenkort in de mode komt, zodat ik me vast kan voorbereiden. Joe!
het gaat helemaal niet over jou en wat voor label je wel of niet zou hebben. het kan me werkelijk niet schelen de individuele diagnoses.
anoniem_372239 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 11:59
2.72% gewijzigd
zaterdag 1 september 2018 om 11:26
Wij modepopjes moeten ook wat te doen hebben he ...
zaterdag 1 september 2018 om 11:29
zaterdag 1 september 2018 om 11:30