Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
strikjemetstippels schreef:
01-09-2018 17:12
Aan de andere kant vind ik ook soms weinig begrip naar mensen zonder diagnose.

Ik bedoel, ik heb geen diagnose om dat ik mij nooit heb laten diagnosticeren. Ik weet zo ook wel waar ik last van heb en wat ik mankeer. Maar ik lijk dus wel te functioneren want ik heb een (goede) baan. Heb op het forum ook al mee gemaakt dat dat dan voor je voeten wordt geworpen want als je dat kunt zal het wel mee vallen etc.

voor de duidelijkheid ik hoef geen diagnose of erkenning ergens van.
Maar jij schermt (neem ik even aan) ook niet met 'ik heb..... en dus....'. Wat ik wel van je lees is dat je heel goed weet waar je staat en dat gebruikt (niet helemaal het goede woord, maar ik weet even niks beters) om uit te leggen waarom je denkt zoals je denkt. Zelfkennis dus. Ik mag dat wel.
Kweetnieh, bij jou heb ik altijd het gevoel dat je precies weet wat er 'mankeert' maar het niet als excuus (weer zo'n rotwoord in dit verband) gebruikt.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
01-09-2018 17:23
Maar jij schermt (neem ik even aan) ook niet met 'ik heb..... en dus....'. Wat ik wel van je lees is dat je heel goed weet waar je staat en dat gebruikt (niet helemaal het goede woord, maar ik weet even niks beters) om uit te leggen waarom je denkt zoals je denkt. Zelfkennis dus. Ik mag dat wel.
Kweetnieh, bij jou heb ik altijd het gevoel dat je precies weet wat er 'mankeert' maar het niet als excuus (weer zo'n rotwoord in dit verband) gebruikt.
nee klopt, ik heb ook het diep geworteld idee dat ik dat ook niet mag (heb ook een hoop shit zelf veroorzaakt ooit). Dat is volgens mij het enige verschil tussen mij en sommige andere mensen die wel beperkingen accepteren en dus niet werken etc, maw afhankelijk op stellen.

En ja ik kijk zo veel naar binnen dat ik mij zelf intussen wel ken :P
Dus als mensen niet kunnen werken vanwege ziekte, dan stellen ze zich afhankelijk op?
karin6789 schreef:
01-09-2018 17:29
Dus als mensen niet kunnen werken vanwege ziekte, dan stellen ze zich afhankelijk op?
Je bent dan toch ook afhankelijk? Van een uitkering, van artsen, van de diagnose, etc.
01-09-2018 17:32
Je bent dan toch ook afhankelijk? Van een uitkering, van artsen, van de diagnose, etc.
Ze hebben vaak geen keuze.
01-09-2018 17:32
Zich afhankelijk opstellen klinkt mij erg oordelend, alsof dat een keuze is.
Ik had echt geen keuze....
Of jawel, ik had door kunnen werken totdat ik voor de trein sprong, maar ik ben voor die tijd gestopt en afgekeurd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
01-09-2018 17:37
Zich afhankelijk opstellen klinkt mij erg oordelend, alsof dat een keuze is.
Ik had echt geen keuze....
Of jawel, ik had door kunnen werken totdat ik voor de trein sprong, maar ik ben voor die tijd gestopt en afgekeurd.
Tja dat lees je er dan zelf in.

En jouw post klinkt ook wel veroordelend, als in 'als je wel werkt dan zal het wel niet zo erg zijn'.
01-09-2018 17:12
Aan de andere kant vind ik ook soms weinig begrip naar mensen zonder diagnose.

Ik bedoel, ik heb geen diagnose om dat ik mij nooit heb laten diagnosticeren. Ik weet zo ook wel waar ik last van heb en wat ik mankeer. Maar ik lijk dus wel te functioneren want ik heb een (goede) baan. Heb op het forum ook al mee gemaakt dat dat dan voor je voeten wordt geworpen want als je dat kunt zal het wel mee vallen etc.

voor de duidelijkheid ik hoef geen diagnose of erkenning ergens van.
Ja, dat is echt belachelijk. Als je een baan hebt en (nog) functioneert, betekent niet dat je nergens last van hebt of niets mankeer. Iedereen zou hulp moeten kunnen krijgen, met of zonder diagnose.
Life is short. Eat dessert first.
Strikje, begrijp ik het goed dat je jezelf heb gediagnosticeerd met een aandoening? Ik heb verder geen waardeoordeel hoor, maar ik had altijd het idee dat jij ook zo'n labeltje had (gekregen)?
01-09-2018 17:26
nee klopt, ik heb ook het diep geworteld idee dat ik dat ook niet mag (heb ook een hoop shit zelf veroorzaakt ooit). Dat is volgens mij het enige verschil tussen mij en sommige andere mensen die wel beperkingen accepteren en dus niet werken etc, maw afhankelijk op stellen.

En ja ik kijk zo veel naar binnen dat ik mij zelf intussen wel ken :P
Al heb je alle shit zelf veroorzaakt, dat maakt je klachten niet minder dan bij een ander hè.
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 17:41
Ja, dat is echt belachelijk. Als je een baan hebt en (nog) functioneert, betekent niet dat je nergens last van hebt of niets mankeer. Iedereen zou hulp moeten kunnen krijgen, met of zonder diagnose.
Wat ze dan niet zien is dat ik buiten het werk om dus niks doe, aan de medicatie zit om uberhaupt naar buiten te durven etc en niet van nature kan slapen, en inmiddels ook een beetje te veel drink om van alles weg te dringen.

Maar goed, dat hoeft van mij ook niet dat ze dat zien want dat wil ik ook totaal niet, maar ik voel wel altijd zo'n opvlammen van pure haat als ik iemand zo iets hoor verkondigen.
Loullah schreef:
01-09-2018 17:42
Strikje, begrijp ik het goed dat je jezelf heb gediagnosticeerd met een aandoening? Ik heb verder geen waardeoordeel hoor, maar ik had altijd het idee dat jij ook zo'n labeltje had (gekregen)?
Nou je hebt natuurlijk wel een waarde oordeel, niet dat dat erg is maar je mag er best eerlijk om zijn.

Nope, geen diagnose, heb besloten dat ik dat toch niet wil. En nee, ik diagnosticeer mij zelf niet, maar ik ben intelligent genoeg om logisch na te denken en in te zien waar ik last van heb en dat kan eventueel liggen in een omkaderd probleem (=diagnose), maar dat vind ik helemaal niet interessant. Of je het nu omlijst of niet, het blijft een schilderij (Pollock denk ik meteen aan, als ik een schilderij zou moeten beschrijven dat lijkt op mijn geestelijk gesteldheid).
01-09-2018 17:44
Wat ze dan niet zien is dat ik buiten het werk om dus niks doe, aan de medicatie zit om uberhaupt naar buiten te durven etc en niet van nature kan slapen, en inmiddels ook een beetje te veel drink om van alles weg te dringen.

Maar goed, dat hoeft van mij ook niet dat ze dat zien want dat wil ik ook totaal niet, maar ik voel wel altijd zo'n opvlammen van pure haat als ik iemand zo iets hoor verkondigen.
Maar zou het dan niet beter zijn om minder te werken? Dit klinkt toch echt niet goed? Je kan wel door en door en doorgaan, maar soms is het verstandiger en gezonder om stil te staan.
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 17:46
Maar zou het dan niet beter zijn om minder te werken? Dit klinkt toch echt niet goed? Je kan wel door en door en doorgaan, maar soms is het verstandiger en gezonder om stil te staan.
Mwah nee, dat kan ik dus niet. En ik denk ook niet dat het ooit beter wordt of zo, dus dan kan ik beter werken. Dan gebruik ik mijn stem nog eens af en toe door sociale interactie (wel minimaal maar toch). Ik werk ook maar 32 u hoor.

Voor de duidelijkheid ik vind mij zelf niet zielig of zo en bij voorbeeld hulp zou ik mij zelf niet ontzeggen want dat is gewoon een zakelijke transactie, maar ik voel heel sterk dat ik geen recht meer heb op bij de pakken neer zitten of nou ja, iets weer te verkloten. En dat is mijn manier maar dan.

Het leven kan leuker zijn/worden.
Wat voor aandoening denk je dat je hebt?
Alcoholisme omdat je schreef dat je veel drinkt?
Loullah schreef:
01-09-2018 17:53
Ik moet gewoon lachen om hoe slecht je logisch denkvermogen is en dit je conclusie is. Sorry not sorry.
01-09-2018 17:50
Mwah nee, dat kan ik dus niet. En ik denk ook niet dat het ooit beter wordt of zo, dus dan kan ik beter werken. Dan gebruik ik mijn stem nog eens af en toe door sociale interactie (wel minimaal maar toch). Ik werk ook maar 32 u hoor.

Voor de duidelijkheid ik vind mij zelf niet zielig of zo en bij voorbeeld hulp zou ik mij zelf niet ontzeggen want dat is gewoon een zakelijke transactie, maar ik voel heel sterk dat ik geen recht meer heb op bij de pakken neer zitten of nou ja, iets weer te verkloten. En dat is mijn manier maar dan.
Ik vind dat je heel hard voor jezelf bent en ik vind het rot voor jou dat je je zo voelt.
Loullah schreef:
Sorry hoor, maar lees nou nog eens wat Strikje schreef en kom dan terug.
doornroosje9 schreef:
01-09-2018 17:55
Ik vind dat je heel hard voor jezelf bent en ik vind het rot voor jou dat je je zo voelt.
ja klopt ook wel hoor. En dat vind ik iig lief van jou :cat: (<< heb ik mooi excuus om deze smiley te gebruiken want ik vind die grappig)
Loullah schreef:
Ga je nu echt deze vraag stellen?
Als ze het had willen zeggen, had ze ons wel verteld, denk je niet?
En die informatie met jou delen zou ik haar daarnaast ten zeerste afraden.

Je vindt jezelf niet zielig, toch een :rose:
doornroosje9 schreef:
Vind ik ook.
Strikje, ik lees soms over je worsteling en bewonder je openheid en je onsentimentele houding. Maar gun je ook wel wat meer compassie met jezelf. Ik heb nog nooit iets van je gelezen waardoor ik dacht "naar mens" of "slecht mens". Ook al heb je zelf een rol gespeeld in hoe het nu met je gaat, je verdient wel een kans op iets fijners, op verbetering.
Is dat harde, ik verdien het niet, een manier om overeind te blijven?
Lady*Voldemort schreef:
01-09-2018 17:56
Sorry hoor, maar lees nou nog eens wat Strikje schreef en kom dan terug.
Ik las wat ze schreef. Ze zat aan de medicatie schreef ze dus ik dacht het zal wel geen "bekend" labeltje zijn. Misschien een verslaving. dat is een ook een aandoening ..
doornroosje9 schreef:
Zo ontzettend dit ... Als dit voor jou werkt is het heel fijn dat je gevonden hebt wat voor jou werkt. Maar ik hoop ergens dat je een manier om te leven vindt die voor jou werkt zonder dat je zo hard naar jezelf bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven