Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
nina1966 schreef:
02-09-2018 11:18
Jij bent geen dokter dus je kan het zomaar mis hebben. De opleiding voor arts duurt niet voor niets erg lang hé. Dat is echt wel anders dan wat lezen op internet of horen van iemand en roepen dat je ook "artrose" hebt, om de knie nog maar even als voorbeeld te nemen.
...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Waarom heb ik toch de dwangmatigheid dat ik alles hier wil bijlezen na een avondje afwezigheid. Echt he, wat een geneuzel. En dan ook nog eens iemand die het nu blijkbaar fijn over wil doen...

Welke leuke topics heb ik gemist gisteravond en vanochtend?
nina1966 schreef:
02-09-2018 11:16
Nee dus en dat schreef ik juist. Je kan pijn hebben maar je moet naar de dokter om te weten of het ook echt artrose is. Dat je niet van grote groepen en lawaai houd en niet zo sociaal bent wil nog niet zeggen dat je autisme hebt of ass. Het beweren dat je bij pijn in je knie artrose hebt is zelfdiagnose en vaak is die fout.
En ik schreef dus continu dat ik geen diagnose stelde.

Jezus Christus nina, kap eens met die irritante projectie van jou. Je bent zelf afgekeurd en afhankelijk van sociale huur, hebt een kind dat diagnoses heeft, en valt hier iedereen aan die zegt ergens last van te hebben en blijft er maar op door gaan zonder dat je gelijk hebt.
Marana-- schreef:
02-09-2018 11:23
Waarom heb ik toch de dwangmatigheid dat ik alles hier wil bijlezen na een avondje afwezigheid. Echt he, wat een geneuzel. En dan ook nog eens iemand die het nu blijkbaar fijn over wil doen...

Zit jij nu naar een diagnose te hengelen? :whip:
Of is het een zelfdiagnose?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Twee keer is wat overdreven.
kia・ora wijzigde dit bericht op 02-09-2018 11:25
90.37% gewijzigd
Marana-- schreef:
02-09-2018 11:23

Ik mag geen diagnoses stellen.

:P
Nouschi schreef:
02-09-2018 11:01
Het leven?
Ja, dat is ook een tranendal.

Maar ik doelde op dit forum in het algemeen en napraat in het bijzonder. Wat een zinloos gezuig.
Ooooh Strik en Kia, ik had het niet eens door! :rofl:

VJ beantwoordt mijn vraag wel zie ik, hmmm.
Nja dan maar even doorgaan in het chiaburgertopic. Bij gebrek aan beter...
Marana-- schreef:
02-09-2018 11:43
Ooooh Strik en Kia, ik had het niet eens door! :rofl:

VJ beantwoordt mijn vraag wel zie ik, hmmm.
Nja dan maar even doorgaan in het chiaburgertopic. Bij gebrek aan beter...
Jaja, tuurlijk, maak dat de kat maar wijs.
Kia, ik heb je een pb gestuurd. Staat bij mij nu nog in postvak uit, geen idee of hij aan gaat komen.
Kia•Ora schreef:
02-09-2018 11:46
Jaja, tuurlijk, maak dat de kat maar wijs.
Nah, liever niet. Er is me in dit topic de afgelopen dagen al meer wijs gemaakt dan me lief is.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
nina1966 schreef:
02-09-2018 11:16
Nee dus en dat schreef ik juist. Je kan pijn hebben maar je moet naar de dokter om te weten of het ook echt artrose is. Dat je niet van grote groepen en lawaai houd en niet zo sociaal bent wil nog niet zeggen dat je autisme hebt of ass. Het beweren dat je bij pijn in je knie artrose hebt is zelfdiagnose en vaak is die fout.

Dat ben ik met je eens, men kan een scheurtje in de meniscus hebben, slijmbeursontsteking, reuma en nog veel meer. Zo kan ik ook meerdere aandoeningen noemen waarbij men niet van drukte, lawaai en grote groepen houd. Diagnose is aan de arts.
LOEP ME MAAR aub.
zazamaenade schreef:
02-09-2018 10:45
Zeg, weet één van jullie of het (door de mods :roll: ) wordt toegestaan om in een topic waar de OP is verwijderd een cachelink te zetten naar de OP ?
In dat topic over vrouwen en niet-dominante mannen heeft de TO, een oude bekende volgens mij, het topic proberen te sluiten.
Zo'n cachelink werkt geloof ik maar een dag, maar toch.
Een ban is het mij alleen niet waard.

Ik vind het maar vreemd dat sommige het logisch vinden dat dit niet zou mogen. In principe doe je helemaal niks in strijd met de forumregels. Dus per definitie mag het dan gewoon. Je zou zelfs de oorspronkelijke OP-tekst in een post kunnen plakken als zijnde 'dit is wat TO zei'. Technisch gezien ben je dan de OP niet aan het quoten want die is weggehaald. En ook ben je niet off-topic.

Eigenlijk wel een goed idee als iemand de OP verwijdert vind ik. Die flauwekul altijd.
Calamitycat schreef:
02-09-2018 12:00
Nah, liever niet. Er is me in dit topic de afgelopen dagen al meer wijs gemaakt dan me lief is.

;-D
shifty schreef:
02-09-2018 12:09
Ik vind het maar vreemd dat sommige het logisch vinden dat dit niet zou mogen. In principe doe je helemaal niks in strijd met de forumregels. Dus per definitie mag het dan gewoon. Je zou zelfs de oorspronkelijke OP-tekst in een post kunnen plakken als zijnde 'dit is wat TO zei'. Technisch gezien ben je dan de OP niet aan het quoten want die is weggehaald. En ook ben je niet off-topic.

Jazeker ben je dan wel aan het quoten. Een citaat is een citaat, ongeacht of het oorspronkelijke bericht nog te vinden is.
Wat je wel zou mogen doen is het in je eigen woorden navertellen (parafraseren). In die zin mag 'dit is wat TO zei' wel.
Nu op NPO1 Buitenhof over Burn-out.
shifty schreef:
02-09-2018 12:09

Eigenlijk wel een goed idee als iemand de OP verwijdert vind ik. Die flauwekul altijd.

Inmiddels heb ik antwoord van de mod dat een cachelink plaatsen niet mag (het had me verbaasd als ze hadden gezegd van wel). Discussiëren met de mods heeft geen zin want het moet via de mail, waar je geen antwoorden krijgt (geprobeerd) en de rest wordt straks gewist vanwege off-topic.
Ik vind het lastig omdat je nooit kunt weten waarom iemand de OP wist. Handelen uit paniek of andere emotionele kwetsbaarheid (OP plaatsen en spijt krijgen) afstraffen met 'had je maar niet zo dom moeten zijn' is ook niet zo fijn.
Daarom leek zo'n cachelink me een goed compromis, zo'n link werkt maar een paar dagen (dacht ik), iedereen die het handigheidje kent gebruikt het toch wel, en een topic blijft dan nog een paar dagen leesbaar, en nieuwe mensen kunnen nog reageren.
Voor noodgevallen (als mensen de OP helemaal weg willen hebben uit het topic vanwege privé-ellende) kunnen de mods altijd nog de post met de cachelink wissen wegens ongepast.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-09-2018 12:57
1.05% gewijzigd
nounou
RikM schreef:
02-09-2018 12:40
Jazeker ben je dan wel aan het quoten. Een citaat is een citaat, ongeacht of het oorspronkelijke bericht nog te vinden is.
Wat je wel zou mogen doen is het in je eigen woorden navertellen (parafraseren). In die zin mag 'dit is wat TO zei' wel.
Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrouwjagersma schreef:
02-09-2018 11:29
Ja, dat is ook een tranendal.

:hug:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat een aantal mensen dit forum veel te serieus nemen.
Pipistrello schreef:
02-09-2018 13:03
Zó! Waarom zou je idd een OP terug willen plaatsen van iemand????
Soms word ik wel echt schijt ziek van al die leeggehaalde OP's, maar iemands OP zomaar terug plaatsen vind ik echt niet kunnen.
Pipistrello schreef:
Dat denk ik ook
Pipistrello schreef:
Dat verbaas ik mij nog dagelijks over.
Ik denk dat een aantal mensen hier vooral uit verveling komen, en alleen geamuseerd willen worden.
Er zijn ook andere redenen om hier te komen, maar dat is misschien lastig om je dat voor te stellen als je je vooral verveeld voelt.

Wie heeft het overigens over een OP terugplaatsen ?
Dat heb ik niemand zien voorstellen.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven