Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zazamaenade schreef:
02-09-2018 13:40
Ik denk dat een aantal mensen hier vooral uit verveling komen, en alleen geamuseerd willen worden.
Er zijn ook andere redenen om hier te komen, maar dat is misschien lastig om je dat voor te stellen als je je vooral verveeld voelt.

Wie heeft het overigens over een OP terugplaatsen ?
Dat heb ik niemand zien voorstellen.

Jij. Een cachelink plaatsen is precies hetzelfde.
Head* schreef:
02-09-2018 12:00
Kia, ik heb je een pb gestuurd. Staat bij mij nu nog in postvak uit, geen idee of hij aan gaat komen.
Hij is overgekomen, heb hem gelezen, ga hem straks beantwoorden, ben nu aan het werk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Calamitycat schreef:
02-09-2018 12:00
Nah, liever niet. Er is me in dit topic de afgelopen dagen al meer wijs gemaakt dan me lief is.
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
nina1966 schreef:
02-09-2018 11:16
Nee dus en dat schreef ik juist. Je kan pijn hebben maar je moet naar de dokter om te weten of het ook echt artrose is. Dat je niet van grote groepen en lawaai houd en niet zo sociaal bent wil nog niet zeggen dat je autisme hebt of ass. Het beweren dat je bij pijn in je knie artrose hebt is zelfdiagnose en vaak is die fout.
Jij kunt ook zuigen hè?
Strikje heeft toch nergens gezegd dat ze zichzelf een diagnose heeft gegeven?
Ik zit al jaren in de WAO, deels vanwege psychische klachten.
Sinds 4 jaar zijn die psychische klachten samengevat met de term 'autisme', maar ook voordat het die naam had had ik diezelfde klachten en wist ik wat ik mankeerde.
Het had alleen nog geen naam.
Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Als je een zere knie hebt weet je dat je een zere knie hebt en bijv niet zo lang kunt lopen. Maakt helemaal niet uit of daar dan een officiële diagnose 'artrose' aan hangt.
Stipje weet wat haar mankeert (als in: pijn in haar knie), maar hoeft geen diagnose. Wrsch maakt het namelijk niks uit of het artrose is of iets anders, ze weet dat ze die pijn heeft.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
02-09-2018 13:50
Jij kunt ook zuigen hè?
Strikje heeft toch nergens gezegd dat ze zichzelf een diagnose heeft gegeven?
Ik zit al jaren in de WAO, deels vanwege psychische klachten.
Sinds 4 jaar zijn die psychische klachten samengevat met de term 'autisme', maar ook voordat het die naam had had ik diezelfde klachten en wist ik wat ik mankeerde.
Het had alleen nog geen naam.
Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Als je een zere knie hebt weet je dat je een zere knie hebt en bijv niet zo lang kunt lopen. Maakt helemaal niet uit of daar dan een officiële diagnose 'artrose' aan hangt.
Stipje weet wat haar mankeert (als in: pijn in haar knie), maar hoeft geen diagnose. Wrsch maakt het namelijk niks uit of het artrose is of iets anders, ze weet dat ze die pijn heeft.
Goed samen gevat en dit is dus ook wat ik van af moment 1 bedoelde. En ook gewoon schreef.
Oifa schreef:
02-09-2018 13:29
Soms word ik wel echt schijt ziek van al die leeggehaalde OP's, maar iemands OP zomaar terug plaatsen vind ik echt niet kunnen.

Ik vind dat ook rete-irritant en ronduit asociaal om de OP weg te halen. En daarom vind ik het ook moreel gezien helemaal prima om een OP die verwijderd is terug te plaatsen. Dat verhaal van mods 'maatregelen getroffen wegens verwijderen OP' is natuurlijk ook nikszeggend.
strikjemetstippels schreef:
02-09-2018 13:52
Goed samen gevat en dit is dus ook wat ik van af moment 1 bedoelde. En ook gewoon schreef.
En je was glashelder.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

En wat volgens mij iedereen snapte hoor. Op 2 na.
En dat hadden de meeste ook gewoon begrepen hoor.
:proud: als ik SMS goed inschat, waren dit te veel troost-reacties.
(Dead Kennedys)
RikM schreef:
02-09-2018 12:40
Jazeker ben je dan wel aan het quoten. Een citaat is een citaat, ongeacht of het oorspronkelijke bericht nog te vinden is.
Wat je wel zou mogen doen is het in je eigen woorden navertellen (parafraseren). In die zin mag 'dit is wat TO zei' wel.

Een link is een link en geen citaat. En als een OP is verwijderd citeer je dus sowieso niet de OP.
shifty schreef:
02-09-2018 13:54
Ik vind dat ook rete-irritant en ronduit asociaal om de OP weg te halen. En daarom vind ik het ook moreel gezien helemaal prima om een OP die verwijderd is terug te plaatsen. Dat verhaal van mods 'maatregelen getroffen wegens verwijderen OP' is natuurlijk ook nikszeggend.

Eigenlijk is het een non-discussie. Ze moeten de mogelijkheid om de OP te wijzigen gewoon inkorten tot een half uurtje of zo. Dan is er helemaal geen probleem. Moet er per sé iets weggehaald worden vanwege privacy of zo dan vraag je dat aan een moderator.
De meesten begrepen het gelukkig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Op het moment dat het VF het toe staat de OP te verwijderen is op dat moment tevens de eerdere OP niet meer de OP
Star² schreef:
02-09-2018 13:44
Jij. Een cachelink plaatsen is precies hetzelfde.

Nee, dat vind ik dus niet.
Het is gebruik maken van de tijdelijke mogelijkheden om alsnog een OP te lezen.
Een cachelink plaatsen vind ik iets wezenlijk anders dan een OP kopiëren uit cache en die terugplaatsen.
nounou
JollyRider schreef:
02-09-2018 13:57
:proud: als ik SMS goed inschat, waren dit te veel troost-reacties.
ahhaha ja :P

(ik moest ff denken, SMS, wie gebruikt dat nog, je whatsappt toch tegenwoordig...oooh wait)
RikM schreef:
02-09-2018 13:59
Eigenlijk is het een non-discussie. Ze moeten de mogelijkheid om de OP te wijzigen gewoon inkorten tot een half uurtje of zo. Dan is er helemaal geen probleem. Moet er per sé iets weggehaald worden vanwege privacy of zo dan vraag je dat aan een moderator.

Exact.
RikM schreef:

Nou, inderdaad. De mods reageren niet op die suggestie (voor de zoveelste keer gedaan, denk ik ?).
'Over beleid gaan we niet in discussie' :clown:
nounou
RikM schreef:
Nou ja, dit dus. Hopelijk denken mensen dan ook wat beter na over wat ze plaatsen.
¡Apagando las luces!
02-09-2018 14:02
ahhaha ja :P

(ik moest ff denken, SMS, wie gebruikt dat nog, je whatsappt toch tegenwoordig...oooh wait)
Heb ik goed onthouden dat jij, laten we zeggen, een wat Russische manier van omgaan met lijden hebt? (als in: laat maar komen, het leven is klote, maar he, ons krijg je niet kapot)

Het is één van de dingen die het erg leuk maakt je te lezen, en tegelijk constant zo'n gevoel geeft dat je een arm om je heen zou willen slaan. (Geen zorgen, ik ben een contact-hater, dus vanaf 500m zwaaien is voor mij al erg intiem)
(Dead Kennedys)
SombraOnline schreef:
02-09-2018 14:10
Nou ja, dit dus. Hopelijk denken mensen dan ook wat beter na over wat ze plaatsen.
Ik hoop eigenlijk dat mensen zich eens gaan realiseren dat ze niet per sé de reacties krijgen waar ze op hopen, maar dat er ook andere invalshoeken en dus andere reacties komen.
JollyRider schreef:
02-09-2018 14:11
Heb ik goed onthouden dat jij, laten we zeggen, een wat Russische manier van omgaan met lijden hebt? (als in: laat maar komen, het leven is klote, maar he, ons krijg je niet kapot)

Het is één van de dingen die het erg leuk maakt je te lezen, en tegelijk constant zo'n gevoel geeft dat je een arm om je heen zou willen slaan. (Geen zorgen, ik ben een contact-hater, dus vanaf 500m zwaaien is voor mij al erg intiem)
Ja zo beetje wel ja, of gewoon meer van 'ja wat moet ik anders dan doen behalve van een brug af springen, wat erg definitief is en je gaat ooit toch dood dus is dat al niet zinloos'.

hahaah ja ik ook contact hater, of meer contact gehandicapt. sowieso via forum (even hypothetisch) zou ik al nooit af spreken want dan 'kennen' mensen mij al en kan ik niet zelf bepalen wat ik neer zet van mij zelf. Dat verbaast mij altijd zo aan de oproepjes hier en zelfs meetings van uit hier las ik eens, niet dat ik dat raar vind maar ik snap maar niet hoe ze het doen.

Dat kan mijn motto wel zijn trouwens 'ik snap maar niet hoe ze het doen'. :P
lise1985 schreef:
02-09-2018 14:15
Ik hoop eigenlijk dat mensen zich eens gaan realiseren dat ze niet per sé de reacties krijgen waar ze op hopen, maar dat er ook andere invalshoeken en dus andere reacties komen.
Dat ook, ja. Ik kom zelf soms ook tot andere inzichten hier. Kan heel nuttig zijn, maar soms ook niet ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
02-09-2018 14:20
Dat ook, ja. Ik kom zelf soms ook tot andere inzichten hier. Kan heel nuttig zijn, maar soms ook niet ;-D
Precies. Het is niet altijd wat je wil horen, maar ik neem aan dat dat in je eigen omgeving niet anders is.
02-09-2018 14:16
Ja zo beetje wel ja, of gewoon meer van 'ja wat moet ik anders dan doen behalve van een brug af springen, wat erg definitief is en je gaat ooit toch dood dus is dat al niet zinloos'.

hahaah ja ik ook contact hater, of meer contact gehandicapt. sowieso via forum (even hypothetisch) zou ik al nooit af spreken want dan 'kennen' mensen mij al en kan ik niet zelf bepalen wat ik neer zet van mij zelf. Dat verbaast mij altijd zo aan de oproepjes hier en zelfs meetings van uit hier las ik eens, niet dat ik dat raar vind maar ik snap maar niet hoe ze het doen.

Dat kan mijn motto wel zijn trouwens 'ik snap maar niet hoe ze het doen'. :P
Grappig. Zullen wij dan maar afspreken? En dan afspreken elkaar nooit te ontmoeten bedoel ik :)
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven