Het Grote Babyvragentopic deel 3

13-05-2018 09:23 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het derde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om gezellig met ons mee te praten over luiers, hapjes, slapen en andere mijlpalen!
@suiker nu lijkt het net of we het geviert hebben :-? , maar het is meer toeval :-D misschien heb ik meer geviert dat ik voor t eerst in een half jaar weereen normaal salaris heb gekregen 8-)

We zijn vandaag met baby de stad in geweest en eens lekker ouderwets geshopt, en baby vond het leuk! Hij heeft het vier uur volgehouden, wel met een lange pauze en lekker in de draagzak maar dit bied mogelijkheden voor een stedentripje :-D
En ik heb echt zulke leuke kleertje gekocht, wil hem het liefst nu uit bed halen en zn nieuwe outfits aantrekken, maar ik denk dat dat toch geen succes gaat worden nu ;-)
Zo ik heb een beetje bijgelezen. Heb een drukke week achter de rug. Veel gewerkt en veel afspraken buiten werk om.
Dus ben eigenlijk behoorlijk op, want ook thuis gaat alles gewoon door... Zit door die drukte ook niet zo heel lekker in mn vel merk ik. Maar dat komt wel goed. Komende week is een stuk rustiger.

Zoon heeft sinds afgelopen vrijdag een hoestje. Heeft vrijdag op zaterdag nacht ook behoorlijk liggen spoken daardoor.
Hij draait volop op zn zij en ook steeds vaker hup door naar zn buik :D Alleen terug op zn rug snapt hij nog niet dus als hij het zat is komt de frustratie omdat dat hij die handeling nog niet echt onder de knie heeft....

@slapen hier een romper met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen. In de ochtend wel altijd erg koude handjes..... maar verder wordt hij niet wakker van de kou. Denk dat we binnenkort wel voor een wat dikkere slaapzak moeten gaan.
Wat bedoelen jullie met pyjama en dan in slaapzak? Als in broekje en shirt en dan ook een rompertje? Ik ben altijd maar bang dat zoon het dan té warm krijgt en heb ooit gelezen dat té warm gevaarlijk kan zijn.....?

@Draagzak, ik heb een bondolino en die bevalt erg goed. Heb hem nu niet zo vaak meer nodig als in de onrustige periode.

@maxi cosi/slapen nou mijn zoon slaapt echt maar zelden in de auto...!!! O_O Zelfs als ik het een beetje plan rond slaap tijd is het niet standaard dat hij slaapt...
Laatst alleen naar een verjaardag met zoon geweest 40 min rijden. Heenweg alleen om zich heen gekeken, terugweg alleen maar gebrult en ik kon echt nergens eraf om hem even zn speen terug te geven.... Dus ja dan zit ik de rit ook maar uit in de hoop dat hij toch in slaap valt of stopt... Maar dat was geen pretje.
Ik vind het dan ook altijd wel bijzonder dat mensen zeggen, ik ga autorijden met mn kleine want dat slaapt ie wel... Ons exemplaar echt niet hoor :$

@luiers, ben nu voor de nacht overgestapt op de baby dry. We verschoonde zoon altijd nog met laatste fles, maar die zijn we aan het afbouwen dus willen eigenlijk niet dat als die eraf is we hem toch nog moeten verschonen. Wij gebruiken pampers, heel soms kruidvat luiers.
Bevalt me eigenlijk wel goed.
Hier verschonen we bij het wakker worden en checken het voor en/of na het slapen. Dus niet echt om de zoveel uur. Soms even voelen hoe verzadigd de luier is. En bij een poepluier meteen natuurlijk :D
Tralalalala
MevrouwTomatensoep schreef:
02-09-2018 09:28
Zoon is hier inmiddels alweer 9 maanden! :-o Tijd hier niet gelezen omdat het gewoon drúk is met actief kind en werk etc. Hij doet het wel mega goed, is al bijna geen baby meer als je ziet wat hij kan.

Wel een vraag; sinds een week slaapt hij ‘s nachts echt dramatisch slecht. De eerste uren gaan wel, maar vanaf een uur of 1 wordt het spoken. Piepen, jammeren, woelen, praten... het enige dat helpt is hem bij mij leggen. Ik slaap dan zelf alleen veel lichter en word van alles wakker. Iemand tips? (Geen ‘leg hem waar je hem niet kunt horen’ aub want daar geloof ik niet in)
Je bent de zoveelste van wie ik dit hoor.. Gelukkig maar, want het stelt mij gerust dat dit een fase is. ;) Hier is dochter bijna 9 maanden en het is al een paar weken raak. Meestal gaat de avond nog goed in eigen bed, maar daarna wordt ze huilend wakker. Enige dat helpt is bij ons in bed nemen. Dan slaapt ze eigenlijk direct weer door. Dit is dus ook onze oplossing momenteel, ook omdat ik van veel vriendinnen hoor dat het wel weer goedkomt.
Ik slaap er wel ook een stuk lichter door helaas, maar tis nog altijd beter dan uren met der rondlopen 's nachts..
Heel soms lukt het haar slapend weer in bed te leggen, maar meestal wordt ze dan direct wakker en is het direct weer huilen.

Nog wel een tip die wij sinds vandaag proberen: een nacht slapen in een hemdje en dan dat hemdje bij baby in bed leggen voor een vertrouwde geur. Volgens mij is het verlatingsangst namelijk..

Verder ben ik druk aan het bijlezen hier. Heb het zo druk dat ik gewoon niet aan reageren toekom.
Suikerwafel schreef:
02-09-2018 14:58
@maisnon; als je haar voed zo'n silliconending aan de andere kant? Hebi ik ook een tijdje gedaan. Kreeg ik 20-6₩ cc per keer mee en het kost geen moeite ;)!

@Ballys; leuk, wij hebben er geen aandacht aan besteed haha. Vrouw is zelfs een weekend weg met schoonmoeder. Ik heb wel een foto gemaakt met zo'n kaart. Vind ik stiekem altijd leuk!
Suiker, wat voor siliconending? Ik neem aan dat je iets bedoeld om de melk van de toeschietreflex van de andere borst op te vangen? Slim, nog niet aan gedacht! :idee:
Ook even bijgelezen :-)

@ auto: spiegeltje hangt er, handig om haar te zien, maar heb niet de indruk dat ze al door heeft dat ze mij erin kan zien. Het is inderdaad vooral lastig als we stilstaan (leve de file...) maar eens overstuur blijft ze wenen. Even uitzitten vrees ik, gelukkig hoef ik niet al te vaak alleen de auto te nemen met haar

@ pyjama: hier romper met korte mouwtjes en pyjama in één stuk daarboven, ze begint de nacht onder een lakentje maar schopt dat meestal weg, we hebben dus warme slaapzakjes liggen voor als het wat kouder wordt :-) Ze lijkt het zo oké te vinden, maar heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat ze het te warm of te koud had, dus weet niet of ik de signalen goed oppik...
Maisnon3 schreef:
02-09-2018 22:46
Suiker, wat voor siliconending? Ik neem aan dat je iets bedoeld om de melk van de toeschietreflex van de andere borst op te vangen? Slim, nog niet aan gedacht! :idee:
https://www.moedermelknetwerk-borstkolf ... 90-ml.html zoiets!
Hier al vanaf dat ze 3 weken was een slaapzakje. Verder geen lakens of dekentjes meer, veel te eng.

Heb altijd, behalve bij die hittegolf, een slaapzak met lange mouwen, nu eentje die licht gevoerd is. Daaronder heeft ze dan alleen een romper.
Dat ziet er echt super handig uit! Ik ga proberen wat het doet, dank je voor de tip!
Dank voor de reacties. Ik sliep vannacht vanwege koorts apart en zoon bij vriend, ik geloof niet dat vriend ook maar even geslapen heeft :facepalm: Wel fijn om te lezen dat het herkend wordt, even volhouden dus.

Wb kleding slaapt zoon hier in een romper, shirt en de puckababy zonder binnenvoering.
Natte tosti..
@platy: een bekend signaal van te koud is dat ze rond 5uur wakker worden. Dat is het koudste moment van de nacht. Wat wij hier op zo'n moment deden was als wij naar bed ging preventief een dekentje erover en hopen dat ze erondee blijven liggen. En nog een keer controleren als iemand van ons toevallig naar de wc moest.

@maxicosi: oudste sliep er nooit in, maar die sliep überhaupt alleen maar in een verduisterde kamer in een bed... Wij verbazen ons er over dat de jongste er inderdaad in slaapt, net als op alle andere plekken waar de oudste nooit sliep.

@slapen: vannacht naast mij in alleen een mouwloos rompertje, want koorts. En dan heeft ze nog flink liggen zweten. Hopelijk gaat het vannacht weer beter. Normaal ligt ze in een (iets dikkere) zomerslaapzak van de prenatal, nog zonder pyjama, want dat gaat nog prima. Meestal dus in een mouwloos rompertje, ik doe dan halverwege de nacht wel het raam dicht van haar kamer. Ach, ze houdt van kou :proud:
Maartje2016 schreef:
03-09-2018 07:46
@platy: een bekend signaal van te koud is dat ze rond 5uur wakker worden. Dat is het koudste moment van de nacht. Wat wij hier op zo'n moment deden was als wij naar bed ging preventief een dekentje erover en hopen dat ze erondee blijven liggen. En nog een keer controleren als iemand van ons toevallig naar de wc moest.

Interessant, dat doet dochter dus, en ik maar vertellen dat ze 's nachts al wat een ritme heeft ;-) En nu ik erover nadenk is dat begonnen na de hittegolf en drinkt ze dan wel een beetje, maar niet erg hongerig. Zal dan toch eens moeten experimenteren, super handig dit forum :-) Weet enkel niet zo goed wat ik haar dan ga aandoen. Deken vind ik wat eng voor 's nachts omdat ze zich soms 90° draait in haar bed en wil niet dat ze eronder belandt. Warmere pyjama of toch al een wat warmere slaapzak met enkel rompertje eronder? Maar dan heb ik wat schrik dat ze het te warm gaat hebben aan het begin van de nacht, en da's natuurlijk niet handig om halverwege de nacht toe te voegen...
Als ze het te warm hebben laten ze het meestal ook wel horen ;-) . Dan worden ze ook wat bezweet wakker, bij ons is dan vaak het achterhoofdje of de nek iets klam. Dan trekken we dus wat uit, als er nog wat uit te trekken valt :facepalm:

Sorry dat ik de droom van een ritme bij je dochter om zeep heb geholpen :whistle:
weet er iemand nog een leuke cursusu of activiteit met een baby van 1 jaar op de vrijdag?
Westerpaviljoen schreef:
03-09-2018 12:54
weet er iemand nog een leuke cursusu of activiteit met een baby van 1 jaar op de vrijdag?
https://aapjeskooi.nl

Weet niet op welke dag het in Rotterdam is, maar anders kan je misschien naar monkeytown (peutertarief vanaf 1-4 jaar als je voor 11:30 binnen bent)
:cheer: We zijn van de avond fles af !
Fijn!

Zoon heeft al een week nu een hoest en nu ook nog snotneus erbij. Gelukkig is hij er niet minder vrolijk om. Alleen inslapen is lastiger en wordt sneller tussendoor wakker door het hoesten.
Hopelijk snel weer over, kunnen er niet zoveel aan doen...

Hapjes gaan kei goed, zo fijn :)
Tralalalala
Hi Krullenbol, ik breek even in omdat je post me Triggerde. Wij willen bij mijn dochter ook de laatste fles af gaan bouwen dus ben benieuwd of je toe kan lichten hoe jullie dit aangepakt hebben. Hoe oud is je kindje? Hoeveel flessen krijgt ze nog op een dag en met welke hoeveelheid. Veel vragen 😅.

Thanks alvast :)
Suze210 schreef:
06-09-2018 16:52
Hi Krullenbol, ik breek even in omdat je post me Triggerde. Wij willen bij mijn dochter ook de laatste fles af gaan bouwen dus ben benieuwd of je toe kan lichten hoe jullie dit aangepakt hebben. Hoe oud is je kindje? Hoeveel flessen krijgt ze nog op een dag en met welke hoeveelheid. Veel vragen 😅.

Thanks alvast :)
Haha, nou bij cb ong 3,5 /4week geleden gaven ze aan dat zoon qua gewicht de laatste fles niet meer nodig heeft maar omdat hij zo goed doorslaapt we hem ook niet ineens rigoureus eraf hoefde te halen.
In die week voordat ik de afspraak had waren we qua tijd al aan het vervroegen.
Als eerst van 23.00 naar 22.45 gewoon 180cc en dat dan 2 dagen toen weer kwartiertje eerder naar 22.30 maar toen 150cc aangeboden. Dit een dag of 4 gedaan waarbij we na 2 dagen dus weer naar een kwartier eerder gingen dus op 22.00 uitkwamen.
Toen zijn we gaan minderen naar 120cc 3 dagen en toen zaten we nog rond 21.15 met 90cc ook nog 3 dagen en gisteren dachten we ineens, we gaan het gewoon proberen zonder en daar werd hij dus niet eerder wakker door. Terwijl hij die laatste fles vaak al rond 18.30 krijgt omdat hij het langer niet volhoudt.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Zoon is 5,5 maand en zit nu op 4 flessen van 180 op een dag met in de ochtend een eetlepel fruit en in de middag een eetlepel groente wat helemaal op gaat 8-)
Tralalalala
Wat fijn!! Hier kan ik iets mee. Wij zijn nu ook de tijd aan het vervroegen inderdaad. Mijn dochter drinkt al weken maar 60-100ML bij haar laatste fles. Ze laat altijd veel staan en we moeten haar wakker maken dus vind het zo zielig eigenlijk. Vind het alleen spannend om ineens te stoppen.

Op welke tijden zit je dan overdag? Want als ik de laatste ga vervroegen om 21 dan zit ik wel heel dicht op die van 19. Benieuwd hoe je hier mee omging.
Fijn Krul. Ik wil ook maar 4 voedingsmomenten en een baby die doorslaapt ;( ... Ik heb nu een borstvoeding eraf (van 16.30) omdat ze om 17.30 veel vast voedsel krijgt. Om 22.30 geven we dan een flesje kv ter compensatie (100, meer red ze niet). Maar nu haalt ze in de nacht in (3x ipv 1 of 2). Ook al geef ik haar maar 1x de borst en 1x een flesje. Is dat dan mamahonger? Of gewoon nog willen drinken

Volgende week weer buitenland. Vrouw zegt dat ze die nacht wel gaat fixen (maw dat ze na mijn tripje doorslaapt). Ben benieuwd!
Suze210 schreef:
06-09-2018 18:59
Wat fijn!! Hier kan ik iets mee. Wij zijn nu ook de tijd aan het vervroegen inderdaad. Mijn dochter drinkt al weken maar 60-100ML bij haar laatste fles. Ze laat altijd veel staan en we moeten haar wakker maken dus vind het zo zielig eigenlijk. Vind het alleen spannend om ineens te stoppen.

Op welke tijden zit je dan overdag? Want als ik de laatste ga vervroegen om 21 dan zit ik wel heel dicht op die van 19. Benieuwd hoe je hier mee omging.
Wij zitten qua fles tijden zo:
Tussen 6.30/7.00
10.30/11.00
14.30/15.00 en dan vaak al rond 18.30 omdat zoon het in de avond langer niet vol houdt maar hopelijk verschuift dit nog.
Fruit rond 9.30 groente rond 17.00

Als je dochtertje al zoveel laat staan van die laatste fles heeft ze hem waarschijnlijk niet nodig lijkt me...
En wij zijn dus ook maar tot 21.15 gegaan want anders zoals je zegt heel vroeg op de laatste.

Het is en blijft zoeken met die kleintjes :)
Wij hebben namelijk met fles best standaard tijden maar met slapen overdag daarin tegen... :nope:
Tralalalala
Suikerwafel schreef:
06-09-2018 19:05
Volgende week weer buitenland. Vrouw zegt dat ze die nacht wel gaat fixen (maw dat ze na mijn tripje doorslaapt). Ben benieuwd!
Kan ze dat dan daarna ook hier even komen fixen? :whistle:
Suikerwafel schreef:
06-09-2018 19:05
Fijn Krul. Ik wil ook maar 4 voedingsmomenten en een baby die doorslaapt ;(
Ik ook!! Hier hebben we er nu nog 8, waaronder 1 om ongeveer 22:30, 2:00 en 4:30 uur :( Ik zou al heel gelukkig worden van nog maar 1 nachtvoeding... Maar verder doet ze het allemaal heel goed dus heb ik niet veel te klagen. Zelfs overdag inslapen gaat weer makkelijker. Maar ben een beetje moe en toe aan iets meer slaap geloof ik.

Maar fijn Krul, geniet er van!
Hier hebben wij ‘gewoon’ in een keer die fles eraf gehaald om te kijken wat dr zou gebeuren. Nou niks dus :lol: gewoon verder slapen tot de volgende ochtend (of af en toe een huiltje voor een speentje). Dus dat kun je ook nog proberen ;) ik dacht ik probeer t gewoon en anders neem ik een fles in de nacht voor lief. Maar op een enkele keer na (tandjes of ziek) nooit meer een fles hoeven geven tussen 1900-06:30.

Ik heb dus nooit borstvoeding gegeven (mee gestopt omdat ik te ziek was en moest herstellen) maar wil t nu voor nummer 2 wel weer een kans gaan geven maar ik vind jullie verhalen niet echt bemoedigend :nope:
Teckeltje88 schreef:
06-09-2018 20:36
Ik heb dus nooit borstvoeding gegeven (mee gestopt omdat ik te ziek was en moest herstellen) maar wil t nu voor nummer 2 wel weer een kans gaan geven maar ik vind jullie verhalen niet echt bemoedigend :nope:
:there:

Het valt wel mee hoor. Dochter slaapt nu met 6 maanden door van 19 tot 4, en dan na bv weer tot 7, dus eigenlijk heb ik over haar niks te klagen. En aangezien man de nachten van zoon op zich neemt (als hij niet voor werk de hort op is dan), hoef ik er voor hem niet uit.
Teckeltje, stoer! Ik durf dat dus niet. Mijn nachtrust is me zoveel waard dat ik bang ben dat ze weer gaat spoken haha.

Krullenbol, Thanks voor de tijden. Klinkt als een fijn schema. Om de 4 uur lukt hier vaak nog niet. Dan is ze echt al eerder hongerig/jengelig. Slapen gaat hier dan wel weer goed, we hebben een behoorlijke slaapkop. Na iedere fles gaat ze naar bed, een houden een wakkere tijd aan van max 2 uur (ze is 4 maanden).
Zonder haar slaapjes is ze echt niet te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven