Acupunctuur en Ivf
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:31
Hallo
Vorig jaar zijn wij gestart met onze 1ste ivf poging. Hier zijn uiteindelijk elf embryo's uit gekomen en 4 terugplaatsingen.
De laatste terugplaatsing is geëindigd in een vroege miskraam.
Ivm overstimulatie de vorige keer ben ik de tweede poging gestart met het korte schema. Deze poging is afgebroken ivm geen groei.
Binnenkort gaan wij weer starten met een nieuwe poging. Wederom het lange schema. Inmiddels de ervaring dat ik de wachtweken slopend vindt, denk de meesten wel. Wij denken erover om de poging te combineren met acupunctuur ( en Chinees kruiden geneeskunde).
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad?
Vorig jaar zijn wij gestart met onze 1ste ivf poging. Hier zijn uiteindelijk elf embryo's uit gekomen en 4 terugplaatsingen.
De laatste terugplaatsing is geëindigd in een vroege miskraam.
Ivm overstimulatie de vorige keer ben ik de tweede poging gestart met het korte schema. Deze poging is afgebroken ivm geen groei.
Binnenkort gaan wij weer starten met een nieuwe poging. Wederom het lange schema. Inmiddels de ervaring dat ik de wachtweken slopend vindt, denk de meesten wel. Wij denken erover om de poging te combineren met acupunctuur ( en Chinees kruiden geneeskunde).
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad?
zaterdag 1 september 2018 om 15:58
Ik heb ruim 6 jaar in de mmm gezeten. Probleem was dat er nooit een innesteling plaats vond. Bij de laatste terugplaatsing van de 3e IVF poging ben ik begonnen met accupunctuur. Die poging ben ik zwanger geraakt, helaas geëindigd in een miskraam.
Daarna hebben we nog een IVF poging gedaan, uiteindelijk 1 goede embryo terug geplaatst, ook weer accupunctuur gedaan. Inmiddels ben ik 32 weken zwanger.
De medische behandelingen waren niet anders dan de keren daarvoor. Bewijs is er natuurlijk nooit, maar ik wilde er alles aan gedaan hebben wat ik kon doen.
Ik ben bij Goed Gevoel in Oosterhout geweest.
Daarna hebben we nog een IVF poging gedaan, uiteindelijk 1 goede embryo terug geplaatst, ook weer accupunctuur gedaan. Inmiddels ben ik 32 weken zwanger.
De medische behandelingen waren niet anders dan de keren daarvoor. Bewijs is er natuurlijk nooit, maar ik wilde er alles aan gedaan hebben wat ik kon doen.
Ik ben bij Goed Gevoel in Oosterhout geweest.
maandag 3 september 2018 om 17:13
Ik doe ook ivf ivm acupunctuur. Deze ronde is me zoveel beter bevallen dan alle voorgaande rondes hormoonstimulatie. Ik heb minder last van bijwerkingen. En voor het eerst meer eicellen. Nu nog afwachten of ik ook zwanger raak.
Ik neem trouwens ook Chinese kruiden. Ik wil nu alles proberen, aangezien het de laatste ronde is.
Ik neem trouwens ook Chinese kruiden. Ik wil nu alles proberen, aangezien het de laatste ronde is.
maandag 3 september 2018 om 17:23
Ik heb na meerdere miskramen acupunctuur gedaan. 1x begonnen voor ovulatie niet zwanger geraakt maar had in die periode heel veel stress door andere gebeurtenissen. Daarna even rust en toen na positieve test weer acupunctuur. Deze zit er nu nog en ben bijna 15w zwanger. Of de acupunctuur echt iets heeft bijgedragen weet ik niet maar vond een uurtje daar liggen ook wel heerlijk ontspannend.
maandag 3 september 2018 om 18:22
Emceetje, wat fijn dat het zo goed bevalt! Spannend zeg!
83 angel, gefeliciteerd met je zwangerschap, gebruik je ook kruiden?
Zo ja, heel benieuwd welke?
Ik gebruik nu dus ook kruiden waarop staat dat je het niet mag nemen in combinatie met zwangerschap. Acupuncturist geeft aan dat het echt te vertrouwen is en dat het milde kruiden zijn. Vind het toch wel wat spannend. Hij heeft de etiketten zelf laten samenstellen.
Sinds dat ik ben geweest voel ik mij wel echt prettig. Had ook last van rugklachten en die zijn nu zeer mild of niet aanwezig, misschien toeval?
Zou ook graag er ervaringen horen waarbij tijdens zwangerschap kruiden zijn gebruikt.
Ik zit niet in een traject en ben dus nog niet zwanger, maar gestart omdat dit mogelijk iets zou kunnen betekenen ter bevordering en had nog wat behandelingen tegoed.
83 angel, gefeliciteerd met je zwangerschap, gebruik je ook kruiden?
Zo ja, heel benieuwd welke?
Ik gebruik nu dus ook kruiden waarop staat dat je het niet mag nemen in combinatie met zwangerschap. Acupuncturist geeft aan dat het echt te vertrouwen is en dat het milde kruiden zijn. Vind het toch wel wat spannend. Hij heeft de etiketten zelf laten samenstellen.
Sinds dat ik ben geweest voel ik mij wel echt prettig. Had ook last van rugklachten en die zijn nu zeer mild of niet aanwezig, misschien toeval?
Zou ook graag er ervaringen horen waarbij tijdens zwangerschap kruiden zijn gebruikt.
Ik zit niet in een traject en ben dus nog niet zwanger, maar gestart omdat dit mogelijk iets zou kunnen betekenen ter bevordering en had nog wat behandelingen tegoed.