Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 3 september 2018 om 20:58
Moeite mee? Juist niet, ik ben hier op het forum juist bekend vanwege mijn anti-zwemles-posts.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 3 september 2018 om 21:05
maandag 3 september 2018 om 21:15
Het gaat mij helemaal niet om de kwaliteit of de kosten.
Ik vind het hele idee dat kinderen MOETEN leren zwemmen een soort massa-hysterie. Want we hebben zo veel water in Nederland.
Ja, dus?
maandag 3 september 2018 om 21:35
Volgens mij gaat het meer op het sociale aspect.
Groep 7 en 8 woensdagmiddag? Hele klas naar het zwembad.
Groep 8 kamp? Zwemmen.
Brugklasintroductie? Zwemfestijn.
Einde schooljaar gymlessen? Zwembad.
Tweede klas introductie? Vlotten bouwen.
Derde klas introductie? Kanoen.
Vierde klas afsluiten? Raften.
Dat was in ieder geval hoe het bij mij op de middelbare school ging. En afgaande op social media herinneringen van vroeger ook van andere scholen vanwege de vele foto's die er altijd online werden geplaatst.
(Waarom scholen dan altijd iets met water moeten doen heb ik dan wel nooit begrepen.)
maandag 3 september 2018 om 21:46
Ik bedenk me ook net dat in de vijfde je op mijn school verplicht een blok iets op het water moest doen. Wat was het ook al weer, ook kanoen denk ik?
Eigenlijk wel raar dat scholen iets verplichten waar niet alle leerlingen aan mee kunnen doen. Dat heb je bij bijvoorbeeld squash en boksen niet (tenzij medische redenen).
Eigenlijk wel raar dat scholen iets verplichten waar niet alle leerlingen aan mee kunnen doen. Dat heb je bij bijvoorbeeld squash en boksen niet (tenzij medische redenen).
maandag 3 september 2018 om 21:46
Mijn kinderen hebben echt nooit nadeel ondervonden van het feit dat ze geen zwemdiploma's hadden.Foiza1999 schreef: ↑03-09-2018 21:35Volgens mij gaat het meer op het sociale aspect.
Groep 7 en 8 woensdagmiddag? Hele klas naar het zwembad.
Groep 8 kamp? Zwemmen.
Brugklasintroductie? Zwemfestijn.
Tweede klas introductie? Vlotten bouwen.
Derde klas introductie? Kanoen.
Vierde klas afsluiten? Raften.
Dat was in ieder geval hoe het bij mij op de middelbare school ging. En afgaande op social media herinneringen van vroeger ook van andere scholen vanwege de vele foto's die er altijd online werden geplaatst.
(Waarom scholen dan altijd iets met water moeten doen heb ik dan wel nooit begrepen.)
En het werkt natuurlijk andersom: in mijn jeugd had nog lang niet iedereen een zwemdiploma en waren er dus ook geen zwemfeestjes.
Nu iedereen diploma's heeft kunnen er zwemfeestjes gehouden worden.
maandag 3 september 2018 om 22:37
Volgens mij zijn er juist de laatste jaren meer kinderen die nooit hebben leren zwemmen, onder andere door immigratie waar kinderen niet worden opgevoed met zwemlessen.Solomio schreef: ↑03-09-2018 21:46Mijn kinderen hebben echt nooit nadeel ondervonden van het feit dat ze geen zwemdiploma's hadden.
En het werkt natuurlijk andersom: in mijn jeugd had nog lang niet iedereen een zwemdiploma en waren er dus ook geen zwemfeestjes.
maandag 3 september 2018 om 22:38
maandag 3 september 2018 om 22:43
Gelukkig.
Konden ze zich wel redden in het water?
Ik ben als kind eens per ongeluk in het water gevallen in de middle of nowhere. En ik weet niet of ik dat had kunnen navertellen als ik niet had kunnen zwemmen.Dus ik vind kunnen zwemmen toch wel erg handig.
maandag 3 september 2018 om 22:46
Ik ben een tijd meegegaan met schoolzwemmen (ben trouwens geen voorstander van schoolzwemmen) en het viel mij juist op hoeveel autochtone kinderen niet konden zwemmen.
maandag 3 september 2018 om 23:59
Ik ben ook een kleintje (1.55) maar ik ga niet mee in het busje hoor. Ik blijf lekker thuis 
Zwemmen vond ik als kind verschrikkelijk. Nog steeds doe je me geen plezier met een zwembad - veel te plakkerig warm in de pashokjes, al dat natte gedoe. Maar ik vind het dan weer wel fijn dat ik als kind heb leren zwemmen. Mijn vader leerde het pas toen ik er al was. Hij kan behoorlijk goed zwemmen, maar ik weet nog hoe hij toen ik tiener was nooit meedeed met watergevechten, want dat vond hij eng. Terwijl hij in korte tijd toch drie diploma's gehaald heeft. Ik denk dat het vertrouwd raken met water wat dat betreft belangrijk er is dan diploma's; mijn broertje met geen diploma's maar wel leren zwemmen als kind is uiteindelijk vrijer en daarmee beter in het water.
Zwemmen vond ik als kind verschrikkelijk. Nog steeds doe je me geen plezier met een zwembad - veel te plakkerig warm in de pashokjes, al dat natte gedoe. Maar ik vind het dan weer wel fijn dat ik als kind heb leren zwemmen. Mijn vader leerde het pas toen ik er al was. Hij kan behoorlijk goed zwemmen, maar ik weet nog hoe hij toen ik tiener was nooit meedeed met watergevechten, want dat vond hij eng. Terwijl hij in korte tijd toch drie diploma's gehaald heeft. Ik denk dat het vertrouwd raken met water wat dat betreft belangrijk er is dan diploma's; mijn broertje met geen diploma's maar wel leren zwemmen als kind is uiteindelijk vrijer en daarmee beter in het water.
dinsdag 4 september 2018 om 06:46
Mij viel vooral op dat kinderen steeds jonger op zwemles gaan, er mede daardoor steeds langer over doen. Iedereen het vreselijk vindt, maar niemand lijkt na te denken over het daadwerkelijke belang van die zwemlessen.
Mijn kinderen en ik vonden het verschrikkelijk, die zwemlessen, en ik heb er dus voor gekozen om dat ieniemini risico te lopen dat mijn kind in het water zou vallen en zou verdrinken.
Er wordt gedaan alsof het feit dat je ervoor kiest om je kind geen zwemdiploma's te laten halen betekent dat je ervoor kiest om je kind voor z'n 10e te laten doodgaan door verdrinking.
dinsdag 4 september 2018 om 07:49
ik geloof wel in het belang van kunnen zwemmen (als in: niet verzuipen), maar heb mijn kinderen ook pas 'laat' op zwemles gedaan. Die haalden dus in een half jaar A&B. Badmeester was het trouwens erg eens met dat de kinderen wat ouder waren, zou hij zelf ook zo doen. Hij zag die guppen van 4,5 (soms nog 3) totaal geen voortgang maken
dinsdag 4 september 2018 om 07:49
Ik ben al heul oud, maar wij hadden ook zwem(bad)feestjes hoor.Solomio schreef: ↑03-09-2018 21:46Mijn kinderen hebben echt nooit nadeel ondervonden van het feit dat ze geen zwemdiploma's hadden.
dinsdag 4 september 2018 om 07:54
dinsdag 4 september 2018 om 07:56
Wij ook, ben toch blij dat ik mijn diploma had. Ook mijn kinderen, hoeveel wateractiviteiten zij wel niet gehad hebben deze zomer. Sowieso zijn we vaak gaan zwemmen met die hitte. je kind niet op zwemles doen..tja. Elk jaar in de zomer schrik ik weer van alle nieuwsberichten van verdronken kinderen.
...
dinsdag 4 september 2018 om 07:58
Heb je kinderen wel laten inenten? Of laat je ze ook het ieniemini risico lopen dat ze overlijden door een ziekte? Ik vind het bijna in dezelfde categorie vallen.Solomio schreef: ↑04-09-2018 06:46Mijn kinderen en ik vonden het verschrikkelijk, die zwemlessen, en ik heb er dus voor gekozen om dat ieniemini risico te lopen dat mijn kind in het water zou vallen en zou verdrinken.
Er wordt gedaan alsof het feit dat je ervoor kiest om je kind geen zwemdiploma's te laten halen betekent dat je ervoor kiest om je kind voor z'n 10e te laten doodgaan door verdrinking.
...
dinsdag 4 september 2018 om 08:13
Eens en eens.lilalinda schreef: ↑04-09-2018 07:49ik geloof wel in het belang van kunnen zwemmen (als in: niet verzuipen), maar heb mijn kinderen ook pas 'laat' op zwemles gedaan. Die haalden dus in een half jaar A&B. Badmeester was het trouwens erg eens met dat de kinderen wat ouder waren, zou hij zelf ook zo doen. Hij zag die guppen van 4,5 (soms nog 3) totaal geen voortgang maken