Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

zondag 2 september 2018 om 18:25
@groot bed, hier begon hij gevaarlijke capriolen uit te halen om in zijn ledikant te komen dus toen 1 kant weggehaald. We waren ook bang dat hij er nu erg vaak uit zou komen, maar dat deed hij niet. Ook viel hij er niet uit.
Nu heeft hij sinds kort een groot bed, ledikant wordt straks voor zijn broertje/zusje. Hij is er supertrots op en als er iemand komt moet hij zijn bed laten zien en verteld trots dat papa deze gemaakt heeft.
Nu heeft hij sinds kort een groot bed, ledikant wordt straks voor zijn broertje/zusje. Hij is er supertrots op en als er iemand komt moet hij zijn bed laten zien en verteld trots dat papa deze gemaakt heeft.
zondag 2 september 2018 om 18:54
Dochter is nog nooit uit haar ledikant geklommen. De enige reden was dat haar broertje er tzt in gaat slapen (die ligt voorlopig nog in de wieg). En we daarom op tijd met wennen wilden beginnen. Dochter heeft er een maand voor nodig gehad. We lazen haar voor in het grote bed en daarna wilde ze telkens in het kleine bed slapen. Na een maand bleef ze na het voorlezen (met een berg knuffels) in haar grote bed liggen. En sindsdien gaat het goed, nu dus een ruime maand. De berg knuffels ligt er overigens nog steeds. Het ledikantje staat ook nog in haar kamer. Maar dat is puur uit laksheid
die willen we binnenkort samen met dochter verhuizen naar de babykamer.

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
zondag 2 september 2018 om 19:00

zondag 2 september 2018 om 21:42
Maechtje, om nog even terug te komen op dat slaan. Mijn zoontje doet heeft dat met name in de eerste weken na de geboorte van zijn broertje (nu 2.5 maand oud) gedaan. Voornamelijk uit frustratie/boosheid dat hij niet bij papa of mama kon zitten. En ook onlangs een keer toen baby te lang of hard huilde naar zijn zin. Ik snap ook wel dat dat gehuil irritant is, maar zeg ook heel duidelijk dat slaan niet mag. Ik heb er wat over gelezen en ze kunnen die impuls waarschijnlijk nog niet goed beheersen. Dus het blijft hier benoemen dat slaan niet mag en evt gevoel erkennen, maar zonder er verder al te veel aandacht aan te besteden. En alle keren dat peuter lief is voor baby dat benoemen we dan. Vandaag mocht baby even zijn favoriete knuffel hebben omdat baby zo aan het huilen was 
Peuter ligt hier in een eenpersoonsbed sinds hij 2 jaar is. Maar daarvoor lag hij de nachten bij ons in bed, dus een groot bed kende hij al
We hebben wel een hekje aan het bed, want hij slaapt nog redelijk beweeglijk. En op zich blijft hij er redelijk goed in liggen en komt hij er niet vaak uit.
Slaapzak is hier verdwenen met de warmte. In de winter moeten we maar eens kijken hoe dat gaat, en of hij dan goed onder zijn dekbed blijft liggen. Het wordt namelijk verdomde koud in onze slaapkamers.
Qua kleding hier ook niet veel anders qua hoeveelheden dan wat al genoemd is. Afhankelijk van wat we eten gaat het meer of minder dagen mee. We wassen alle kleding sowieso maar 1x in de week (1x kleur, 1x wit, 1x zwart).

Peuter ligt hier in een eenpersoonsbed sinds hij 2 jaar is. Maar daarvoor lag hij de nachten bij ons in bed, dus een groot bed kende hij al

Slaapzak is hier verdwenen met de warmte. In de winter moeten we maar eens kijken hoe dat gaat, en of hij dan goed onder zijn dekbed blijft liggen. Het wordt namelijk verdomde koud in onze slaapkamers.
Qua kleding hier ook niet veel anders qua hoeveelheden dan wat al genoemd is. Afhankelijk van wat we eten gaat het meer of minder dagen mee. We wassen alle kleding sowieso maar 1x in de week (1x kleur, 1x wit, 1x zwart).

zondag 2 september 2018 om 22:30
Dat komt wel.... plots...Morgenstond_ schreef: ↑02-09-2018 21:53Ik ben trouwens erg onder de indruk van de peuters die zelf hun slaapzak uit kunnen doen of die in hun ledikant klimmen. Dat zie ik mijn zoontje dus echt niet doen![]()
zondag 2 september 2018 om 23:08
Mijn oudste vroeg om een groot bed toen hij net 2 was. Hij had dat bij een ouder neefje gezien en wilde dat ook. Ging meteen goed.
Jongste is een beer van een kind die nogal breed slaapt. Hij sliep rond zijn 2e verjaardag heel slecht, toen bedachten we dat hij wellicht niet meer in zijn ledikant paste: bij elke beweging die hij maakte werd ie wakker. En inderdaad, vanaf nacht 1 in het grote bed ging het weer beter.
Enige probleem is dat ie de ruimte goed benut en het hele bed doorrolt: oftewel niet onder de deken blijft. In de zomer geen probleem, maar de afgelopen nachten had ie het toch alweer zo koud (lees: meermaals per nacht wakker) dat hij de slaapzak nodig had. Hij probeert er gelukkig niet mee te lopen, blijft net als in zijn ledikantje lekker liggen roepen tot er iemand komt, maar vraag me wel af hoe/wanneer we hier vanaf komen.
Jongste is een beer van een kind die nogal breed slaapt. Hij sliep rond zijn 2e verjaardag heel slecht, toen bedachten we dat hij wellicht niet meer in zijn ledikant paste: bij elke beweging die hij maakte werd ie wakker. En inderdaad, vanaf nacht 1 in het grote bed ging het weer beter.
Enige probleem is dat ie de ruimte goed benut en het hele bed doorrolt: oftewel niet onder de deken blijft. In de zomer geen probleem, maar de afgelopen nachten had ie het toch alweer zo koud (lees: meermaals per nacht wakker) dat hij de slaapzak nodig had. Hij probeert er gelukkig niet mee te lopen, blijft net als in zijn ledikantje lekker liggen roepen tot er iemand komt, maar vraag me wel af hoe/wanneer we hier vanaf komen.
maandag 3 september 2018 om 07:36
@slaapzak: hier deed zoon van jongs af aan alles in een slaapzak wat hij ook zonder kon: kruipen, lopen, de trap op
. Die slaapzak heeft hem nooit tegengehouden.
Het énige wat hij niet doet met een slaapzak aan, is het ledikant uitklimmen. Maar ja, nu trekt hij dus eerst zijn slaapzak uit om er dan uit (proberen) te klimmen, dus dat lijkt me dan weer een stuk gevaarlijker

Het énige wat hij niet doet met een slaapzak aan, is het ledikant uitklimmen. Maar ja, nu trekt hij dus eerst zijn slaapzak uit om er dan uit (proberen) te klimmen, dus dat lijkt me dan weer een stuk gevaarlijker

maandag 3 september 2018 om 13:41
Hier hetzelfde. Vandaag toevallig een groot bed gekocht... Ik vind het toch wel een dingetje.snowgirl1 schreef: ↑02-09-2018 18:25@groot bed, hier begon hij gevaarlijke capriolen uit te halen om in zijn ledikant te komen dus toen 1 kant weggehaald. We waren ook bang dat hij er nu erg vaak uit zou komen, maar dat deed hij niet. Ook viel hij er niet uit.
Oh, en hij heeft blijkbaar besloten dat middagdutjes vandaag toch niet zijn ding zijn (hoewel hij om half elf al in zijn ogen stond te wrijven).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

maandag 3 september 2018 om 19:56
Ghehe

Hier zijn we aangekomen op het vakantiepark. Thuis wonen we in de binnenstad en heel klein. Dit is ook klein maar midden in het bos aan een meer. Peuter viel bijna van zijn stoel toen hij buiten een merel door de tuin zag hoppen. Tja thuis hebben we niet eens een balkon

Peuter viel gelijk in slaap net in bed. Ik ben benieuwd hoe het slapen zal gaan.
Hoe is het met de andere vakantiegangers?
maandag 3 september 2018 om 19:57
Dus... We zitten in een kinderhuisje in landal, maanden geleden geboekt met het idee dat zoon dan vast wel in een groot bed sliep. Niet dus. Na 3 pogingen al de receptie gebeld of ze een campingbedje konden brengen, was geen probleem gelukkig.
Komt dat meisje het bed brengen, ik heb zoon nog nooit zo verliefd zien kijken naar een bed. Het bed staat, wij nog gevraagd of hij nog een fles wilde, maar zoon stond echt alleen maar naar zijn bed te wijzen. Bekaf
Komt dat meisje het bed brengen, ik heb zoon nog nooit zo verliefd zien kijken naar een bed. Het bed staat, wij nog gevraagd of hij nog een fles wilde, maar zoon stond echt alleen maar naar zijn bed te wijzen. Bekaf

maandag 3 september 2018 om 19:58
Groot bed of ledikant?GlitterCupcake schreef: ↑03-09-2018 19:56Peuter viel gelijk in slaap net in bed. Ik ben benieuwd hoe het slapen zal gaan.
Hoe is het met de andere vakantiegangers?
(Ik ben geloof ik echt geobserdeerd

maandag 3 september 2018 om 20:00
Onze peuter doet wel eens een Epke uit zijn ledikant trouwens: staan, opduwen tot gestrekte arm, buik op de rand, hoofd naar beneden, *BAM* klapt over de rand met zijn rug tegen het bed en laat de rand los. Dan staat ie op zijn voetjes en trippelt weg.
De eerste keer stond ik echt verbaast toe te kijken
De eerste keer stond ik echt verbaast toe te kijken

maandag 3 september 2018 om 20:01
Ledikant. Een bed past bij ons thuis niet. Hij zal er in slapen tot we een nieuw huis hebben.
maandag 3 september 2018 om 20:04
Ik bedoelde nu op vakantieGlitterCupcake schreef: ↑03-09-2018 20:01Ledikant. Een bed past bij ons thuis niet. Hij zal er in slapen tot we een nieuw huis hebben.

(Al een huis gevonden trouwens?)

maandag 3 september 2018 om 20:10
Ook ledikant. Ik ga het er niet op gokken dat peuter in eens in een normaal bed kan slapen.
Wij wonen thuis trouwens zo klein dat ik speciaal voor vakantie een babyfoon heb gekocht

Nee nog geen huis. We zijn nu aan het onderhandelen over een oud gemeentehuis. Dat kunnen we dan ombouwen tot werken + wonen. Een pand dat al af is, is moeilijk te krijgen in deze markt.
dinsdag 4 september 2018 om 22:16

woensdag 5 september 2018 om 08:52
Oh wat heerlijk! Geniet er van

woensdag 5 september 2018 om 09:21
Wij zijn gister naar het waterparadijs op het park gegaan en laten we zeggen dat peuter er alles aan gedaan heeft om zichzelf te doden
Hij had een zwemvest aan en vertikte het om op zijn rug te drijven als hij omviel. Hij bleef spartelen zodat hij op zijn buik bleef. Met zijn gezicht in het water bellenblazen. En in de bubbelzone had ie stiekem de rits en klittebanden losgetrokken onder water. We zaten aan weerskanten van hem en hielden hem vast terwijl we tegen hem praatte en hij gilpt zo onder water uit zijn vest, de bubbelzone uit het diepe in
Zonk als een baksteen.
Kregen we een preek van de badmeester. Dat terwijl we het zwemvest van het park moesten gebruiken. Het reddingsvest wat we bij ons hadden mocht niet. En die van ons kan peuter niet losmaken.
Toen waren we er wel klaar mee en zijn gaan douchen. Trekt ie onderweg hard zijn hand los en loopt het waterslagbad in. Ik kon hem nog net bij zijn oksel grijpen en hij zweefde boven het water.
Je zou bijna denken dat ie suïcidaal is..
Vannacht hebben we hem om de 2,5 uur getemperatuurd. Als hij water binnen had gekregen kan dat gaan ontsteken in de longen waarna ze stoppen met werken. Gelukkig niks aan de hand

Hij had een zwemvest aan en vertikte het om op zijn rug te drijven als hij omviel. Hij bleef spartelen zodat hij op zijn buik bleef. Met zijn gezicht in het water bellenblazen. En in de bubbelzone had ie stiekem de rits en klittebanden losgetrokken onder water. We zaten aan weerskanten van hem en hielden hem vast terwijl we tegen hem praatte en hij gilpt zo onder water uit zijn vest, de bubbelzone uit het diepe in

Kregen we een preek van de badmeester. Dat terwijl we het zwemvest van het park moesten gebruiken. Het reddingsvest wat we bij ons hadden mocht niet. En die van ons kan peuter niet losmaken.
Toen waren we er wel klaar mee en zijn gaan douchen. Trekt ie onderweg hard zijn hand los en loopt het waterslagbad in. Ik kon hem nog net bij zijn oksel grijpen en hij zweefde boven het water.
Je zou bijna denken dat ie suïcidaal is..

Vannacht hebben we hem om de 2,5 uur getemperatuurd. Als hij water binnen had gekregen kan dat gaan ontsteken in de longen waarna ze stoppen met werken. Gelukkig niks aan de hand

woensdag 5 september 2018 om 10:50
Wij gaan straks naar het zwembad. Hebben eindelijk onze ronde zwembandjes binnen, eens kijken of die bij zoon gaan werken. De laatste keer in een zwembad waren er 2 kindjes met die bandjes en de rest had zwemvleugels, die kindjes met de bandjes waren veruit de meest vrije in het water. Ik hoop niet dat dat komt, omdat ze vaker met hun ouders gaan zwemmen dan wij doen met zoon
Hier zijn er als het goed is geen spannende dingen als stroomversnellingen enzo, dus als zoon verzuipt hebben we in elk geval geen spannend verhaal.

Hier zijn er als het goed is geen spannende dingen als stroomversnellingen enzo, dus als zoon verzuipt hebben we in elk geval geen spannend verhaal.
maartje2016 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 10:54
0.19% gewijzigd
woensdag 5 september 2018 om 10:54
Oja, over spannende verhalen, ik moet even reclame maken voor Dinoland in Zwolle.
Wij waren er gisteren, op blijkbaar de enige dinsdag dat ze dicht waren, niet goed gekeken op de site
Maar omdat we ook de parkeerplaats niet af konden hadden we ze gebeld, bleken er wel mensen aanwezig én was een van de mannen van de buitendienst zo lief om voor ons het park open te gooien
Zoon heeft dus heerlijk 2 uur in zijn eentje in de speeltuin tussen de dino's kunnrn rondlopen, kreeg gratis wat te drinken en mocht een knuffel uitzoeken omdat hij bijna voor niks zo lang in de auto had gezeten
Wij waren er gisteren, op blijkbaar de enige dinsdag dat ze dicht waren, niet goed gekeken op de site

Maar omdat we ook de parkeerplaats niet af konden hadden we ze gebeld, bleken er wel mensen aanwezig én was een van de mannen van de buitendienst zo lief om voor ons het park open te gooien

Zoon heeft dus heerlijk 2 uur in zijn eentje in de speeltuin tussen de dino's kunnrn rondlopen, kreeg gratis wat te drinken en mocht een knuffel uitzoeken omdat hij bijna voor niks zo lang in de auto had gezeten