Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
dinsdag 4 september 2018 om 21:28
Heet hij ook zo, kleine rooie? Ik heb een pony die ik altijd "kleine roze" noem. Een klein stouterdje is ze.derooiekater schreef: ↑04-09-2018 21:20Iones aan een tuig kunnen ze prima wennen.
Kleine rooie krijgt nog tot zondag prednison daarna stoppen.
Hij heeft tijd nodig om te herstellen.
Maar ik durf ze niet aan tuigje 24 uur per dag op de hooizolder los te laten. Dat vind ik eng. Ik ben bang dat ze vast komen te zitten of op de een of andere manier zich verhangen. Of ontsnappen.
dinsdag 4 september 2018 om 21:31
Mijn lieve trouwe Bobbes is 2 juli jl overleden. En zij was echt een kattenhater. Had zij nog geleefd, had ik deze kittens niet gehaald. Verder heb ik nog drie honden.Calamitycat schreef: ↑04-09-2018 21:04
Iones, gaat dat dan wel goed met je honden? Die houden toch niet erg van katten dacht ik?
Peppie kan ze niet eens opjagen. Die kan niet fatsoenlijk lopen en is een hartpatiënt.
Sokkie bijt nog geen deuk in een pakje boter. Als een kat zou blazen naar haar, is ze al weg.
Pietertje heeft sinds kort respect. Een keer een aanvaring gehad met een kat denk ik. En dat heeft geholpen. De kat van een vriendin van mij zette een x en hoge rug op naar Pietertje en die nam meteen afstand. Ik dacht "he, dit biedt perspectief!".
Vandaag toen een van de katjes per ongeluk aan een lijntje kwam te bungelen deed ze een uitval. toen deed ik ook een uitval naar haar. Dat mag ze niet doen. En dat hielp. Ze is er nu steeds bij als ik met de kittens bezig ben. Dan leren ze aan elkaar te wennen en leren de katten geen prooigedrag aan te nemen. Het zal wel los lopen. Ik bepaal hier wat gebeurt, en niet Pietertje. Dat heeft ze eerder al ooit ondervonden toen ze twee van mijn kippen had doodgebeten. Ze is voor de volle honder procent kip proof geworden!

dinsdag 4 september 2018 om 21:40
Jij was wel de laatste bij wie ik twee kittens had verwacht (sorryiones schreef: ↑04-09-2018 21:31Mijn lieve trouwe Bobbes is 2 juli jl overleden. En zij was echt een kattenhater. Had zij nog geleefd, had ik deze kittens niet gehaald. Verder heb ik nog drie honden.
Peppie kan ze niet eens opjagen. Die kan niet fatsoenlijk lopen en is een hartpatiënt.
Sokkie bijt nog geen deuk in een pakje boter. Als een kat zou blazen naar haar, is ze al weg.
Pietertje heeft sinds kort respect. Een keer een aanvaring gehad met een kat denk ik. En dat heeft geholpen. De kat van een vriendin van mij zette een x en hoge rug op naar Pietertje en die nam meteen afstand. Ik dacht "he, dit biedt perspectief!".
Vandaag toen een van de katjes per ongeluk aan een lijntje kwam te bungelen deed ze een uitval. toen deed ik ook een uitval naar haar. Dat mag ze niet doen. En dat hielp. Ze is er nu steeds bij als ik met de kittens bezig ben. Dan leren ze aan elkaar te wennen en leren de katten geen prooigedrag aan te nemen. Het zal wel los lopen. Ik bepaal hier wat gebeurt, en niet Pietertje. Dat heeft ze eerder al ooit ondervonden toen ze twee van mijn kippen had doodgebeten. Ze is voor de volle honder procent kip proof geworden!![]()

Nog gecondoleerd met het overlijden van je hond Bobbes, wat een gemis moet dat zijn. Ik vind het mooi om te lezen hoe liefdevol je over je honden schrijft en ik vind het stiekem toch erg leuk dat je nu ook een soort van kattenvrouwtje bent geworden (grapje hoor

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
dinsdag 4 september 2018 om 21:48
Dank je. Het verlies van Bobbes is nog steeds HUGE! Ik wil eigenlijk niet eens meer zo van een dier gaan houden. De pijn is veel te groot.Calamitycat schreef: ↑04-09-2018 21:40Jij was wel de laatste bij wie ik twee kittens had verwacht (sorry) maar zo te lezen was het een weloverwogen keuze en ze leren hoe ze aan elkaar wennen is jou wel toevertrouwd.
Nog gecondoleerd met het overlijden van je hond Bobbes, wat een gemis moet dat zijn. Ik vind het mooi om te lezen hoe liefdevol je over je honden schrijft en ik vind het stiekem toch erg leuk dat je nu ook een soort van kattenvrouwtje bent geworden (grapje hoor).
En dat geldt nog meer voor katten. Kijk, die kittens moet ik nu nog vasthouden maar natuurlijk laat ik ze ooit los, dan kunnen ze fijn gaan jagen in de stal, en ook naar buiten, de zon zien. Want vandaag was het mooi weer en zij zagen de zon niet. Ik heb daar een hekel aan. Ik haat namelijk opsluiten. Dat gaat dwars tegen mijn natuur in.
Maar straks gaan ze los, en dan zijn ze toch min of meer vogelvrij. Zo is de maatschappij namelijk.
Mijn honden lopen ook vrij rond maar hen heb ik geleerd bij huis te blijven. Dat kun je bij een kat niet. Dus zij nemen risico's door de weg over te steken en dat soort dingen. Dat is geen prettig idee. Dit vergt een stuk loslaten maar minder hechten dus. Ik denk niet dat dit heel moeilijk zal zijn want ik ga met mijn honden toch intensiever om. Ik doe er meer mee. De katten zullen door mij dagelijks twee x gevoerd worden, mogelijk zet ik toch een kattenbak neer op de hooizolder, want in de winter vinden ze dat misschien wel prettig. De stal wordt nooit afgesloten zijn, maar de vrieskoude wordt buitengehouden door lamellen, waardoor de paarden naar binnen en naar buiten kunnen. De paarden zelf zullen de verwarming zijn. Daardoor hoeven we de drinkbakken niet af te sluiten, binnen zal het niet vriezen. De katten zullen op de hooizolder zeker comfort vinden. En vertier, tenzij het ze lukt om al het ongedierte op te ruimen.
Ik ben geen kattenhater hoor! Ik heb door de jaren heen al zoveel kittens opgevangen om op te knappen (die vond ik dan ergens en die waren er slecht aan toe) en vervolgens herplaatst. Ik liet ze echt niet aan hun lot over. Maar nooit behoefte gehad aan een kat.
Deze heb ik echt als stalkatten, maar ze zullen zeker de zorg krijgen waar ze recht op hebben. Daarin ben ik gewetensvol. Maar gevoel voor een kat is mij nog onbekend. Maar wie weet komt dat toch wel he. Hangt af van de mate van interactie die ik zal hebben met de dieren. Ik denk dat het met Loki wel mogelijk is. Phoebe moet nog wat toegankelijker worden.
dinsdag 4 september 2018 om 22:28
Ik heb jou -als groot dierenliefhebster- ook nooit als kattenhaatster gezien hoor Iones. We zijn/waren het niet altijd eens, dat hoeft ook niet, maar dat jij je hart op de juiste plaats hebt zitten dat lijkt me duidelijk
Mensen die van dieren houden zijn gewoon fijne mensen.
Ik snap dat je het moeilijk vindt dat je de kittens straks, als ze groter zijn, los moet laten zodat ze lekker buiten en in de stal kattenstreken kunnen uithalen maar bedenk maar dat ze dan wel het gelukkigst zijn. Ze kunnen kat zijn en doen waar ze goed in zijn (slapen en af en toe wat jagen
).
Ik ben vanaf sinds ik me kan heugen al een echt kattenmens en hecht me dus wel ontzettend aan ze. Ze zijn mijn alles.
Ik heb er al een aantal moeten laten gaan, wat een tranendal was natuurlijk. Maar ondanks dat verdriet blijf ik mezelf openstellen voor katten in mijn huis en hart. Een leven zonder katten is voor mij geen leven.
Ondanks dat ik serieus tot op het bot aan ze gehecht ben laat ik ze los (tot op zekere hoogte, 's nachts zijn ze binnen) maar besef me wel dat ik makkelijk praten heb omdat waar ik woon ze veilig naar buiten kunnen en de buren zelf ook veel katten hebben dus die zien de katten buiten niet als overlast. Ook zijn er hier geen wegen in de buurt dus de kans dat ze iets overkomt is godzijdank ontzettend klein. Was dit anders geweest dan had ik of mijn tuin afgeschermd of de katten binnen gehouden.
Ik hoop echt dat jouw katten het rondom je huis en het erf spannend genoeg vinden zodat ze niet te ver de hort op gaan en dus nog heel, heel veel jaren lekker kunnen genieten van de zon en alle andere dingen die een kattenleven zo mooi maken

Ik snap dat je het moeilijk vindt dat je de kittens straks, als ze groter zijn, los moet laten zodat ze lekker buiten en in de stal kattenstreken kunnen uithalen maar bedenk maar dat ze dan wel het gelukkigst zijn. Ze kunnen kat zijn en doen waar ze goed in zijn (slapen en af en toe wat jagen

Ik ben vanaf sinds ik me kan heugen al een echt kattenmens en hecht me dus wel ontzettend aan ze. Ze zijn mijn alles.
Ik heb er al een aantal moeten laten gaan, wat een tranendal was natuurlijk. Maar ondanks dat verdriet blijf ik mezelf openstellen voor katten in mijn huis en hart. Een leven zonder katten is voor mij geen leven.
Ondanks dat ik serieus tot op het bot aan ze gehecht ben laat ik ze los (tot op zekere hoogte, 's nachts zijn ze binnen) maar besef me wel dat ik makkelijk praten heb omdat waar ik woon ze veilig naar buiten kunnen en de buren zelf ook veel katten hebben dus die zien de katten buiten niet als overlast. Ook zijn er hier geen wegen in de buurt dus de kans dat ze iets overkomt is godzijdank ontzettend klein. Was dit anders geweest dan had ik of mijn tuin afgeschermd of de katten binnen gehouden.
Ik hoop echt dat jouw katten het rondom je huis en het erf spannend genoeg vinden zodat ze niet te ver de hort op gaan en dus nog heel, heel veel jaren lekker kunnen genieten van de zon en alle andere dingen die een kattenleven zo mooi maken

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
woensdag 5 september 2018 om 07:39
Iones is het echt geen optie om ze 1 of 2 maanden in huis te nemen dan heb je kans dat ze alle 2 wat meer aan je gaan hechten en dat ze niet al te ver op avontuur gaan en dat je ze zo nu en dan ook nog ziet.
Besef wel dat niet iedere kat een jager is de kat van mijn ouders b.v die gaat ook vanaf jongs af aan naar buiten maar vangt nooit wat sterker nog de eenden en en hun kroost slapen gewoon naast de kat.
Verder klinkt het wel als een katten paradijs als ze eenmaal los zijn lekker struinen beetje slapen overal.
Calamitycat wat heerlijk zn antistress werkplek.
Kleine rooie is niet zijn echte naam alleen hou ik dat liever aan i.v.m herkenbaarheid. De nacht was trouwens een drama verschrikkelijk onrustig wist niet hoe die moest liggen en erg angstig. Uiteindelijk een soort van mandje gemaakt waardoor die wat meer ingepakt lag en tegen mij of tegen de oudste aan. We hebben elkaar een beetje afgelost.
Straks nog telefonisch overleg om te kijken hoe het nu gaat. Zijn ademhaling is goed alleen erg gestrest nog steeds en dat uit zich weer in dingen.
Besef wel dat niet iedere kat een jager is de kat van mijn ouders b.v die gaat ook vanaf jongs af aan naar buiten maar vangt nooit wat sterker nog de eenden en en hun kroost slapen gewoon naast de kat.
Verder klinkt het wel als een katten paradijs als ze eenmaal los zijn lekker struinen beetje slapen overal.
Calamitycat wat heerlijk zn antistress werkplek.
Kleine rooie is niet zijn echte naam alleen hou ik dat liever aan i.v.m herkenbaarheid. De nacht was trouwens een drama verschrikkelijk onrustig wist niet hoe die moest liggen en erg angstig. Uiteindelijk een soort van mandje gemaakt waardoor die wat meer ingepakt lag en tegen mij of tegen de oudste aan. We hebben elkaar een beetje afgelost.
Straks nog telefonisch overleg om te kijken hoe het nu gaat. Zijn ademhaling is goed alleen erg gestrest nog steeds en dat uit zich weer in dingen.
woensdag 5 september 2018 om 10:42
Ah wat zielig derooiekater. Maar met jou als baasje moet dat wel goedkomen.
Ik heb net mijn 2 kittens bij de dierenarts gebracht voor de castratie en sterilisatie. Had het er toch wel even moeilijk mee toen ze naar achter werden gebracht. Ze snappen natuurlijk niet waarom ze daar zijn en dan ben ik er ook niet. Hmppfff ben blij als het 3 uur is, want rond die tijd krijg ik het verlossende telefoontje dat ik ze kan halen.
Ik heb net mijn 2 kittens bij de dierenarts gebracht voor de castratie en sterilisatie. Had het er toch wel even moeilijk mee toen ze naar achter werden gebracht. Ze snappen natuurlijk niet waarom ze daar zijn en dan ben ik er ook niet. Hmppfff ben blij als het 3 uur is, want rond die tijd krijg ik het verlossende telefoontje dat ik ze kan halen.

woensdag 5 september 2018 om 10:54
derooiekater: Wat erg allemaal voor dat beestje, en jou en zijn maatje natuurlijk. Hopelijk gaat het snel goed met die kleine, al is hij bij jou zo te lezen in goede handen.
Ik word misschien binnenkort opgenomen, voor een maximum van 6 weken. Heel erg, maar ik ga de katten het meeste missen. Met mijn man kan ik bellen en appen en hij kan op bezoek komen, maar die beestjes niet
Misschien kan ik leren haken als ik opgenomen ben, stoelhoezen maken voor de eetkamerstoelen, de kitten heeft er flink op huisgehouden
Ik word misschien binnenkort opgenomen, voor een maximum van 6 weken. Heel erg, maar ik ga de katten het meeste missen. Met mijn man kan ik bellen en appen en hij kan op bezoek komen, maar die beestjes niet

Misschien kan ik leren haken als ik opgenomen ben, stoelhoezen maken voor de eetkamerstoelen, de kitten heeft er flink op huisgehouden

woensdag 5 september 2018 om 11:01
Wat fijn dat je kleine rooie weer thuis is RooieKater! Onze S is nu aan het afbouwen met prednison, maar het heeft echt goed geholpen bij haar. Ik hoop dat jou beestje ook snel herstelt!
Iones, boerderijkatten (die vrij rond kunnen lopen) is altijd een dingetje. Vroeger bij mijn ouders op de boerderij hadden we ook altijd katten, die bleven in principe ook in de schuur maar werden natuurlijk wel goed gevoerd en kregen aandacht (zeker van mij als kind
). Maar sommigen dwaalden toch dagenlang af en kwamen op een gegeven moment niet meer terug. Anderen bleven juist altijd op het eigen erf. De aard van het beestje...
Iones, boerderijkatten (die vrij rond kunnen lopen) is altijd een dingetje. Vroeger bij mijn ouders op de boerderij hadden we ook altijd katten, die bleven in principe ook in de schuur maar werden natuurlijk wel goed gevoerd en kregen aandacht (zeker van mij als kind

The owls are not what they seem
woensdag 5 september 2018 om 12:58
Babygroot mocht je er niet bij blijven tot ze onder narcose waren? Sterkte met wachten. En vraag om pijnstillers niet élke dierenarts geeft dat mee.
Lovako heftig 6 weken worden opgenomen ik zou posters laten afdrukken en die mee nemen.
En als hobby diamond painting gaan doen
Hier heb ik voor kleine rooie maar zn baby zak om gebonden kan ik nog wat doen in huis. Zo lang die bij mij of zijn vriendje is is het goed.
Hij is gewoon nog van slag en heeft tijd nodig.
Lovako heftig 6 weken worden opgenomen ik zou posters laten afdrukken en die mee nemen.
En als hobby diamond painting gaan doen

Hier heb ik voor kleine rooie maar zn baby zak om gebonden kan ik nog wat doen in huis. Zo lang die bij mij of zijn vriendje is is het goed.
Hij is gewoon nog van slag en heeft tijd nodig.
woensdag 5 september 2018 om 13:02
Als ik een weekendje naar mijn moeder ben, vraag ik man om te face timen. Niet omdat ik hem zo nodig wil zien....LoVaKo schreef: ↑05-09-2018 10:54derooiekater: Wat erg allemaal voor dat beestje, en jou en zijn maatje natuurlijk. Hopelijk gaat het snel goed met die kleine, al is hij bij jou zo te lezen in goede handen.
Misschien kan ik leren haken als ik opgenomen ben, stoelhoezen maken voor de eetkamerstoelen, de kitten heeft er flink op huisgehouden![]()

Rooie: die draagzak wilde ik er al in gooien. Witje gebruikte mijn badjas als draagzak. Maar die houdt de - intussen 5 kilo - kat niet meer. Dusss... buidel ik ook met hem in de draagzak als hij in knuffelstemming is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

woensdag 5 september 2018 om 13:36
@Derooiekater: Haha je bent de tweede al die me diamondpainting aanraad :rolf: Maar dat zou ik best willen, supergroot van de katten, en dan op t toilet hangen. Fantastisch.
@oudblond: Ha, dat ga ik ook vragen dat facetimen. De kitten hier is helemaal weg van beeldschermen in elke vorm, dus die doet er misschien wel wat mee. Walt zal het waarschijnlijk allemaal niet interesseren, al houd ie wel van me hoor
@oudblond: Ha, dat ga ik ook vragen dat facetimen. De kitten hier is helemaal weg van beeldschermen in elke vorm, dus die doet er misschien wel wat mee. Walt zal het waarschijnlijk allemaal niet interesseren, al houd ie wel van me hoor

woensdag 5 september 2018 om 13:48
Dolfine hij was ooit klein 1.2 kg toen die hier kwam en zeker vergeleken bij zijn grote broer was die echt een mini rooie en sindsdien is dat zijn bij naam.
Oudblond ik heb vorig jaar zn sweater gehad alleen die houd kleine rooie niet meer vandaar zn baby draagzak. Heb ik aan de onderkant dicht genaaid en fleece in gedaan gaat prima. Deze komt bij een vriendin vandaan heb hem al een tijd want door een eerdere operatie ook al dagen met hem zo gelopen. Toen was die helemaal zielig operatie aan zijn oog gehad en 14 dagen een kap moeten dragen.
Lovako gewoon doen
ow en facetimen met de katten is ook niet raar
zelfs mijn ouders vragen om foto`s van hun katten als ze op vakantie zijn.
Oudblond ik heb vorig jaar zn sweater gehad alleen die houd kleine rooie niet meer vandaar zn baby draagzak. Heb ik aan de onderkant dicht genaaid en fleece in gedaan gaat prima. Deze komt bij een vriendin vandaan heb hem al een tijd want door een eerdere operatie ook al dagen met hem zo gelopen. Toen was die helemaal zielig operatie aan zijn oog gehad en 14 dagen een kap moeten dragen.
Lovako gewoon doen

woensdag 5 september 2018 om 14:38
woensdag 5 september 2018 om 22:08
Stoor ik me toch een beetje aan. Altijd dat gezeik over dat dieren niet ergens binnen mogen. Terwijl ze soms zoveel voor je betekenen kunnen.
Mijn man wil de kittens absoluut niet binnen hebben en daar is ons huis eigenlijk ook niet geschikt voor. Niet cat proof. Er staat van alles wat ze zo om kunnen gooien. En ik heb ook volop planten en zo.
Ik heb de kittens uiteindelijk de hele dag aan het lijntje gelaten en ze lagen er heel tevreden bij. Nu moet ik nog naar een goede dierenwinkel om nog wat speeltjes voor ze te kopen om een beetje te triggeren. Hier in het dorp hebben ze niks voor huisdieren.
Maar voor vannacht heb ik ze weer in de bench gedaan. Dat is toch veiliger. Vanmorgen had ik ze er direct uit gelaten aan het touwtje en ging ik in de stal en buiten aan de slag. Hoor ik ineens een heel zielig "miauw!". Ik wist gelijk dat dat niet goed was dus ging ik kijken. Was Loki naar beneden gesprongen maar hij zat nog vast aan het lijntje. Daar hing hij dan.
Kijk, en daarom heb ik een tuigje en geen halsbandje. En daarom durf ik ze niet los te laten als ik er niet ben om geregeld effe te kijken hoe het gaat. Maar uiteindelijk komt het er wel op neer dat ze de hele dag niet in de bench hebben doorgebracht. En dat scheelt wel een hele slok op een borrel. Ik denk dat ik morgen effe langs ga bij de dierenarts om ze te wegen. Dan weet ik hoeveel ik moet doseren voor ontworming.

donderdag 6 september 2018 om 07:38
Nou ja ik wil hier ook geen honden binnen hebben, ten eerst omdat ik het smerig vind maar ook omdat mijn kat ze dus niet tolereert. Ik ken gelukkig ook niemand met een hond dus dat zal hier niet gebeuren. Maar als ik die wel zou kennen mogen de honden lekker thuis blijven als ze hier langskomen.
Zooplus is inderdaad een goede website voor alle kattenspullen. Mijn hangmat voor aan het raam wordt hier nog heel veel gebruikt. Jaime is er gek op.
Jeetje Iones, ik had nooit verwacht dat jij ooit kittens zou nemen. Ben echt wel een beetje verrast. Daarom doe ik mijn kat dus ook geen halsbandje om, doodeng die dingen. Mijne houdt er sowieso niet van trouwens.
Ik heb slecht geslapen eergisternacht omdat Jaime aan het spoken was en ik enorme pijn in mijn keel heb. Dus geen oog dicht gedaan. Een beetje een zwoele avond en meneer wil niet binnen blijven. Ik kan hem dan buiten laten, maar dan wil hij op een gegeven moment toch weer naar binnen en gaat hij mijn onderburen wakker staan mauwen. Dan krijg ik dus ook weer gezeik, dus dan hou ik hem toch maar binnen. Met het gevolg dat hij de halve nacht aan de slaapkamerdeur krabt of aan de deur beneden. Vannacht is hij wel lief gaan slapen gelukkig en maakte hij me als wekker wakker om 6 uur ( gelukkig maar want ik had de wekker op mijn telefoon per ongeluk uitgezet ). Dus heb een beetje bijgeslapen.
Wat sneu voor je rooie, derooiekater. Hoe is het nu met hem?
Facetimen met de kat? Hm geen gek idee voor als ik straks 5 dagen weg ben. Zie er best wel tegenop om hem alleen te laten. Hij is een goede handen hoor, maar toch. Ik vind het niks.
Zooplus is inderdaad een goede website voor alle kattenspullen. Mijn hangmat voor aan het raam wordt hier nog heel veel gebruikt. Jaime is er gek op.
Jeetje Iones, ik had nooit verwacht dat jij ooit kittens zou nemen. Ben echt wel een beetje verrast. Daarom doe ik mijn kat dus ook geen halsbandje om, doodeng die dingen. Mijne houdt er sowieso niet van trouwens.
Ik heb slecht geslapen eergisternacht omdat Jaime aan het spoken was en ik enorme pijn in mijn keel heb. Dus geen oog dicht gedaan. Een beetje een zwoele avond en meneer wil niet binnen blijven. Ik kan hem dan buiten laten, maar dan wil hij op een gegeven moment toch weer naar binnen en gaat hij mijn onderburen wakker staan mauwen. Dan krijg ik dus ook weer gezeik, dus dan hou ik hem toch maar binnen. Met het gevolg dat hij de halve nacht aan de slaapkamerdeur krabt of aan de deur beneden. Vannacht is hij wel lief gaan slapen gelukkig en maakte hij me als wekker wakker om 6 uur ( gelukkig maar want ik had de wekker op mijn telefoon per ongeluk uitgezet ). Dus heb een beetje bijgeslapen.
Wat sneu voor je rooie, derooiekater. Hoe is het nu met hem?
Facetimen met de kat? Hm geen gek idee voor als ik straks 5 dagen weg ben. Zie er best wel tegenop om hem alleen te laten. Hij is een goede handen hoor, maar toch. Ik vind het niks.
donderdag 6 september 2018 om 09:35
donderdag 6 september 2018 om 09:56
Ah succes Banaaninmijnoor.
Gisteren kwamen de kittens super goed uit de castratie en sterilisatie. Ze gingen thuis ook gelijk drinken en eten en ik vond ze helemaal niet duf.
Tijdens het avondeten trok het vrouwtje opeens haar voorpootje in en begon heel spastisch te lopen totdat ze omviel en helemaal verkrampte/verstijfde met enorme pupillen. Ben nog nooit zo bang geweest. Met een noodgang terug naar de dierenarts die speciaal voor ons openbleef. Blijkt dat er bij de narcose ketamine wordt toegediend en dat Storm daar waarschijnlijk niet goed tegen kan. En die aanval was nog een hallucinatie van de narcose. Toch maar de hele nacht wakker geweest en alles in de gaten gehouden.
Gisteren kwamen de kittens super goed uit de castratie en sterilisatie. Ze gingen thuis ook gelijk drinken en eten en ik vond ze helemaal niet duf.
Tijdens het avondeten trok het vrouwtje opeens haar voorpootje in en begon heel spastisch te lopen totdat ze omviel en helemaal verkrampte/verstijfde met enorme pupillen. Ben nog nooit zo bang geweest. Met een noodgang terug naar de dierenarts die speciaal voor ons openbleef. Blijkt dat er bij de narcose ketamine wordt toegediend en dat Storm daar waarschijnlijk niet goed tegen kan. En die aanval was nog een hallucinatie van de narcose. Toch maar de hele nacht wakker geweest en alles in de gaten gehouden.