Uitgerekend mei 2019

25-08-2018 08:46 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!

Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!

graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil

NaamLeeftijd#UDJ/M/V:heart:Afspraken
Frigga27 jaar1e22 aprilV:heart:
Hollandsglorie33 jaar1e (2e)30 aprilJ:heart:
Aster8434 jaar1e2 meiV:heart:
Ananas201835 jaar3e4 meiJ:heart:
WinterDS27 jaar1e5 meiJ :heart:
Foxie2935 jaar2e7 meiJ :heart:
Isayez27 jaar2e7 meiJ:heart:
Mommy201827 jaar2e8 meiV:heart:
Zsa-zsaa30 jaar1e8 meiJ:heart:
bloomaday27 jaar1e9 mei?:heart:
Lulu6228 jaar2e11 meiM:heart:
Wildeperzik29 jaar1e11 meiJ:heart:
Meiks31 jaar1e12 meiM :heart:
Saar201727 jaar1e12 meiM:heart:
Huisjenr627 jaar2e15 meiV:heart:

:hug: Leeuw32 :hug: *FRozen_Star* :hug: Verliefdenonzeker :hug: Evalot :hug:
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
Welkom nieuwe dames! :nerd:

Sporten: Dino ik vind het "eng" als ik bijvoorbeeld keihard zo'n ninjatrap moet doen tegen de boksbal, die beweging voelt voor mij persoonlijk gewoon niet fijn op dit moment. Low intensity ga ik gewoon mee door, ik doe PT dus kan heel duidelijk mijn voorkeuren aangeven. Ik wil gewoon mijn conditie op pijl houden voor de bevalling én om daarna hopelijk weer snel in shape te komen. Iedereen is anders en voelt zich ergens anders comfortabel bij I guess ;)

Cursussen: Nog werkelijk geen idee. Het is mijn eerste kindje dus zou heel graag adviezen horen van jullie :) Waarschijnlijk krijgen we bij de VK ook het een en ander te horen.

Ploftieten: Verschrikkelijk, hou op! Het is bij mij eerder plof-tepels en het doet zo'n pijn :cry: Ik kon vannacht echt amper slapen en heb midden in de nacht maar een strak hemdje aangedaan en dat hielp gelukkig.

Mommy2018: Ik geloofde ook tot begin deze week niet dat ik zwanger was hoor! Het is echt dat ik deze week zo'n last van mijn tepels heb dat ik nu denk, OK dit kan ik me niet inbeelden :-P) Mijn vriend zei gisteren zelfs in bed, wow wat is er met je tepels :rofl: Hahaha. Wat bijzonder dat jullie nu zo snel zwanger waren! En toch juist super leuk dat er weinig tijd tussen zit, is alleen maar leuker voor je kids.

Hier: Vanavond gaan we het mijn schoonouders vertellen, zo veel zin in!! Vrijdag onze beste vrienden en dan (hopelijk) wachten tot 11/12 weken voor de rest :cheer:
Lulu62, ik heb geen dorst, tegenovergestelde, totaal geen honger/trek om te eten, eet/drink weinig omdat ik een constant “ik-moet-overgeven” gevoel heb :| ben een kilo afgevallen in de afgelopen 2 weken.. :roll:

Voor de rest, opgeblazen gevoel, niet makkelijk naar de WC gaan (wel 10x per dag om te plassen) . Borsten gevoelig, maar weinig last van!

Zijn jullie mannen er trouwens ook zo erg mee bezig?
De mijne is er constant mee bezig, buikje voelen, heel beschermend/oplettend (qua eten, wat ik doe etc..) en noemt het kindje nu al “zeepaardje”.. :blond: :hihi: heel apart..! (maar wel lief) :facepalm:
Happy as long as I'm not hungry
Hahaha Hollandsglorie, wij hebben hier garnaal en hij is inderdaad ook erg beschermend. Vooral met sporten, hij vind t eng als ik veel gewicht pak.

Winter, ik bedoelde het ook niet aanvallend als je dat misschien dacht. Was oprecht benieuwd wat het gevoel erbij was. Kan het me wel voorstellen dat het eng voelt. Heb het een beetje met burpees, waarbij ik mezelf op de grond gooi en met snatches, waarbij je de stang met gewicht eraan op je onderbuik moet aanstoten om hem omhoog te gooien.

Lulu, dorst niet echt. Ik vergeet vaak te drinken. Dus probeer nu wel echt ruim voldoende te drinken.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Oke! Nog een test gedaan! Mega positief! Ik geloof het nog steeds niet.
Meteen een afspraak bij de verloskundige gemaakt, 19 september de intake!!

Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen.. Ik denk dat ik nog even twee weekjes wacht ;)
Hollandsglorie: Hier is het de nugget :mrgreen: En beschermend ook wel een beetje, vooral met onze hond met likken bijvoorbeeld (bacteriën) maar voor de rest vrij relaxt hoor. We vinden het beiden vooral nog onwerkelijk :heart:

Dino: Oh nee zeker niet, maar je vroeg waarom sommige dames het eng vonden dus dacht zal even mijn verhaal delen ;) Heerlijk toch dat jij je zo goed voelt erbij, lekker doen!

Lulu: Ik ook geen extreme drink of eet veranderingen verder. Gelukkig niet misselijk (was mijn moeder ook niet), wel af en toe gekke cravings (lees: in de supermarkt een suikerwafel weghappen :facepalm: ) en wel meer honger, een soort hol gevoel.

Mommy: Super! Leuk, hebben we al 3 dames met afspraken op de 19e :thumbsup:
Haha leuk al die werknamen! Wij hebben nog niet echt iets verzonnen. Dochter vangt wel heel veel op, dus gister noemde ik het Frutsel zodat ze niet hoorde dat er het over een toekomstig broertje of zusje hadden

Vriend is er iig een stuk minder mee bezig dan ik! Heb echt het concentratievermogen van een goudvis en moet het op werk echt van me afzetten zodat ik nog iets productief ben.
Aaah dames.. Ik breek ff in..

1 september 5 jaar geleden testte ik positief.. En afgelopen maandag bracht ik mijn zoon voor het eerst naar school.. Ongelofelijk! Ik zit nog steeds in een zeer actief app groepje met meiden van het mei 2014 topic :)

Ik wens jullie een heeeele goede, ongecompliceerde zwangerschap toe.. En veel geluk 🍀 alle clichés zijn waar.. Time flies!!
Wat super leuk dat je even binnen komt waaien Enigme! Bedankt voor je verhaal en je lieve wensen voor ons :hug: Heel veel geluk gewenst met jullie kleine mannetje, hoop dat school hem goed is bevallen :)
Zal ook weer eens wat schrijven.. Ben best wel moe en futloos. Na een werkdag kan je me echt opvegen. Hebben jullie dat ook? En inderdaad totaal geen focus, ik doe echt klunsige en domme dingen haha. Verkeerde sleutels in de deur proberen te proppen enzo. ;)

Merk dat ik nog steeds veel onzekerheid heb. Vanmiddag zelfs weer getest. Teststreep is inmiddels donkerder dan de controlestreep dus het hormoon stijgt in ieder wel nog!

sporten Ik fiets elke dag een redelijke afstand naar werk. We zijn net verhuisd dus ik moet nog op zoek naar een nieuwe sportschool. Wil wel graag iets van pilates of yoga gaan doen. (Als ik ergens energie vandaan kan schrapen :whistle: )

werknamen Hier is het stipje :). En vriend is er ook erg mee bezig. En lekker overbezorgd, vind ik wel heel lief en fijn!

Leuk om te lezen hoe het iedereen vergaat! Veel herkenning!
Hoi allemaal,

Er is hier al heel wat geschreven, dus ik hoop niet dat ik 'te laat' ben, maar ik zou alsnog graag meeschrijven als dat mag. :-]

Ik ben Meiks, 31 jaar en zwanger van onze eerste. Ik heb in maart een nare miskraam gehad, dus ik ben nu nog een beetje huiverig, maar het voelt nu al zoveel beter dan toen. Maar uiteraard blijft die onrust nog even, totdat ik de eerste echo heb gehad.

Ik heb getest op 1 september, en zou op 12 mei uitgerekend zijn. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en heb 18 september al de intake en de eerste echo bij de verloskundige. :hyper: Super spannend! Maar ook zo blij dat het zo snel kan! Ik ga 20 september op vakantie, en was dus heel bang dat ik moest wachten tot erna.

Wat betreft het vertellen...ik heb het mijn beste vriendin vertelt, maar verder nog niemand. Ik het zooo het gevoel alsof ik tegen mn ouders lieg! Haha. Maar we hebben besloten het na de vakantie aan mijn ouders, broer, em schoomfamilie te vertellen. Nu nog even een leuke manier bedenken. Hebben jullie al ideetjes daarvoor?

Ik heb trouwens echt totaal nog nergens last van, qua kwaaltjes. Niet misselijk, geen gevoelige borsten oid, dus ben erg benieuwd wanneer/of dat nog gaat komen. ;-))

Sterkte allemaal met deze onzekere dagen!
@leeuw nee! Wat vreselijk! Ik voel helemaal met je mee. Heel veel sterkte morgen bij de huisarts. Wat zegt je voorgevoel?

Ik sport vrij veel. Doe ook aan crossfit en ik was van plan om dit zo lang mogelijk vol te houden. Ik hoor vooral veel positieve verhalen over sporten en zwanger zijn. Vooral dat de bevalling voorspoediger verloopt omdat je goed in conditie bent. Wel is het belangrijk dat je aangepast sport en je rechte buikspieren ontziet.

Qua appjes gebruik ik alleen flow. Heeft veel interessante informatie. Verder heb ik weinig.

Morgen naar de huisarts en daarnaast ook een afspraak maken bij de gyneacoloog. Ben benieuwd!
@lulu herkenbaar ik drink ook liters! Heb constant dorst.

@holandsglorie wij hebben geen projectnaam. Zijn we te nuchter voor 😂
Ik mag me ook melden! Volgens eigen berekeningen vandaag 4 weken zwanger.
Ik ben 26 en dit is mijn 2e kindje. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik een missed abortion gehad bij 11 weken, dus ik vind het een spannende tijd nu.

Voel me vandaag een beetje misselijk en heb het super warm. Hopelijk wordt die misselijkheid niet meer.

Ik las trouwens hier over een geheime facebook groep, dat lijkt mij heel leuk! Heb dat ook gedaan bij mijn vorige zwangerschap.
Zo lang niet gereageerd hier o_o

Hoe gaat het vandaag met iedereen? Die eerste weken zijn zo spannend maar ook zo leuk. Ik heb nog steeds niet echt ergens last van. Ja snel moe, nog steeds gevoelige borsten en krampjes in mijn baarmoeder. Sinds gisteren ook lage rugpijn. Maar nog geen grammetje misselijk. Wel snel honger en snel vol zitten :-D

Wij hebben ook niet echt een naam, wij zeggen gewoon “de baby” :-D maar dat zeggen we ook nog weleens tegen zoontje die bijna 10 maanden is, dus zal niet snel opvallen. Vandaag 6+1 eindelijk komt de echo in zicht met 7+6 :)
Oo wat hebben jullie allemaal snel de intake en echo! Ik heb die pas met ruim 8 weken! :(

Aster, leuk nog een crossfitter!

Welkom nieuwe meiden, gefeliciteerd.

Heb zelfs ook nog steeds niet helemaal het zwanger gevoel, wat ik bij de tweede wel direct had en er constant mee bezig was. Het is dat mijn borsten alweer een cupmaat gegroeid zijn en dat ik belachelijk moe ben rond half acht 's avonds.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Zsa-zsaa, hier na een dag kantoor (09.00-18.30) ben ik ook op te vegen.. en concentratie van een goudvis idd :facepalm:

Meiks, wij hebben bedacht om uit eten te gaan met beide ouders, einde vd maand (op dezelfde lokatie waar we getrouwd zijn afgelopen 1.juni), en dan voor het toetje een taart tevoorschijn te toveren met een babyschoentje erop (uiteraard moeten we dit afstemmen met het restaurant). Wel lastig om dan het geen-wijn-drinken te verbergen.. :hihi:

Iza92, ik had ook hitte-opvliegers in de eerste week (of 2), terwijl ik normaal gesproken een super koukleum ben en me in de warmte altijd top voel – super raar! :roll:

Hier: Nog steeds constant misselijk gevoel, voel me ook gewoon ‘vol’ zitten (komt door opgezwollen-gevoel) en totaal geen honger/dorst.. gister ben ik tijdens een netflix-serie, op de bank, totaal ingestort rond 22.00, wat me nog nooit eerder gebeurd is (gelukkig dat m’n man me wakker maakt om 23.15 met een smsje – hij is nu weg voor zaken een paar dagen - anders had ik gewoon doorgeslapen :nope: ).
Ah, merk trouwens ook dat ik wat pukkeliger in m'n gezicht wordt.. :'(
Happy as long as I'm not hungry
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven als dat nog mag!
Bij ons ging het zwanger worden helaas niet zo makkelijk.
We begonnen oktober 2016 met proberen en al na 3 maanden was het raak. Helaas bleven de testen erg licht en was het foute boel. Daarna een hele poos niet meer zwanger geraakt. Tot nu! Dit najaar zouden we ook eigenlijk starten met behandelingen, dus zo dankbaar dat het nu toch natuurlijk gelukt is!!
Afgelopen zaterdag testte ik positief. Normaal test ik nooit eerder dan NOD, maar nu had ik zoiets van laat ik het toch eens doen. En vol verbazing was het raak!
Vandaag ben ik 4,4 weken zwanger. De eerste dagen heb ik me vreselijk gevoeld, ik stond bol van alle stress. Ik heb door de eerdere miskraam en het lange wachten echt wel een mentale tik gehad. Het proces was soms ook gewoon heel erg verdrietig. Iedereen om je heen wordt zwanger terwijl ik onze kansen zag afnemen. En zag bovendien ontzettend tegen de medische behandelingen op.
Ik hoop en bid dat het nu goed mag gaan en we volgend jaar mei een kindje mogen krijgen :heart:
Ik zag al meerdere dames voorbij komen die ook op 12 mei zijn uitgerekend! Ook al veel die de verloskundige hebben gebeld. Dat heb ik nog niet gedurfd. Vindt het doodeng.
Zou ik ook in de tabel mogen?
Ohja gegevens voor de tabel:
27 jaar
12 mei (zelf berekend)

Misschien ook leuk om een kolom te maken met hoeveelste kindje dit is?
Zijn er meer dames zonder klachten? Bij mijn eerste zwangerschap was ik er echt goed ziek van, nu merk ik dus echt helemaal niks... Ik vind het allemaal zo eng!
Ik heb mij inmiddels ook ingeschreven bij een verloskundige. Ik heb mijn afspraak staan voor 18 september, dan ook gelijk de eerste echo.
Volgens de bijgestuurde mail van verloskundige wordt dit een inwendige echo, dus vind ik het dubbel zo spannend Haha.

Verder heb ik weinig last van de zwangerschapskwaaltjes. Vorige week wat buikkrampen maar dat is nu afgezakt, soms een opgeblazen gevoel en een beetje misselijk na het eten.
Gevoelige borsten is eigenlijk het enige waar ik last van heb, ik kan ook niet op m’n buik slapen momenteel.

Wij willen wachten met het vertellen aan onze ouders tot na de eerste echo, dan ook aan onze beste vrienden vertellen en verder wachten we tot de 12 weken.

sporten ik ben deze week 1x naar de sportschool geweest. Ik merk dat als ik een hele dag gewerkt heb ik de energie niet meer heb om savonds ook nog naar de sportschool te gaan. Ik hoop dat dit wel weer terugkomt want was wel van plan om te blijven sporten zolang het gaat.
Ik train nu nog samen met mijn vriend, dat zal in de toekomst wel anders worden als de baby er is.

Hebben jullie ook al de menukaarten van jullie favoriete restaurants bekeken?
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de meeste restaurants niet echt zwangerschaps-proof zijn helaas :p:
Hoi Saar, wat fijn dat het gelukt is na een lang traject! Wij zijn ook net de medische molen ontsnapt en dan merk je wel dat je nog onzekerder en angstiger bent. Ik helemaal nadat ik bruin bloedverlies had 2 dagen na nod. Nu is het al 3 dagen rustig dus dat biedt wel hoop maar ik blijf echt angst houden voor dat moment dat het doorzet waarover je veel leest, dagen of soms weken later.

Overigens kun je de verloskundige gewoon bellen, juist als het nu misgaat kunnen ze een check doen of alles weg is ed. Is dus helemaal niet vroeg om dat nu al te doen.

Mijn kwaaltjes zijn zere borsten, lichte hoofdpijn, af en toe vieze smaak, veel naar toilet (nr1 &2), buikpijn als zeer lichte menstruatie, spierpijn in mijn benen en buik, ook hoger in m'n buik, heeft iemand dit?! En uiteraard moe. Slaap ook lichter. Nog 18 dagen tot de echo....

Vanochtend was de streep dikker dan de controle, Hcg lijkt dus nog op te bouwen. Ookal kan als t mis is je nog lang positief testen (zucht). Wil zaterdag de cb doen om hopelijk 3+ te zien maar heb ook gelezen dat deze niet zo precies is en vrouwen onnodig ongerust maakt..
Welkom aan alle nieuwe zwangeren!

Mag ik vragen met hoeveel weken iedereen de 1e echo heeft? Ik pas met 9 weken. Het voelt nog zo ver weg!

Vandaag de hele dag een vreemd soort krampen/borrelend gevoel in m’n onderbuik. Merk dat ik er onrustig en wat anstig van word.
Hoi Saar,

Wat fijn dat het gelukt is! Helaas herken ik je verhaal. Ook wij zijn al sinds september 2016 bezig. In het begin kwam er een hoop medische ellende waardoor ik niet zwanger kon raken (lang verhaal). Daarna raakte ik eindelijk zwanger in nov 2017 maar was mijn lichaam nog teveel uitgeput van alles dat het leidde tot een miskraam. Daarna moeten herstellen en heel rustig aan mn lichaam weer opgebouwd en mn hormoon balans terug gevonden.

Ik vind t nu ook super spannend. En het duurde even voordat ik de verloskundige durfde te bellen. Dus ik heb eerst de huisarts gebeld en die heeft wat tips gegeven. En vanochtend mij ingeschreven (online) bij de verloskundige praktijk.

Schrijf vooral al je onzekerheden van je af dat helpt. En je zult zien dat je. Iet de enige bent 😘.

@dinobaby jaaah! Het is ook zo verslavend!

Ik ben nog niet zo druk bezig met de toekomst eerst maar eens de bij de VK langs. De rest komt vanzelf wel. Dus cursussen ed ik heb me er nog niet in verdiept.
Maaarrrrrr dames opgelet. Ik ben wel extreem nuchter en leef behoorlijk bij de dag.
Neemt niet weg dat ik wel lekker over zwangerschappen lees en bevallingsverhalen. En ik droom nu al over het vasthouden vanonder toekomstige kleine spruit.
@WildePerzik en Aster, wat fijn dat het bij jullie nu ook is gelukt! Laten we met elkaar duimen dat we allemaal gezonde zwangerschappen krijgen! Helemaal na zo'n traject is het gewoon heel erg spannend en is de 'naïviteit' er totaal vanaf. Ik probeer nu langzaam de zorgen los te laten en het vertrouwen toe te laten.
Dat ging woensdag en gister best goed, maar vandaag voel ik me weer minder. Heb ineens in mijn hoofd gehaald dat het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn en zit me daar nu zorgen over te maken. ZUCHT.

@Mommy, mijn kwaaltjes zijn hele zere borsten, af en toe een beetje menstruatiegevoel in buik en rug en ik slaap anders/slechter. Wordt elke nacht heel vroeg wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Nu voel ik me dus behoorlijk moe. Woensdag op mijn werk kreeg ik een halfuur lang allemaal vreemde zwarte vlekken voor mijn ogen, ik zag de kinderen niet eens goed meer (ben juf), zo vreemd! Even flink wat gedronken en toen ging het weg.
Meeste kwaaltjes schijnen pas rond 6/7 weken te komen zeggen ze.

@Aster, herkenbaar hoor wat je zegt. Dag voor dag leven! De afspraak bij de VK is al een grote stap voor mij en de rest zie ik later wel! Stiekem fantaseren doe ik ook zeker. Ook zo leuk om over namen na te denken... :heart:
Welkom Saar! Wat fijn dat het nu toch gelukt is voor jullie, kan me vorostellen dat dat een heftige tijd is geweest :hug:

Wilde Perzik: wat fijn dat je HCG oploopt, hopen dat het toch gewoon meevalt allemaal. Lastig he, dat wachten op de echo? De dagen gaan zo traag!

Zsa Zsa: Ik heb hem met iets meer van 7 weken, dat was wel wat vroeg maar ze ging ermee akkoord. Vervelende is wel dat het waarschijnlijk een inwendige echo wordt, en daar kijk ik eerlijk gezegd best wel tegenop :( Ik ben nog nooit bij een gyn geweest, of heb 'daar beneden' onderzoek gehad, dus dan meteen zo'n ding naar binnen kijk ik niet echt naar uit..

Hollandsglorie: Hier ook elke avond in slaap vallend op de bank :facepalm: en ook pukkeltjes :| Volgens de "voorspelling" zou dat een meisje betekenen, maar ik heb ook de Chinese geboortekalender bekeken (bedankt voor de tip Isayez!) en daar staat een jongen :mrgreen: Mij maakt het echt niet uit, dus wel grappig om dit soort dingen te lezen.

Hier: Voor alle meiden die zich nog niet zwanger voelen: ik heb echt pas duidelijke klachten sinds deze week (van week 5 naar week 6) :@@: Sinds maandag echt pijnlijke en opgezette tepels (verschijnen ook allemaal bolletjes op) en sinds gister ook een weeïg misselijk gevoel de hele dag. De truc is om de hele dag door kleine hapjes te eten, dat verdwijnt het bij mij. Afgelopen week ook de schoonfamilie verteld, was weer een geweldig moment! Zo leuk om iedereen zo happy te zien :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven